Meklējot darījumu partneri Ķīnā, jāapbruņojas ar pacietību un precizitāti, produkta dizains jāpielāgo austrumu tirgus īpatnībām , trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Reaģējot uz Krievijas noteikto embargo vairākiem pārtikas produktiem, Latvijas ražotāji sākuši skatīties Ķīnas tirgus apgūšanas virzienā, tomēr eksperti norāda, ka uz šo valsti var tēmēt spēcīgi uzņēmumi, jo tā iekarošanai būs nepieciešamas pamatīgas investīcijas un lieli produkcijas apjomi.
Mēģina stimulēt
Ķīnas ekonomikas izaugsme pēdējos gados palēninās, par ko satraucas daudzi starptautiskie ražotāji, prognozējot mērenāku šīs valsts pieprasījumu gan pēc izejvielām, gan pēc gatavās produkcijas. Šajā gadā ekonomikas izaugsme tur tiek prognozēta ap 7%, taču tiek sagaidīts, ka valdība veiks pasākumus un īstenos strukturālās reformas, lai veicinātu straujāku tautsaimniecības izaugsmi.
Kaut arī tirgus ir tāls un grūti iekarojams, 2014. gada trijos ceturkšņos Latvijas preču eksports uz Ķīnu audzis samērā strauji – par 26%, kopējam apjomam sasniedzot 73,5 miljonus eiro. Tiesa, importa apjomi no Ķīnas bija ievērojami lielāki – 259,6 miljoni eiro, kas ir par 3% vairāk nekā attiecīgajā periodā vēl pirms gada. Kā liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati, galvenās Latvijas eksporta preces uz Ķīnu ir koksne un tās izstrādājumi, metālu izstrādājumi, mašīnbūves un elektropreces, kā arī augu valsts produkti.
Eksperti uzsver, – ilūzijas par vieglu šī tirgus iekarošanu lolot nevar – process būs grūts un prasīs lielus līdzekļus.
Visu rakstu Ķīna ne katram pa spēkam lasiet 14. janvāra laikrakstā Dienas Bizness.