Salīdzinot Ikea Zviedrijas un Saūda Arābijas katalogu versijas 2013. gadam, atklājies, ka, abiem katalogiem esot citādi identiskiem, no arābu versijas izdzēsta sieviete. Kompānijai izpelnoties nosodījumu, Ikea izplatījusi paziņojumu, kurā tā paudusi nožēlu par savu rīcību, raksta Associated Press.
Oriģinālajā, Zviedrijas versijas kataloga attēlā vannas istabā redzama ģiemene - vīrietis, sieviete un divi bērni, kas visi ģērbušies pidžamās, savukārt no Saūda Arābijas kataloga sieviete ir izdzēsta. Izņemot sievietes «izņemšanu» no kataloga, attēls Zviedrijas un Saūda Arābijas katalogā ir identisks. Tāpat no arābu versijas Ikea kataloga pazudis arī attēls ar piecām sievietēm, kas kopā ietur maltīti.
Ikea rīcība radījusi bažas par Ikea apņemšanos ievērot dzimumu līdztiesību.
Zviedrijas dzimumu līdztiesības ministre Niamko Sabuni (Nyamko Sabuni) norādīja, ka Ikea ir privāta kompānija, kas pati pieņem lēmumus. Vienlaikus viņa pauda, ka Ikea darbība ar rada Zviedrijas tēlu pasaulē un nosodīja uzņēmuma rīcību.
«Mums vajadzēja reaģēt un apzināties, ka sievietes izņemšana no Saūda Arābijas kataloga versijas ir pretstatā ar Ikea Group vērtībām,» kompānija oficiālā paziņojumā paudusi savu nožēlu.
Saūda Arābijā sievietes reklāmās parādās reti, pārsvarā valsts televīzijas kanālos, kur viņas redzamas garās kleitās, šallēm aizsedzot matus. Importētos žurnālos cenzūra aizklāj attēlos redzamo sieviešu rokas, kājas un krūtis.
Starbucks, atverot kafijas veikalus Saūda Arābijā, no kompānijas logo «aizvāca» garmataino sievieti, atstājot tikai viņas kroni.