Ķīnas kravas kuģis uzsācis ambiciozu ceļojumu, kurš varētu mainīt globālā transporta modeļus. Iecerēts, ka Yong Sheng kļūs par pirmo šīs valsts kuģi, kurš izmantos tā saukto Ziemeļu jūras ceļu.
Yong Sheng 8. augustā atstāja ostas pilsētu Daļaņu, lai dotos uz Roterdamu Nīderlandē. Ceļojums, izmantojot Ziemeļu jūras ceļu, par 15 dienām saīsina laiku, kas nepieciešams, lai no Ķīnas nokļūtu Eiropā, salīdzinot ar tradicionālo braucienu caur Suecas kanālu. Tādējādi prognozējams, ka kuģa veiksmīga nokļūšana Eiropā, Ķīnas eksportētājiem pavērs jaunas iespējas savu preču piegādāšanā. Paredzēts, ka Roterdamas ostu Ķīnas kravas kuģis varētu sasniegt 11. septembrī.
Ziemeļu jūras ceļš, kas no ledus ir brīvs vidēji divus, bet kuģošanai izmantojams aptuveni piecus mēnešus gadā, pēdējā laikā saņēmis pastiprinātu transporta kompāniju uzmanību, jo, pateicoties globālās temperatūras izmaiņām, kļūst lietojams ilgāku laika posmu. Tāpat kompānijām nav jābažījas par pirātu uzbrukumiem, pārvarot Indijas okeānu un Sarkano jūru.
Šogad Krievija izsniegusi 372 kuģošanas atļaujas šajā maršrutā, bet vēl pirms trīs gadiem – 2010. gadā – šis skaitlis bija ievērojami mazāks – tikai 46 atļaujas, vēsta Financial Times.
Analītiķi gan brīdina par pārlieku lielu optimismu, norādot, ka paies vēl daudzi gadi, līdz tradicionālo kuģošanas ceļu alternatīva kļūs komerciāli izdevīga. Eksperti un kuģu kompāniju īpašnieki norāda, ka Ziemeļu jūras ceļš joprojām ir visai bīstams maršruts un to, visticamāk, izmantos atsevišķi naftas un gāzes pārvadātāji, savukārt konteinerkuģiem joprojām izdevīgāk būs ceļot caur Suecas kanālu.
Ķīna par Ziemeļu jūras ceļu izrāda lielu interesi – šā gada maijā valsts ieguva pastāvīgā novērotāja statusu Arktikas padomē – organizācijā, kas apvieno astoņas valstis, kurām ir teritorijas Arktikā.
DB jau rakstīja, ka pa Ziemeļu jūras ceļu pagājušajā gadā tika pārvesti 1,25 miljoni tonnu kravu. Savukārt pa Suecas kanālu – kravas 740 miljonu tonnu apmērā. Krievijas nozares eksperti lēš, ka līdz 2021. gadam pa Ziemeļu jūras ceļu tiks pārvesti 40 miljoni tonnu kravu.