Veiksmīgākie tirdzniecības centri pērn spējuši saglabāt vai palielināt apgrozījumu.
Vērtējot tirdzniecības centru darbību pērn, jāņem vērā kopējās mazumtirdzniecības tendences valstī – mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pērn, neskaitot auto degvielas tirdzniecību, sasniedzis 2,9 mljrd. Ls, kas ir par 3% mazāk nekā 2009. gadā. Līdz ar to tirdzniecības centru, kuri pērn spējuši saglabāt vai palielināt apgrozījumu, darbība jāvērtē kā veiksmīga, un saskaņā ar Dienas biznesa apkopoto informāciju par TOP tirdzniecības centriem tas izdevies lielākai daļai. Plašāk lasiet laikraksta Dienas bizness publikācijā jūlijā.
Db.lv jau ziņoja, ka ambiciozi šajā lauciņā sevi pieteicis jauns spēlētājs RetailBaltic («Lai piesaistītu investorus, apkopos datus par Rīgas lielveikaliem» http://www.db.lv/tirdznieciba/lai-piesaistitu-investorus-apkopos-datus-par-rigas-lielveikaliem-241339), kas plāno apkopot svarīgākos datus par visiem šobrīd Rīgā esošajiem iepirkšanās centriem un iegūtie dati tiks izmantoti, lai izveidotu pārskatu potenciālajiem ārvalstu investoriem. Turklāt tiek apgalvots, ka šāda mēroga apkopojums Latvijā vēl ne reizi nebūšot veikts. RetailBaltic (īstajā vārdā SIA Tosun Consulting) būs pamatīgi jāpiestrādā, lai pierādītu sevi šajā lauciņā.
Jāatgādina, ka Dienas bizness, neraugoties uz apgalvojumiem iepriekš minētajā ziņā, jau vairākus gadus regulāri apkopo datus par Latvijas lielākajiem tirdzniecības centriem, un aktuālākā publikācija par 2010. gada datiem, t.i., apgrozījumu, apmeklētāju skaitu u.c. tirdzniecības centru raksturojošiem datiem kuru katru dienu parādīsies laikrakstā. Sazinoties ar RetailBaltic pārstāvi Māru Skredeli, Dienas bizness noskaidroja, ka uzņēmumā uzskata – laikraksta žurnālisti neapkopo datus par visiem Rīgas tirdzniecības centriem, t.i., Alfa, Dole, Domina, Galerija Azur, Galerija Centrs, Galleria Riga, Mols, Origo, Riga Plaza, Sky&More, Spice un Spice Home. Jāatzīst, jā, jau vairākus gadus, kopš ir uzsākta Dienvidu tilta celtniecība, kas ievērojami ietekmēja Galerijas Azur darbības apjomus, tirdzniecības centra pārstāvji korekti atsaka sniegt informāciju par savu apgrozījumu un apmeklētāju skaitu konkrētajā gadā. Citi dati kā celtniecības platība, autostāvvietu platība un skaits u.tml. ir pietiekami statiski dati, lai gadu no gada nemainītos, un publiski zināmi. Par visiem pārējiem nosauktajiem (un ne tikai) tirdzniecības centriem Dienas biznesa rīcībā ir visi dati, turklāt nevajadzētu aizmirst reģionālos tirdzniecības centrus. Protams, investoriem pievilcīgāka ir Rīga ar lielāku iedzīvotāju skaitu, ar lielākiem ieņēmumiem, apgrozījumiem utt., bet, piemēram, Valleta ir salīdzinoši līdzvērtīgs konkurents Valmierā.
Tāpat ir skaidrs, ka Dienas bizness nav vienīgais Latvijā (bet vienīgais laikraksts), kas apkopo informāciju par tirdzniecības centriem. Piemēram, SIA Agents and Advisors pārstāvis Māris Jānis Oga ir ilggadējs nozares speciālists, kura rīcībā ir ļoti specifiska informācija ne tikai par lielajiem Latvijas tirdzniecības centriem, bet arī mazākām iepirkšanās vietām. Sarunā ar M. Skredeli atklājās, ka uzņēmumā, protams, zina par konkurentiem, kam pieejama šāda informācija. Līdz ar to jāsecina, ka Latvijā informācija par tirdzniecības centriem tiek apkopota, tā ir gan publiski pieejama caur plašsaziņas līdzekļiem, gan privāto speciālistu rokās.