Mēbeļu eksporta ienākumu pieaugums ir bijis galvenais dzinējspēks nozares labākiem rādītājiem un vietējā tirgus pārdošanas apjomu svārstībām, kaut arī labākus darbības rādītājus gaida no 2019. gada
To liecina asociācijas Latvijas mēbeles apkopotie dati.
Kopējais asociācijā ietilpstošo uzņēmumu neto apgrozījuma pieaugums pērn sasniedzis 53,22 milj. eiro, kas salīdzinājumā ar 2017. gadu ir pieaudzis par 7,8% jeb 3,83 milj. eiro. Eksporta ienākumu apjoms pērn pieaudzis par 5,26 milj. eiro jeb 17% salīdzinājumā ar 2017. gadā iespēto. Kopumā asociācijā ietilpstošajiem uzņēmumiem pērnais gads ir jāvērtē kā veiksmīgs, ko gan nevar sacīt par visu mēbeļu ražošanas nozari kopumā.
«Dati liecina, ka pērn pretēji bažīgajām prognozēm saistībā ar Ikea ienākšanu Latvijā ir pieaugums,» skaidro asociācijas Latvijas mēbeles prezidents un SIA Marks M īpašnieks Juris Griķis. Viņš atzīst, ka kopējais pieaugums par 7,8% nav ļoti liels, tomēr ražotājiem tas jāuzskata par labu, vēl jo īpaši, ja vairāki asociācijas biedri pērn iespējuši audzēt savus ienākumus par 13-15% un pat par 40-47%. «Katram uzņēmumam ir sava izaugsmes formula, sava recepte un savs plāns, un no tā īstenošanas, kā arī notiekošā ne tikai Latvijas, bet arī ārvalstu noieta tirgos ir arī atkarīgi sasniegtie rezultāti,» norāda J. Griķis. Viņš arī atzīst, ka ir uzņēmumi, kuri palielinājuši savus ienākumus, realizējot produktus ārzemēs, un ir arī otrādi – kad pieaugums tiek panākts tieši no Latvijas klientiem. «Mēbeļu ražotājus ietekmē dažādi procesi – ne tikai pircēju vēlmju maiņa un arī ienākumu apmērs, bet inflācija attiecībā uz ražošanai nepieciešamo,» stāsta J. Griķis.
«Pērn izdevās ražošanas un arī pārdošanas apjomus palielināt, tāpēc arī ir kopējais ienākumu pieaugums,» situāciju ar 0,95 milj. eiro neto apgrozījuma palielinājumu pērn salīdzinājumā ar 2017. gadu vērtē SIA Bolderāja serviss valdes loceklis Valdis Krauklis. Viņš atzīst, ka šogad, īstenojot iecerētās pārmaiņas un turpinot uzsākto ienākumu kāpināšanu, jau pēc kāda laika varēs tuvoties 10 milj. eiro neto apgrozījuma atzīmei, taču tas nenotikšot 2019. gada laikā. «Attīstība būs arī šogad, taču tā nebūs tik strauja, lai varētu aizsniegties līdz 10 miljonu eiro atzīmei,» tā V. Krauklis. Viņš nenoliedz, ka bez mājasdarbu izpildes – investīcijām gan ražošanā, gan pārdošanā – neiztiks, taču tas ir sava veida nākamās izaugsmes pamats. «Ne tikai Bolderāja serviss, bet arī citiem uzņēmumiem pagājušais gads ir bijis veiksmīgs, un arī citi ir veikuši mājasdarbus, kuru atdevi varēs redzēt tikai pēc kāda laika,» secina V. Krauklis. Viņš uzsver, ka 2019.gadā cītīgi jāstrādā, lai sava darba augļus varētu redzēt 2020. gadā.
Visu rakstu lasiet 1. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.
Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!