Latvijas Jūras administrācijas (JA) Avāriju izmeklēšanas nodaļas (AIN) speciālisti ir pabeiguši izmeklēšanu par zvejas kuģa Unora nogrimšanu un turpmāk iesaka pievērst uzmanību zvejas kuģu pārslodzei.
Kā informēja JA, jūras negadījuma izmeklēšanas mērķis ir kuģošanas drošības uzlabošana un līdzīgu negadījumu novēršana nākotnē, nevis kriminālās vai materiālās atbildības noteikšana pret negadījumā iesaistītajām pusēm.
Izmeklēšanas laikā ir noskaidrots, ka gan Unoras, gan tai pašai firmai piedarošā, tāda paša tipa kuģa Bonivars pēdējā laikā pirms avārijas nodoto lomu svars ievērojami pārsniedza uz kuģa pieļaujamo zivju kravas svaru. Avāriju veicinošs faktors bija arī kuģim veiktā klāja pārbūve.
Lai novērstu līdzīgu smagu jūras avāriju iespējamību nākotnē, izmeklēšanas ziņojumā ietverti drošības ieteikumi. Kuģa īpašniekiem ieteikts nodrošināt zvejas kuģu ekspluatāciju, nepārkāpjot noteiktos kuģu kravnesības limitus, kā arī jebkurus pasākumus, kas saistīti ar kuģa konstrukciju izmaiņām vai papildus aprīkojumu uz kuģa, saskaņot ar Latvijas Jūras administrācijas Kuģošanas drošības inspekciju.
Kuģošanas drošības inspekcijai ieteikts veikt pastiprinātu kontroli saistībā ar zvejas kuģu pārslodzi (liekās kravas pārvadājumiem), piesaistot zvejas kuģu inspekcijām Valsts robežsardzes un Krasta apsardzes peldlīdzekļus. Īpašu uzmanību inspekciju laikā pievērst kuģa klāja ūdens vārtiem un iespējamajiem šķēršļiem, kas var kavēt ūdens noplūdi no kuģa klāja.
Savukārt Latvijas zivsaimnieku asociācijai sniegts ieteikums sagatavot priekšlikumus zvejas kuģu īpašniekiem par nepieciešamajiem pasākumiem zvejas kuģu drošības jautājumu uzlabošanai.
Db.lv jau ziņoja, ka Unora nogrima šā gada februārī netālu no Bornholmas salas Baltijas jūras centrālajā daļā. Divi zvejnieki negadījumā pazuda.