Citas ziņas

Izsoļu lapas negūst cerētos panākumus

Oskars Prikulis, Guna Gleizde,08.01.2009

«Sūdzību bija daudz, un to skaits noteikti vēl augs,» norāda Patērētāju tiesību aizsardzības centra pārstāve Sanita Biksiniece, piebilstot, ka jau iepriekš cilvēki tikuši brīdināti būt uzmanīgiem ar šādas formas un satura izsoļu lapām, kurās ir ļoti liela iespēja palikt bez kārotās preces.

Foto: Eva Šavdine

Jaunākais izdevums

Bidnet.lv nav vienīgā interneta izsoļu mājaslapa, kas pārtraukusi eksistēt. Līdzīgs liktenis skāris arī lapas webizsole.lv, vairaksolisana.lv un knock.lv, ceturtdien ziņo Dienas bizness.

Starp šīm mājas lapām vienīgi knock.lv kā domēna īpašnieks ir norādīts uzņēmums – SIA IT Investments. Kompānijas valdes loceklis Roberts Misāns laikrakstam skaidro, ka izsoļu lapa sāka darboties pērnā gada septembrī. Līdzīgi kā citos līdzīgos projektos, arī šajā lapā, lai varētu piedalīties izsolē, klientam ar bankas pārskaitījuma vai īsziņas starpniecību bija jāiegādājas kredīti, kas tika izmantoti preču iegādei. Aptuveni trīs mēnešus pēc projekta uzsākšanas lapa tika slēgta uzņēmuma finanšu problēmu dēļ, kas neļauj investēt mājas lapas reklamēšanā, tā R.Misāns. Viņš pauž pārliecību, ka pēc dažām nedēļām lapa atsāks darbu, spēkā paliks arī klientu jau iegādātie kredīti.

Db.lv jau vēstīja, ka savu darbību uz laiku pārtraukusi popularitāti ieguvusī izsoļu mājas lapa bidnet.lv, kas, visticamāk, apkrāptus atstājusi daudzus savus klientus. Kā vēsta Dienas bizness, šai lapai uzmanību pievērsis arī Patērētāju tiesību aizsardzības centrs, jo jau pirms uzņēmums uz laiku pārtrauca savu darbu, saņemtas daudzas vēstules un sūdzības no patērētājiem.

Patērētāju tiesību aizsardzības centra pārstāve Sanita Biksiniece norāda, ka jau iepriekš cilvēki tikuši brīdināti būt uzmanīgiem ar šādas formas un satura izsoļu lapām, kurās ir ļoti liela iespēja palikt bez kārotās preces. "Sūdzību bija daudz, un to skaits noteikti vēl augs," viņa norādīja. Latvijā šobrīd darbojas daudzas dažāda veida lapas, kura izsoles kārtībā var mēģināt iegādāties preces.

Tendences ir pamanījuši arī nosacītie šādu lapu konkurenti, kas satraukušies, ka šobrīd izvērstais šādu lapu bizness varētu traucēt tradicionālo lapu reputācijai. "Pēdējā pusgada laikā Latvijas interneta vidē savu darbību ir izvērsušas vairākas mājas lapas, kuru veidotāji neievēro pasaulē pieņemtos izsoles veidošanas pamatprincipus un iespējams pat apkrāpj savus klientus," norāda izsoļu mājas lapas izsoles.lv valdes loceklis Harijs Cīrulis.

Kā domēnu webizsole.lv un vairaksolisana.lv īpašnieki nav norādītas juridiskas personas, bet pa norādītajiem Igaunijas telefona numuriem ar to veidotājiem Db neizdevās sazināties. Savukārt uzņēmumā SIA Webpoint, kas izsoles rīko interneta vietnē santimaizsole.lv, Db informēja, ka uzņēmums neredz iemeslu, lai tuvākajā laikā nāktos pārtraukt darbību. Konkurējošu lapu slēgšana veicinājusi klientu pieplūdumu, tomēr mazinājusi uzticamību šāda veida interneta vietnēm kopumā, tādēļ uzņēmums šo tendenci uzskata par nopietnu draudu.

Visu lasiet laikrakstā Dienas bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

1.89 miljardi. Tik daudz mājas lapas pēc jaunākajiem datiem ir pieejamas interneta vidē, no kurām katra cīnās par vienu un to pašu - cilvēku uzmanību. Tas uzņēmumu vadītājiem liek uzdot pamatotu jautājumu: vai ir vērts ieguldīt laiku, lai biznesam izveidotu profesionālu mājas lapu, lai pēc tam turpinātu cīnīties par apmeklējumu tik sīvas konkurences apstākļos?

Ierakstot Google, vai uzņēmumam ir nepieciešama mājas lapa, atbilde ir nešaubīgs ''jā''. Iemesli tiek minēti dažādi, bet gavenais arguments - atsakoties no mājas lapas, uzņēmums paliek zaudētājos, jo mūsdienās tā nozīmē vairāk par digitālo ziņojumu dēli. Mājas lapas ir kļuvušas arī par uzņēmumu vizītkarti, komunikācijas kanālu un peļņas avotu.

Ir pagājis tas laiks, kad mājas lapas izveide bija laikietilpīgs un dārgs process, ko mazi uzņēmumi nevarēja atļauties. Ja savulaik par mājas lapas izveidi dažs labs uzņēmums šķīrās no vairākiem tūkstošiem, tad šodien cenas svārstās no nulles līdz pāris desmitiem eiro.

Pieņemamās izmaksas ļauj dažāda lieluma uzņēmumiem veidot savas mājas lapas un interneta veikalus, tomēr globāli tikai aptveni puse uzņēmumu to ir izdarījuši. Lūk, ko otra puse un tu zaudē, atsakoties no savas mājas lapas:

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pateicoties 2015. gada 1. jūlijā uzsāktajai izsoļu norisei elektroniskā vidē, pērn no parādniekiem piedzītā summa ir 581 miljons eiro, kas gandrīz četras reizes pārsniedz 2014. gada rādītājus - 149 miljoni eiro, informē tieslietu ministrs Dzintars Rasnačs.

E-izsoļu koncepciju, kā arī Civilprocesa likuma grozījumus, vadoties pēc ārvalstu kolēģu pieredzes, izstrādāja Latvijas Zvērinātu tiesu izpildītāju padome un Tieslietu ministrija. Tika izveidots elektronisko izsoļu portāls, nostiprināts tā darbības tiesiskais pamats, kā arī noteikta elektroniskā vidē organizētu izsoļu norises kārtība.

Tieslietu ministrs Dzintars Rasnačs uzsver: «Izsoļu norises reformas īstenošana bija smags darbs, jo ilgstoši nebija pietiekama finansējuma izsoļu nodrošināšanai elektroniskā vidē. Taču tagad, pateicoties jaunajai izsoļu kārtībai, darba rezultāti ir iespaidīgi un ieguvēji ir gan kreditori un parādnieki, gan valsts kopumā. Zaudētāji šajā procesā ir tikai negodprātīgie izsoļu dalībnieki.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Elektroniskā formā rīkota izsole varētu ilgt 30 dienas

Dienas Bizness,24.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valdība otrdien atbalstīja grozījumus Civilprocesa likumā, kas nostiprinās elektronisko izsoļu portāla izveidošanas un darbības tiesisko pamatu, kā arī noteiks elektroniskā vidē organizētu izsoļu norisi.

Elektronisko izsoļu ieviešana spriedumu izpildē un maksātnespējas procesā veicinās godīgas konkurences veidošanos izsoles dalībnieku vidū, kā arī ļaus izsoles procesu vienkāršot, padarīt to pieejamāku un ekonomiskāku. Tāpat tas palīdzēs izskaust tā saucamo izsoļu reiderismu.

Šobrīd gan zvērinātu tiesu izpildītāju, gan maksātnespējas procesa administratoru rīkotajās izsolēs visā Latvijā nereti piedalās tādi izsoles dalībnieki, kuri ar dažādiem līdzekļiem ietekmē citus izsoles dalībniekus ar mērķi samazināt izsoles cenu, tādējādi kavējot konkurenci izsoles dalībnieku vidū un izsoli kā mantas pārdošanas veidu padarot neefektīvu. Līdz ar ko samazinās godprātīgo izsoles dalībnieku skaits, izsolāmie objekti tiek nosolīti par mazāku summu, nekā tas objektīvi būtu bijis iespējams vai tieši pretēji – tiek nosolīta neadekvāti augsta summa bez nolūka to maksāt, kā rezultātā izsoles jāatzīst par nenotikušām ar no tā izrietošajām tiesiskajām sekām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Agrāk, lai uzņēmums veiksmīgi pārdotu savu preci, pietika ar labu kvalitāti, adekvātu cenu un lielisku apkalpošanu. Vēlāk, palielinoties konkurencei, šīm īpašībām bija jāpievieno reklāma drukātajos vai elektroniskajos medijos. Taču līdz ar tehnoloģiju ārkārtīgi straujo attīstību iepriekšminētajām īpašībām un aktivitātēm šodien veiksmīgs uzņēmums nav iedomājams bez savas vairāk vai mazāk aktīvas mājas lapas, uzsver kompānijas SIA S.P.Q.R. izpilddirektors un arī īpašnieks Zigmārs Ronis.

«Tomēr aizvien mainīgajā pasaulē vairs nepietiek arī ar labu un atraktīvu mājas lapu. Sevišķi, ja savu darbību plānojat izvērst ne tikai Latvijā, bet arī ārpus mūsu valsts robežām. Interneta iespējas, šķiet, šodien ir bezgalīgas. Tikpat bezgalīgas ir arī iespējas sastapt desmitiem, simtiem un pat tūkstošiem konkurentu virtuālajā pasaulē. Taču šeit cīņa par klientu vairs neaprobežojas tikai ar kvalitāti un cenu. Aizvien lielāku nozīmi šajā kaujas laukā aizņem cīņa par pirmajām vietām Google meklēšanas sistēmā,» norāda Z.Ronis.

Aizvien lielāks skaits cilvēku sev interesējošās preces vai pakalpojumu pārdevējus meklē dažādās interneta meklēšanas sistēmās. Latvijā un arī Eiropā populārākā ir Google, kurā ievadot atslēgas vārdus, cilvēks ļoti īsā laikā atrod daudz un dažādus pārdevējus. «Taču ir kāda nianse, kas šajā sistēmā būtiski maina pārdevēju pozīcijas – jūs personiski virtuālajā vidē nekādi nespējat ietekmēt pircēja izvēli par labu sev, ja neatrodaties vismaz pirmajā desmitniekā. Šodienas cilvēkam nav laika atvērt un izpētīt 20, 30 vai vairāk uzņēmumu mājas lapas. Pārsvarā šī izpēte caur Google beidzas pie pirmā divdesmitnieka. Ja neesat šajā skaitā, tad varat uzskatīt, ka priekš konkrētā klienta neeksistējat vispār,» pauž Z.Ronis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Otrdien notiks valstij piederošo Grindeks un Valmieras stikla šķiedra akciju atklātās izsoles

Žanete Hāka,07.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

8. novembrī notiks valstij piederošo un VAS Privatizācijas aģentūra turējumā esošo AS Grindeks un AS Valmieras stikla šķiedra akciju atklātās izsoles, liecina paziņojums Nasdaq Riga.

Izsolāmais akciju skaits ir attiecīgi 219 780 un 425 609 akcijas.

Izsolēs var piedalīties licencēta banka vai ieguldījumu brokeru sabiedrība, kas ir ieguvusi Nasdaq Riga biržas biedra statusu. Biržas biedrs var piedalīties izsolēs, iesniedzot izsoļu uzdevumus savā vai savu klientu vārdā. Biržas biedru saraksts ir pieejams šeit.

Abas izsoles ir atklātas, un uzdevumi izsoļu dienā 2016.gada 8. novembrī tiks pieņemti no plkst.09:00 līdz 13:00 (pēc Latvijas laika). Līdz izsoļu dienas plkst. 15:30 (pēc Latvijas laika) tiek veikta izsoļu rezultātu apstiprināšana un izsoļu uzdevumu savietošana.

Vērtspapīri tiek izsolīti eiro. Mazākais cenu solis, kas ir ievadāms izsoļu uzdevumos, ir 0,01 eiro par vienu akciju. Minimālā cena AS Grindeks akcijām, kas ir ievadāma izsoles uzdevumos, ir 3,78 eiro, bet AS Valmieras stikla šķiedra akcijām - 2,73 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS «Valsts nekustamie īpašumi» (VNĪ) aizvien vairāk sāk izmantot dažādus digitālos risinājumus, tostarp Tiesu administrācijas elektronisko izsoļu vietni «e-izsoles», kuru vēlas ieviest kā ierastu praksi, informē VNĪ valdes locekle Sigita Janvāre.

«Atbilstoši VNĪ stratēģijai, mēs vienlaikus attīstām īpašumus, kuri ir nepieciešami valsts pārvaldes vajadzībām, savukārt pārējie objekti pakāpeniski tiek pārdoti un iegūtā nauda ieguldīta attīstībā. Protams, mēs esam ieinteresēti ātrā un efektīvā pārdošanas procesā, kas ar minimāliem resursiem ļauj sasniegt iespējami labāku rezultātu,» stāsta Janvāre.

Izmantojot Tiesu administrācijas elektronisko izsoļu portālu, VNĪ jau pirmajā pašu organizētajā e-izsolē veiksmīgi izdevies pārdot iepriekš nelikvīdu 10 000 kvadrātmetru lielu zemes gabalu Jēkabpilī, Ārijas Elksnes ielā 8A. Lēmumu par minētā zemes gabala pārdošanu VNĪ pieņēma 2017. gada beigās. Tika organizētas divas izsoles ierastā ceļā, taču intereses par piedāvājumu nebija. Savukārt, ievietojot elektronisko piedāvājumu, darījums par 11 600 eiro tika noslēgts jau pēc pirmās izsoles, kas noslēdzās 28.janvārī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

TOP 6 punkti, kas jāņem vērā, veicot mājas lapas ārējo SEO optimizāciju

Dr. Sergejs Volvenkins, interneta mārketinga eksperts,27.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pavisam nesen Google ir nācis klajā ar inovatīviem atjauninājumiem (Penguin 3.0), un kopš tā brīža vairāki mājas lapu īpašnieki joprojām novēro pozīciju kritumu Google meklēšanas rezultātos. Uzņēmumiem, kas no organiskajiem meklēšanas rezultātiem gūst ievērojamu potenciālo klientu skaitu savai mājas lapai, pozīciju pazemināšanās var radīt zaudējumus, jo tādējādi samazinās lapas apmeklējums pēc saistošiem atslēgvārdiem, kā rezultātā būtiski sarūk arī klientu/pirkumu skaits. Šajā rakstā esam apkopojuši 6 būtiskus aspektus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, veicot ārējo SEO optimizāciju. Izpildot šos punktus, mājas lapu īpašniekiem ir iespēja saglabāt un/vai paaugstināt pozīcijas Google meklēšanas rezultātos, tādējādi savai mājas lapai piesaistot arvien vairāk potenciālo klientu.

TOP 6 punkti, ko iesakām ievērot, veicot ārējo SEO optimizāciju:

1. Mājas lapas saturs ir jāveido daudzveidīgi – veidojiet saturu dažādos formātos (piemēram, teksts ar video un attēliem, kā arī bez tiem). Tādējādi tiks uzlabota satura kvalitāte, un lasītājs, kā arī Google to spēs labāk izprast. Daudzi lasītāji tīklā lasīšanai izvēlas sev tīkamāko saturu, un tieši tādēļ vieniem var patikt video, turpretī citiem – grafiskā veida informācija. Ir labi, ja saturs tiek veidots dažādos formātos, piemēram, veidojot video jaunumus vai grafiskos attēlus, kas var būtiski palīdzēt piesaistīt lietotājus ilgtermiņā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Facebook Timeline liek uzņēmumiem mainīt mārketinga paņēmienus

Gunta Kursiša,02.03.2012

Pārejot uz laika skalas jeb Timeline izskatu, korporāciju lapas augšgalā atradīsies liels attēls, savukārt cilnes – fotogrāfijas, zīmola apraksts u.c., turpmāk atradīsies zem galvenā attēla lapas augšpusē un būs viena no pirmajām lietām, ko pamanīs lapas apmeklētājs.

Ekrānšāviņš no facebook.com

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Facebook šonedēļ paziņoja, ka viena mēneša laikā korporatīvajām lapām būs jāmaina savs izskats sociālajā tīklā, adaptējot laika skalas jeb Timeline dizainu. Tādēļ turpmāk, domājot par mārketinga pasākumiem, korporatīvo Facebook lapu veidotājiem sociālo mediju eksperti iesaka ņemt vērā pārmaiņas, kas līdz ar Timeline ieviešanu radīsies korporatīvās lapas izskatā un komunicēšanas iespējās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Aizvien vairāk iepērkas izsoļu lapās internetā

,01.02.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Salīdzinot ar 2007. gadu, pērn ir ievērojami palielinājies to Latvijas iedzīvotāju skaits, kuri izvēlas iepirkties internetā, turklāt piektā daļa no šiem pircējiem izmanto arī tiešsaistes izsoļu mājas lapu pakalpojumus.

2009. gadā kopumā 71% respondentu norādījuši, ka ir iepirkušies internetā, un vairums no tiem iepērkas internetā vismaz pāris reizes gadā un biežāk, secināts Gemius veiktajā pētījumā.

Kopš 2007. gada ir pieaudzis arī to interneta lietotāju skaits, kas, iepērkoties internetā, izmanto izsoļu interneta vietnes. Patlaban izsolēs internetā piedalās aptuveni 20% no visiem interneta pircējiem Latvijā. Kā iemeslu izvēlei iepirkties izsoļu lapās respondenti galvenokārt min zemākas cenas salīdzinājumā ar citām tirdzniecības vietām. Taču, kā vēl viens aspekts, tiek norādīta iespēja iegādāties preces, kuras nav atrodamas standarta interneta veikalos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Pēc konsultācijām ar ekspertiem plāno sašaurināt Latvijas Facebook lapas mērķauditoriju

LETA,19.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā sociālo mediju ekspertu ieteikumus, plānots sašaurināt iecerētās Latvijas lapas sociālajā tīklā Facebook mērķauditoriju, kā arī definēt kritērijus lapas redaktoriem un satura veidošanai, informē Ministru kabineta preses sekretāre Zanda Šadre.

Latvijas lapa Facebook kalpotu starptautiskai komunikācijai par sabiedriski politiskiem notikumiem, inovatīviem uzņēmumiem un kultūras notikumiem Latvijā. Lapas saturu iecerēts veidot angļu valodā, tādējādi attīstot valsts starptautisko komunikāciju.

Lai spriestu par lapas saturu, šodien notikušās diskusijas dalībnieki vienojušies organizēt darbnīcu. Tā plānota 9.septembrī Latvijas institūta telpās.

Kā informēja Šadre, šodien sarunā par Latvijas lapu Facebook piedalījās vairāk nekā 15 sociālo mediju pārzinātāji. Ekspertu vērtējumā Latvijas lapai jābūt veidotai cilvēcīga valodā, jāsniedz saistoša informācija un jārada piedzīvojums. Viņi arī pauduši viedokli, ka lapas administrēšana būtu jānodod divu trīs redaktoru komandai, ko veidotu kompetentākie konkrētas jomas pārzinātāji, iepriekš definējot noteiktus satura veidošanas kritērijus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Izsolēs valda labs nacionālās mākslas vidusslānis

Uldis Andersons,31.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mākslas darbu izsoles nav tikai uz peļņu orientēts pasākums, tās veido tirgu, veicina apriti, kā arī nosaka un uztur mākslas darbu cenas.

Toni vietējā mākslas darbu izsoļu tirgū nosaka apmēram 6-7 dalībnieki, un, kā lēš eksperti, izsoļu namos apgrozībā ir apmēram 80% no tirgū esošā piedāvājuma. Vērtīgāko mākslas darbu pārdošanas darījumi gan nereti notiekot ārpus izsolēm.

Pazīstamākās galerijas, kas Latvijā nodarbojas ar mākslas darbu izsoļu rīkošanu, ir Antonija, Ivonnas Veihertes mākslas galerija, Jēkabs, Birkenfelds, Mākslas vēstniecība (SIA Baltantik), izsoļu nams Baltic Auction House u.c. Izsoles katra galerija rīko vidēji 4-5 reizes gadā, sadarbībā ar izsoļu namiem regulāras ikgadējas mākslas darbu un antikvāru priekšmetu izsoles rīko arī bankas, piemēram, Rietumu banka, arī Swedbank struktūra Private Banking u.c. Par tradīciju kļuvusi arī mākslas darbu labdarības izsole Likteņdārza projekta atbalstam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Saeima atbalsta pāreju uz parādnieku nekustamo īpašumu izsolīšanu elektroniskā vidē

Dienas Bizness,28.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeima ceturtdien, 28.maijā, galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Civilprocesa likumā, ar kuriem tiks ieviesta elektroniska nekustamā īpašuma izsolīšana spriedumu izpildes un maksātnespējas procesos, informē Saeimas Preses dienests.

Saskaņā ar Civilprocesa likuma grozījumiem plānots izveidot elektronisku izsoļu vietni, kā arī noteikt izsoles izziņošanas, dalībnieku autorizācijas un izsoles norises kārtību.

Tāpat grozījumi noteic, ka elektronisko izsoļu portāla ietvarā tiek uzturēts Izsoļu dalībnieku reģistrs, kas satur ziņas par fiziskām un juridiskām personām, kas reģistrētas kā izsoļu dalībnieki.

To, kā tiks veiktas darbības elektronisko izsoļu vietnē un kā ziņas par attiecīgajam personām tiks iekļautas Izsoļu dalībnieku reģistrā, iekļaujamo ziņu apjomu, kā arī šo ziņu aktualizēšanas un dzēšanas kārtību noteiks Ministru kabinets.

Ievērojot zvērinātiem tiesu izpildītājiem un administratoriem deleģēto funkciju raksturu, elektronisko izsoļu portālu plānots veidot kā valsts informācijas sistēmas daļu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Izsolīs valstij piederošās AS Grindeks un AS Valmieras stikla šķiedra akcijas

Žanete Hāka,03.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

8. novembrī notiks valstij piederošo un VAS Privatizācijas aģentūra turējumā esošo AS Grindeks un AS Valmieras stikla šķiedra akciju atklātās izsoles, liecina paziņojums Nasdaq Riga.

Izsolāmais akciju skaits ir attiecīgi 219 780 un 425 609 akcijas.

Izsolēs var piedalīties licencēta banka vai ieguldījumu brokeru sabiedrība, kas ir ieguvusiNasdaq Riga biržas biedra statusu. Biržas biedrs var piedalīties izsolēs, iesniedzot izsoļu uzdevumus savā vai savu klientu vārdā.

Abas izsoles ir atklātas, un uzdevumi izsoļu dienā tiks pieņemti no plkst.9 līdz 13 (pēc Latvijas laika). Līdz izsoļu dienas plkst.15:30 (pēc Latvijas laika) tiek veikta izsoļu rezultātu apstiprināšana un izsoļu uzdevumu savietošana.

Vērtspapīri tiek izsolīti eiro. Mazākais cenu solis, kas ir ievadāms izsoļu uzdevumos, ir 0,01 eiro par vienu akciju. Minimālā cena

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Meklē valsts pārvaldes lapas veidotāju Draugiem.lv

LETA,07.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts kancelejā vēl līdz piektdienai, 11.janvārim, ir iespējams iesniegt pieteikumus iepirkumu konkursā par valsts pārvaldes lapas izveidi sociālajā tīklā Draugiem.lv.

Konkurss atkārtoti tika izsludināts pagājušā gada decembra beigās, jo pirmajā konkursā netika saņemti iepirkuma nolikumā norādītajām prasībām atbilstoši piedāvājumi, aģentūrai LETA sacīja Valsts kancelejas Komunikācijas departamenta vadītājas vietniece Ilze Pavlovska.

Kā norāda Valsts kanceleja, lapas galvenā mērķauditorija ir aktīvākie lietotāji visās vecuma grupās, tomēr īpaši koncentrējoties uz auditoriju vecumā no 15 līdz 29 gadiem, kas ir aptuveni 355 000 portāla lietotāju.

Iesniegtajā piedāvājumā ir jāiekļauj apraksts par lapas mērķi, galvenajiem uzdevumiem, sasniedzamajiem rezultātiem, kā arī par stratēģiju un taktiskajiem risinājumiem lapas darbības mērķu sasniegšanai. Tāpat jābūt pievienotam darbu izpildes plānam, kas ir astoņu nedēļu garumā. Jāiesniedz arī lapas attīstības koncepcija, kurā ir jāparedz priekšlikumi par informācijas atjaunošanas biežumu, par lapas mērķauditorijai nozīmīgāko satura tematiku un satura veidošanas stilu, kā arī priekšlikumi informatīvi izklaidējošiem radošiem risinājumiem un/vai kampaņām lapas auditorijas piesaistei vienam gadam, paredzot, ka šādas kampaņas būs četras reizes gadā. Tāpat ir jāiesniedz arī apmeklējuma statistikas rādītāju un lietotāju lojalitātes mērīšanas mehānisma apraksts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajā pusgadā jaunieši aktīvāk iegādājušies mākslas darbus tiešsaistes izsolēs, tādējādi mazinot pandēmijas negatīvo ietekmi uz šo tirgu, liecina izsoļu nama "Sotheby’s" dati.

Šā gada pirmajā pusgadā "Sotheby’s" mākslas darbu klātienes un tiešsaistes izsoļu kopējā vērtība sasniedza 1,9 miljardus ASV dolāru, kas gan ir par 30% mazāk nekā pirms gada, taču labāk, nekā izsoļu nama eksperti prognozēja, raksta "The Wall Street Journal".

Kā novērojuši izsoļu nama pārstāvji, aizvien vairāk jauniešu virtuālajās izsolēs iegādājas laikmetīgo mākslu, dārgus pulksteņus un vīnu. Kopējais tiešsaistes izsoļu apjoms šā gada septiņos mēnešos sasniedzis 285 miljonus dolāru, kas ir trīsreiz vairāk nekā visā pagājušajā gadā. Kopumā šogad mileniāļu īpatsvars "Sotheby’s" kopējā klientu skaitā veido aptuveni 30%.

Šādu tendenci veicinājusi pandēmija, kas daudziem cilvēkiem pasaulē gada sākumā lika palikt mājās, tādēļ viņi atrada veidu, kā citādi izklaidēties un iegādāties ko vērtīgu, norāda eksperti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Izsoļu reiderismu mēģinās ārstēt ar elektroniskajām izsolēm

Māris Ķirsons,13.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izsoļu reiderismu mēģinās ārstēt ar elektroniskajām izsolēm, kurās dalībnieku identifikācija nebūs zināma, jauna ēra paredzēta no 1. jūlija, bet pilnā apmērā no 2016. gada, piektdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

To paredz izskatīšanai Saeimā sagatavotie grozījumi Civilprocesa likumā. Elektronisko izsoļu portāls atradīsies Tiesu administrācijas pārziņā. Vairāki aptaujātie juridisko profesiju pārstāvji atgādina, ka par elektroniskajām izsolēm runāts ir jau vairākus gadus, un tikai tagad beidzot ir likumprojekts, kurš paredz to obligātu iedzīvināšanu. Savukārt aptaujātie uzņēmēji atteicās vērtēt iespējamos e-izsoļu ieguvumus un trūkumus. Jo to varēšot izdarīt, tad būšot kaut kas «taustāms» un šis jaunievedums būs strādājis kādu pusgadu. Elektroniskas izsoles spriedumu izpildes procesā plānots ieviest no 2015. gada 1. jūlija, bet maksātnespējas procesā – no 2016.gada 1. janvāra.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ notikušajās izsolēs ir pārdoti maksātnespējīgās a/s Latvijas Krājbanka nekustamie un kustamie īpašumi par summu, kas pārsniedz 620 tūkst. latu, biznesa informēja bankas administratora SIA KPMG Baltics pārstāvis Oskars Fīrmanis.

«Summa noteikti būs lielāka, jo pārdoto īpašumu izsoļu sākumcena bija aptuveni 620 tūkst. latu, bet visi īpašumi pārdoti par augstāku cenu nekā izsoles sākumcenu. Precīzu atgūto summu varēs nosaukt tad, kad notiks norēķini par nosolītajiem īpašumiem, un tiem ir jānotiek 30 dienu laikā no izsoles brīža,» sacīja O. Fīrmanis.

Kopumā šonedēļ izsolēs ir pārdoti pieci Krājbankai piederējuši nekustamie īpašumi un desmit transportlīdzekļi.

Šodien notikušajās izsolēs ir pārdoti visas sešas izsolītās automašīnas Volkswagen Transporter. Divu šo automašīnu sākumcena bija 4332,04 lati, divu - 4608,55 lati, bet vēl divu - 4838,98 lati.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Administratori: TM jārisina «reiderisms» un jāapkaro negodīgas vienošanās pirms īpašumu izsolēm

Gunta Kursiša,27.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tieslietu ministrijai (TM) būtu steidzami jānovērš situācija, kad maksātnespējas procesu ietvaros rīkotajās nekustamo īpašumu izsolēs ļaunprātīgi tiek izmantoti trūkumi Maksātnespējas un Civilprocesa likumos – piemēram, pirms izsoles jau iepriekš vienojoties par to, kas iegādāsies nekustamos īpašumus vai uzpērkot citus potenciālos izsoles dalībniekus, lai tie nepiedalās izsolē, norāda Latvijas Sertificēto maksātnespējas procesa administratoru asociācija TM nosūtītā vēstulē.

Šāda situācija apdraud kreditoru kopuma interešu aizstāvības iespējas, pauž asociācijas pārstāvji.

Viņi skaidro, ka arvien biežāk rodas situācijas, kad nekustamo īpašumu izsolēs piedalās noteiktu personu grupa – ļaunprātīgi izsoļu dalībnieki jeb «reideri», kas pirms izsoles ne tikai atklāti vienojas, kurš būs tas, kurš šoreiz pirks nekustamo īpašumu, bet arī cenšas uzpirkt citus izsoļu dalībniekus, lai viņi nepiedalītos pirmajā izsolē, pauž asociācijas pārstāvji.

Izsoļu «reideri» iemaksā nepieciešamo drošības naudu, tā nodrošinot sev tiesības piedalīties izsolē, pirms izsoles neinteresējas par nekustamā īpašuma sastāvu un izsoles noteikumiem, un, savstarpēji vienojoties, pirmajā izsolē nesola, līdz ar to panākot, ka tiek rīkota otrā izsole ar lejupejošu soli, un beigu beigās nekustamo īpašumu nopērk par 10 % no izsoles sākuma cenas, kas bieži sastāda aptuveni 7% no īpašuma tirgus vērtības, pauž asociācijas pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Elektroniskās izsoles sevi attaisnojušas

Māris Ķirsons
,17.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektroniskās izsoles sevi ir attaisnojušas, jo to aizklātums nodrošinājis augstākas pārdošanas cenas; ieguvēji ir gan kreditori, gan parādnieki , otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Tiesa, atsevišķas tehniskas nianses vēl tiks precizētas. Lai arī tikai šī gada 1. jūlijā startēja elektroniskās izsoles, kas būtiski mainīja izsoļu norises līdzšinējo kārtību, tomēr jau pašlaik gan zvērināti tiesu izpildītāji, gan kreditori ir apmierināti ar tām. «Tās ir sevi attaisnojušas,» vienisprātis ir Latvijas Komercbanku asociācijas padomnieks Kazimirs Šļakota un Latvijas Zvērinātu tiesu izpildītāju padomes priekšsēdētāja vietniece Iveta Kruka. Pašlaik elektroniskās izsoles rīko tikai tiesu izpildītāji, pārdodot nekustamos īpašumus. Nākamgad šādā formā pārdošanu veiks arī maksātnespējas procesa administratori. Viņiem gan ir viena nianse, proti, var būt izsole ar lejupejošu soli.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valdības lēmumi par akcīzes nodokļu celšanu ir netālredzīgi, tiek pieņemti haotiski un ekonomiski vāji pamatoti - tā uzskata Latvijas alkohola ražotāju un tirgotāju apvienības (ARTA) biedri, komentējot plānoto akcīzes nodokļa paaugstināšanu vīnam, raudzētiem dzērieniem un starpproduktiem ar nākamā gada 1.februāri.

«Akcīzes nodokļa kāpums uz vīniem un citiem alkoholiskajiem dzērieniem situācijā, kad iedzīvotāju pirktspēja krīt, tikai mazinās jau tā zemos nodokļu ieņēmumus un veicinās legālu alkohola importu caur tax free jeb beznodokļu zonām, radot turpmākus nodokļu zaudējumus valstij,» uzsver nozares pārstāvji.

Divkāršā akcīzes nodokļa celšana alkoholiskajiem dzērieniem kopš gada sākuma ir apliecinājusi, ka plānotie nodokļu ienākumi netiek iekasēti, bet pretēji - samazinās.

Kopš šī gada 1. februāra vīna realizācija ir samazinājusies par aptuveni 30% (2008 gadā realizēti 1.76 miljoni litru vīna, 2009. pirmajā pusgadā - 610 tūkstoši litri), tāpēc pilnīgi skaidrs, ka paredzamais cenu kāpums uz vīniem akcīzes rezultātā nedos iecerētos papildus nodokļu ieņēmumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kas ir stundu lapa?

Stundu lapa ir datu tabula, ko darba devējs izmanto, lai gūtu pārskatu par katra konkrēta darbinieka nostrādāto laiku.

Uzņēmumi izmanto stundu lapas, lai reģistrētu veiktos uzdevumus un projektos vai ar klientiem pavadītā laika uzskaitei. Mūsdienās izmanto šādas metodes:

  • Papīra formāta dokumenti
  • Excel tabula
  • programmatūra

Daudzi uzņēmumi liek darbiniekiem aizpildīt stundu lapas, lai mēneša beigās gūtu pārskatu par iepriekšējā periodā nostrādātajām stundām.

Uz stundu lapu pamata darbiniekiem tiek izmaksātas algas, kā arī tiek veikti projektu izdevumu aprēķini. Teorijā tas ir vienkārši, un nostrādātās stundas var aprēķināt dažos mirkļos, taču realitāte nav tik rožaina.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

http://www.db.lv/uploads/ck/images/Clipboard01(399).jpg

Lai izveidotu valsts oficiālo Facebook lapu, Valsts kanceleja un valsts aģentūra Latvijas institūts ir izsludinājusi bezbudžeta radošu konkursu, informē Ministru kabineta preses sekretāre Zanda Šadre.

Konkursā var piedalīties dažādas komandas (no 1–3 cilvēkiem), kuras ir jāpiesaka līdz 9.septembrim. Komandu uzdevums ir radīt saistošu Facebook lapu angļu valodā, ar kuras starpniecību starptautiskā arēnā komunicēt par Latviju. Lapas mērķauditorija ir Facebook lietotāji, kas interesējas vai varētu interesēties par Latviju.

Komandām būs jāpiedāvā lapas koncepcija, radošais risinājums, sākumlapas izkārtojums, kā arī jāizstrādā lapas uzturēšanas plāns ilgtermiņā un jāizveido lapas uzturēšanas komanda.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Nepievilt klientu – arī virtuālajā pasaulē

Ieva Kustova, P.R.A.E. Sabiedriskās attiecības biznesa attīstības direktore,15.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir kāda Facebook lapa, kas pēdējās dienās piesaistījusi manu (un, spriežot pēc dažiem ierakstiem sociālajos medijos, - ne tikai manu) uzmanību, liekot domāt par to, cik liela ir «aiz» dažādiem sociālo mediju profiliem, fanu lapām un komūnām esošu uzņēmumu atbildība pret saviem sekotājiem.

Sociālo tīklu pētnieks Andrē Burks kādā no savām prezentācijām norādījis, ka, domājot par sekotājiem virtuālajā vidē, «tas vairs nav stāsts par mūsu interesēm, tas ir stāsts par viņu interesēm». Citiem vārdiem – mums, kas radām šīs lapas, protams, ir savi biznesa vai kādi citi mērķi, bet cilvēkiem, kas tām sāk sekot, - viņu intereses un vēlme saņemt noteikta rakstura informāciju. Ja liekam viņiem vilties un to nesniedzam, viņi agrāk vai vēlāk mūsu fanu pulku pamet.

Pirms gada – 2011. gada jūlijā – Latvijas Facebook lietotāju uzmanību piesaistīja tikko izveidota virtuālā «komūna» Bring H&M to Latvia (atvediet/atvedīsim H&M uz Latviju). Tā kā diskusijas par Zviedrijā tapušā, bet nu jau visā pasaulē pieejamā zīmola Hennes & Mauritz iespējamo ienākšanu Latvijā uzvirmoja ik pa laikam un zīmols šeit bija gaidīts, minētā fanu lapa diezgan ātrā laikā savāca ievērojamu skaitu sekotāju. Jāatzīst, ka Latvijas mērogā 3 265 fani kādai Facebook lapai gada laikā ir ievērojams skaits (ņemot vērā, ka esam viena no aptuveni 10 valstīm pasaulē, kur Facebook joprojām nav absolūts sociālo mediju līderis).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes un Swedbank programmā Atspēriens finansējums piešķirts 14 idejām, kopumā atvēlot 60 tūkstošus latu. Konkursā par finansiālo atbalstu kopumā tika saņemtas 152 biznesa idejas, no kurām izraudzītas interesantākās, un tām piešķirts finansējums līdz 6 tūkstošiem latu katrai.

* Iekārtas iegāde ezeru, dīķu, grāvju un upju attīrīšanai no ūdensaugiem, grunts tīrīšanu no nogulumiem, mehāniska piesārņojuma savākšanai no ūdens, ko veiks SIA Aqua Tech. Kā papildus pakalpojumu uzņēmums piedāvās nopļautās niedres izmantot kā alternatīvo kurināmo.

* Jaundibināmā SIA B-phone uzsāks Latvijā izstrādāta produkta - uz GSM tehnoloģiju balstītas bērnu uzraudzība ierīces - masveida ražošanu un virzīšanu starptautiskā tirgū. Ierīce ir mobilā tālruņa izmērā, to novieto līdz 5 metru attālumā no aizmigušā bērna un tā reaģē uz bērna pamošanos, par ko ziņo uz noteikto vecāku mobilo telefona numuru ar īsziņas (SMS) vai zvana palīdzību. Grantu izlietos iekārtu iegādei, interneta mājas lapas izveidei, grāmatvedības un jurista pakalpojumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neatkarīgi no tā, ko vēlies drukāt, ir pieejami visdažādākie printeri, kas spēs paveikt visu nepieciešamo. Taču zināt, kā izvēlēties printeri, ne vienmēr ir viegli, ņemot vērā milzīgo tirgū pieejamo iespēju skaitu. Lai palīdzētu, mēs esam izveidojuši nelielu rokasgrāmatu printera izvēlei ar vienkāršu skaidrojumu dažiem visbiežāk lietotajiem terminiem, kā arī ieteikumus, kas noderēs, izvēloties printeri. Lasi un uzzini vairāk turpinājumā!

#1 Tintes vai lāzera printeris?

Pirmais jautājums, uz kuru visiem printeru pircējiem ir jāatbild, ir vienkāršs – ko un cik daudz Tu plāno drukāt. Tintes printeros tiek izmantotas tintes kasetnes, kuras uz papīra tiek uzklātas mitras un ātri izžūst, savukārt lāzerprinteros tiek izmantots toneris – tintes putekļu veids, kas saķeras ar papīru, lai nodrošinātu ātru rezultātu un efektīvu resursu izmantošanu.

• Krāsu tintes printeris veido lielāko daļu tirgus vienkārši tāpēc, ka var drukāt gandrīz jebko: rakstītu tekstu, sektoru diagrammas, glancētas fotogrāfijas. Un mūsdienu tintes printeri un daudzfunkciju printeri ir ātri, bieži ar drukas ātrumu, kas konkurē vai pārspēj lāzera printerus.

Komentāri

Pievienot komentāru