Latvijā ir jāstrādā pie šoferu profesijas prestiža atjaunošanas, lai risinātu šajā profesijā strādājošo iztrūkumu, intervijā sacīja automašīnu transportētāja "Kurbads" valdes priekšsēdētājs Andis Pikāns.
Uz jautājumu, vai vienīgais risinājums šoferu trūkumam varētu būt darbaspēka importēšana, Pikāns atbildēja noliedzoši.
"Nedomāju, ka tas ir vienīgais risinājums. Institūcijām, kuras ar to nodarbojas, - tostarp Latvijas Darba devēju konfederācijai (LDDK) - vajadzētu vairāk pievērsties šim jautājumam, un mēs sagaidām no viņiem lielāku iesaistīšanos tajā, kā atgriezt prestižu šoferu profesijai," teica "Kurbada" vadītājs.
Viņš skaidroja, ka iepriekš ilgstoši bija dzirdamas runas, ka tā ir izmirstoša profesija, drīz būs roboti, šoferi vairs nebūs vajadzīgi. "Kādēļ jauniešiem iet to apgūt, ja viņi redz, ka tā tiek dēvēta par izmirstošu profesiju? Nu kāda izmirstoša profesija? Šoferi būs nepieciešami, mazākais, vēl gadus 10," teica Pikāns, piebilstot, ka, piemēram, uzņēmumā šoferi ir augsta līmeņa menedžeri pie stūres.
"Ja pašlaik šoferis var nopelnīt 2000-3000 eiro mēnesī, tad jauniešiem tas ir ļoti labs stimuls, kā domāt par savas nākotnes veidošanu," teica "Kurbada" valdes priekšsēdētājs.
Jau vēstīts, ka SIA "Kurbads un Ko" apgrozījums pagājušajā gadā bija 10,299 miljoni eiro, kas ir par 22,8% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa pieauga par 79,9% - līdz 1,68 miljoniem eiro. Kompānija reģistrēta 1995.gadā, un tās pamatkapitāls ir 152 224 eiro. "Kurbads un Ko" pieder SIA "11k holdings", kuras īpašnieks ir Andis Pikāns.