Tehnoloģijas

Ilggadējais AS Fitek vadītājs: pienācis laiks pārmaiņām

LETA,27.10.2016

Jaunākais izdevums

Ilggadējais finanšu tehnoloģiju uzņēmuma AS Fitek vadītājs Aldis Greitāns nolēmis 30.decembrī atstāt šī uzņēmuma vadību.

Greitāns atzina, ka vienā uzņēmumā dažādos vadošos amatos ir nostrādājis gandrīz 18 gadus un tagad nolēmis, ka ir pienācis laiks ko mainīt.

Runājot par nākotnes plāniem, Greitāns sacīja, ka nekā konkrēta nav. «Pašam sajūta ir tāda, ka varētu darīt kaut ko citu tajā pašā fintech nozarē. Vienlaikus ir tāda sajūta, ka varētu kaut ko būtiski mainīt dzīvē,» atzina Fitek vadītājs.

Ņemot vērā Greitāna lēmumu, Fitek īpašnieki sākuši meklēt jaunu vadītāju un cer šo procesu noslēgt līdz decembra vidum.

Kā liecina aģentūras LETA arhīvs, laikā no 1994. līdz 1998.gadam Greitāns strādājis Deutsche-Lettische Bank/Hansabank-Latvija, pēcāk - AS Zemes banka un AS Parekss banka.

1999.gadā Greitāns sāka darbu toreizējā AS Nacionālais maksājumu centrs, kas vēlāk pārtapa par AS Itella, tad par AS Itella Information, vēl vēlāk - par AS OpusCapita, bet šī gada sākumā - par AS Fitek.

Greitāns darbojies arī AS Citadele banka padomē.

AS Fitek pamatbizness ir IT risinājumi, kuri nodrošina finanšu procesu automatizāciju, tostarp e-rēķinu sistēmas. Uzņēmums pērn apgrozīja 3,569 miljonus eiro, bet zaudēja 116 547 eiro, liecina Firmas.lv informācija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu tehnoloģiju uzņēmums Fitek, kas piegādā e-rēķinu risinājumus, ir nodibinājis uzņēmumu Lielbritānijā un iekaro tirgu ar finanšu tehnoloģiju novitātēm.

Fitek ir izstrādājis globālu un modernu rēķinu pārvaldības platformu, kas ātri un veiksmīgi piesaista uzņēmumu uzmanību un ļauj tiem vieglāk pārvaldīt uzņēmējdarbību dažādos tirgos. Fitek Group interesēs ir augt un attīstīties, tāpēc uzņēmums raugās pēc iespējām iepazīstināt jaunus finanšu tehnoloģiju tirgus ar saviem risinājumiem. Šobrīd Fitek ir veiksmīgi uzsācis savu darbību Lielbritānijā. Uzņēmums ir veicis Lielbritānijas tirgus izpēti, kurā secināts, ka Fitek piegādātāju rēķinu pārvaldības platforma, kura ir izstrādāta Igaunijā, spēj veiksmīgi konkurēt ar jau izstrādātajiem mehānismiem un piedāvā saviem klientiem plašākas iespējas, nekā ierasts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fitek Group ir iegādājusies Slovākijas finanšu tehnoloģiju kompānijas SmartPost kapitāldaļas, informē Fitek Group pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

Fitek Group produktu attīstībā šogad plāno ieguldīt aptuveni miljonu eiro

Žanete Hāka,14.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas un Eiropas finanšu tehnoloģiju un e-rēķinu risinājumu piegādātāja Fitek Group apgrozījums 2018. gadā sasniedza 21,5 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 60% jeb 8 miljoniem eiro vairāk nekā 2017. gadā, liecina kompānijas paziņojums.

Apgrozījuma pieauguma pamatā - piegādātāju rēķinu aprites un apstiprināšanas sistēmas FitekIN izaugsme, pārdošanas rēķinu apstrādes apjomu pieaugums Baltijā, kā arī ģeogrāfiskā paplašināšanās Balkānos. Drīzumā Fitek Group ieviesīs jaunu rēķinu portālu, kas domāts mazo un vidējo uzņēmumu segmentam.

2018. gadā Fitek Group turpināja paplašināties - gada sākumā uzņēmums iegādājās Lietuvas koncerna SIS kontrolpaketi un pavasarī ieguva daļas Serbijas e-rēķinu un digitālās drukas uzņēmumā New Image. Lielbritānijā uzņēmums tika nodibināts rudenī, piedāvājot piegādātāju rēķinu pārvaldības platformu, kas ir ļoti konkurētspējīga Lielbritānijas tirgū.

Fitek vadītājs Latvijā Edgars Strazds, komentējot rezultātus, norāda, ka: «Iepriekšējā gadā mēs spējām vienlaikus augt esošajos tirgos, kā arī ātri paplašināt savu darbību jaunos un augošos tirgos, kas rezultējās apgrozījuma pieaugumā. Aktīvi strādājām un ieguldījām resursus jaunu produktu attīstībā.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Fin-tech

Apvienojoties, izveido Eiropā lielāko finanšu tehnoloģiju uzņēmumu

Zane Atlāce - Bistere,02.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas uzņēmums Fitek apvieno spēkus ar Beniluksa valstīs bāzēto uzņēmumu UnifiedPost, kļūstot par vienu no lielākajiem finanšu tehnoloģiju uzņēmumiem Eiropā.

Apvienošanās darījums tika veikts 2019. gada 29. martā, UnifiedPost Group SA iegādājoties uzņēmuma daļas no Fitek līdzšinējā stratēģiskā investora – privātā kapitāla fonda BaltCap.

«Apvienojot spēkus, mēs ne tikai kļūstam par vienu no lielākajiem finanšu tehnoloģiju uzņēmumiem Eiropā, bet tās ir arī lieliskas ziņas mūsu klientiem,» apgalvo Fitek Group izpilddirektors Maits Soaru (Mait Sooaru). «Tas nozīmē plašāku produktu piedāvājumu e-rēķinu un maksājumu pakalpojumu jomā, kas atbilst mūsu klientu vajadzībām.»

Abi uzņēmumi piedāvā līdzīga tipa pakalpojumus un nodarbojas ar finanšu procesu automatizāciju. Pastāvīga digitālo tehnoloģiju attīstība Eiropā ir labvēlīga vide, lai UnifiedPost un Fitek varētu sevi pierādīt procesu automatizācijas tirgū, kā arī radīt jaunas un plašas uzņēmējdarbības iespējas gan Eiropā, gan arī citviet pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Papīra izmantošana rēķinu saņemšanai Latvijā saglabāsies vēl vismaz desmit gadus, prognozē finanšu tehnoloģiju un e-rēķinu risinājumu uzņēmuma AS "Fitek" vadītājs Latvijā Edgars Strazds.

Runājot par rēķinu izsūtīšanas pakalpojumiem, Strazds teica, ka abi risinājumi - digitālie un papīra - sadalās proporcijā apmēram 50% pret 50%. Diezgan lielu daļu joprojām veido papīra formāta rēķini, un tas saistīts ar to, kāds "Fitek" pakalpojumu pircējiem, lielajiem uzņēmumiem, ir klientu loks.

"Piemēram, ja tas ir kāds no pakalpojumu sniedzējiem, kas nodrošina telekomunikācijas vai apsaimniekošanas pakalpojumus, tad jāsaprot, ka daļa no viņu klientiem joprojām ir gatavi saņemt rēķinus tikai papīra formātā. Tas ir jautājums par to, cik liela kopumā ir digitālā attīstība, kā arī to, cik lielas vispār šiem cilvēkiem ir iespējas saņemt rēķinus digitālā formātā," skaidroja Strazds.

Komentāri

Pievienot komentāru
Fin-tech

Igaunijas finanšu tehnoloģiju uzņēmums Fitek gatavojas sākt darbību Lielbritānijas tirgū

LETA,27.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas finanšu tehnoloģiju uzņēmums «Fitek» gatavojas sākt darbību Lielbritānijas tirgū.

«Ir pienācis laiks sākt darboties Lielbritānijā. Mēs tur esam atvēruši biroju un pieņēmuši darbā divus cilvēkus. Lielbritānijā veiktais tirgus pētījums liecināja, ka Igaunijā izstrādātā platforma, kas piedāvā ātri apstrādāt rēķinus par pirkumiem, šajā tirgū ir gaidīta un konkurētspējīga,» teikts «Fitek Grupp» vadītāja Maita Soaru paziņojumā.

«Fitek Grupp» valdes loceklis Kaurs Lohks sacījis, ka «Fitek» iecerējis ieņemt lielu tirgus daļu Lielbritānijā, kur liela daļa rēķinu joprojām tiek piegādāti par pastu vai elektronisko pastu.

«Fitek» ir finanšu tehnoloģiju uzņēmums, kas nodarbojas ar finanšu procesu automatizāciju un e-rēķinu nodrošināšanu. Uzņēmums darbojas ne tikai Igaunijā, bet arī Latvijā, Lietuvā, Slovākijā, Serbijā un Bosnijā un Hercegovinā. «Fitek Grupp» uzņēmumos strādā 270 cilvēki.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Fitek jauns vadītājs Latvijā

Žanete Hāka,20.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par finanšu procesu automatizācijas risinājumu uzņēmuma Fitek vadītāju Latvijā kļuvis Edgars Strazds, kurš līdz šim savu profesionālo karjeru ir veidojis banku sektorā, informē uzņēmuma pārstāvji.

Fitek šobrīd raugās uz nozares izaicinājumiem un jauniem mērķiem - mēs palīdzam klientiem pāriet uz pilnībā digitalizētu finanšu procesu vadīšanu. Jaunais Fitek vadītājs Latvijā Edgars Strazds var lepoties ar desmit gadu pieredzi finanšu sektorā. Esmu pārliecināts, ka Edgars bija piemērotākais kandidāts darbam ar mūsu komandu: viņš ir ieņēmis vairākus vadošus amatus SEB bankā, viņš pārzina jaunākos tehnoloģiju, banku un finanšu procesus biznesā. Visbeidzot, viņš ir arī sabiedrībā zināms līderis,norāda Maits Sooaru, Fitek Group vadītājs.

Edgars Strazds darbu SEB bankā uzsācis 2008.gadā, strādājot Privātpersonu atbalsta pārvaldē, vēlāk pievienojoties Nekustamo īpašumu finansēšanas pārvaldei. Kopš 2010. gada janvāra Edgars Strazds bija korporatīvo klientu konsultāciju vadītājs SEB bankas Lielo uzņēmumu apkalpošanas pārvaldē, pēdējos gados ir pildījis vadošus uzdevumus gan eiro ieviešanas laikā, gan pavisam nesen, bankai parejot uz jaunu procesu vadības platformu, t.sk. jaunās SEB internetbankas ieviešanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

Savienoti e-rēķinu operatoru Telema un Fitek tīkli

Lelde Petrāne,06.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

E-rēķinu operatori Fitek un Telema ir vienojušies par stratēģiskām partnerattiecībām, padarot plašāku e-rēķinu pieejamību saviem klientiem. Līdz šim e-rēķinu nosūtīšana tika ierobežota ar darījumu partneriem viena e-rēķinu operatora tīklā. Pēc jaunā viesabonēšanas līguma noslēgšanas abu e-operatoru tīkli tiek savienoti.

«Telema un Fitek klienti tagad var sasniegt tūkstošiem savu partneru visā viesabonēšanas tīklā. Mūsu klientiem nav nepieciešamas papildu IT izstrādes, lai gūtu labumu no jaunā viesabonēšanas līguma, kā arī maksa par dokumentu nosūtīšanu un saņemšanu paliks tāda pati kā līdz šim,» stāsta Fitek Latvija vadītājs Edgars Strazds.

«Lieli uzņēmumi, kas pārstāv dažādas nozares - piemēram, telekomunikācijas, bankas un apdrošināšanas sabiedrības, izmanto šos pakalpojumus, lai nosūtītu e-rēķinus saviem klientiem. Telema klienti tagad varēs automātiski saņemt e-rēķinus savā grāmatvedības programmā, ietaupot laiku un naudu,» skaidro Telema izpilddirektors Hele Hammer.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

E-rēķinu popularitāti veicina to cena

Anda Asere,18.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

E-rēķina cena ir vairākas reizes zemāka nekā papīra rēķiniem, kas mēdz izmaksāt pat piecus sešus eiro.

Tā DB stāsta Edgars Strazds, AS Fitek valdes loceklis. Uzņēmums mēnesī izsūta aptuveni divus miljonus dažādu dokumentu – rēķinus, atgādinājumus un cita veida vēstules. No tiem papīra formā ir aptuveni puse vai pat vairāk. Fitek ir ārpakalpojumu sniedzējs, kas palīdz uzņēmumiem optimizēt finanšu procesus, kas pārsvarā ir saistīti ar rēķiniem – to saņemšanu, izsūtīšanu, digitalizāciju, iegrāmatošanu un apstiprināšanu. «Mums pašiem ir diezgan grūti definēt, kurā industrijā īsti strādājam – tipogrāfijas biznesā, digitalizācijā vai finanšu pakalpojumos. Strādājam ar visu par un ap finanšu procesu automatizāciju. Virzāmies uz to, lai mūsu klientiem pašiem nav jāizsūta 200 tūkstoši aplokšņu mēnesī. Pāris dienu laikā ar attiecīgu aprīkojumu izdarām to, ko cilvēki nevarētu izdarīt mēneša laikā, manuālu rēķinu izsūtīšanas un saņemšanas procesu pārvēršot par automātisku, tādā veidā radot pievienoto vērtību klientiem. Katram uzņēmumam galvenais uzdevums ir paņemt naudu no klienta tā, lai viņš to ar prieku atdotu. Ar savu pakalpojumu mēģinām to panākt,» stāsta E. Strazds.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Covid-19 pandēmija liek pārskatīt daudzus mūsu ikdienas paradumus. Esošajā situācijā ir grūti izplānot ne vien nākotni, bet arī rītdienu, tomēr eksperti atzīst, ka šobrīd ir piemērotāks laiks augstākā līmeņa mācībām, tā paplašinot redzesloku un attīstot savas prasmes.

Notikumi visā pasaulē un Latvijā liek mums uz mirkli apstāties, tādēļ šajā brīdī varam veltīt laiku studijām, savai attīstībai, sagatavoties nākotnei un kļūt konkurētspējīgāki. Šobrīd RTU Rīgas Biznesa skolā (RBS) norisinās profesionālā maģistra studiju programmas (jeb MBA programmas) ziemas uzņemšana. Šī programma ir pielāgota tiešsaistes mācībām, vienlaikus saglabājot galveno mērķi - sniegt studentiem praktisku informāciju un zināšanas par to, kā integrēt izglītību savā ikdienā un profesionālajā darbībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija ir starp pēdējām piecām valstīm Eiropas Savienībā ar visvājākajām prasmēm digitālo tehnoloģiju izmantošanā uzņēmējdarbībā, apliecina jaunākais ES Digitālās ekonomikas un sabiedrības indekss. Lai palīdzētu mazajiem un vidējiem Latvijas uzņēmumiem attīstīt IT risinājumus savos uzņēmumos, LIKTA kopā ar partneriem, IT uzņēmumiem Edisoft, Fitek, Lursoft, Microsoft Latvia un VISMA uzsāk izglītojošu kampaņu Gudrā Latvija.

Latvijas uzņēmumu vadītāji aicināti novērtēt sava uzņēmuma digitālo briedumu vietnē: www.gudralatvija. lv. «Esam uzsākuši pirmo izglītojošo un motivējošo pārmaiņu kampaņu Gudrā Latvija, kas mērķēta uz Latvijas mazo un vidējo uzņēmumu vadītājiem. Viņi ir lēmumu pieņēmēji par to, cik motivēts pārmaiņām ir uzņēmums, kā arī par to, kādus IT risinājumus ieviest. Digitālā transformācija un procesu digitalizācija nav pašmērķis, tā ir iespēja uzņēmumam palielināt efektivitāti un produktivitāti, kļūt konkurētspējīgam un galarezultātā – nopelnīt vairāk,» uzsver LIKTA prezidente, profesore Signe Bāliņa.

«Aicinām katru Latvijas uzņēmumu sākt ar pirmo soli – vietnē www.gudralatvija.lv izmērīt savu digitālās attīstības briedumu un salīdzināt to ar konkurentiem nozarē.» Pēc testa aizpildīšanas uzņēmuma vadītājs saņem ne tikai padziļinātu vērtējumu un iespēju salīdzināt sevi ar konkurentiem savā nozarē, bet arī ieteikumus par to, kādi IT risinājumi tam savā uzņēmumā būtu jāievieš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Seši uzņēmumi, tostarp Rimi un Maxima, apņemas pastkastītēs neievietot reklāmas bez piekrišanas

Zane Atlāce - Bistere,20.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Darba devēju konfederācijas birojā šodien, 20.jūnijā pirmie seši uzņēmumi Latvijas parakstīja memorandu, apņemoties pastkastītēs bez adresātu piekrišanas neievietot reklāmas materiālus un citus neadresētus sūtījumus.

Memorandu parakstīja Latvijas Pārtikas tirgotāju asociācija, Pasta komersantu biedrība, SIA Rimi Latvija, SIA Maxima Latvija, AS Fitek, SIA Poligrāfijas grupa Mūkusala, SIA Arkolat un SIA Cenuklubs. Pievienoties memorandam aicināti arī citi uzņēmumi, kas savā darbībā izplata neadresētus pasta sūtījumus.

Dokumenta parakstītāji ir apņēmušies ievērot pastkastīšu īpašnieku vēlmi nesaņemt neadresētos sūtījumus, ja tā ir izteikta, uzlīmējot uz pastkastītes vai nu vienota parauga informatīvo zīmi, vai arī cita izskata līdzvērtīga satura zīmi.

Tāpat paredzēts, ka reklāmdevēji nodrošinās iespēju pastkastītes īpašniekam saņemt vienota parauga informatīvo zīmi, kas izstrādāta sadarbībā ar Rīgas Dizaina un mākslas vidusskolas audzēkņiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

BaltCap apstiprina jaunus partnerus

Žanete Hāka,14.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rriska kapitāla fondu pārvaldnieks Baltijā BaltCap apstiprinājis četrus jaunus partnerus – Kristians Kalda, Olivers Kullmans, Mārtiņš Jaunarājs un Kornelijus Celutka, informē uzņēmuma pārstāvji.

Ilggadējo komandas biedru apstiprināšana partneru statusā ir daļa no BaltCap plāna paplašināt vadības komandu un stiprināt BaltCap ilgtermiņa pozīcijas Baltijas reģionā. Jaunie partneri ievērojami veicinās BaltCap turpmāko izaugsmi.

Kristians Kalda un Olivers Kullmans darbojas BaltCap birojā Tallinā, Igaunijā, un ir pieredzes bagāti BaltCap komandas biedri. Kristians ir atbildīgs par vairākiem veiksmīgiem ieguldījumiem reģionā, ieskaitot gāzes sadales un tirdzniecības uzņēmumu Energate, vēja parka attīstītāju Tuuleenergia, lidmašīnu tehniskās apkopes pakalpojumu sniedzēju Magnetic MRO un finanšu procesu automatizācijas uzņēmumu Fitek.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Uzņēmumu vadītājus aicina pieteikties bezmaksas mācībām Mini-MBA programmā

Db.lv,03.08.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 3.augusta līdz 17.augustam uzņēmumu vadītāji aicināti pieteikties mācībām Mini-MBA inovāciju vadības programmā.

Mācību programmu īsteno Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) sadarbībā ar RTU Rīgas Biznesa skolu (RBS). Mācības komersantiem pieejamas bez maksas. Vienā grupā mācības apgūst 20 uzņēmumu vadītāji.

Mini-MBA ir pasaules biznesa augstskolās lietots programmas formāts, kas filozofijā, saturā un mācību metodēs līdzinās biznesa administrācijas maģistra (Master of Business Administration, MBA) programmām.

"Tā ir iespēja, kā profesionāli pilnveidot savas zināšanas, lai celtu uzņēmuma konkurētspēju. Līdz šim programmu absolvējuši jau 80 profesionāļi. Līdztekus jaunām, pasaules līmeņa biznesa zināšanām un pieredzei, ko sniedz lektori un mentori, neatsverams ieguvums šajā apmācību programmā ir arī jauno kontaktu loks, kas veidojas mācību procesā," stāsta LIAA Inovāciju motivācijas programmas vadītāja Sarmīte Karlsone.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

LVRTC valdes pienākumus turpmākos septiņus mēnešus pildīs divi valdes locekļi

Db.lv,20.09.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai nodrošinātu vienlīdzīgu grūtniecības un dzemdību atvaļinājuma tiesību īstenošanu sievietēm, kuras ieņem vadošus amatus, šonedēļ valsts akciju sabiedrības “Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs” (turpmāk - LVRTC) padome lēma par LVRTC valdes locekles Ilzes Opmanes - Jēgeres atsaukšanu no valdes locekļa amata pienākumu pildīšanas uz noteiktu laiku.

Sākot no šī gada 21.septembra līdz nākamā gada 20. aprīlim, LVRTC valdē strādās valdes priekšsēdētājs Ģirts Ozols un valdes loceklis Evijs Taube, savstarpēji sadalot Ilzes Opmanes- Jēgeres pienākumus un atbildības jomas. Padome par savu lēmumu ir informējusi arī akcionāru – Satiksmes ministriju.

Šis ir nozīmīgs precedents, tā kā darbiniekiem ir likumā noteiktas grūtniecības un dzemdību atvaļinājuma tiesības, savukārt valdes locekļiem šobrīd Komerclikums neparedz tiesības uz likumā noteikto grūtniecības un dzemdību atvaļinājumu, jo likuma izpratnē viņi netiek uzskatīti par darbiniekiem.

Līdzšinējā pieredze un normatīvais regulējums rada apstākļus, ka sievietes vadošos amatos ir spiestas atstāt amatu un pēc bērna kopšanas atvaļinājuma viņām nav nodrošināta iespēja atjaunot esošo amatu. Šobrīd Saeimā noris grozījumu Komerclikumā pieņemšanas process, kur grozījumi paredzēs kārtību, kādā valdes locekļi var izmantot tiesības uz atvaļinājumiem, kas saistīti ar bērnu aprūpi.

Komentāri

Pievienot komentāru