Ražošana

Kļūst par pieprasītu modulāro sintezatoru ražotāju pasaulē

Armanda Vilcāne,30.05.2019

Jaunākais izdevums

Lai gan konkurence elektronikas mūzikas instrumentu ražošanas segmentā ik gadu saasinās, SIA Erica Synths izdevies kļūt par pieprasītu modulāro sintezatoru ražotāju pasaulē

To DB atklāj uzņēmuma Erica Synths vadītājs Ģirts Ozoliņš. Viņš norāda, ka pirms pāris gadiem šajā tirgus nišā darbojās ap 50 ražotājiem, taču šobrīd – jau vairāk nekā 300. Erica Synths apgrozījums vien dažos gados audzis teju 100 reizes, pērn sasniedzot 2,4 miljonus eiro. Tas nodrošinājis uzņēmumam vietu laikraksta Dienas Bizness un Lursoft veidotajā strauji augošo uzņēmumu jeb Gazeļu sarakstā. Apgrozījuma un peļņas kāpumu Erica Synths plāno arī šogad.

Saglabāt komandu

Nepilnos sešos gados, kopš uzņēmums sācis savu darbību, būtiski uzlabojušies ne tikai tā finansiālie rādītāji, bet arī audzis piedāvāto produktu klāsts, stāsta Ģ. Ozoliņš. «Pašlaik klientiem visā pasaulē piedāvājam aptuveni 150 dažādus modulāro sintezatoru moduļus. Ja skaitām arī aksesuārus un korpusus, kopumā mums ir aptuveni 300 dažādi produkti. Tāpat šo gadu laikā ievērojami paplašinājies arī sadarbības partneru loks un vairumtirgotāju tīkls, kā rezultātā savā jomā pasaulē esam kļuvuši diezgan atpazīstami. Esam daudz investējuši, lai mūsu instrumenti būtu kvalitatīvi un gatavi spēlēšanai uz skatuves. To novērtē arī klienti,» uzsver uzņēmuma vadītājs, kurš ar mūzikas instrumentu komplektu un moduļu radīšanu sāka nodarboties vēl pirms Erica Synths dibināšanas.

«Sākotnēji veidoju un forumos pārdevu komplektus, kurus klienti varēja salodēt paši. Tolaik man bija pieejamas dažādas unikālas detaļas, kas agrāk plaši tika izmantotas padomju laika sintezatoros, taču nebija plaši izplatītas Rietumos, kā rezultātā man izdevās radīt atšķirīgus produktus. Uzņēmumu dibināju 2013. gadā un aptuveni gadu tajā darbojos viens pats, taču drīz vien sapratu, ka nepieciešama palīdzība, tāpēc noīrēju biroju Andrejostā un pieņēmu darbā vienu cilvēku, kurš man palīdzēja šos komplektus izsūtīt. 2015. gada rudenī mūsu komanda bija izaugusi līdz pieciem cilvēkiem, savukārt šobrīd darbojamies sešu cilvēku sastāvā. Neraugoties uz straujo attīstību, cenšamies pārāk nepalielināt darbinieku skaitu. Manuprāt, ir lietas, kuras darīt ir interesanti, bet tāpat ir arī tādas, kuras labāk, kvalitatīvāk un ātrāk var izdarīt kāds cits. Mana apņemšanās ir saglabāt komandu aptuveni šādā izmērā, nepieņemot jaunus cilvēkus un dažādus procesus maksimāli nodrošinot ārpakalpojumā. Es ticu, ka to var izdarīt, vajadzīgs tikai labs tehniskais nodrošinājums un sadarbības partneri, kas veic rutīnas lietas,» pauž Ģ. Ozoliņš.

Visu rakstu lasiet 30. maija laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Rada «džentlmeņa komplektu» profiņiem

Kristīne Stepiņa,13.11.2019

«Māris Zeltiņš ir izdarījis teju neiespējamo – panācis, lai Syntrx ģeneratori darbojas precīzi 12 oktāvu diapazonā,» par RTU pētnieka veikumu ir gandarīts uzņēmuma Erica Synths vadītājs Ģirts Ozoliņš.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Erica Synths Ziemassvētkos laidīs klajā sintezatoru, uz kuru rindā stāv jau teju 300 mūziķi, tostarp Žans Mišels Žārs.

Uzņēmējiem sadarbojoties ar zinātniekiem, izstrādāts jauns analogais sintezators Syntrx, par kuru lielu interesi jau izrādījušas daudzas ārvalstu mūzikas zvaigznes.

Iegādāties jauno instrumentu vēlas franču komponists un multiinstrumentālists Žans Mišels Žārs (Jean-Michel Jarre), ASV filmu un seriālu režisors un komponists Džefrijs Džeikobs Eibramss (Jeffrey Jacob Abrams), kurš radījis mūziku seriālam Pazudušie, un vācietis Hanss Florians Cimmers (Hans Florian Zimmer), kurš komponējis mūziku vairāk nekā 160 filmām, tostarp Karalis Lauva un Gladiators. Pēc sintezatora, ko uzņēmuma Erica Synths komanda izstrādājusi kopā ar Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Elektronikas un telekomunikāciju fakultātes (ETF) pētniekiem, tīko arī pašmāju profesionāļi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Straujāk augošais Latvijas ārējās tirdzniecības segments – pakalpojumu eksports

Anda Asere,09.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējo piecu gadu laikā Latvijas pakalpojumu eksporta vērtība augusi par 29%.

Par to liecina kustības "The Red Jackets" veiktais pētījums par pašmāju eksporta nozares tendencēm. Vienlaikus produktu eksporta vērtība ir pieaugusi par 21%.

Lielo eksportētāju skaits, kuru apgrozījums pārsniedz vienu miljonu eiro, 2018. gadā, salīdzinot ar 2016. gadu, ir palielinājies par 145 uzņēmumiem un veido 9,4% pieaugumu. 51% no šiem uzņēmumiem ārzemēs sevi piesaka ar Latvijā radītu zīmolu.

Arī kopējais Latvijas preču un pakalpojumu eksporta vērtības apjoms 2018. gadā pieaudzis par 18% jeb no 15,1 miljonu eiro uz 17,9 miljoniem eiro. Tas liecina, ka arvien vairāk Latvijas uzņēmumu uzdrīkstas virzīties ārējos tirgos, stiprinot kopējo eksportēšanas pieredzes un zināšanu bāzi valstī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atbildot šobrīd esošajam pieprasījumam, arī industriālā marķējuma ražotājs "Silmor" sācis sejas aizsargvairogu ražošanu.

Uzņēmuma kapacitāte ir 1000 vairogi astoņu stundu maiņā. Ja pieprasījums pārsniegs uzņēmuma jaudu, tas ir gatavs veidot papildu maiņu.

"Drīzumā gaidām jaunu iekārtu, kas palīdzēs divkāršot jaudu. Taču mēs sagaidām, ka arī citi uzņēmumi būs atsaucīgi un papildus ikdienas produktu plūsmai uzsāks sabiedrībai vajadzīgu produktu ražošanu, kā jau to dara daudzi uzņēmumi, kas uzsākuši ražot dezinfekcijas līdzekļus. Šobrīd ir nenopietni domāt par konkurenci. Visiem ir jāmetas iekšā, lai nodrošinātu pieprasījumu ar atbilstošu piedāvājumu. Ikvienam Latvijas uzņēmumam ir jārada produkti un sadarbības, kas var palīdzēt sabiedrībai - jo ātrāk, jo labāk. Jau šobrīd medijos ir ziņas, ka "Shield48" ir problēmas ar kapacitāti, kas ir pamatoti, jo izmantotā 3D tehnoloģija nav piemērota un rada lielas izmaksas, ja runājam par lielu tirāžu un ātru ražošanu. Mēs koncentrējamies, lai tehnoloģija atbilstu produktam, ražošanas laiks būtu īss, efektīgi pielietoti droši materiāli, kas gala rezultātā spētu nodrošināt adekvātu cenu un pieejamību gana īsā laikā. Pasaulē dažādiem produktiem, kas var palīdzēt pandēmijas apkarošanā, ir noņemti jebkādi patenti un ražošanas ierobežojumi. Tas ir loģiski, jo šobrīd prioritāte ir veselība, drošība un cilvēku aizsardzība," apgalvo Jānis Siliņš, SIA "Silmor" izpilddirektors.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Divas leģendas - Miks Džegers (The Rolling Stones) un Deivs Grouls (Foo Fighters) - nu pat izdevis singlu, kura video centrā redzams Latvijas ražotāja "JZ Microphones" mikrofons.

"Pasaules slavenā grupa "The Rolling Stones" kopš vasaras strādāja pie albuma, kura ierakstos tiek izmantoti vairāki "JZ Microphones" produkti. Pirms dažām dienām tika publiskota dziesma "Eazy Sleazy", kurā izmantots "JZ Microphones" modelis "Vintage 67", kā arī videoklips, kurā piedalās gan Miks Džegers, gan grupas "Foo Fighters" līderis, solists Deivs Grols, kura mūziķa karjera sākās leģendārajā grupā "Nirvana"," stāsta ieraksta producents Mats Klifords ( Matt Clifford).

"Mēs diezgan bieži saņem ziņas no pasaules mēroga mūzikas zvaigžņu producentiem, ka studijas ierakstos izmantoti "JZ Microphones". Taču šie veiksmes stāsti paliek aizkadrā, jo mums nav tiesību publiskot foto vai video no ierakstu studijām, kurās redzami tādi mūziķi kā Lady Gaga vai Bono (U2) un citi ar mūsu mikrofoniem. Lielajām zvaigznēm ir reklāmas līgumi ar globālajiem zīmoliem, kas viņiem aizliedz parādīties ar citiem zīmoliem, neskatoties uz to, ka mūzikas studijā viņi lieto tieši mūsu mikrofonus. Mika Džegera video ir īpašs ar to ka, ka šoreiz mūsu ražotais mikrofons ir teju pašā video klipa centrā! Šī ziņa ir satricinājusi mūzikas industriju. Lai arī esam pazīstami profesionālajā vidē, tomēr esam mazs ražotājs no Latvijas, un te pēkšņi esam kopā ar vienu no pasaulē lielākajām mūzikas zvaigznēm Miku Džegeru (Rolling Stones) un Deivu Groulu (Foo Fighters).Daudzi brīnās, kā tik mazas valsts un relatīvi maza ražotāja produkts var nonāk pasaules mēroga zvaigžņu priekšā? Manuprāt, pasaule ir nogurusi no lielajiem industrijas milžiem, zīmoliem, kas definē modi, tehnoloģiju un audio industriju. Cilvēki meklē ko jaunu, savādāku, iespējams, labāku un īpašāku, lai veicinātu savas radošās vēlmes. Latvija ir unikāla, jo pro-audio industrijā ir vairāki šādi veiksmes stāsti – "Game Changer Audio", "Sonarworks", "Erica Synths", "Reflector Audio" un mēs – "JZ Microphones". Šobrīd no ASV skata punkta, Eiropā pro-audio industriju definē divas valstis – Vācija un Latvija,"" komentē "JZ Microphones" valdes loceklis Andri Ēvelis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Kritizē CFLA nespēju ieviest inovāciju un digitālās transformācijas programmas

Db.lv,20.04.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Astoņu eksportspējīgo nozaru kompetences centru un vairāk nekā 100 uzņēmumu un organizāciju pārstāvji nosūtījuši atklātu vēstuli premjeram un ministriem par Centrālās finanšu un līgumu aģentūras (CFLA) nespēju ieviest inovāciju un digitālās transformācijas programmas.

Parakstītāji uzskata, ka inovāciju un digitālās transformācijas finansējums ir izšķiroši svarīgs ekonomikas izaugsmei un sabiedrības labklājībai, un tam ir nepieciešama pušu savstarpēja uzticēšanās. Uzņēmēji zaudē uzticību ES fondu atbalsta programmām, ja CFLA tās administrē atbilstoši pašreizējās vadības stilam un uzstādījumiem: "Mēs kā nodokļu maksātāji no CFLA sagaidām komandu, kas par prioritāti izvirza principu “konsultē vispirms”, ievieš risku pārvaldības sistēmu un izmanto ES noteikumus kā ietvaru programmu veidošanai un ieviešanai, neapdraudot Latvijas tēlu un ekonomisko attīstību".

Šīs vēstules parakstītāji aicina mainīt CFLA un Finanšu ministrijas atbildīgās amatpersonas, jo CFLA ar pašreizējo vadību nespēj efektīvi īstenot inovāciju un digitālās transformācijas atbalsta programmas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Gamechanger Audio pūļa finansēšanas kampaņas pirmajā dienā piesaista 150 tūkstošus dolāru

Žanete Hāka,30.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūzikas tehnoloģiju un efektu uzņēmums «Gamechanger Audio» jaunākā produkta «Motor Synth» kampaņā mazāk nekā desmit minūšu laikā ieguvis nepieciešamo finansiālo atbalstu un pēc pirmās dienas savākti jau vairāk nekā 150 000 dolāru, informē uzņēmuma pārstāvis Matīss Tazāns.

Jaunākais «Gamechanger Audio» produkts «Motor Synth» ir analogs elektromehānisks mūzikas instruments, kas skaņu ģenerē ar astoņiem digitāli kontrolētiem elektromotoriem. Tos paātrinot vai palēninot līdz noteiktam apgriezienu skaitam minūtē (rpm) tiek radīti dažādu augstumu toņi.

Aprīļa sākumā uzņēmums produkta konceptu prezentēja pasaules lielākajā elektroniskās mūzikas instrumentu izstādē «Superbooth» Berlīnē.

Motor Synth vēl nepilnu mēnesi ir iespējams iegādāties «Indiegogo» kampaņas ietvaros. Instrumenta ražošana tiks uzsākta pēc pūļa finansēšanas kampaņas īstenošanas, bet standarta pārdošana tiks sākta līdz 2019. gada decembrim.

«Gamechanger Audio» atpazīstamību ieguva ar «Plus» un «Plasma» efektu pedāļiem. «PLUS» pedālis rada klavieru tipa sostenuto jeb skaņu paildzinošu efektu, ko var izmantot ģitārām vai jebkuram citam melodiskajam instrumentam. Efekts tiek panākts ar digitālās skaņas apstrādes algoritmu palīdzību, kā rezultātā ierīce spēj pagarināt akordus un notis konceptuāli līdzīgi kā klavieru pedālis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadīts eksporta atbalsta kustības “The Red Jackets” organizētais Eksporta izcilības forums, kura laikā, valsts augstākajām amatpersonām klātesot, jau ceturto reizi tika paziņoti pašmāju daudzsološākie jaunie eksportētāji.

Šogad svinīgā apbalvošanas ceremonija norisinājās Pasaules latviešu ekonomikas un inovāciju foruma PLEIF ietvaros, kura mērķis ir veicināt Latvijas ekonomisko izaugsmi un inovāciju, stiprinot sadarbību starp dažādās uzņēmējdarbības nozarēs strādājošiem profesionāļiem Latvijā un pasaulē. Kā galvenā foruma tēma šogad tika izvirzīta Latvijas stratēģiskā komunikācija un radošo talantu potenciāls.

No visiem titulam “The Red Jackets” un “Rising Stars” izvirzītajiem pretendentiem žūrijas komisija rūpīgā atlasē izvēlējās 10 Latvijas vadošos eksporta zīmolus un 10 uzlecošās eksporta zvaigznes, kas pievienojas līdzšinējiem 100 pašmāju eksporta izcilniekiem.

Komentāri

Pievienot komentāru