Jaunākais izdevums

Rudenī iespējama maksas palielināšana par braukšanu Rīgas maršruta taksometros, jo nav attaisnojušās firmu cerības izkonkurēt Rīgas satiksmi, kura braukšanas tarifus trolejbusos, tramvajos un autobusos no 40 uz 50 santīmiem pacēla jau vairāk nekā pirms pusgada.

«Par peļņu maršrutnieki neko nesaka, toties klusiņām sāk celt braukšanas cenas,» trešdien ziņo laikraksts Telegraf. «Cenu celšana maršruta taksometros ir viegli izskaidrojama – ja ir pieprasījums, ir piepildīti maršrutnieki, tad kādēļ nenopelnīt vairāk?» laikrakstam to komentējis Latvijas Taksometru nozares darba devēju organizācijas priekšsēdētāja vietnieks Aleksejs Ignatjevs.

Rīgas taksometru parka vadītājs Leonīds Muižnieks arī pieļāvis cenu celšanos maršruta taksometros, lai gan nenoliedz, ka šīs pasažieru pārvadātāju firmas sākotnēji ieguvušas no cenu starpības, kad braukšanas tarifus paaugstināja Rīgas satiksme. «Cilvēki tagad skaita katru kapeiku. Kā attīstīsimies nākotnē, grūti prognozēt. Varbūt rudenī būs lielāka skaidrība,» par cenu celšanos izvairīgs bijis L. Muižnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas taksometru tiešsaistes pakalpojumu operators Yandex.Taxi uzsācis darbību Daugavpilī, informē uzņēmumā.

Iekāpšana automašīnā, pirmie 2 kilometri ceļā un 6 brauciena minūtes nemaksā vairāk kā 2 eiro, savukārt, turpmākais brauciens — ne vairāk kā 0,41 eiro par kilometru un 0,05 eiro par minūti.

Yandex.Taxi izmanto pašu izstrādātus tehnoloģiskos risinājumus: kartes, maršrutēšanu, navigāciju, viedo pasūtījumu sadales sistēmu. Yandex.Taxi EMEA & CIS direktors Arams Sargasjans norāda, ka šāda pieeja palīdz samazināt to laiku, kamēr taksometri pārvietojas bez pasažieriem vai atrodas dīkstāvē, tādējādi — pasūtījumu kļūst vairāk, vadītāju ieņēmumi — lielāki, bet braucieni — lētāki.

Jau automašīnas pasūtīšanas brīdī servisa lietotājs redz precīzu maksu par gaidāmo braucienu. Gadījumā, ja vadītājam nācies novirzīties no maršruta, piemēram, ceļa remontdarbu dēļ, braucienam noslēdzoties maksa nemainīsies. Norēķināties par braucienu var gan skaidrā naudā, gan lietotnē, izmantojot maksājumu karti — summa tiks iekasēta automātiski.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par savu kā ministra prioritāti esmu izvirzījis tieši vietējos autoceļus. Ir jābūt labiem ceļiem starp reģionu centriem, tas ir būtiski darbaspēka kustībai, pārvadājumiem, lai valsts būtu savienota, intervijā Dienas Biznesam saka jaunais satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs.

Koncernam Latvijas dzelzceļš viņš ieteic mazināt administrāciju, Rail Baltica projektā atklājis kavēšanos par vairākiem gadiem, bet par finansējumu vietējo ceļu sakārtošanai J.Vitenbergs paredz vienu no galvenajām Satiksmes ministrijas cīņām šajā budžetā.

Fragments no intervijas

Finanšu ministrija pērn informatīvajā ziņojumā norāda uz vispārējās valdības komersantu bilancēm ar negatīvu zīmi. Starp tiem parādās arī AS Pasažieru vilciens. Ko tas praktiski nozīmē - kapitālsabiedrība šogad būs papildus jāatbalsta?

Ar Pasažieru vilciena bilancēm vēl neesmu iepazinies, bet, runājot gan par autobusu, gan vilcienu pārvadājumiem, jāsaka, ka pasažieru skaits nav atgriezies pirmspandēmijas līmenī. Tā ir galvenā problēma. Kritums ir ievērojams, un valstij ir jānodrošina pasažieru pārvadājumi visā Latvijā, kas nozīmē dotācijas. Pieņemu, ka vairumā gadījumu, ja mēs nedotētu pārvadājumus, komersanti pārtrauktu pārvadājumus un sabiedriskā transporta nebūtu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Kauņa par 33 miljoniem eiro gatavojas atjaunot sabiedriskā transporta parku

LETA--BNS,14.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kauņa plāno nākamgad būtiski atjaunot savu sabiedriskā transporta parku - Lietuvas otrās lielākās pilsētas pašvaldības uzņēmums «Kauno autobusai» gatavojas par 33 miljoniem eiro iegādāties vairāk nekā simts jaunu autobusu un trolejbusu.

Kompānija lēš, ka šīs investīcijas ļautu atteikties no vecajiem transportlīdzekļiem, kas kalpojuši jau vairāk nekā divdesmit gadu, un nodrošinātu, ka pilsētā kursē tikai zemo grīdu transports, ziņu aģentūrai BNS pastāstījis pašvaldības Transporta un satiksmes organizēšanas nodaļas vadītāja vietnieks Mindaugs Augustaitis.

Kauņas pilsētas padome par «Kauno autobusai» plānotajām investīcijām lems nākamnedēļ. Izstrādātajā lēmuma projektā norādīts, ka pašvaldības uzņēmums gatavojas pirkt 63 jaunus trolejbusus un 50 autobusus. Lai veiktu šo pirkumu, tam būs jāaizņemas 33 miljoni eiro.

«Trolejbusus pēdējo reizi pirkām pirms vairāk nekā desmit gadiem, un šā pirkuma aizdevuma nomaksa tiks pabeigta šogad. Vienkārši pienācis laiks atjaunināties,» norādījis Augustaitis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

FOTO: TOP 10 pēc apjoma lielākie automobiļu ražošanas nozares uzņēmumi Latvijā

Db.lv,11.10.2018

SIA Bucher Municipal

Neto apgrozījums, milj.eiro (2017): 47.9

Neto apgrozījuma pārmaiņas, milj.eiro (2017/2013): 30.4

Neto apgrozījuma pārmaiņas, % (2017/2013): 174

Produkcijas apraksts: Komunālo mašīnu ražošana.

Citas piezīmes: 2015.-2016.g. atklāja trīs jaunas montāžas līnijas, kuras tika pārceltas no Lielbritānijas un Šveices rūpnīcām.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apstrādes rūpniecība pēdējos gados demonstrējusi labu izaugsmi, un viena no nozarēm, kas to sekmējusi, ir automobiļu, piekabju un puspiekabju ražošana. Vēl vairāk - autobūves nozare šogad augusi visstraujāk, un līdzšinējie investīciju plāni liek cerēt uz strauju izaugsmi arī nākotnē, prognozē Latvijas Bankas ekonomiste Agnese Rutkovska.

Šī ziņa daudzos skeptiķos izraisa vismaz smīnu, ja ne skaļus smieklus, – kopš kura laika Latvija ražo automobiļus? Šķiet, vidējam latvietim pašmāju automobiļu ražošana asociējas tikai ar padomju laikā ražotajiem mikroautobusiem «Latvija» un pastāv uzskats, ka nedz pirms tam, nedz pēc nozare nav eksistējusi un vairs neeksistē. Tomēr tā nebūt nav, viņa uzsver.

Latvijai un latviešiem (dažu interesantu faktu dēļ paplašināšu stāstu arī izcelsmes virzienā) ir saistība ar automobiļu ražošanu teju kopš autobūves pirmsākumiem, tādēļ, pirms aplūkojam nozares sniegumu pēdējās desmitgadēs, nedaudz ielūkosimies vēsturē. To palīdzēs atklāt Rīgas Motormuzeja informācija, Edvīna Liepiņa un Andra Biedriņa grāmata «Rīgas auto» un citi avoti, saka eksperte.

Komentāri

Pievienot komentāru