Jaunākais izdevums

Starptautiskais apģērbu koncerns Inditex, kuram visā pasaulē ir ap 6 000 veikalu un 13 no tiem atrodas Latvijā, ieskaitot zīmolus Zara, Bershka, Stradivarius, Pull&Bear un Massimo Dutti, pilnībā atsakās no kažokādu tirdzniecības.

Kompānija par iemeslu šādam solim min ētiskus apsvērumus.

Inditex ir pievienojies programmai Fur Free Retailer un parakstījis vienošanos par kažokādu nepārdošanu savos veikalos. Apvienība Fur Free Alliance, kas vada šo programmu, pauž gandarījumu par Inditex lēmumu.

Programmai Fur Free Retailer ir pievienojušies jau 300 zīmolu.

Fur Free Alliance ir starptautiska dzīvnieku aizsardzības organizāciju apvienība, kuras mērķis ir pārtraukt dzīvnieku izmantošanu un nogalināšanu viņu kažoku dēļ.

Latvijā Fur Free Retailer programmu pārstāv organizācija Dzīvnieku brīvība, kas pērn pievienojās Fur Free Alliance, bet šī gada janvārī kopā ar lielākajām Latvijas dzīvnieku un vides aizsardzības organizācijām līdzdibināja apvienību Sabiedrība pret kažokādām.

Inditex apvieno vairāk nekā 100 uzņēmumu, kas nodarbojas ar apģērbu dizainu, ražošanu un pārdošanu, un šo zīmolu veikali atrodas piecos kontinentos, vairāk nekā 400 pilsētās. Uzņēmums savu darbību uzsāka 1975. gadā Korunjā, Spānijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lielākais apģērbu mazumtirdzniecības uzņēmums un zīmola «Zara» īpašnieks «Inditex» pagājušajā biznesa gadā, kas noslēdzās janvārī, strādāja ar 3,37 miljardu eiro tīro peļņu, un tas ir par 7% vairāk nekā attiecīgajā laika periodā pirms gada, teikts trešdien publiskotajā kompānijas paziņojumā.

Peļņas pieaugumu galvenokārt veicinājis pārdošanas apjoma un investīciju kāpums.

«Inditex» tirdzniecības apjoms biznesa gadā palielinājies par 9% un sasniedzis 25,34 miljardus eiro.

Uzņēmums vēsta, ka šajā periodā tas atvēris 183 jaunus veikalus, kopējam veikalu skaitam sasniedzot 7475.

«Inditex» pieder arī «Bershka», «Stradivarius» un citi zīmoli.

Vairāku «Inditex» zīmolu veikali darbojas arī Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lielākais apģērbu mazumtirdzniecības uzņēmums un zīmola Zara īpašnieks Inditex pagājušajā biznesa gadā, kas noslēdzās februārī, strādāja ar 2,88 miljardu eiro tīro peļņu un tas ir par 15% vairāk nekā pirms gada, teikts trešdien publiskotajā kompānijas paziņojumā.

Peļņas pieaugumu galvenokārt veicinājuši īstenotie pasākumi darbības paplašināšanai.

Turklāt kompānijas tirdzniecības apjoms biznesa gadā palielinājies par 15,4% un sasniedzis 20,9 miljardus eiro.

Inditex arī norāda, ka biznesa gadā tas atvēris 330 veikalus, to kopējam skaitam tagad 88 tirgos nedaudz pārsniedzot 7000.

Uzņēmums šogad plāno atvērt veikalus arī Vjetnamā, Jaunzēlandē, Paragvajā, Arubā un Nikaragvā.

Inditex pieder arī Bershka, Stradivarius un citi zīmoli.

Vairāku Inditex zīmolu veikali darbojas arī Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atverot jaunus veikalus un investējot tiešsaistē, pirmajā pusgadā palielinājusies apģērbu mazumtirgotājas Inditex peļņa, ziņo BBC.

Pasaulē lielākais apģērbu mazumtirgotājs strādājis ar 1,26 miljardu eiro peļņu, kas gūta sešos mēnešos - līdz 31. jūlijam. Tas iezīmē pieaugumu par 8%, salīdzinot ar to pašu periodu iepriekšējā gadā.

Pārdošanas apjomi pakāpušies no 9,4 miljardiem eiro līdz 10,5 miljardiem eiro, veidojot pieaugumu par 11%.

Grupas apģērbus tagad tiešsaistē var iegādāties 40 pasaules valstīs.

Inditex darbojas, izmantojot astoņus zīmolus 90 pasaules valstīs, ieskaitot arī populāros Pull&Bear, Massimo Dutti un Bershka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lielākais apģērbu mazumtirdzniecības uzņēmums un zīmola Zara īpašnieks Inditex šā biznesa gada pirmajos sešos mēnešos, kas noslēdzās jūlijā, strādāja ar 1,36 miljardu eiro tīro peļņu, un tas ir par 9% vairāk nekā attiecīgajā laika periodā pirms gada, teikts trešdien publiskotajā kompānijas paziņojumā.

Peļņas pieaugumu galvenokārt veicinājusi uzņēmuma darbības izvēršana pasaulē un pārdošanas apjoma kāpums.

Inditex tirdzniecības apjoms pusgadā palielinājies par 11,5% un sasniedzis 11,67 miljardus eiro.Kompānija finanšu rezultātus par otro ceturksni vien nepublisko, taču salīdzinājums ar pirmajā ceturksnī gūtajiem 654 miljoniem eiro liecina, ka peļņa veidojusi aptuveni 712 miljonus eiro.

Uzņēmums vēsta, ka pirmajā pusgadā tas jaunus veikalus atvēris 35 valstīs, kopējam veikalu skaitam 94 valstīs sasniedzot 7405.

Inditex pieder arī Bershka, Stradivarius un citi zīmoli.

Vairāku Inditex zīmolu veikali darbojas arī Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Desmit pasaules bagātākie cilvēki

Žanete Hāka,17.09.2015

1. Bils Geitss

Kopējā bagātības vērtība: 80,6 miljardi ASV dolāru
Izmaiņas gada laikā: -6 miljardi dolāru

Foto: Reuters/Scanpix

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc tam, kad pasaules lielākais apģērbu mazumtirdzniecības veikals Inditex SA paziņoja par strauju pārdošanas apjomu pieaugumu, tā akcijas cena palēcās par 6%, tādējādi palielinot Spānijas modes karaļa Amancio Ortega bagātību par 3,7 miljardiem ASV dolāru, raksta Bloomberg.

A. Ortega jūnijā bagātības ziņā pārspējis ASV investīciju guru Vorenu Bafetu, kļūstot par pasaulē otro bagātāko cilvēku, un patlaban atrodas vien 9,5 miljardu dolāru attālumā no pasaules bagātākās personas – Microsoft dibinātāja Bila Geitsa, liecina Bloomberg miljardieru indekss.

A. Ortega sāka celt savu Spānijas modes impēriju kopā ar savu ģimeni 1963.gadā, savā mājā ražojot sieviešu halātus un citas drēbes. Pirmo Zara veikalu viņš atvēra 1975.gadā un pēc desmit gadiem nodibināja Inditex.

Kompānija akcijas biržā sāka kotēt 2001.gadā, un kopš tā laika viņš dividendēs ir iekasējis vairāk nekā 4 miljardus eiro dolāru, no kurām lielāko daļu investējis komercīpašumos lielākajās ASV un Eiropas pilsētās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Zara īpašnieks pērn nopelnījis 2,4 miljardus; pelņas pieaugums - niecīgs

Lelde Petrāne,19.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Inditex, Spānijas modes gigants, kam pieder arī Zara zīmols, paziņojis, ka tā peļņa 2013. gadā augusi visai maz, vēsta BBC.

Pasaulē lielākais apģērbu mazumtirgotājs informējis, ka tīrā peļņa 12 mēnešos - līdz janvāra beigām, pieaugusi tikai par 1% līdz 2,4 miljardiem eiro.

Inditex pieder arī tādi zīmoli kā Massimo Dutti, Bershka un Pull and Bear.

Pārdošanas apjomi palielinājušies par 5%, bet pārdošanas apjomu pieaugums Eiropā, atskaitot Spāniju, bijis vien 0,5% apmērā. Savukārt, zīmols Zara Home uzrādījis strauju pārdošanas apjomu pieaugumu - par 29%.

2013. gadā Inditex atklāja 331 jaunu veikalu, un tagad tam pieder 6340 veikali 87 valstīs, tai skaitā Latvijā. Kompānija turpina paplašināt arī darbību interneta tirdzniecībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Ukrainas un ārvalstu uzņēmumi pamet Krimu

LETA--UNIAN,08.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reaģējot uz Krievijas īstenoto Krimas aneksiju, vairāki Ukrainas un starptautiskie uzņēmumi pārtrauc darbu pussalā.

Ukrainas mazumtirdzniecības koncerns MTI Krimā slēdzis piecus apavu veikalus Intertop. MTI pārstāvji norāda, ka šobrīd neesot zināms, vai Intertop atsāks darbu Krimā.

Kā vēstīts, pagājušajā nedēļā par darbības pārtraukšanu Krimā paziņoja ASV ātrās ēdināšanas ēstuvju tīkls McDonald's, 3. aprīlī slēdzot ēstuves Simferopolē, Sevastopolē un Jaltā.

Savukārt Spānijas apģērbu tirdzniecības uzņēmums Inditex atlicis plānoto veikala atklāšanu Simferopoles tirdzniecības un izklaides centrā Meganom. Inditex veikalu Simferopolē bija paredzēts atklāt jau 21.martā.

Inditex Ukrainas struktūrvienības pārstāvji sīkākus komentārus šajā jautājumā pagaidām nesniedz.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvā atvērts pirmais Inditex grupā ietilpstošais Oysho zīmola veikals, liecina Apranga Group paziņojums Nasdaq Vilnius.

Veikals atvērts Viļņā, Akropolis tirdzniecības centrā un tā kopējā platība ir 340 kvadrātmetri.

Oysho veikalos varēs iegādāties tādas preces kā apakšveļu, sporta tērpus, pludmales tērpus, nakts apģērbu, apavus un aksesuārus.

Oysho pasaulē kopumā ir 674 veikali, no kuriem 190 atrodas Spānijā. Oysho zīmols radīts 2001.gadā. Zīmols pieder Inditex Group, kurā ietilpst septiņi zīmoli: Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Zara Home un Uterqüe.

Oysho tīklu Baltijas valstīs attīstīs Apranga Group.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien publicējam atziņu, kuru izteicis Amancio Ortega, spāņu uzņēmējs, multimiljardieris, Inditex modes grupas dibinātājs un vadītājs. Lai Jums veiksmīga diena!

«Es esmu sava uzņēmuma īpašums, nevis otrādi.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Baltijas biržās vairāki patīkami pārsteigumi

Žanete Hāka,20.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

NASDAQ OMX Baltijas biržās izteikti pozitīvi vai negatīvi pārsteigumi pagaidām nav bijuši, tomēr ir kompānijas, kas iepriecinājušas investorus, stāsta LHV bankas Latvijas pārstāvniecības vadītājs Māris Rambaks.

Viņš skaidro, ka rezultātus vairāk nākas vērtēt kopējā kontekstā, skatoties ne tikai uz apgrozījumu, bet arī uz bruto un neto rentabilitāti, vienreizējiem ienākumiem un izdevumiem un citiem rādītājiem. No šāda skatpunkta, apskatīto uzņēmumu rezultāti ir bijuši neitrāli, nedaudz labāki vai nedaudz sliktāki nekā gaidīts.

Pēc rezultātu paziņošanas, lielai daļai uzņēmumu akciju cenas nav būtiski mainījušās.

Piemēram, Harju Elekter apgrozījums otrajā ceturksnī bija 13,1 miljoni eiro, kas ir par 7,2% mazāk nekā pērn attiecīgajā periodā, bet tīrā peļņa, pateicoties ļoti labiem saistītā uzņēmuma darbības rezultātiem, ir palielinājusies par 14,2% līdz 1,7 miljoniem eiro, kas ir krietni virs ekspertu prognozētajiem 1,4 miljoniem eiro. Kaut arī rentabilitāte ir uzlabojusies, kopējā bilance ir neitrāla. Par to liecina arī akcijas cenas dinamika, uzsver M. Rambaks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Igaunijas pakomātu ražotāju Cleveron plānots sadalīt divās kompānijās

LETA--BNS,24.01.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vīlandē bāzētā Igaunijas pakomātu ražotāja "Cleveron" valde un padome iesniegusi izskatīšanai akcionāru pilnsapulcē plānu uzņēmumu sadalīt divās daļās.

Plāns paredz, ka "Cleveron" turpinās pašreizējo pamatbiznesu - pakomātu un robotu tehnoloģiju izstrādi, ražošanu un pārdošanu visā pasaulē.

Savukārt no pamata uzņēmuma tiktu atdalīts 2018.gadā izveidotais autonomo piegādes transportlīdzekļu attīstības bizness. Tajā strādā apmēram 50 cilvēku un "Cleveron" tajā investējis vairāk nekā piecus miljonus eiro. Kompānija pirmdien paziņoja, ka jauno uzņēmumu sauks "Cleveron Mobility".

Uzņēmuma sadalīšanas mērķis ir turpināt arvien straujāku izaugsmi abos biznesa virzienos, "Cleveron Mobility" mēģinot padarīt pēdējā piegādes posma transportēšanu efektīvāku un videi draudzīgāku, savukārt "Cleveron" cenšoties nākamo piecu gadu laikā savu biznesa apmēru desmitkāršot.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

H&M atvēris pirmo veikalu Igaunijā

Gunta Kursiša,13.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hennes and Mauritz (H&M) atvēris savu pirmo veikalu Igaunijā, kā arī sola turpināt paplašināties Baltijas valstīs, vēsta Igaunijas medijs ERR.

Pirmais H&M veikals atrodas Tallinā, tirdzniecības centrā Rocca al Mare, un tas tika atklāts šīs nedēļas ceturtdienā.

Kopumā šogad Igaunijā H&M plāno atvērt divus veikalus, bet Rīgā plānota vēl četru jaunu veikalu atklāšana.

Jau rakstīts, ka pirmos divus veikalus Rīgā H&M atvēra pērn rudenī. Latvijā pirmais H&M veikals pērn tika atvērts tirdzniecības centrā Galerija Centrs, bet vēlāk - arī t/c Alfa. Kopējās investīcijas abu veikalu izveidē bijušas aptuveni 3,5 miljonu latu apjomā. Šogad augustā atvērts arī pirmais veikals Lietuvā, Viļņā.

Jau rakstīts, ka šā gada ceturksnī, kas noslēdzās maija beigās, H&M grupas peļņa ir sarukusi par 11% līdz 4,66 miljardiem zviedru kronu (722 miljoniem ASV dolāru). Arī uzņēmuma Spānijas sāncensis, Zara tīkla īpašnieks Inditex pagājušajā nedēļā ziņoja par sliktākajiem pirmā ceturkšņa ienākumiem pēdējo četru gadu laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Vai start-up dibinātājiem nepieciešama augstākā izglītība?

Ilona Baumane-Vītoliņa, Rīgas Stradiņa universitātes docētāja,07.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starp pasaules veiksmīgākajiem un turīgākajiem cilvēkiem netrūkst tādu uzņēmēju, kuri, būvējot savas biznesa impērijas, iztikuši bez akadēmiskajām zināšanām. Pie drop-out saraksta pieder gan Bils Geitss, Marks Cukerbergs, Ričards Brensons un Stīvs Džobss, gan pašmāju inovatīvais mežu nozares uzņēmējs Gundars Skudriņš. Vaicāts par izglītības nozīmi savā dzīvē, arī datu vizualizācijas stārtapa infogr.am līdzdibinātājs Uldis Leiterts intervijā žurnālam Klubs atzīst, ka bakalaura studijas datorgrafikā ilgušas septiņus gadus un veselu gadu viņš vilcis garumā tādu lietu kā aiziešanu pakaļ diplomam. Vai tas nozīmē, ka nākamajiem biznesa ģēnijiem augstākā izglītība nav nepieciešama?

Runājot par tiem starptautiskajiem biznesa guru, kam nav augstākās izglītības, bieži aizmirst pieminēt, ka daudzi no viņiem jau vidusskolas gados ir izcēlušies ar neparastām spējām un dotībām. Marks Cukerbergs, piemēram, pirms iestāšanās Hārvardas Universitātē lasīja Homēra darbus sengrieķu valodā, pārvaldīja latīņu un mandarīnu valodu, kā arī bija labs paukotājs.

Jāņem vērā arī tas, ka daļa slaveno pasaules uzņēmēju ir cēlušies no visai nelabvēlīgām ģimenēm vai vismaz izjutuši nopietnu naudas trūkumu bērnībā, kas ir kalpojis par stimulu pārvarēt grūtības un izsisties. Piemēram, Amansio Ortegam, Inditex apģērbu impērijas īpašniekam, kurš pārvalda tādus zīmolus kā Zara un Massimo Dutti, nācās 13 gadu vecumā pamest skolu, jo ģimene bija pārāk nabadzīga, lai varētu atļauties izglītot savu atvasi. Arī vairāki ASV pārtikas nozares magnāti, piemēram, miljardieri Karls Lindners (American Financial Group un United Dairy Farmers dibinātājs) un Deivids Merdoks (Dole Food Company īpašnieks) ap 13–14 gadiem ir pametuši skolu, lai varētu uzsākt darbu un palīdzētu savām ģimenēm. Vai tas nozīmē, ka biznesa veiksmes nosacījums ir grūta bērnība? Arī ne! Pārsvarā šādās izejas pozīcijās nonākušos cilvēkus piemeklē sociāli nelabvēlīgs dzīves gājums ar dažādām postošām atkarībām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rietumvalstu sankciju dēļ, kas noteiktas pret Krieviju tās iebrukuma Ukrainā dēļ, Krievijā jau ir zaudēti apmēram 100 tūkstoši darbavietu, paziņoja Ukrainas Nacionālās drošības un aizsardzības padomes Dezinformācijas apkarošanas centrs.

Centrs sociālajā tīklā "Facebook" informēja, ka "McDonald's" restorānu tīkls nodrošināja darbu 62 tūkstošiem Krievijas pilsoņu, uzņēmums "PepsiCo" - 20 tūkstošiem, IKEA - 15 tūkstošiem, "Inditex" - 9 tūkstošiem, KPMG - 4500 Krievijas pilsoņiem, PWC - 3700, H&M - 3500, LVMH - 3500, "L'Oreal" - 2200, bet "Starbucks" - 2000 Krievijas pilsoņiem.

Līdz piektdienai par savu operāciju pilnīgu, daļēju vai pagaidu apturēšanu Krievijā paziņoja vairāk nekā 330 ārvalstu kompāniju.

"Pēc 10 lielo Rietumu kompāniju aiziešanas no Krievijas tirgus darbu zaudēs vēl vismaz 120 tūkstoši Krievijas pilsoņu. Tiek prognozēts, ka līdz gada beigām bez darba paliks apmēram 9 miljoni Krievijas pilsoņu!" teikts centra paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Bezkažokādu programmai Fur Free Retailer pievienojušies pirmie Latvijas uzņēmēji

Dienas Bizness,27.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fur Free Retailer programmā iestājušies pirmie Latvijas uzņēmēji – Uniq, Ecattus un modes zīmols Ieva Janelsiņa, tādējādi pievienojoties citiem, tostarp starptautiski plaši zināmiem, apģērbu zīmoliem, kas izvēlējušies netirgot kažokādu izstrādājumus.

Fur Free Retailer programmas mērķis ir veicināt ētiskas izvēles iespējas patērētājiem, sniedzot precīzu informāciju par mazumtirgotāja politiku attiecībā uz kažokādām. Apliecinot savu apņemšanos atteikties no kažokādu izstrādājumu ražošanas un tirdzniecības, šai programmai ir pievienojušies vairāk nekā 300 uzņēmumu no visas pasaules, tostarp Zara, H&M, Esprit, Lindex, Cubus, Dressmann, Bik Bok,Topshop, Bershka, Stradivarius un citi. Tagad Fur Free Retailer programmā iestājušies arī pirmie Latvijas uzņēmēji: Uniq, Ecattus un modes zīmols Ieva Janelsiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modes gigants H&M izveidojis jaunu mazumtirdzniecības tīklu Arket, raksta Bloomberg.

Jaunā zīmola veikalā tiks piedāvāti produkti vīriešiem, sievietēm, bērniem un mājai. Veikalos pārdos ne tikai Arket zīmola produktus, bet arī tādus, kas neietilpst H&M zīmolā. Tāpat atklāts, ka Arket produkcija būs nedaudz dārgāka kā H&M pamatzīmola preces, un, piemēram, vīriešu kreklu cenas būs, sākot no 39 eiro līdz 115 eiro.

Paredzēts, ka pirmais Arket veikals tiks atvērts Londonā vasaras beigās vai rudens sākumā. Pēc tam sekos veikali Briselē, Kopenhāgenā un Minhenē, savukārt interneta veikals būs pieejams 18 Eiropas valstīs. Galvenā kompānijas uzmanība tiks vērsta uz Eiropas pilsētām.

Šis solis ir daļa no iepriekš atklātā plāna šajā gadā tirgū laist vienu vai divus jaunus zīmolus. Uzņēmums paziņojis par paplašināšanās plāniem, šajā finansiālajā gadā atverot 430 jaunus veikalus, tostarp jaunos tirgos – Kazahstānā, Kolumbijā, Islandē, Vjetnamā un Gruzijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Ūdeļu audzēšana izvēršas par ienesīgu papildu biznesu

NOZARE.LV,15.10.2013

Ūdele zvēraudzētavas "Baltic Devon Mink" fermā, biedrības "Latvijas Zvēraudzētāju asociācija" organizētās atvērto durvju dienas laikā.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neraugoties uz to, ka kažokzvēru audzēšanu Latvijā apdraud sabiedrības daļas iniciatīva aizliegt šo biznesu, patlaban strauji pieaug interese par kažokzvēru, īpaši ūdeļu, audzēšanu, atzīst Latvijas Zvēraudzētāju asociācijas vadītājs Andris Upenieks.

«Iezīmējusies tendence, ka interesi par ūdeļu audzēšanu sāk izrādīt zemnieku saimniecības, kas šo biznesu izvēlas kā papildu ienākumu avotu. Šo interesi nosaka tas, ka atrisināsies pilnvērtīgas dzīvnieku barības nodrošināšana. Patlaban zvēraudzētavā Grobiņa tiek būvēta barības virtuve, kurā nākamgad tiks gatavota barība arī pasūtījumiem. Pieprasījums jau pieaug - Kurzemē vien ir sešas zemnieku saimniecības, kas jau nokārtojušas sertifikātus par ūdeļu fermu izveidi, vēl divas saimniecības kārto dokumentus,» sacīja Upenieks.

Jautāts, cik izmaksā ūdeļu audzēšanas sākšana, viņš norādīja, ka tie ir visai lieli kapitālieguldījumi, tomēr arī rentabilitāte ir laba.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Šai vietai tradicionālo slēpju dizains nav mainījies gadsimtiem ilgi.

Gada lielāko daļu slēpošana ir vienīgais ātrais un ērtais veids, kā pārvietoties Khomā, Ķīnas ciematā, kur koka mājiņas tiek apsildītas, izmantojot māla krāsnis. Tas atrodas piecu stundu brauciena attālumā no tuvākās lielpilsētas.

Šai vietai tradicionālo slēpju dizains nav mainījies gadsimtiem ilgi. Slēpju apakšdaļa pārklāta ar zirga ādu, bet apavi un slēpes sastiprina ar ādas virvi.

Kažokāda slēpēm piestiprināta tā, lai atvieglotu slēpošanu uz priekšu, bet novērstu slīdēšanu atpakaļ, dodoties augšup.

Interesanti, ka netālās alās atklātie gleznojumi rāda cilvēku figūras, kas stāv uz kaut kā līdzīga slēpēm. Arheologi lēš, ka gleznojumi ir 10 000 - 30 000 gadus seni.

Komentāri

Pievienot komentāru