Saikne starp zinātniekiem un uzņēmējiem beidzamajos gados ir uzlabojusies, tomēr platforma, kur abas puses var satikties, vēl nav pietiekami stabila.
Latvijā komercializācija nesokas tik labi, cik varētu, uzskata daudzi nozares pārstāvji.
Lai izgudrojums tiktu komercializēts, tas ir jāiepako komersantam saprotamā un pievilcīgā veidā, norāda speciālisti. Ekonomikas ministrs Daniels Pavļuts, nesen notikušajā konferencē par inovācijām un intelektuālo īpašumu norādīja, ka vājākie posmi šajā sistēmā ir spēja absorbēt idejas, inovāciju radīšana izglītības sistēmā, pieprasījums pēc inovācijām un atdeve no inovācijām.
Viņš uzsvēra, ka daudz kas no inovāciju rezultātiem netiek komercializēts un ka sadarbība starp biznesu un zinātniekiem ir jāuzlabo. Pašlaik tā notiekot galvenokārt ar kompetences centru un tehnoloģiju pārneses punktu starpniecību.
Latvijas augstskolu pārstāvji uzskata, ka būtu vajadzīga vienota platforma, kur varētu satikties uzņēmēji un zinātnieki. Pašlaik atbalsta sistēma ir pārāk sadrumstalota. «Esam iemācījušies sarunāties ar zinātniekiem, saprast, ko viņi runā, ko dara un, kā to varētu iztulkot uz biznesa valodu. Piedāvājuma pusi viņi ir labi noklājuši,» norāda Oskars Priede, Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Biznesa atbalsta un attīstības centra direktora vietnieks.
Viņaprāt, vājais posms izgudrojumu pārnesē ir pieprasījums - kas varētu būt šo jauno tehnoloģiju, izgudrojumu pircēji. Tāpēc būtu jāveido viena institūcija, kas komunicētu ar potenciālajiem interesentiem ārvalstīs. «Nevis mēs kā Latvija, mēs kā RTU vai LU, bet mēs kā Latvija vai pat Baltija. Lai mēs varam pateikt, ka esam izcili šajā, šajā un šajā jomā – un tām nav jābūt daudzām jomām,» norāda O. Priede.