Pašlaik automašīnu pārvadājumu tirgū pieprasījums pārsniedz piedāvājumu, teica automašīnu transportētāja "Kurbads" valdes priekšsēdētājs Andis Pikāns.
Lai gan pandēmijas dēļ šajā nozarē bija problēmas ar pusvadītāju pieejamību, daudzas autobūves rūpnīcas uz laiku apstājās un rezultātā tirgū automašīnu sāka trūkt, Pikāns stāstīja, ka šobrīd situācija ir normalizējusies.
Kā skaidroja "Kurbads" vadītājs, sankciju dēļ pasaules autoražotājiem tika nogriezts Krievijas tirgus un līdz ar to tam paredzētās automašīnu kvotas varēja piešķirt valstīm, kurās automašīnu pirms tam trūka. "Tas savā ziņā tirgu un piegāžu ķēdes ir līdzsvarojis," teica Pikāns.
Viņš norādīja, ka vienlaikus arī lielie autoražošanas koncerni saprot, ka nav bez vainas. "Kad konveijeri atsāka ar pilnu jaudu strādāt un mašīnas atsāka atgriezties pie patērētāja, izveidojās situācija, ka viņi nespēja izvest no rūpnīcu teritorijām pat visu to, kas ir saražots. Kāpēc? Tāpēc, ka nav, kas ved. Kāpēc nav, kas ved? Tāpēc, ka milzīga masa ar transporta uzņēmumiem ir vienkārši bankrotējuši, jo lielie autoražotāji iepirkumos masveidā gadiem spieda pārvadāšanas cenas uz leju," skaidroja Pikāns, uzsverot, ka ne bez vainas ir arī paši transporta uzņēmēji, kuri piekrita šim spiedienam un iesaistījās dempinga cīņā, tādā veidā vienkārši "iešaujot sev kājā".
Pikāns stāstīja, ka ilgus gadus transporta uzņēmumi nevarēja gūt pietiekami normālu peļņu, lai varētu ieguldīt attīstībā, ieguldīt šoferu sociālajā nodrošinājumā, tehnikā, un pandēmijas laikā daudzi faktori salikās kopā, kādēļ uzņēmēji izlēma, ka nav jēgas šo biznesu turpināt, jo tur vienkārši nav pietiekamas peļņas maržas un nekas nepaliek pāri.
"Tagad šī situācija ir izprasta arī no pasūtītāju puses un ir redzams, ka pārvadājumu tirgū cenas atgriežas tajā līmenī, kādā ir interesanti strādāt. To mēs tiešām šobrīd jūtam," teica Pikāns, norādot, ka pašlaik pieprasījums pat zināmā mērā pārsniedz piedāvājumu.
Kā stāstīja Pikāns, pašlaik "Kurbads" varētu mierīgi nopirkt vēl 100 autovedējus, palaist tos tirgū, un visiem būtu darbs, taču uzņēmumu ietekmē šoferu trūkums, jo viņu vienkārši nav.
"Mašīnas mēs varam nopirkt, bet mums nav ko sēdināt pie stūres. Tādēļ mēs ļoti novērtējam tos autovadītājus, kuri mums ir, mēs ar viņiem strādājam, mēs viņus motivējam un ieinteresējam. Tas dod savus rezultātus," teica Pikāns, piebilstot, ka kopumā uzņēmums ir ļoti apmierināts ar to situāciju, kāda šobrīd ir.