Šonedēļ rubrikā "Kā top?" portāls Db.lv piedāvā aplūkot, kā uzņēmumā SIA "Radhe Krishna", kas pārstāv zīmolu "Pakistānas Kebabs", top vistas gaļas kebabs.
Pirms apmēram pieciem gadiem dibināto tīklu "Pakistānas Kebabs" šobrīd pārstāv divdesmit trīs ēdināšanas vietas visā Latvijā. Deviņu tirdzniecības vietu saimnieks, franšīzes ņēmējs Meet Godhani uz dzīvi Latvijā no Indijas pārcēlās pirms gada, un, sācis ar vienu ēdināšanas vietu, ik mēnesi biznesam piepulcēja jaunu. Viņa ikdienas darbs ir vadīt kebabu restorānu Merķeļa ielā, Rīgā, kur, kā viņš atklāj, dienā tiek pārdoti vairāk nekā simts kebabi.
90% ēdināšanas vietas apmeklētāju esot vietējie un regulāri klienti, biznesa portālam db.lv stāsta vadītājs.
Patreiz lielākā daļa "Pakistānas Kebaba" franšīžu pieder Indijas pilsoņiem. "Nesen ziņas pāršalca vēsts, ka mēs pasniedzam sliktas kvalitātes ēdienu, un kafejnīcās nav tikusi ievērota tīrība. Tā patiesi notika, taču ne šeit, bet gan cita atzara franšīzes uzņēmumā. Lai gan arī šo ēdināšanas vietu īpašnieki nāk no Indijas, tāpat kā es, tā ir liela zeme, cilvēki ir dažādi un katram piemīt atšķirīgs vadības stils," paskaidro M.Godhani.
M. Godhani vadītās deviņas kebabnīcas, no kurām astoņas atrodas Rīgā, savukārt viena Jelgavā, pārstāv SIA "Radhe Krishna", par kuru sūdzību no Pārtikas un veterinārā dienesta puses nav bijis. Tomēr negatīvā informācija par franšīzes uzņēmumiem ietekmējusi arī "Radhe Krishna" darbības rādītājus. "Tagad viss jau ir atgriezies ierastajās sliedēs," stāsta M.Godhani. "Mūsu regulārie apmeklētāji zina, kas ir mūsu kebabos, no kā tie sastāv un mums uzticas. Sliktu viedokli parasti pauž tie, kas šeit nav bijuši un nezina, ar ko atšķiramies".
Palielināt savā pārvaldībā esošo ēdināšanas vietu skaitu uzņēmējs pašlaik negrasās, taču jau tagad ir uzsācis procesu, lai veicinātu pārmaiņas esošajās deviņās uzņēmuma apkalpošanas vietās. Paredzēts gan veikt izmaiņas ēdienkartē un padarīt kebabu ēšanas pieredzi izsmalcinātāku, gan jau janvārī sākt pārdot arī alkoholu.
"Līdz šim alkoholu nepiedāvāja neviena "Pakistānas Kebaba" ēdināšanas vieta, kam iemesls bija tas, ka Pakistānā dominējošā reliģija - islāms - to nepieļautu. Tagad esam spēruši pirmos soļus licences iegūšanai. Franšīzes devējs, kas nāk no Pakistānas, šādu rīcību apstiprināja, līdz ar to tas problēmas neradīs," pārliecināts vadītājs.
Ideja par alkohola piedāvāšanu radusies, sekojot pieprasījumam no apmeklētāju puses. Savukārt, ēdienkarte būtiski nav mainīta kopš "Pakistānas Kebaba" pirmsākumiem. Jaunais vadītājs ir apņēmies, ieviešot pārmaiņas, sasniegt jaunu kvalitāti.
Lai gan uzņēmējs izmanto arī sociālos tīklus, galvenā reklāma esot laipni darbinieki. Tieši to apmeklētāji novērtējot visvairāk, pārliecināts M.Godhani. Jautāts, vai visi uzņēmuma klientu apkalpošanas darbinieki runā latviešu valodā, uzņēmējs atbild pozitīvi: "Daļa Latvijā uzturas un latviešu valodu mācās tikai pirmo gadu, līdz ar to apguvuši tikai pašus pamatus. Taču tie, kas strādā jau otro gadu, valodu ir apguvuši tekoši. Arī indieši tagad var sarunāties ar latviešiem latviešu valodā. Pēc studiju beigšanas gan viņi darbu pamet un atgriežas uz dzīvi Indijā."
Uzņēmumā tiek nodarbināti gan latvieši, gan uzbekistāņi, ēģiptieši, pakistāņi. Taču lielākā daļa darbinieku ir no Indijas. "Pēc ierašanās Latvijā viņi paši ar mums sazinās un mēs labprāt nodrošinām darbu," stāsta M.Godhani. Katrs darbinieks tiek apmācīts uz vietas.
Raugoties uz tik internacionālu kolektīvu, M.Godhani atzīmē, ka četrdesmit, piecdesmit gadus senā pagātnē šīs divas nācijas - indieši un pakistāņi - tiešām bijuši lieli ienaidnieki. "Tagad, atrodoties citā valstī, mūs saista ļoti labas attiecības. Dzīvojam, vadoties pēc cilvēcīgiem principiem, nevis atsaucoties tikai uz mūsu reliģiskajām atšķirībām. Mūsu uzņēmumā kopā strādā cilvēki no dažādām zemēm un problēmas neesam pieredzējuši".
Uzņēmējs pauž, ka kopumā bizness Latvijā sokas labi, lai gan nodokļi nozarē strādājošajiem ir augsti. Tāpat arī "Pakistānas Kebabs" ir "tajā pašā vilcienā", kur citi nozares pārstāvji, un ziemā cieš no zemāka apmeklētāju skaita. Dzīve Rīgā indietim šķiet mierīga. "Ja jūs vēlaties atpūsties, tad šī ir īstā vieta," viņš saka. Arī šeit cilvēki ir ļoti atšķirīgi, un kā ārzemju pilsonim viņam nākoties sastapties gan ar negatīvu attieksmi no līdzcilvēkiem, gan tieši pretējo - atbalstu īstajā brīdī.
Kebabu tapšanas procesu skatieties galerijā!
#2/25
Kebaba galvenā sastāvdaļa ir vistas vai liellopa gaļa, veģetārajā piedāvājumā - falafels.
#3/25
Kebaba gatavošana sākas ar gaļas grilēšanu. Kad tā ir gatava, to sagriež, izmantojot speciālu nazi.
#4/25
Uzņēmums izmanto grilu 20kg lielam vistas gaļas apjomam un 10kg lielam liellopu gaļas daudzumam.
#5/25
Vistas un liellopa gaļa ir vienlīdz pieprasīta. Tāpat populāra izvēle ir abu gaļu kombinācija.
#6/25
Visa "Pakistānas Kebaba" izmantotā gaļa atbilst halal principiem, kas nozīmē - tā nesatur baiļu hormonus, paskaidro Meet Godhani.
#9/25
Neatņemama sastāvdaļa ir asā mērce. Lai gan tas, kas latviešiem šķiet ass, nebūt nešķiet ass Austrumu zemēs.
#10/25
Visi kebabi tiek pildīti ar svaigiem salātiem. SIA "Radhe Krishna" dārzeņus iegādājas vairumtirdzniecības bāzē "Promo Cash&Carry".
#13/25
Ja vien pasūtītājs neatsakās, katrs kebabs tiek papildināts ar svaiga gurķa šķēlītēm, tomātiem un sīpoliem.
#15/25
Šogad SIA "Radhe Krishna" vadītājs Meet Godhani plāno ieviest jaunumus ēdienkartē.
#16/25
Uzņēmējs sapņo arī par iespēju pašiem nākotnē gatavot gaļu. Šobrīd tā tiek iepirkta no Polijas jau gatava kebabu grilēšanai.
#18/25
Atkarībā no kebaba lieluma (pieejams mazs, vidējs un liels kebabs), gaļas daudzums variē no apmēram 100 līdz 200 gramiem porcijai.
#21/25
Ik dienu katrā "Pakistānas Kebaba" ēdināšanas vietā tiek pārdoti vismaz simts kebabi.
#24/25
Pirms pasniegšanas gatavs kebabs tiek atkārtoti uzsildīts 10-15 sekundes.