Liela daļa uzņēmējdarbības mūsdienās norisinās globālajā tīmeklī, tomēr amatniekiem ir svarīgi būt sasniedzamiem.
Tāpēc kopš šī gada februāra Lotte’s Papery (SIA LTF 1) ir salonveikals Rīgas centrā. Uzņēmuma vadītāja Liene Ligere bija iecerējusi, ka šī būs atvērtā tipa darbnīca, un sākumā tā arī bija – dienas lielākā daļa tika aizvadīta pie telpas centrālā objekta – liela darba galda, izpildot pasūtījumus klientiem. Ar laiku gūta atziņa, ka cilvēki Latvijā vēl nav gatavi šāda veida pieejai, kas tiek plaši praktizēta Rietumeiropā.
Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!
«Cilvēki vēl nedaudz bīstas nākt cita radošajā telpā un procesā, tāpēc tika mainīta darbības koncepcija un izveidotas arī atsevišķas veikala telpas,» stāsta Liene. Savā salonā viņa sapratusi, – lai arī lielākā daļa biznesa notiek internetā, ir svarīga sasniedzamība. Te ienāk cilvēki, kuri nekad nav dzirdējuši par viņu. Šī ir arī laba tūrisma taciņa gar Latvijas Mākslas akadēmiju un Latvijas Nacionālo mākslas muzeju. Daudzi veikalu pamana garāmejot, kā arī, sēžot mašīnā sastrēgumā Kalpaka bulvārī. «Lai arī aizvien neesmu aktīvi pievērsusies mārketingam, jūtu, ka, tikai nomainot vietu, ir sperts liels solis uz priekšu,» norāda Liene.
Radošā telpa izveidota kopā ar papīrlietu zīmolu Piparmētra, ar ko Liene iepazinās, kopīgi darbojoties QooQoo inkubatorā. Lai gan abiem uzņēmumiem ir savā ziņā līdzīgi produkti, tajā pašā laikā nav izteiktas konkurences, jo atšķiras mērķauditorijas, ar ko galvenokārt tiek strādāts. «Mums šķita laba doma atvērt kopīgas telpas, kas tajā pašā laikā ir arī skaidri nodalītas cita no citas, jo vienmēr varu iepazīstināt savus klientus ar Piparmētras produkciju un otrādi,» teic Liene. Kopīgs veikals palīdz sasniegt gan plašāku mērķauditoriju, gan ļauj gūt emocionālo atbalstu, apmainīties ar viedokli, idejām. Lienei patīk kopstrādes telpas Darbavieta piemērs, kas rāda, ka, kopīgi darbojoties vienās telpās, var attīstīties kopā, iegūt jaunus kontaktus. «Redzu tam tikai pozitīvus ieguvumus, it sevišķi mūsu mazajā Latvijā. Viensētas princips mūsdienu biznesā vairs neder – vairāk varam sasniegt, esot atvērti cits citam un jaunām idejām,» viņa uzskata.
Kopš 15. novembra Liene kopā ar Piparmētru, Oliver Latvia un Droši un koši ir izveidojusi īstermiņa Ziemassvētku sezonas veikalu Peipers t/c Galleria Rīga. «Visiem kopā ir iespējams panākt kvalitatīvāku, sortimentā bagātāku un klientam interesantāku rezultātu – jo īpaši pirmssvētku laikā,» viņa teic.
Visu rakstu Bez attīstības bizness nav iespējams lasiet otrdienas, 4.decembra laikrakstā Dienas Bizness! Lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!