Pavasaris un rudens ir aktīvākais laiks, kad privātmāju īpašnieki izlemj par labu terases, lapenes vai verandas izbūvei piemājas dārzā
DB aptaujātie ražotāji atzīst, ka pieprasījuma kāpums pēdējos trīs gados ir mērens, kas liecina par ekonomikas atveseļošanos, ka iedzīvotāji ir gatavi tērēt naudu būvei, kas nav pirmās nepieciešamības lieta, bet rada labsajūtu, komfortu un papildina dārza eksterjeru.
Katram sava niša
SIA Glass & Wood lapeņu un terašu pārdošanas apjoms vidēji nodrošina aptuveni 50% no kopējā apgrozījuma. Otru pusi - ziemas dārzu, dažādu stāvbūvju, stiklotu fasāžu, stikla un koka būvkonstrukciju, nojumju, piebūvju veidošana. Pēc terasēm pieprasījums ir lielāks, bet pēc lapenēm - mazāks. Tas izskaidrojams ar lielāku komforta piemājas sajūtu, ko sniedz daļēji vai pilnībā slēgta terase. Glass & Wood gadā pārdod apmēram desmit terases, tostarp iestiklotas un daļēji iestiklotas terases, aukstās verandas utt., bet lapenes - tikai trīs. Glass & Wood klientu vidū aptuveni 80% ir privātpersonas, 20% - uzņēmumi un organizāciajs. «Aktīvākais pasūtījumu periods ir pavasaris, taču iestiklota, apsildāma terase sniedz baudījumu visu gadu, tādēļ pieprasījums pēc tām ir visu laiku,» stāsta SIA Glass & Wood vadītājs Jānis Garančs. Uzņēmums konkurenci Latvijā nejūt, jo tā produkcija nav masu prece, bet individuāli projekti, kuros tiek izmantotas arī inovatīvas tehnoloģijas.
«Mums ir sava mērķauditorija. Pasūtītāju vidū ir arī nerezidenti - apmēram 10%. Protams, varētu vēlēties lielāku cilvēku maksātspēju (tā pamazām palielinās), lai klienti varētu iegādāties, atļauties labu, kvalitatīvu produktu,» teic J. Garančs. Tirgū, viņaprāt, ir ļoti daudz nekvalitatīvu piedāvājumu, bet spēcīgu spēlētāju nav daudz, līdz ar to niša ir samērā brīva.
Ražo ārvalstīm
SIA Ekju ražo dažādas koka dārza mēbeles, interjera priekšmetus, balkona mēbeles, tostarp lapenes. Visa produkcija tiek ražota sērijveidā. Aptuveni 98% no Ekju saražotā tiek eksportēts un svarīgākie tirgi ir Eiropas Savienības valstis, Skandināvija. «Jau kopš uzņēmuma dibināšanas pirms 23 gadiem esam koncentrējušies uz eksportu. Baltijas tirgus ir neliels, un pirktspēja Latvijā ir līdzvērtīga Berlīnei. Pašu mājās esam pārstāvēti būvniecības veikalu tīklos, bet nedomājam, ka pārdošanas apjomi šeit varētu būtiski pieaugt,» lēš Ekju padomes loceklis Pēteris Treimanis.
Visu rakstu Kur iekštelpa satiekas ar ārtelpu lasiet 30. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness.