No konkurences pie partnerības – šāds uzdevums šobrīd ir Krievijas dzelzceļam (RŽD), konferencē TransRussia 2014 norādīja RŽD pirmais virceprezidents Vadims Morozovs. Tikai tādējādi turpmāk būšot iespējams efektivizēt kravu plūsmas, jo transporta nozarē spēlētājs viens pats rezultātus sasniegt nevarot. RŽD galvenais mērķis šobrīd esot kompleksa pakalpojuma sniegšana.
Maskavā notiekošajā starptautiskajā transporta un loģistikas izstādē un konferencē piedalās vairāk nekā 500 kompānijas no divdesmit deviņām valstīm, tostarp vairāk nekā 40 kompānijas, ostas, iestādes no Latvijas. Savukārt deviņām valstīm, tostarp Latvijai iekārtoti savi stendi. Organizatori aplēsuši, ka četru dienu laikā nu jau 19. izstādi apmeklēs 24 tūkstoši nozares profesionāļu.
Latvijas Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš bija vienīgā amatpersona no Eiropas Savienības valstīm, kas konferencē lasīja referātu. Viņš uzsvēra Latvijas kā uzticama loģistikas partnera lomu, uz ko norāda arī Krievijas biznesa investīcijas ostās, piemēram, Uralhim un Rīgas Tirdzniecības ostas kopuzņēmums Riga Fertilizer Terminal, kā arī UralVagonZavod meitas uzņēmuma UVZ Baltija investīcijas dzelzceļa vagonu ražotnē Jelgavā.
Izstādes nosaukumu var uztvert kā saukli «Transformējam Krieviju» transporta nozares lielās ietekmes uz Krievijas ekonomikas attīstību dēļ, izstādes atklāšanā norādīja Krievijas transporta ministra vietnieks Nikolajs Asauls. Plašā kompāniju pārstāvniecība norādot uz to, ka nekāda politika vai sankcijas neapturēšot gadu desmitiem veidoto sadarbību, sacīja Krievijas amatpersona. Savukārt Krievijas Espeditoru ģildes prezidents Semjons Rezers izteica cerību, ka jau tuvākajā laikā strauji attīstīsies konteineru un kontreileru (auto puspiekabju) pārvadājumi pa dzelzceļu.
Plašāku reportāžu par konferenci un izstādi lasiet turpmākajos Dienas Biznesa numuros.