Auto

Latvija pērn bijusi viena no trim Eiropas valstīm, kur samazinājusies jaunu komercauto reģistrācija

LETA,25.01.2017

Jaunākais izdevums

Latvija pērn bijusi viena no trim valstīm Eiropā, kur salīdzinājumā ar 2015.gadu samazinājusies jaunu komerciālo transportlīdzekļu (kravas automašīnu un autobusu) reģistrācija, liecina Eiropas Automašīnu ražotāju asociācijas (ACEA) trešdien publicētie dati.

Latvijā pērn reģistrēti 3986 jauni komerciālie transportlīdzekļi, kas ir par 0,3% mazāk nekā 2015.gada janvārī-decembrī. No 30 ACEA aplūkotajām Eiropas valstīm jaunu komercauto reģistrācijas samazinājums pērn gada izteiksmē reģistrēts vēl tikai Šveicē (-2,4%) un Grieķijā (-1,7%).

Savukārt pārējās 27 valstīs, par kurām datus apkopo ACEA, pērn reģistrēja vairāk jaunu komerciālo transportlīdzekļu nekā 2015.gadā.

Vislielākais jaunu komerciālo transportlīdzekļu reģistrācijas pieaugums pērn gada izteiksmē bija Itālijā (+49,9%), Lietuvā (+47%), Islandē (+43,2%), Slovēnijā (+31,7%) un Kiprā (+28,6%).

Lietuvā pērn tika reģistrēti 9060 jauni komerciālie transportlīdzekļi, bet Igaunijā pērn reģistrēja 4972 komerciālos transportlīdzekļus, kas bija par 8,7% vairāk nekā 2015.gadā.

Visās 30 ACEA aplūkotajās Eiropas valstīs pērn jaunu komerciālo transportlīdzekļu reģistrācija gada izteiksmē pieauga par 11,4% līdz 2 404 841 automašīnai.

Eiropas Savienībā (ES) jaunu komerciālo transportlīdzekļu reģistrēšana pērn gada izteiksmē palielinājās par 11,6% - līdz 2 324 371 komercauto.

ACEA apkopo datus par jaunu auto reģistrāciju 30 Eiropas valstīs: ES dalībvalstīs, izņemot Maltu, kā arī ES neietilpstošajās valstīs Islandē, Norvēģijā un Šveicē, kas līdz ar ES valstīm ir Eiropas Ekonomiskās zonas dalībnieces

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieprasījuma pieaugums, problēmas ražotājiem, materiālu un energoresursu cenu pieaugums komercauto ir padarījis dārgākus, to piegāžu termiņi kļuvuši ievērojami garāki, tādējādi radies lielāks pieprasījums pēc servisa pakalpojumiem, jo jāremontē esošie braucamie.

Tādu ainu rāda ne tikai auto tirgotāji, bet arī jaunu komercauto kārotāji. Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs atzīst, ka komercauto segmentā ir novērojama līdzīga aina tai, kāda ir vieglo auto segmentā. “Auto dīleri ir pasūtījuši vairāk komercauto, nekā auto ražotājiem ir attiecīgu auto ražošanas iespējas, tāpēc rūpnieki vienkārši sadala kvotas, cik kuram dīlerim tiks piegādāts,” skaidro A. Kulbergs. Viņš norāda uz Volkswagen rūpnīcas vadības secināto, ka arī tad, ja nebūtu radušās problēmas ar mikroshēmām, nevarētu izpildīt lielo pieprasījumu.

Jāgaida vismaz gadu

Volkswagen Mārketinga un komunikāciju vadītāja Baltijas valstīs Aleksandra Kostjukoviča atzīst, ka šobrīd pieprasījums pēc jauniem komercauto ir lielāks nekā rūpnīcas ražošanas piedāvātais apjoms. “Ja pircējs savu izvēlēto komercauto izvēlētos pasūtīt tagad, pasūtījuma gaidīšanas laiks var pārsniegt aptuveni gadu,” skaidro A. Kostjukoviča. Vēl vairāk – viņa norāda, ka pagaidām lielākajai daļai komercauto modeļu jaunu pasūtījumu veikšana nav iespējama. “Taču ir daži izņēmumi, piemēram, Multivan 6.1 modelim jaunu pasūtījumu pieņemšana nav pārtraukta. Ja situācija mainīsies gada laikā un rūpnīcā spēs nodrošināt papildu ražošanas vietas, informācija mājaslapā tiks atjaunināta,” uz jautājumu, cik daudz ir tādu situāciju kā Crafter Kasten, kuram rūpnīcas pasūtījumu pieņemšana ir pārtraukta, atbild A. Kostjukoviča.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada pirmajā pusgadā pārsniegts reģistrāciju skaits jaunām pasažieru automašīnām, salīdzinot ar pirms Covid-19 laiku 2019. gadā, informē Auto Asociācija.

Ir reģistrētas 9903 jaunas pasažieru automašīnas, kas ir lielākais reģistrāciju skaits pirmajā pusgadā kopš 2008. gada. Jānorāda, ka jaunu vieglo pasažieru automašīnu reģistrāciju skaits palielinājies par 21,6%, un vērojams reģistrāciju pieaugums jaunām benzīna un dīzeļa automašīnām, elektroautomašīnām un ārēji uzlādējamiem hibrīdauto.

“Tirgus atgriežas pirms Covid-19 līmenī, jo automašīnu ražotājiem ir izdevies sakārtot ražošanas problēmas, tādejādi apmierinot klientu pieprasījumu. Atgriežoties tūrismam, aktīvas kļūst īstermiņa īres kompānijas, atjauninot un papildinot savus autoparkus,” norāda Auto Asociācijas prezidents Andris Kulbergs.

Jaunu vieglo pasažieru automašīnu reģistrāciju skaita priekšgalā ir “Toyota”, “Škoda”, “Volkswagen” un “Dacia”, ņemot vērā auto reģistrāciju TOP 4 arī pērn. Latvijā, atjaunojoties tūrismam, īres auto bizness turpina attīstīties un regulāri atjauno vai papildina savu autoparku, kas arī ir devis pozitīvu rezultātu jaunu automašīnu reģistrāciju skaita pieaugumam. Šī gada pirmajā pusgadā īres auto uzņēmumi ir reģistrējuši 2043 jaunas automašīnas, kas sastāda 20,63 % no kopējā jaunu automašīnu reģistrāciju skaita, un arī īres uzņēmumu TOP automašīnu markas ir bijušas “Toyota”, “Škoda” un “Volkswagen”.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvijā janvārī bijis lielākais jaunu komercauto reģistrācijas kritums Eiropā

LETA,23.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā šī gada janvārī salīdzinājumā ar pagājušā gada pirmo mēnesi bijis lielākais jaunu komerciālo transportlīdzekļu (kravas automašīnu un autobusu) reģistrācijas samazinājums Eiropā, liecina Eiropas Automašīnu ražotāju asociācijas (ACEA) ceturtdien publicētie dati.

Latvijā šī gada pirmajā mēnesī reģistrēti 134 jauni komerciālie transportlīdzekļi, kas ir par 22,1% mazāk nekā pagājušā gada janvārī, kas bija lielākais kritums 30 ACEA aplūkoto Eiropas valstu vidū.

Jaunu komercauto reģistrācijas samazinājums janvārī gada izteiksmē reģistrēts kopumā deviņās valstīs. Otrs lielākais samazinājums bija Ungārijā (-8%), kam sekoja Dānija (-6,1%) un Polija (-3,2%).

Savukārt pārējā 21 valstī, par kurām datus apkopo ACEA, pirmajā gada reģistrēja vairāk jaunu komerciālo transportlīdzekļu nekā pagājušā gada janvārī.

Vislielākais jaunu komerciālo transportlīdzekļu reģistrācijas pieaugums janvārī gada izteiksmē bija Kiprā (+35,7%), Spānijā (+31,5%), Zviedrijā (+27,9%), Portugālē (+26,3%) un Grieķijā (+26,1%).

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Latvijā trešais lielākais jaunu komercauto reģistrācijas kritums Eiropā

LETA,26.04.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā šī gada janvārī-martā salīdzinājumā ar pagājušā gada pirmajiem trim mēnešiem bijis trešais lielākais jaunu komerciālo transportlīdzekļu (kravas automašīnu un autobusu) reģistrācijas samazinājums Eiropā, liecina Eiropas Automašīnu ražotāju asociācijas (ACEA) trešdien publicētie dati.

Latvijā šī gada pirmajos trīs mēnešos reģistrēti 830 jauni komerciālie transportlīdzekļi, kas ir par 5,6% mazāk nekā pagājušā gada janvārī-martā. No 30 ACEA aplūkotajām Eiropas valstīm lielāks jaunu komercauto reģistrācijas samazinājums janvārī-martā gada izteiksmē reģistrēts sešās Īrijā (-10,1%) un Ungārijā (-8,1%), bet mazāks kritums bijis Čehijā (-1,1%), Bulgārijā (-0,9%) un Lielbritānijā (-0,1%).

Savukārt pārējās 24 valstīs, par kurām datus apkopo ACEA, pirmajos trīs gada reģistrēja vairāk jaunu komerciālo transportlīdzekļu nekā janvārī-martā pērn.

Vislielākais jaunu komerciālo transportlīdzekļu reģistrācijas pieaugums janvārī-martā gada izteiksmē bija Grieķijā (+47,9%), Kiprā (+32,5%), Somijā (+27%), Spānijā (+20,4%) un Lietuvā (+27,4%).

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvija - viena no septiņām Eiropas valstīm ar jaunu komercauto reģistrācijas kritumu

LETA,21.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija šī gada pirmajos 11 mēnešos bijusi viena no septiņām Eiropas valstīm, kurā fiksēts jaunu komerciālo transportlīdzekļu (kravas automašīnu un autobusu) reģistrācijas kritums, liecina Eiropas Automašīnu ražotāju asociācijas (ACEA) publicētie dati.

Latvijā janvārī-novembrī reģistrēti 3528 jauni komerciālie transportlīdzekļi, kas ir par 1% mazāk nekā attiecīgajā laika periodā pērn. Samazinājums šajā periodā reģistrēts arī Īrijā (-14,2%), Čehijā un Lielbritānijā (abās valstīs -4,6%), Ungārijā (-2,6%), Dānijā (-1,9%) un Rumānijā (-1,4%).

No 30 ACEA aplūkotajām Eiropas valstīm straujākais jaunu komercauto reģistrācijas kāpums 11 mēnešos bijis Bulgārijā (+20,7%), Slovēnijā (+19,6%), Grieķijā (+17,4%) un Spānijā (+15,1%).

Lietuvā janvārī-novembrī tika reģistrēti 9912 jauni komerciālie transportlīdzekļi, kas bijis par 14,7% vairāk nekā šajā laika posmā pērn, bet Igaunijā pirmajos 11 šā gada mēnešos reģistrēja 5197 komerciālos transportlīdzekļus, kas bija par 11,1% vairāk nekā pirms gada.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Latvijā pārbūvēts Volkswagen būs skatāms IAA auto izstādē Hannoverē

Lelde Petrāne,11.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada 20. septembrī Hannoverē, Vācijā tiks atklāta viena no pasaulē lielākajām un prestižākajām komercauto izstādēm IAA Nutzfahrzeuge. Šogad pirmoreiz tajā būs apskatāms arī Latvijā pārbūvēts Volkswagen Crafter, kas 25 tūkstošus eiro vērtas apdares rezultātā ieguvis luksusa automobiļa izskatu – izmantojot kvalitatīvus materiālus, pilnībā pārveidots automašīnas salons.

Deviņvietīgā automobiļa pārbūvi veicis pašmāju uzņēmums «Universāls LTD», kas ar dažādu automašīnu pārbūvi un apdari nodarbojas 26 gadus. Spēkrata pilnveidošana aizņēmusi divus mēnešus. «Volkswagen Crafter uzstādīti pašu ražoti sēdekļi, būtībā viss salons pārbūvēts no jauna, iegūstot luksusa izskatu. Visu sēdekļu, kā arī instrumentu paneļa un stūres apdarē izmantoti dabīgās ādas materiāli,» stāsta uzņēmuma tirdzniecības direktors Māris Žukovskis.

«Auto izstāde Hannoverē ir būtisks notikums ikvienam industrijas pārstāvim, un ir pamats lepoties, ka pirmoreiz tajā būs apskatāms arī Latvijā pārbūvēts Volkswagen Crafter. Tā ir iespēja starptautiskai publikai demonstrēt Volkswagen spēkratu priekšrocības, kā arī izcelt pašmāju talantus auto pārveides jomā. Tas ir kārtējais pierādījums, ka mazā Latvija ir konkurētspējīga starptautiskā līmenī ļoti daudzveidīgās jomās,» saka Volkswagen komerctransporta zīmola vadītājs Baltijas valstīs Māris Zoltners.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jauno auto tirgus, kā arī lietoto auto imports aizvadītā gada nogalē saglabājis stabilu kritumu. Vienīgais segments, kurš stabili turpina pieaugt arī krītoša tirgus apstākļos, ir elektroauto, liecina Latvijas Auto asociācijas apkopotie dati.

Kopumā 2020. gadā pārdotas 15 642 viegās automašīnas, kas ir par 25% mazāk kā 2019. gadā (20 939).

Vieglo automobīļu (pasažieru un mazo komercauto) kritums veidoja 27% pret 2019. gada decembri. Taču atšķiras kritums tirgus segmentos. Ja pasažieru auto kritums veidoja vien 23%, tad vieglā komerctransporta segmentā tas samazinājās par 48%.

Negaidīti lielu 22% pieaugumu decembrī piedzīvojis lietotā, mazā komerctransporta imports, kas ļauj izdarīt secinājums, ka mazais un vidējais bizness ir piesardzīgs un meklē veidus kā darboties ietaupot apgrozāmos līdzekļus īstermiņā un izvairīties no ilgtermiņa saistībām.

Salīdzinoši nelielu kritumu decembrī piedzīvojis arī lietoto auto imports. Tas samazinājies par 5% salīdzinot ar šo pašu periodu 2019. gadā. Vienīgais segments kurš stabili turpina pieaugt arī krītoša tirgus apstākļos ir elektro auto. Decembrī reģistrēti 55 jauni elektroauto, kas kopā veido 4,9% no decembrī reģistrētajiem jaunajiem auto. Decembrī importēti arī 38 lietoti elektroauto, kas ir 0,9% no visiem importētajiem lietotajiem auto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Janvārī jauno auto tirgus turpina uzrādīt kritumu 32%. Tas ir lielākais kritums kopš pandēmijas otrā viļņa, kuru veicinājusi arī klātienes tirdzniecības ierobežojumi, informē Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs.

Janvāra auto pārdošanas dati arī visai uzskatāmi ilustrē to, kā tirdzniecības ierobežojumi ir ietekmējuši mūsu ekonomiku. Ja smagais komertstransports jau kuro mēnesi piedzīvo strauju pieaugumu, janvārī uzrādot 90% pieaugumu pret iepriekšējo gadu, tad vieglā komerctransporta pārdošanas apjomi ir piedzīvojuši kritumu 16% jauno un 22% lietoto vieglo komercauto segmentā. Tas ir vērtējams kā indikators, ka tieši mazais bizness uzņem lielāko epidemioloģisko ierobežojumu triecienu, norāda Auto asociācija.

Lielāko kritumu piedzīvojis lietoto vieglo auto tirgus, tas ir samazinājies par 34% attiecībā pret 2020. gada janvāri. Visticamāk ka, gan jauno, gan lietoto vieglo auto pārdošanas apjomu līdzvērtīgo kritumu var izskaidrot ar tirdzniecības ierobežojumiem, jo automašīna ir ilgtermiņa ieguldījums, kura attālinātai iegāde ir visai sarežģīta, sevišķi privātajā sektorā, kur izvēle pamatā tiek izdarīta uz vietas, konkrētajā tirdzniecības vietā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome ir apstiprinājusi darījumu, kura ietvaros Veho iegādājas SIA Domenikss – Mercedes-Benz ģenerālpārstāvi Latvijā.

Darījums ietver Mercedes-Benz pasažieru un komercauto importu, mazumtirdzniecību un apkopi. Kompānija Domenikss piederēja tās dibinātājai un prezidentei Benitai Danilenko.

Veho ir automobiļu izplatītājs Somijā, Zviedrijā, Igaunijā un Lietuvā. Uzņēmums piedāvā Daimler Grupas ražotās vieglās automašīnas un komerctransportu, kā arī plašu pakalpojumu klāstu, tostarp mobilitātes pakalpojumus.

2020. gadā Veho apgrozījums bija 1,1 mljrd. eiro, bet tā darbinieku skaits bija 2200.

Uzņēmums tika dibināts kā Mercedes-Benz galvenais izplatītājs Somijā 1939. gadā un kopš tā laika ir ģimenes īpašumā. Līdz ar šo iegādi tiks ievērojami nostiprinātas Veho pozīcijas Baltijas reģionā. Ņemot vērā nozares attīstību Latvijā un Mercedes zīmola augsto statusu un popularitāti, Veho jau ilgstoši uzskata Domenikss par spēcīgu spēlētāju tirgū ar labi pārvaldītu, uz klientu un zīmolu orientētu organizāciju. Darījums ir kā papildinājums Silberauto biznesa iegādei Igaunijā un Lietuvā, ko Veho veica 2019. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Uzņēmēju žurnāla Dienas Bizness izdevums #6

DB,08.02.2022

Dalies ar šo rakstu

Šoreiz Dienas Biznesa tēma - vai Cancel jeb izslēgšanas kultūra skars arī publiskos iepirkumus? Cancel kultūra jau pamatīgi skārusi finanšu sektoru. Tā valsts sektorā iezīmējas ar institūciju varas pieaugumu, tiesu lēmumu nozīmes mazināšanos un skarbu reputācijas kontroli, daudz neprātojot par tirgus dalībnieka vainu.

Vēl uzņēmēju žurnāla Dienas Bizness 8. februāra numurā:

Statistika. Trešais Covid vilnis valstij izmaksājis vairāk nekā 75,6 milj. eiro.

Intervija. Santa Purgaile: “Kvalitāte mums ir svarīgāka par kvantitāti !”. Intervija ar Finanšu Un Kapitāla Tirgus Komisija priekšsēdētāju.

Tirdzniecība. Tirgotāji neatsakās no Latvijas labumiem.

Ražotāji starp laktu un āmuru.

Pāreja uz iepirkšanos tiešsaistē ir paliekoša tendence.

Transports. Rinda pēc komercauto – gada garumā.

Tendences. Cigarešu ražotājiem jāseko līdzi pieprasījumam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Vide

Nepieciešams stingrāks regulējums autotransporta radīto emisiju samazināšanai

Db.lv,08.02.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban ir nepieciešams stingrāks regulējums autotransporta segmenta radīto emisiju samazināšanai, jo transporta sektors Latvijā aizņem dominējošo piesārņotāja lomu - 37% no visām nozarēm, pavēstīja Auto asociācijas pārstāvji.

Asociācijā atgādina, ka Latvijas siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšanas mērķis ir līdz 2030.gadam tās samazināt par 17%, salīdzinot ar 2005.gadu.

Savukārt Auto asociācijas prezidents un Saeimas deputāts Andris Kulbergs (AS) norāda, ka, lai arī notiek darbs pie šo mērķu sasniegšanas, tomēr tas notiek novilcināti un bez īpašas "valsts piepūles".

Tostarp no visām transporta radītajām emisijām autotransports rada 71,7% siltumnīcefekta gāzu emisijas, no kurām 60,6% ir vieglo automašīnu radītās emisijas, bet 27,1% tiek radītas tieši ar smagajām kravas automašīnām, skaidro asociācijā.

"Lai darbs pie izvirzīto mērķu sasniegšanas noritētu raitāk, būtu nepieciešama lielāka un mērķētāka valsts iesaiste. Proti, ja vieglo pasažieru automobiļu segmentā ir ieviesti daži atbalsta pasākumi elektromobiļiem, tad smagā komerctransporta zaļināšanas segmentā nav pat ideju risinājumu ieviešanai," piebilst Kulbergs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valdība otrdien atbalstīja Klimata un enerģētikas ministrijas (KEM) izstrādātos noteikumus, kas paredz piecu miljonu eiro finansējumu uzņēmējiem, pašvaldībām, kā arī valsts iestādēm elektromobiļu un to uzlādes infrastruktūras iegādei un izbūvei.

Tostarp noteikumi paredz arī iespēju aprīkot uzlādes infrastruktūru ar saules paneļiem vai vēja ģeneratoriem elektroenerģijas ražošanai pašpatēriņa nodrošināšanai.

Maksimāli pieejamais atbalsts vienam projektam pašvaldībām un valsts iestādēm ir 100 000 eiro, bet komersantiem - 300 000 eiro.

Uz finansējumu atklātā projektu konkursā varēs pretendēt uzņēmēji, tostarp pašvaldību kapitālsabiedrības, pašvaldības un valsts iestādes. Uzņēmumu gadījumā uz projekta iesnieguma iesniegšanas dienu īpašumā ir jābūt vismaz pieciem ar fosilo degvielu darbināmiem transportlīdzekļiem un uzņēmums plāno iegādāties vismaz trīs elektromobiļus.

KEM norāda, ka, iegādājoties elektromobiļus, uzlādes infrastruktūra un atjaunojamo energoresursu iekārtu iegāde tiek piedāvāta kā papildus atbalstāma aktivitāte, ļaujot projekta iesniedzējam savu projektu pielāgot pēc nepieciešamības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Audi: Beļģijas elektroauto ražotnes potenciālais pircējs atsaucis piedāvājumu

LETA--AFP,13.11.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autobūves uzņēmums "Audi" otrdien paziņoja, ka Beļģijas elektrisko automobiļu ražotnes potenciālais pircējs atsaucis savus piedāvājumu, tādējādi zaudētas cerības, ka šī rūpnīca varētu tikt glābta no slēgšanas.

Oktobra izskaņā uzņēmums apstiprināja, ka nākamā gada februārī plāno pārtraukt "Q8 e-tron" modeļa ražošanu Vorstas rūpnīcā uz dienvidiem no Beļģijas galvaspilsētas, tāpēc šī ražotne varētu tikt slēgta.

"Potenciālais investors no komercauto sektora ir atsaucis savu interesi. Rūpnīcai vairs nav neviena potenciāla investora, tāpēc aktīvi investora meklējumi ir noslēgušies," otrdien norādīja "Audi".

Tādējādi šī kļūs par pirmo rūpnīcu, kuru Vācijas autobūves grupa "Volkswagen" slēgusi Eiropā pēdējo vairāku desmitgadu laikā.

"Audi" šajā rūpnīcā nodarbina aptuveni 3000 cilvēku.

Tikmēr pats "Volkswagen" pagājušajā mēnesī paziņoja par plāniem Vācijā slēgt vismaz trīs rūpnīcas un likvidēt desmitiem tūkstošu darbavietu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Audi automobiļu izplatītājs Latvijā, Lietuvā un Volkswagen automašīnu izplatītājs Baltijas valstīs Moller Baltic Import (MBI) 2017. gadā uzrādījis labus rezultātus un uzņēmumam pagājušais gads bijis veiksmīgākais tā pastāvēšanas vēsturē, Baltijas valstīs pārdodot 10 000 Audi, Volkswagen vieglo un komercautomobiļu.

Kompānijas apgrozījums sasniedzis 232 miljonus eiro.

Baltijas valstīs Volkswagen spējis sasniegt 20% izaugsmi, klientiem piegādājot 6991 automobili un nodrošinot 10,3% tirgus daļu. Neskatoties uz samērā nelielu tirgus izaugsmi Latvijā, Volkswagen pārdošanas apjoms (+7,5%) pērn pieaudzis vairāk nekā trīs reizes straujāk par tirgu kopumā (+2,1%). Spēcīgos darbības rezultātus Baltijā galvenokārt veicināja Tiguan, Passat un Golf modeļu tirdzniecība, kas veidoja 67% no kopējā pārdošanas apjoma.

Šogad Volkswagen fokusējas uz attīstību apvidus automobiļu (SUV) segmentā.

Pērn Latvijā kopumā tika pārdoti 379 jauni Audi automobiļi,saglabājot savas tirgus pozīcijas. Tikmēr Q7 modeļu pārdošanas apjoms Latvijā palielinājās par 56%, bet A6 modeļu tirdzniecība par 18%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: IAA 2018 izstādē autoražotāji demonstrē jaunākos komercauto modeļus

Db.lv,21.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 20.līdz 27.septembrim Hanoverē notiek starptautiskā IAA izstāde, kurā ražotāji demonstrē jaunākos komercauto modeļus.

Patlaban šo automašīnu segmenta jaunākās tendences ir automatizētā vadīšana, elektroauto un tehnoloģiju attīstība.

Izstādes laikā tādi kravas automašīnu ražotāji kā Daimler AG, DAF un Volvo demonstrēja nākamās paaudzes tehnoloģijas, elektrisko kravas automašīnu modeļus, savukārt tādi piegādātāji kā Bosch, Dana un Meritor demonstrēja elektriskos motorus un dažādas automašīnu detaļas.

Galerijā augstāk - ieskats izstādē!

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Jelgavas uzņēmumā top elektriskais mikroautobuss pašmāju un eksporta tirgiem

Laura Mazbērziņa,09.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jelgavā bāzētais auto pārbūves uzņēmums Universāls LTD kaļ plānus par elektriskiem mikroautobusiem Latvijas un eksporta tirgiem.

Uzņēmuma šā gada mērķi ir gana ambiciozi. «Saistībā ar to, ka visā Eiropā pieaug pieprasījums pēc elektriskajiem autobusiem, īpaši Skandināvijas valstīs un Francijā, arī Latvijā radās nepieciešamība piedāvāt klientiem elektrificētus mikroautobusus. Izpētot tirgus situāciju Eiropā, sapratām, ka mūsu klientu prasībām neatbilst neviens no esošajiem piegādātāju produktiem. Praktiski neviens elekroautomobiļu ražotājs nepiedāvā autobusus ar 15 līdz 22 pasažieru vietām, nepārsniedzot pilno masu 5000 kg. Tāpēc tika pieņemts lēmums izstrādāt šādu projektu un sākt ražot mazas ietilpības elektriskās piedziņas autobusus Latvijā,» stāsta uzņēmuma tirdzniecības direktors Māris Žukovskis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Volkswagen" un "Audi" Latvijā prezentē tiešsaistes 360° autosalonu, kas sniegs iespēju iepazīties ar jaunākajiem zīmolu modeļiem, neizejot no savām mājām.

Tiešsaistes autosalonā attālināti var izpētīt nesen klajā laisto 100% elektrisko "Audi e-tron Sportback" apvidus auto, astotās paaudzes "Volkswagen Golf" un jaunāko papildinājumu komercauto segmentā – "Volkswagen Multivan 6.1." busiņu.

VIDEO: Autoserviss dodas uz mājām 

Autoservisu un rezerves daļu veikalu tīkla "Gros Auto" komanda ir pārliecināta, ka...

"Mēs esam pieejami tur, kur mūsu klienti mūs vēlas sastapt. Mājās vai klātienē dīleru centrā – mūsu mērķis ir nodrošināt daudzpusīgu pieredzi. 360 grādu digitālais autosalons ir iespēja virtuāli apmeklēt "Audi" un "Volkswagen" dīlercentrus un iepazīt jaunākos modeļus attālināti.

"Tas papildinās arī mūsu pārstāvēto zīmolu interneta veikalu, kura atklāšana gaidāma drīzumā. Jau šobrīd savu "Volkswagen" automašīnu ir iespējams rezervēt, taču tuvākajās dienās tiks pievienota arī apmaksas iespēja," stāsta "Volkswagen" un "Audi" automašīnu importētāja izpilddirektore Ilze Grase-Ķibilde.

Autotirdzniecības nākotne ir internetā 

Autotirdzniecības darba lielāko daļu iespējams veikt interneta vidē, pēc pirmās uzņēmuma rīkotās...

"Volkswagen" un "Audi" tiešsaistes autosalonā šobrīd iespējams apskatīt trīs modeļus, bet piedāvājums tiks papildināts līdz ar jaunu automašīnu nonākšanu tirgū. Tagad, neizejot no mājām, ir iespējams aplūkot ikvienu automašīnas detaļu – interjera un eksterjera dizainu, kā arī risinājumu funkcionalitāti un augstākās tehnoloģijas, kuras "Volkswagen" un "Audi" piedāvā tirgū.

"Moller Baltic Import SE" ir "Møller Mobility Group" AS (iepriekš pazīstama kā "Møller Group") pilnībā piederošs uzņēmums, kas ir "Audi" automašīnu izplatītājs Latvijā un Lietuvā, bet "Volkswagen" automašīnu izplatītājs Baltijas valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jauna dīkstāves gudrība vēsta: lai biznesu noturētu uz kājām, tas jāpārnes tiešsaistē un jāuzliek uz riteņiem, norāda autotirgotājs "Norde".

Kamēr auto tirgus kopumā šobrīd tur kāju uz bremzes pedāļa, atsevišķos tirgus segmentos valda piesardzīgs optimisms. Dati rāda, ka viena no šī laika biznesa veiksmes formulām ir komerctransports.

Pēc Auto asociācijas datiem, COVID-19 krīzes ietekmē aprīlī vērojams jaunu auto reģistrāciju kritums par 55%. Auto segments, kur saglabājas augstāka klientu aktivitāte, ir komerctransports, kur vienlaikus novērojams mazākais kritums: - 32% un straujāk pieaugusi klientu aktivitāte.

Eduards Ptičkins, autotirgotāja "Norde" tirdzniecības vadītājs, apstiprina: ja parasti komerctransports veido apmēram ceturto daļu no visiem pasūtījumiem, šobrīd, mērot klientu interesi, tā īpatsvars tirdzniecībā sasniedzis teju pusi.

Komentāri

Pievienot komentāru