Alkohola un marihuānas nozarei sākot saplūst, investori metas uzpirkt «zālītes» nozares vērtspapīrus, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Volstrītu ik pa laikam pārņem pa kādai mānijai, un šobrīd tā, šķiet, ir saistīta ar «zālīti». Ziemeļamerikā esot aktuālam marihuānas legalizēšanas bumam, tiek spriests par to, kā šo pasākumu padarīt pēc iespējas pelnošāku. Rezultātā daudzi investori uzpērk dažādu ar šo nosacīti perspektīvo biznesu saistīto kompāniju akcijas. Problēma gan ir tā, ka daudzi šādi uzņēmumi nav diez ko lieli un arī to vēsture ir pārāk īsa, lai varētu spriest par to vadības spēju noturēt daudzmaz ieguldītājiem pieņemamu kursu. Līdz ar to tas nozīmē papildu risku. Daži eksperti notiekošo raksturo kā pārspīlētu un neracionālu investoru rīcību, kur atsevišķu nelielu un ne tik finansiāli stabilu kompāniju akciju vērtības tiek dzītas debesīs. Nomanāmi salīdzinājumi, piemēram, ar virtuālo valūtu tirgu.
Lai nu kā – North American Marijuana indekss, kas apkopo marihuānas industrijas akciju veikumu, kopš saviem 2017. gada septembra zemākajiem punktiem ir palielinājies jau vairāk nekā par 140%. ASV plašā tirgus indeksa Standard & Poor’s 500 vērtība šajā laikā pieaugusi par 17% (tas arī ir ļoti labs sniegums).
Veido savienību
Vēl šā gada vasaras pirmajā pusē šķita, ka marihuānas pārstāvju akciju cenu pieaugums ir uzspiedis pa bremzēm. Tiesa gan, aktuālajai tendencei gluži kā eļļa ugunij bija augusta vidus Constellation Brands paziņojums, ka tas investēs papildu 3,8 miljardus Kanādas «zālītes» audzētājā Canopy Growth. Kopš tā laika North American Marijuana indeksa vērtība ir pieaugusi par 50%!
Vēl kā piemērs – pēdējo trīs nedēļu laikā vairāk nekā par 100% ir palielinājusies tāda šīs nozares uzņēmuma kā Cronos Group akcijas vērtība, bet kopš pagājušā gada sākuma tie ir jau 780%. Constellation Brands aptuveni 70 gadus savu biznesu saistījis ar alkohola pārdošanu, un kompānijai pieder tādi brendi kā Corona, Ballast Point (alus brendi) un Robert Mondavi (vīns). Daudzi eksperti skaidro, ka notiekošais ir skaidra zīme, ka tradicionālās alkohola kompānijas mēģina laicīgi ieiet šajā biznesā un lielā mērā savu nākotni sasaistīt arī ar marihuānu. Tas «zālītes» industrijai nozīmē, ka tajā ienāk ļoti nopietni spēlētāji ar milzīgiem kapitālieguldījumiem un sevi pierādījušu biznesa vēsturi.
Visu rakstu Investori cenšas ielēkt «zālītes» vilcienā lasiet 10. septembra laikrakstā Dienas Bizness.