SIA LatRosTrans (LRT) sākusi sagatavošanas darbus naftas vada Polocka – Ventspils funkcionālai pārveidošanai par gāzes vadu, liecina kompānijas paziņojumums. Nākamā gada pavasarī plānotā pilotprojekta ietvaros tiks veidota speciāla 8,2 km gara cauruļvada posma diagnostika un sagatavošana tā izmantošanai par gāzes vadu.
Šā gada oktobrī LRT veica 43 tūkstošu tonnu naftas izspiešanas pasākumus no uzņēmuma piederošā Naftas cauruļvada Polocka – Ventspils. No naftas tika atbrīvots cauruļvada posms – no stacijas Džūkste līdz Ventspilij. Šajā cauruļvada posmā atradās aptuveni 43 tūkstoši tonnu naftas, kura tika pārdota par nepilniem 18 miljoniem latu, norāda uzņēmums.
«Diagnostikas veikšanas projekts mums ir ļoti svarīgs, jo, ņemot vērā ģeopolitisko un ekonomisko situāciju, mēs apzināmies, ka pa šo cauruļvadu nafta nekad vairs netiks transportēta. Tādēļ mums ir jārod jauns pielietojums naftas transportēšanas infrastruktūrai, tehnoloģijām un uzņēmuma darbinieku profesionālajām zināšanām,» sacīja LRT vadītājs Igors Stepanovs.
LRT pieder divi Latvijas Republikas teritorijā esošie naftas cauruļvadi – Polocka – Mažeiķi un Polocka – Ventspils, pa kuriem pēdējos gados naftas tranzīta pārsūknēšana netiek veikta. Savukārt SIA LatRosTrans piederošais naftas produktu vads Polocka-Ventspils šobrīd tiek aktīvi izmantots dīzeļdegvielas transportēšanai.
Šā gada pirmajos deviņos mēnešos LRT strādājis ar 1,17 miljonu latu lielu operacionālo peļņu – pirmo reizi kopš Krievija pilnībā pārtrauca naftas transportēšanu pa naftas cauruļvadiem Latvijas teritorijā 2006. gadā, informē uzņēmums.
«Uzņēmuma prognozes rāda, ka šo gadu LRT pabeigs ar 5,4 miljonu latu lielu EBITDA rādītāju (peļņa pirms finanšu, nodokļu un nolietojuma izmaksām) kas ir ļoti labs sniegums. Tas tiek plānots par 50% labāks nekā 2011.gadā un panākts, pateicoties uzņēmuma apgrozījuma pieaugumam un izdevumu samazinājumam», tā uzņēmuma darbības rezultātu prezentācijā trešdien uzsvēra I. Stepanovs.