Jaunākais izdevums

Hakeri uzbrukuši ārvalstu žurnālistu Yahoo e-pastiem, kuri atrodas Ķīnā un Taivānā, atsaucoties uz Pekinas laikrakstu, ziņo BBC.

Jāatzīmē, ka šis jau ir otrais gadījums, kad uz Ķīnas valdību krīt aizdomas par sankcionētu uzbrukumu e-pastu kontiem. Pirmais hakeru uzbrukums bija Ķīnas cilvēktiesību aktīvistu Gmail kontiem, kas, kā norādīja Google komunikāciju un sabiedrisko attiecību vadītājs Pīters Barrons (Peter Barron), bijis izsmalcināts un mērķtiecīgs hakeru uzbrukums uzņēmuma infrastruktūrai no Ķīnas puses.

BBC ziņo, ka Ārvalstu korespondentu klubs Ķīnā apstiprinājis astoņus uzbrukumus ārvalstu žurnālistu e-pastu kontiem pagājušās nedēļas laikā.

Yahoo pagaidām no komentāriem atturas, sakot, ka nosoda šādus kiberuzbrukumus.

«Es nezinu, kas to dara un arī nezinu, kas ir noticis. Man parādījās kļūdas paziņojums slēdzoties Yahoo e-pastā. Yahoo nav nācis klajā ar paziņojumu, bet līdzīgi gadījumi ir notikuši ar vairākiem žurnālistiem Ķīnā,» BBC norādījis Irish Times korespondents Ķīnā Klifords Konans (Clifford Coonan).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamgad pieaugs VAS "Latvijas pasts" vēstuļu sūtīšanas izmaksas, taču citu pasta pakalpojumu cena samazināsies, ceturtdien žurnālistiem pastāstīja Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) valdes priekšsēdētājs Rolands Irklis.

Viņš norādīja, ka regulators apstiprinājis "Latvijas pasta" universālā pasta pakalpojumu tarifus, kas stāsies spēkā no 2020.gada 1.janvāra. Jaunie "Latvijas pasta" universālā pasta pakalpojuma tarifi paredz cenu pieaugumu vēstuļu sūtīšanai, bet atsevišķu citu pasta pakalpojumu cena samazināsies.

Maksa, piemēram, par vienkāršas A klases vēstuļu korespondences sūtījumu svarā līdz 20 gramiem būs viens eiro līdzšinējo 0,57 eiro vietā. Savukārt, piemēram, lielākais samazinājums būs iekšzemes pasta pakas sūtījumam svarā no 15 kilogramiem - no 11,23 eiro līdz 8,04 eiro, kamēr apdrošinātu sīkpaku svarā no 50 līdz 100 gramiem turpmāk varēs nosūtīt kā apdrošinātu pasta sūtījumu par 1,91 eiro līdzšinējo 3,56 eiro vietā. Irklis stāstīja, ka "Latvijas pasta" tarifi regulatorā nebija skatīti kopš 2008.gada, tāpēc to izskatīšana prasīja tik ilgu laiku. Jaunais tarifu projekts SPRK tika iesniegts šogad aprīlī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Atlaista Yahoo priekšniece Kerola Barca

Gunta Kursiša,07.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc divu gadu ilga darba no amata atstādināta interneta pakalpojumu sniedzēja Yahoo galvenā izpilddirektore Kerola Barca (Carol Bartz) vēsta pasaules mediji.

Kompānija pavēstījusi, ka lēmumu par K. Barcas atlaišanu pieņēma Yahoo direktoru padome. Turpmāk K. Barcu aizvietos Yahoo finanšu direktors Tims Morss (Tim Morse).

Yahoo sīvākie konkurenti ir Google un Facebook.

Dažas stundas pēc ziņām par K. Barcas atlaišanu kompānijas akciju vērtība bija pieaugusi par 6%.

K. Barca sāka vadīt Yahoo 2009. gada sākumā, nomainot Yahoo līdzdibinātāju Džeriju Jangu (Jery Yang). C-net tehnoloģiju analītiķis Lerijs Medžids (Larry Magid) norādīja, ka K. Barca vadības laikā Yahoo nepiedzīvoja ievērojamas pārmaiņas. «Gan sociālais tīkls Facebook, un pat Google sociālo tīklu attīstības ziņā ir vairākkārtīgi priekšā Yahoo,» norādīja Dž. Jangs. «Yahoo nav paveicis neko tādu, kas palielinātu kompānijas ieņēmumus ilgtermiņā. Yahoo ir lieliski informācijas avoti un ziņas, bet tas nav tas, kas kompānijai nesīs peļņu,» viņš norādījis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Strauji pieaugot pasta centra Sakta uzturēšanas izmaksām, samazinoties klātienes klientu skaitam un uzņēmumam optimizējot iekšējos procesus, Latvijas Pasts pieņēmis lēmumu līdz 2023.gada sākumam reorganizēt pasta centra Sakta, pārtraucot pakalpojumu sniegšanu tās telpās.

Pasta pakalpojumu ērta saņemšana līdzšinējiem Saktas klientiem tiks nodrošināta trīs citās tuvējās pasta nodaļās, bet darbiniekiem – piedāvāts darbs citās Rīgas pasta nodaļās.

Pasta centrs Sakta ir viena no četrām Rīgas vēsturiskā centra pasta nodaļām, kas visas atrodas tuvu cita citai nelielā attālumā. Pēdējo trīs gadu laikā klientu plūsma Saktā sarukusi par 70% – to veicinājusi gan iedzīvotāju paradumu maiņa, gan iespēja virkni pakalpojumi izmantot attālināti, būtiski samazinoties nepieciešamībai apmeklēt pasta nodaļu klātienē. Vienlaikus straujā inflācija un energoresursu cenu pieaugums ievērojami palielinājis pasta centra Sakta uzturēšanas izmaksas, paaugstinot tās vairākkārt, turklāt divstāvīgā, 281 m2 plašā pasta centra telpu plānojums neļauj visu telpu platību efektīvi izmantot klientu apkalpošanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Yahoo ķeras pie pārbaudītiem pasākumiem, lai gūtu papildus ienākumus

Jānis Rancāns,13.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Facebook gatavojoties akciju sākotnējam publiskajam piedāvājumam, Yahoo sociālo portālu iesūdzējis tiesā par patentu pārkāpumiem, tādējādi uzbrūkot brīdī, kad kompānija ir visievainojamākā, vēsta Reuters.

Līdzīgu stratēģiju Yahoo piekopusi arī agrāk. 2004. gadā interneta gigants Google deviņas dienas pirms akciju publiskā piedāvājuma piekrita Yahoo rīcībā nodot daļu savu akciju apmaiņā par patentu licencēm.

Yahoo uzsver, ka vēlas no Facebook saņemt licences maksas par patentu izmantošanu un ka citas kompānijas šādiem darījumiem ir piekritušas. «Diemžēl jautājumi, kas saistīti ar Facebook, saglabājas neatrisināti, un mēs esam spiesti vērsties federālajā tiesā,» norāda Yahoo.

Savukārt Facebook atzīst, ka šāda Yahoo rīcība ir bijusi pārsteigums. «Mēs esam vīlušies, ka YahooFacebook ilglaicīgs partneris un kompānija, kura ir daudz ieguvusi no sadrabības ar Facebook, lēmusi par labu tiesvedībai,» norādīja sociālā portāla pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Latvijas Pasts atvēris jauna koncepta pasta nodaļu Mārupē

Dienas Bizness,09.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Latvijas Pasts Mārupes pasta nodaļa mainījusi savu adresi un izskatu - tagad tā atrodas RIMI hipermārketa telpās, Daugavas ielā 31, Mārupē. Jaunā pasta nodaļa savas durvis apmeklētājiem vērs 10.jūlijā, informē uzņēmuma pārstāve Eva Puriņa.

Mārupes pasta nodaļas telpas veidotas atbilstoši Latvijas Pasta izstrādātajai mūsdienīgas pasta pakalpojumu sniegšanas vietas koncepcijai: moderna vide, pārskatāms pakalpojumu un preču izvietojums, aktuālākajām apkalpošanas prasībām atbilstoša klientu plūsmas vadības sistēma un tieši konkrētajā pasta nodaļā pieprasīto preču pieejamība. Jaunajā pasta nodaļā paredzētas trīs darba vietas. Pasta nodaļa ir viegli pieejama cilvēkiem ratiņkrēslos un māmiņām ar bērnu ratiem.

Klientu kustību Mārupes pasta nodaļā regulēs daudzfunkcionāla Qminder sistēmas rindu mašīna, kas ļauj kārtas numuru paņemt attālināti, izmantojot arī viedtālrunī vai planšetdatorā lejuplādētu mobilo aplikāciju un tādējādi jau iepriekš uzzinot, kāds varētu būt aptuvenais gaidīšanas laiks, kādā ātrumā virzās rinda un tālrunī saņemot informāciju brīdī, kad pienākusi rinda klientiem divus numurus iepriekš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS "Latvijas pasts" slēgs 12 pasta nodaļas, Latvijā saglabājot kopumā 155 pasta nodaļas, informēja "Latvijas pasta" pārstāvji.

Vienlaikus kompānija plāno celt tarifus, tostarp vienkāršās iekšzemes vēstules līdz 20 gramiem nosūtīšanas cenu palielinot par 36,4% - no 1,65 eiro līdz 2,25 eiro, kā arī preses izdevējiem tiks palielināts preses piegādes tarifs.

Kompānijā norāda, ka kopējo pasta nodaļu skaitu samazinās par 12 pasta nodaļām, kas atrodas Cēsīs, Jelgavā, Jūrmalā, Liepājā, Ogrē, Rīgā un Valmierā, kur pasta nodaļu ir vairāk, nekā nosaka universālā pasta pakalpojuma (UPP) prasības.

Attiecīgo pasta nodaļu slēgšana notiks pakāpeniski līdz šā gada beigām, informējot iedzīvotājus par turpmākajām iespējām saņemt pasta un finanšu pakalpojumus, kā arī par tuvāko pasta nodaļu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Yahoo pārtraucis darbību Ķīnā

Žanete Hāka,02.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta kompānija Yahoo pārtraukusi ziņu un sabiedrisko pakalpojumu portāla darbību Ķīnā. Tas noticis mēnesi pēc tam, kad kompānija izbeidza sniegt e-pasta pakalpojumus šajā valstī, raksta BBC.

Patlaban Yahoo Ķīnas portālā atrodama atvadu ziņa, kura pārsūta interneta lietotāju uz vienu no kompānijas Alibaba mājaslapām, kas nodrošināja Yahoo darbību Ķīnā.

Atvadu ziņā Yahoo skaidro, ka tā «pielāgo savu darbības stratēģiju». Tāpat paziņojumā tiek skaidrots, ka darbinieki, kas nodrošināja Yahoo darbību Ķīnā, turpinās darbu kompānijā Alibaba. Yahoo arī pateicas lietotājiem par atbalstu.

Jāpiebilst, ka Ķīnas tirgū uzņēmumam ir asa konkurence. Ķīnā ļoti populāri ir citi sociālie tīkli, piemēram, Twitter līdzīga platforma, ko piedāvā Weibo.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Latvijas Pasts uzsācis vērienīgu tehnoloģiskās modernizācijas projektu

Monta Glumane,31.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investējot vairāk nekā divus miljonus eiro, Latvijas Pasts uzsācis pasta tīkla vērienīgāko tehnoloģiskās modernizācijas projektu pēdējos gados

Projekts paredz visās pasta nodaļās ieviest mūsdienīgu kases sistēmu, jaunus maksājumu karšu termināļus un ierīces, kas nodrošinās klientu elektronisku parakstīšanos par reģistrēto sūtījumu saņemšanu. Uzņēmums paredz, ka jauno sistēmu ieviešanas rezultātā kopējais pakalpojumu sniegšanas un datu apstrādes ātrums pasta nodaļās paātrināsies vairākkārt, vienlaikus nodrošinot to augstāko aizsardzību pret ārējiem riskiem. Kases sistēmu maiņas process uzsākts šā gada oktobrī un attieksies uz visām vairāk nekā 400 pasta nodaļām, kopumā ar jauno sistēmu plānojot aprīkot 600 darbavietu. Paredzams, ka šis modernizācijas projekts tiks pabeigts 2019. gada pirmajos mēnešos, paralēli instalējot arī jaunākās paaudzes maksājumu karšu termināļus un paraksta ierīces. Pie jauno tehnoloģiju projekta uzņēmuma vadība sāka strādāt jau 2016. gada otrajā pusē, taču sekoja izmaiņas normatīvajā regulējumā un tehniskās specifikācijas nācās pārstrādāt, kā rezultātā ieilga arī iepirkuma process. «Kases sistēmu modernizācijas process normatīvā regulējuma izmaiņu rezultātā nevirzījās tik ātri, kā tas bija ieplānots no mūsu puses, sākot realizācijas pirmo kārtu. Taču šobrīd izveidojies komplekss projekts, kas pilnībā atbilst valsts noteiktajām prasībām un vienlaikus papildināts gan ar jaunākās paaudzes banku karšu termināļiem, gan digitālā paraksta ierīcēm reģistrēto sūtījumu saņemšanai,» stāsta Latvijas Pasta valdes loceklis Kristaps Krūmiņš. Jaunās kases sistēmas atbilst aktuālākajam normatīvo aktu regulējumam, to veiktspēja ir aptuveni četras reizes ātrāka nekā līdz šim Latvijas Pasta nodaļās lietotajām sistēmām, kā arī kases sistēmās izmantotas jaunākās operētājsistēmas un antivīrusu versijas. Līdzšinējās kases sistēmas uzņēmumā ekspluatētas kopš 2005. gada un uzskatāmas par novecojušām visās to izpausmēs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS "Latvijas pasts" ir nolēmis apturēt plašo pasta nodaļu slēgšanas plānu, kas paredzēja šogad slēgt 105 no 176 pasta nodaļām, apstiprināja pasta pārstāvji.

Kompānijā arī informēja, ka uzņēmums turpinās strādāt pie stratēģijas, lai apmierinātu iedzīvotāju vajadzības, kā arī strādās pie izvērtēšanas procesa, lai vienotos par optimālāko risinājumu - saglabāt visas pasta nodaļas vai saglabāt nodaļas tikai pilsētu centros un citiem variantiem.

Vienlaikus pasta pārstāvji uzsvēra, ka, apstādinot plānu par pasta nodaļu slēgšanu, šogad būs nepieciešams papildu finansējums apmēram 2,1 miljona eiro apmērā.

Savukārt lēmums par to, kuras pasta nodaļas tiks saglabātas un kādā daudzumā, vēl nav pieņemts, jo "Latvijas pastam" būs jāvienojas arī ar pašvaldībām, norādīja kompānijā.

Par Latvijas pasta pašpasludinātajiem biznesmeņiem un līdzīgiem 

Valsts a/s Latvijas pasts ne bez politiskiem vējrādītājiem slēdz vai maina vairāk...

Vienlaikus SM parlamentārais sekretārs Ģirts Dubkēvičs tviterī vēsta, ka pasta nodaļu pārsteidzīgā slēgšana ir apturēta. ""Latvijas Pastam" ir jāmodernizējas, bet tas nedrīkst vadīties tikai pēc peļņas un bez skaidras stratēģijas par alternatīvām," norāda SM pārstāvis.

Jau vēstīts ka "Latvijas pasts" šogad plānoja slēgt 105 no 176 pasta nodaļām. Tas tika pamatots ar pasta pakalpojumu sarūkošu pieprasījumu. Šādā situācijā uzturēt tik daudz pasta nodaļu neesot finansiāli izdevīgi.

Iepriekš kompānijā arī skaidroja, ka pasta nodaļu pastāvēšanai līdzšinējā formātā 2024.gadā nepieciešamais papildu finansējums būtu aptuveni 2,1 miljons eiro.

Tādējādi papildu 2,1 miljona eiro finansējuma aprēķins ietver darba samaksu darbiniekiem, komunālos maksājumus, telpu un zemes nomas maksu, informācijas tehnoloģiju (IT) un sakaru izmaksas, pārējās saimnieciskās izmaksas un citas tiešās pasta pakalpojumu sniegšanas vietas izmaksas, norādīja kompānijā.

Savukārt šajā summā nav ietvertas transporta, modernizācijas, remontdarbu un citas netiešās izmaksas, kas kopējo summu vēl būtiski palielinātu, iepriekš uzsvēra pasta pārstāvji.

Tāpat ziņots, ka Satiksmes ministrija uzdevusi "Latvijas pasta" padomei steidzamības kārtā iesniegt izvērtējumu par katras pasta nodaļas slēgšanas pamatotību. Uzdots apkopot iedzīvotāju un iesaistīto valsts, pašvaldību, nevaldības sektora un nozares darbiniekus pārstāvošo institūciju redzējumu par piedāvāto pasta nozares reformu. Tāpat prasīts apkopojums par katras pasta nodaļas pakalpojumu klāstu, katra pakalpojuma saņemšanas nosacījumiem un plānoto rīcību, lai nodrošinātu pakalpojumu saņemšanas nepārtrauktību.

"Latvijas pasts" līdz 2026.gada beigām apņēmies ieviest jaunu un ilgtspējīgu pasta nodaļu konceptu, lai tās būtu ērti un droši pieejamas ikvienam, arī cilvēkiem ar funkcionāliem traucējumiem. Tostarp atsevišķas pasta nodaļas paredzēts slēgt, kas vietējos iedzīvotājos izraisījis satraukumu.

"Latvijas pasta" apgrozījums 2022.gadā bija 100,009 miljoni eiro, kas ir par 5,1% mazāk nekā 2021.gadā, kā arī uzņēmums strādāja ar 2,21 miljona eiro peļņu pretēji zaudējumiem gadu iepriekš.

"Latvijas pasts" nodrošina pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. "Latvijas pasts" ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā apmēram 2300 darbinieku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS «Latvijas pasts» iesniedzis Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai (SPRK) jauno tarifu projektu, kas paredz būtisku cenu pieaugumu vēstuļu sūtīšanai, savukārt atsevišķu pasta pakalpojumu cena samazināsies.

Jaunais tarifu projekts liecina, ka, piemēram, vienkārša pasta sūtījuma A klases svarā līdz 20 gramiem nosūtīšanas maksa no līdzšinējiem 0,57 eiro pieaugs līdz vienam eiro, kas ir 75,4% pieaugums.

Tarifu projekts liecina, ka maksa par vienkāršu pasta sūtījumu svarā līdz 500 gramiem pieaugs no līdzšinējiem 1,10 eiro līdz 1,30 eiro, kas ir 18,2% pieaugums, savukārt svarā līdz vienam kilogramam maksa samazināsies - no līdzšinējiem 1,71 eiro līdz 1,60 eiro, kas ir par 6,4% mazāk.

Vēstules nosūtīšana uz Eiropu kļūs divas reizes dārgāka - no 0,78 eiro līdz 1,60 eiro. Savukārt pasta sūtījumi uz Eiropu kļūs ievērojami lētāki - svarā līdz 500 gramiem sūtījuma nosūtīšana maksās 2,40 eiro līdzšinējo 4,20 eiro vietā, bet sūtījumi līdz vienam kilogramam maksās par 30% lētāk - no līdzšinējiem 6,47 eiro līdz 4,30 eiro. Šādi sūtījumu tarifi būs spēkā arī uz vairums valstīm ārpus Eiropas, piemēram, uz Ameriku un Krieviju, kas ir ievērojami lētāk nekā līdz šim.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS «Latvijas Pasts» atvēris pirmo jaunas koncepcijas pasta nodaļu, kas ieguvusi ne vien jaunu vizuālo izskatu, bet arī izmaiņas apkalpošanā. Turpmāk Rīgas 10.pasta nodaļā klienti tiks apkalpoti pie stāvletes, bet pakalpojumu kvalitātes uzlabošanai tiks izmantotas digitālās tehnoloģijas.

Pārmaiņu ieviešanā šajā nodaļā investēti aptuveni 80 000 eiro. Iepriekš pārmaiņas piedzīvoja arī Rīgas 84.pasta nodaļa, kas atrodas Purvciemā, un tā tika pārveidota par uzņēmuma mācību pasta nodaļu, kur jauno darbinieku apmācības notiek inovatīvā veidā – darba vidē pašā nodaļā.

Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns uzskata, ka daudz produktīvākas un ikdienas videi pietuvinātākas ir jauno darbinieku apmācības reāli strādājošā pasta nodaļā. Tāpēc pirmais solis uzņēmuma apkalpošanas kultūras maiņai bija 84.pasta nodaļas modernizācija, izveidojot to par jauno darbinieku apmācības vietu, bet turpinājums – jaunas koncepcijas iedzīvināšana Rīgas 10.pasta nodaļā pašā pilsētas centrā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Pēc Yahoo izpilddirektora atkāpšanās palielināsies Third Point ietekme

Gunta Kursiša,14.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc līdzšinējā kompānijas Yahoo izpilddirektora Skota Tomsona «skaļās» atkāpšanās no amata kompānijas valdē trīs vietas tiks piešķirtas vieniem no Yahoo investoriem Third Point, tādējādi ievērojami palielinot investoru ietekmi Yahoo.

Kompānijas Yahoo līdzšinējais izpilddirektors Skots Tomsons (Scott Thompson) atkāpās no amata svētdien, 13. maijā, sekojot skandālam par viņa falsificēto universitātes diplomu datorzinātnēs. Nepatiesas ziņas par akadēmisko izglītību IT nozarē tika iekļautas arī viņa dzīves gājumā (CV). Tāpat pasaules mediji ziņo, ka viņa atkāpšanu ietekmēja arī pirms neilga laika uzstādītā vairogdziedzera vēža diagnoze. Pēc S. Tomsona atkāpšanās viņa vietā iecelts Ross Levinsons (Ross Levisohn), kompānijas mediju vadītājs.

Jautājumam par S. Tomsona neptieso dzīves gājumu pievērsās Daniels Loebs (Daniel Loeb) – viena no lielākajiem Yahoo investoriem Third Point pārstāvis. Third Point pieder 5,8% Yahoo daļu, un tagad tas būtiski palielinās savu ietekmi kompānijā, turklāt paredzams, ka Third Point turpmāk varēs būtiski ietekmēt uzņēmuma stratēģiju, vēsta Reuters.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Nozog 400 tūkstošus Yahoo paroļu; populārākās - 123456 un password

Jānis Rancāns,13.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hakeru grupējums D33D Co. uzlauzis interneta vietni Yahoo un publiskojis 400 tūkstošu lietotāju paroles, kā arī citus pieejas datus. Zādzība arī var ietekmēt citu interneta vietņu lietotājus, vēsta Reuters.

Datu speciālisti, pēc publiskotās informācijas analīzes, secinājuši, ka nozagta informācija ne tikai par Yahoo lietotājiem, bet arī par Gmail, AOL, Hotmail, Comcast, MSN, SBC Global, Verizon, BellSouth un Live.com. Tā, piemēram, starp publiskotajiem datiem160 tūkstoši esot Gmail lietotāju paroļu, 55 tūkstoši – Hotmail un 25 tūkstoši – AOL.

Yahoo izplatījusi atvainošanos par notikušo datu zādzību, kas ir kārtējais satricinājums dažādu nedienu nomāktajai kompānijai. Tikmēr eksperti asi kritizējuši Yahoo, norādot, ka tik lielai interneta kompānijai kā Yahoo nepieciešams vairāk uzmanības pievērst datu drošībai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas preses izdevēju asociācija (LPIA) vēstulē amatpersonām aicina nepieļaut VAS "Latvijas pasts" novēloti iesniegto un ar nozari nesaskaņoto jauno abonēto preses izdevumu piegādes tarifu apstiprināšanu, jo tādā veidā tiktu nodarīti milzīgi zaudējumi preses izdevēju nozarei, teikts vēstulē.

LPIA nosūtījusi vēstuli ministru prezidentam Krišjānim Kariņam (JV), satiksmes ministram Tālim Linkaitam (K), kultūras ministram Naurim Puntulim (NA) un Valsts prezidentam Egilam Levitam saistībā ar valdībā apstiprinātajiem jaunajiem noteikumiem par abonētās preses izdevumu piegādes pakalpojumu apmaksas kārtību, kas stāsies spēkā no 2023.gada 1.janvāra.

Izmaksu pieaugums un lasītāju rocības sarukums izdevējus dzen stūrī 

Preses izdevēji spiesti vienlaikus risināt vienādojumu ar vairākiem nezināmajiem, kur vienā pusē...

Vēstulē skaidrots, ka Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) pērn novembrī pieņēma lēmumu par AS "Latvijas Pasts" universālā pasta pakalpojuma tarifiem, un ar to apstiprināja universālā pasta pakalpojuma abonēto preses izdevumu piegādes un ar to saistīto pakalpojumu tarifus no nākamā gada. Tika paredzēts, ka tarifs par vienas preses izdevuma vienības piegādi būs 0,48 eiro, bet tarifs par kilogramu - 1,14 eiro.

Pamatojoties uz to Ministru kabinets (MK) sadarbībā ar Kultūras ministriju (KM), Satiksmes ministriju (SM) un LPIA izstrādāja un 14.jūlijā pieņēma noteikumus "Abonēto preses izdevumu piegādes pakalpojumu apmaksas kārtība", kas nosaka procentuālo apmēru, kādu universālā pasta pakalpojuma sniedzējam maksā preses izdevējs un kādu sedz no valsts budžeta.

LPIA vēstulē uzsver, procentuālais apmērs tika izstrādāts, ņemot vērā jau apstiprināto tarifu un MK rīkojumā nostiprināto principu, ka būtiski nodrošināt, ka visiem preses izdevējiem situācija nemainās būtiski, salīdzinot ar to, kāda tā būtu saskaņā ar pašreiz piemērojamo regulējumu. Tika vērtēta ietekme uz preses izdevējiem, analizējot prognozējamo maksājumu procentuālo pieaugumu bez vai ar papildu atbalstu un mērķi neradīt būtiski ietekmi uz preses izdevējiem drukāto mediju ilgtspējas saglabāšanai. Rezultātā tika nonākts pie kompromisa atbalsta ar vidēji 11,04% izmaksu pieaugumu preses izdevējiem.

Valsts sevi nav pierādījusi kā labs krīzes pārvaldnieks 

Kā vienīgo risinājumu jebkurā situācijā Latvijas valdība līdz šim ir redzējusi naudas...

"Ignorējot preses piegādes finansēšanas modeļa izstrādes termiņus, kārtību, sarežģītību un neinformējot preses izdevējus, "Latvijas pasts" 19.jūlijā iesniedza SPRK uz apstiprināšanu jaunu, novēlotu tarifa projektu, kura paredzamais pieņemšanas laiks ir 2022.gada septembris un stāšanās spēkā laiks ir 2023.gada 1.janvāris," teikts vēstulē, norādot, ka projektā par vienas preses izdevuma vienības piegādi paredzēts tarifs 0,55 eiro, bet par kilogramu - 1,20 eiro.

LPIA ieskatā tā rezultātā zūd MK apstiprināto noteikumu anotācijā noteiktais tiesiskais pamatojums procentuālajam apmēram, kādu universālā pasta pakalpojumu sniedzējam maksā preses izdevējs un kādu sedz no valsts budžeta. Papildus netiek izpildīts MK 2020.gada jūlijā noteiktais mērķis - neradīt būtiski ietekmi uz preses izdevējiem drukāto mediju ilgtspējas saglabāšanai, kā arī tiek pārkāpts nozarē panāktais kompromisa atbalsts ar vidēji 11,04% izmaksu pieaugumu preses izdevējiem.

"Šādas situācijas radīšana no "Latvijas pasta" puses ir neizprotama, absurda, nesaimnieciska un kaitnieciska preses izdevēju nozarei, kā arī pašam "Latvijas pastam" un valsts budžetam," teikts vēstulē.

Asociācija skaidro, ka, pirmkārt, "Latvijas pastam" kā vienīgajam abonētās preses piegādes pakalpojuma sniedzējam ir labi zināma preses abonēšanas specifika Latvijā, un ikgadējie līgumi nākamajam gadam ar preses izdevējiem ir jānoslēdz vēlākais līdz augusta beigām, jo nākamā gada abonēšanas kampaņa tiek uzsākta septembra beigās, visu septembri izdevējiem intensīvi strādājot pie abonēšanas kampaņas izstrādes, mārketinga materiālu sagatavošanas. Līguma noslēgšanas brīdī ir jābūt apstiprinātam piegādes tarifam, jo tikai tad preses izdevējs var noteikt preses izdevuma abonēšanas cenu 2023.gadam. Iesniedzot tarifus SPRK 19.jūlijā "Latvijas pasts" labi apzinājās, ka tie nebūs apstiprināti uz līguma noslēgšanas brīdi, līdz ar to apzināti ir apdraudējis visu preses izdevēju abonēšanas kampaņas 2023.gadam, norāda LPIA pārstāvji.

Otrkārt, "Latvijas pasts" un tā kapitāldaļu turētāja Satiksmes ministrija bija aktīvi iesaistīta piegāžu apmaksas sistēmas izstrādē, tāpēc tiem bija labi zināms, ka visa sistēma ir balstīta uz jau apstiprinātajiem tarifiem 2023.gadam. Kā skaidro LPIA, tarifu maiņas gadījumā ir jāmaina piegāžu apmaksas kārtība, jo tā vairs neizpilda savu mērķi - neradīt būtisku ietekmi uz preses izdevējiem drukāto mediju ilgtspējas saglabāšanai. Turklāt šāda piegāžu apmaksas kārtības maiņa nevar tikt izstrādāta tik īsā laikā, lai būtiski nekaitētu preses nozarei.

"Pārdomu vērta ir "Latvijas pasta" izvēlētā taktika, neinformēt visas iesaistītās puses par vēlmi mainīt tarifus savlaicīgi jau apmaksas sistēmas izstrādes laikā, bet nogaidīt un iesniegt apstiprināšanai jaunos tarifus piecas dienas pēc MK noteikumu pieņemšanas, radot papildu administratīvo slogu un izmaksas valsts pārvaldei, klaji demonstrējot, ka tas neievēro kopējo valsts politiku un apzināti apdraud preses izdevēju nozari," teikts vēstulē, skaidrojot, ka tas rada aizdomas, ka "Latvijas pasts", zinot preses nozares nozīmību un valsts iestāžu ķīlnieka lomu lēmuma pieņemšanai ierobežota laika apstākļos, situāciju izmanto ļaunprātīgi. Kā raksta LPIA vēl neizprotamāk tas ir tāpēc, ka "Latvijas pasta" kā valsts AS uzdevumos ir ne tikai peļņas gūšanas nolūks, bet arī noteiktu valsts funkciju izpilde - šajā gadījumā garantēt stabilu, paredzamu piegāžu pakalpojumu sniegšanu preses piegādātājiem, lai izpildītu valsts prioritāti mediju ilgtspējas nodrošināšanā.

LPIA ieskatā šāda "Latvijas pasta" darbība ir vērtējama kā nesaimnieciska darbība, kas vērsta uz preses nozares iznīcināšanu, kā arī zaudējumu radīšanu pašam uzņēmumam un valsts budžetam kopumā. "Līdz ar to kritiski būtu vērtējams, vai šāds neparedzams valsts uzņēmums, kurš neveicina preses nozares stabilitāti, vispār drīkst sniegt universālā pasta pakalpojumus un saņemt kompensācijas no valsts budžeta," teikts vēstulē, uzsverot, ja ikgadējās abonēšanas kampaņas netiks sāktas ierastajā laikā, gan saīsinātā kampaņas termiņa, gan abonēšanas kampaņas sistēmiskuma izjaukšanas, gan pircēja ieraduma dēļ, preses izdevēji būtiski zaudēs abonementu skaitu, kā rezultātā "Latvijas pasta" piegāžu izdevumi pie samazināta abonementu skaita pieaugs vēl vairāk. Turklāt pieaugs arī citi universālā pasta pakalpojuma izdevumi, jo tie tiek piegādāti kopā ar preses izdevumiem. Savukārt valstij, apzinoties preses nozīmi informācijas nodrošināšanā it īpaši lauku apvidos, nāksies palielināt atbalstu preses nozarei, radot papildu slodzi valsts budžetam.

Asociācija kritiski vērtē arī SM kā atbildīgās nozares ministrijas darbību, jo tieši SM nespēja laicīgi sakārtot piegāžu sistēmu un uzraudzīt "Latvijas pasta" darbības ir būtiski vājinājusi un daļēji iznīcinājusi preses nozari. Šādos apstākļos preses izdevēji nespēj plānot savu darbību ilgtermiņā.

LPIA arī uzsver, ka preses izdevēju vides sakārtotība, stabilitāte un paredzamība, kas nodrošina to daudzveidību un ilgtspēju, ir Latvijas nacionālās drošības jautājums.

Asociācija uzsver, ka tieši preses izdevumu abonēšanai ir visbūtiskākā loma informācijas pieejamībā lauku apvidos, kur nav iespējams viegli to iegādāties, un tieši daudzveidīga mediju vide nodrošina objektīvas informācijas nonākšanu pie ikviena Latvijas iedzīvotāja. Līdz ar to nav izprotama SM un "Latvijas pasta" darbība, kas klaji ignorē valsts prioritātes un rada ilgtermiņa negatīvās sekas Latvijas nacionālajai drošībai.

LPIA norāda, ka jaunais tarifa pieaugums ir dramatisks nozarei, un šāds tarifa pieaugums sākotnēji bija jāizdiskutē ar SM, KM un LPIA.

Vēstulē teikts, ka "Latvijas pasta" jaunais tarifs dubulto nozarē panākto izmaksu pieaugumu preses izdevējiem par preses piegādi. Izstrādājot jauno apmaksas sistēmu, tika nonākts pie kompromisa atbalsta izdevējiem ar vidēji 11,04% izmaksu pieaugumu, ar iesniegto jauno tarifu izmaksu pieaugums izdevējiem veidos vairā nekā 20%. Turklāt jaunais tarifu projekts nostāda izdevējus nevienlīdzīgā situācijā un krasākais tarifu pieaugums sagaidāms tieši reģionālajiem laikrakstiem.

LPIA uzsver, ka šāds palielinājums nozarei ir dramatisks, un, ja preses izdevēji visas pieaugošās izmaksas iekļaus preses izdevumu abonementu cenā, tad galapatērētājs vairs nevarēs atļauties abonēt presi. "Informācijas pieejamība sabiedrībā būs kļuvusi par ekskluzīvu preci, kā rezultātā tiks apdraudēta Latvijas informatīvā telpa un drošība," teikts vēstulē.

Asociācija uzsver, ka piegādes tarifiem ir jābūt zināmiem savlaicīgi un attiecīgi ir jāpielāgo atbalsta sistēma izdevējiem, koriģējot procentuālo apmēru, kas tiem ir jāmaksā par preses izdevumu piegādi. Turklāt būtu jānosaka termiņi, līdz kuram "Latvijas pasts" var iesniegt jaunus tarifus nākamajam gadam un aizliegumu mainīt tarifus abonēšanas perioda laikā.

Vēstules noslēgumā LPIA lūdz nepieļaut "Latvijas pasta" jauno, novēloti iesniegto tarifu apstiprināšanu 2023.gadam, kā arī nodrošināt preses piegādes sistēmas paredzamību, kas ir būtisks nosacījums mediju daudzveidībai un ilgtspējai un, ievērojot nozares specifiku, iestrādāt normatīvajos aktos termiņu, līdz kuram "Latvijas pasts" var iesniegt jaunus tarifus nākamajam gadam un aizliegumu mainīt tarifus abonēšanas perioda laikā.

Tāpat asociācija prasa nodrošināt starp visiem partneriem panāktā kompromisa - 11,04% izmaksu pieaugumu preses izdevējiem saglabāšanu. LPIA arī lūdz izvērtēt SM atbildību, ilgstoši nespējot nodrošināt savlaicīgu, ar nozares pārstāvjiem saskaņotu, stabilu un paredzamu preses piegāžu pakalpojumu sniegšanu, kā arī nespēju uzraudzīt "Latvijas pasta" darbību.

LPIA arī aicina izvērtēt "Latvijas pasta" novēloto un nesaimniecisko darbību, kas vērsta uz zaudējumu radīšanu preses nozarei, kā arī pašam "Latvijas pastam" un valsts budžetam kopumā, kā arī apsvērt, vai uzņēmums, kas ignorē nozares darbības specifiku un nesadarbojas ar nozares pārstāvjiem, drīkst sniegt universālo pasta pakalpojumu un saņemt kompensācijas no valsts budžeta.

Latvijas Pasts pilnībā noraida Latvijas Preses izdevēju asociācijas paustos izteikumus par it kā vienpusēju abonēto preses izdevumu piegādes pakalpojuma tarifu izmaiņu virzīšanu apstiprināšanai un ar to saistītajām sekām. Vēl vairāk – Latvijas Pasts pilnībā noliedz spekulācijas par mediju un valsts informatīvās telpas apdraudējumu tarifu maiņas dēļ. Tajā pašā laikā Latvijas Pasts ir pilnībā vienisprātis ar Latvijas Preses izdevēju asociāciju, ka neatkarīgi mediji, daudzveidīga informatīvā telpa un visiem pieejama informācija ir vitāli svarīga demokrātiskas valsts sastāvdaļa.

Latvijas Pasts tarifu izmaiņu projektu ir iesniedzis Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijā (SPRK) atbilstoši spēkā esošajam normatīvo aktu regulējumam, pamatojoties uz reālajām piegādes tarifu izmaksām, kas nedrīkst radīt zaudējumus Latvijas Pastam kā valsts uzņēmumam. Lēmumu par tarifiem pieņem SPRK, līdz ar to tas būs izsvērts un pamatots, ņemot vērā visus ietekmējošos faktorus.

Jauno abonēto preses izdevumu piegādes tarifu izmaksu aprēķins, tāpat kā citiem universālā pasta pakalpojuma tarifiem, tiek veidots, ievērojot SPRK tarifu aprēķināšanas metodikas nosacījumus un spēkā esošo normatīvo regulējumu, kas nosaka vienotu piegādes tarifu visā valstī. Līdzīgi kā jebkurā citā nozarē strādājošiem uzņēmumiem, arī Latvijas Pastam 2022.gads nesis būtisku izmaksu pieaugumu.

Krasi augušas gan degvielas un energoresursu, gan darbaspēka izmaksas, liekot atbilstoši plānot arī tarifu izmaiņas abonēto preses izdevumu piegādes pakalpojumam, kuras, par spīti arvien pieaugošajām izmaksām, bija saglabātas nemainīgas kopš 2013. gada. Ja gada pirmajā pusē nekas vēl neliecināja par nepieciešamību plānot šā pakalpojuma tarifa izmaiņas, tieši pēdējos mēnešos tapa skaidrs, ka citas izejas nav.

Vienlaikus jāuzsver – apgalvojums, ka preses izdevējiem piegādes izmaksas dubultosies, neatbilst patiesībai. Paredzamais izmaksu pieaugums izdevējiem, salīdzinot patlaban spēkā esošo tarifu ar to, kas iesniegts izskatīšanai SPRK, ņemot vērā preses izdevumu kompensēšanas mehānismu, ir 8% no kopējām abonēto izdevumu piegādes izmaksām – pārējo kompensēs valsts.

Latvijas Pasta pārstāvji regulāri tiekas ar preses izdevējiem, tajā skaitā Latvijas Preses izdevēju asociāciju, lai pārrunātu aktualitātes, tostarp skaidrojot situāciju ar jauno tarifu aprēķinu un paredzamajām piegādes izmaksām. Atsaucoties uz iepriekšminētajiem aprēķiniem, abonēto preses izdevumu piegādes izmaksas pieaugs par aptuveni 0,01 eiro uz vienību, piemēram, klientiem, kas abonē iknedēļas žurnālus, sadārdzinājums attiecībā uz šāda izdevuma piegādi gada ietvaros varētu veidot 50 centu.

Līdz ar to nav saprotama asociācijas publiskā vēršanās pret Latvijas Pastu, izteikumi par jaunā tarifa radīto apdraudējumu informācijas pieejamības jomā un izplatītā kļūdainā informācija par tarifu pieauguma apmēriem, ko tā norādījusi savā paziņojumā.

Preses izdevēji ir svarīgi Latvijas Pasta sadarbības partneri un klienti, un mēs ļoti augsti vērtējam mūsu sadarbību. Latvijas Pasts ir pilnībā vienisprātis ar Latvijas Preses izdevēju asociāciju, ka neatkarīgi mediji, daudzveidīga informatīvā telpa un visiem pieejama informācija ir vitāli svarīga demokrātiskas valsts sastāvdaļa. Tādēļ uzņēmums, pārskatot pakalpojumu tarifus, ikreiz prioritāri ņem vērā valsts intereses un vajadzības.

Kā ziņots, valdība 14.jūlijā apstiprināja SM sagatavotos noteikumus par abonētās preses izdevumu piegādes pakalpojumu apmaksas kārtību, kas stāsies spēkā no 2023.gada 1.janvāra.Tajā noteikts abonēto preses izdevumu piegādes pakalpojumu tarifa dalītā maksājuma procentuālais apmērs, kādu universālā pasta pakalpojuma sniedzējam maksā preses izdevējs un kādu no valsts budžetā piešķirtajiem līdzekļiem maksā SM.

Tāpat noteikti arī termiņi un kārtība, kādā universālā pasta pakalpojuma sniedzējam jāpieprasa samaksu par sniegtajiem abonētās preses izdevumu piegādes pakalpojumiem un kādā SM jāizmaksā dalītā maksājuma valsts maksājuma daļu un jāuzrauga valsts budžeta līdzekļu izlietojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Latvijas Pasts paplašina biznesa virzienus

Monta Glumane,21.08.2019

SIA BaltCap AIFP Investīciju direktors Pēteris Treimanis un Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc aptuveni divu gadu ilga darba Latvijas Pasts noslēdzis 1,8 miljonu eiro vērtu darījumu un no riska kapitāla fonda BaltCap iegādājies 61 pasta termināļa tīklu, kas līdz šim pazīstams ar Pasta stacijas zīmolu

«Tas ir zīmīgs solis, un arī mums negāja viegli. Bieži vien valsts akciju sabiedrībām pietrūkst gan riska, gan biznesa apetītes. Ja privāti uzņēmumi var parakstīt darījumus «uz salvetes kafejnīcā», mēs tā īsti nevarējām. Bija ļoti garš ceļš, lai mēs nonāktu līdz darījuma slēgšanai,» stāsta Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns.

Līdz ar darījumu Latvijas Pasta vairāk nekā 400 pasta nodaļu, 1300 pastnieku un 100 kurjeru servisam, kā arī 50 Circle-K degvielas uzpildes staciju tīklam sūtījumu izsniegšanai jau drīzumā tiks pievienoti 26 pakomāti Rīgā un 35 pakomāti galvaspilsētas apkaimē un citās Latvijas pilsētās. Darījums ir daļa no Latvijas Pasta modernizācijas un nākotnes attīstības plānu realizācijas. Galvenais ieguvums, to noslēdzot, – Latvijas Pasts ir ieguvis vēl vienu pasta sūtījumu izsniegšanas veidu, kas pēdējos gados piedzīvojis strauju izaugsmi. Pēc M. Vilcāna domām, Latvijas Pasts kļūs par uzņēmumu ar visplašāko piegādes un izsniegšanas risinājumu piedāvājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban VAS "Latvijas pasts" ar Satiksmes ministriju (SM) apsver trīs stratēģiskos virzienus, kas iezīmētu turpmāko pasta nodaļu tīklu, skaidroja pasta pārstāvji.

Pastā informē, ka pirmais virziens nozīmētu turpināt darbu ar esošajām pasta nodaļām, saņemot valsts subsīdijas līdz četru miljonu eiro apmērā 2024.gadā.

Savukārt otrais variants paredz turpināt sākto pasta nodaļu tīkla optimizāciju, nodrošinot pasta un finanšu pakalpojumus pēc klienta pieprasījuma jeb "Pastnieks mājās". Šāds variants paredz gadu noslēgt ar 71 pasta nodaļu.

Trešajā variantā tiktu pārskatīts esošais pasta nodaļu skaits, kā arī īstenots gan pakalpojums "Pastnieks mājās", gan ieviesti citi alternatīvi risinājumi. Šis variants paredz "Latvijas pasta" un pašvaldību sadarbību, pakalpojumus daļēji nodrošinot, piemēram, ar valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru starpniecību. Pastā papildina, ka šis piedāvājums varētu būt optimālākais visām ieinteresētajām pusēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas Pasts briest konkurencei brīvajā pasta pakalpojumu tirgū

Lelde Petrāne,28.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts akciju sabiedrības Latvijas Pasts šā gada 20.janvārī ieceltā jaunā valde uzņēmuma rentablas darbības nodrošināšanai plāno reformas Latvijas Pasta procesu, personāla un resursu vadības jomā, kā arī jaunu pakalpojumu ieviešanu un attīstību.

Reformas ļaušot Latvijas Pastam efektīvi konkurēt brīvajā pasta pakalpojumu tirgū, kas Latvijas Republikā saskaņā ar Eiropas Savienības direktīvu sāks funkcionēt no 2013.gada 1.janvāra.

Būtiskākās izmaiņas procesu vadības jomā skars pakalpojumu sniegšanas struktūru, novēršot dublēšanos, lieku izmaksu veidošanos un attiecīgi – smagnējību lēmumu pieņemšanā un pakalpojumu sniegšanā klientiem. Lai uzlabotu pakalpojumu kvalitāti un paaugstinātu klientu servisu, šādas izmaiņas visvairāk nepieciešamas saistībā ar pasta pamatpakalpojumu sniegšanu: klientu apkalpošanu pasta nodaļās un pasta sūtījumu piegādēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta kompānija veiks pirmo pārpirkšanas darījumu pēc ienesīgā Alibaba sākotnējā publiskā piedāvājuma, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Pēdējos pāris gados kopš bijušās Google viceprezidentes Marisas Meijeres kļūšanas par Yahoo! Inc. prezidenti un vadītāju investoru pārliecība par šo savulaik populārākā interneta pārlūka radītāju ir pieaugusi, tomēr kompānija paradoksālā kārtā aizvien ir palikusi sava korporatīvā partnera Ķīnas e-komercijas giganta Alibaba ēnā. Yahoo investīcijas Alibaba un Yahoo Japan, kopā ņemot, pašlaik ir vairāk nekā 45 miljardu USD vērtībā, raksta žurnāls Fortune. Spriežot pēc aģentūras Bloomberg datiem, pašas Kalifornijas kompānijas tirgus vērtība šā raksta tapšanas laikā bija vien par miljardu lielāka, un tad arī vien par godu straujajam kāpumam pēc Alibaba sākotnējā publiskā piedāvājuma (IPO).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atbilstoši mūsdienīgas pasta pakalpojumu sniegšanas vietas koncepcijai rekonstruējot 25.pasta nodaļas telpas Rīgas tirdzniecības centrā Spice, Lielirbes ielā 29, Latvijas Pasts (LP) no 25. līdz 27.novembrim aicina klientus izmantot citu tuvāko pasta nodaļu pakalpojumus, informē LP Ārējo komunikāciju vadības daļas vadītāja Gundega Vārpa.

Sestā modernizētā pasta nodaļa durvis apmeklētājiem vērs 28.novembrī, sniedzot pasta pakalpojumus funkcionāli un dizainiski pilnveidotā vidē.

25.pasta nodaļas telpas tirdzniecības centrā Spice tiek veidotas atbilstoši LP izstrādātajai mūsdienīgas pasta nodaļas koncepcijai: moderna vide, pārskatāms pakalpojumu un preču izvietojums, aktuālākajām apkalpošanas prasībām atbilstoša klientu plūsmas vadības sistēma un tieši konkrētajā pasta nodaļā pieprasīto preču pieejamība.

G. Vārma skaidro, ka klientu kustību Spices pasta nodaļā regulēs daudzfunkcionāla Qminder sistēmas rindu mašīna, kas ļauj kārtas numuru paņemt, izmantojot arī viedtālrunī vai planšetdatorā lejuplādētu mobilo aplikāciju un tādējādi jau iepriekš uzzinot, kāds varētu būt aptuvenais gaidīšanas laiks, kādā ātrumā virzās rinda un tālrunī saņemot informāciju brīdī, kad pienākusi rinda klientiem divus numurus iepriekš. Patlaban šāda klientu plūsmas regulēšanas sistēma darbojas septiņās LP nodaļās – Rēzeknes 1.pasta nodaļā, šovasar Rīgā atvērtajā jaunajā 28.pasta nodaļā Valsts ieņēmumu dienesta kompleksā, Rīgas 17.pasta nodaļā tirdzniecības centrā Domina, Rīgas 22.pasta nodaļā tirdzniecības centrā Alfa un Rīgas 44.pasta nodaļā, Valmieras 4.pasta nodaļā, kā arī Jelgavas 5.pasta nodaļā. Ilgtermiņā šādas sistēmas attīstība tiek plānota lielākajās pasta nodaļās visā valstī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas pasta kompānija Latvijas Pasts (LP) pie pasta nodaļām sāk izvietot īpaša dizaina velonovietnes - pirmās velonovietnes pēc nepieciešamo saskaņojumu saņemšanas jau izvietotas pie trim Rīgas un reģiona pasta nodaļām, informē LP Sabiedrisko attiecību speciāliste Vineta Danielsone.

Atkarībā no saskaņošanas procesa gaitas šovasar velonovietnes plānots izvietot pie vēl piecām Rīgas pasta nodaļām, kas izvēlētas, vērtējot riteņbraucēju plūsmu un nodaļu pieejamību. Kompānijā sola, ka pasta nodaļu aprīkošana ar velonovietnēm tiks turpināta ne tikai galvaspilsētā, bet arī Latvijas reģionos.

Jaunās velonovietnes veidotas, balstoties uz riteņbraukšanas ekspertu rekomendācijām un konsultējoties ar Latvijas Riteņbraucēju apvienību. Tās ir augstā tipa velonovietnes ir īpašu dizainu - novietņu siluetā stilistiski attēlota sūtījuma aploksne, un tās izgatavotas no nerūsējošā tērauda. Augstā tipa velostatīvi tiek atzīti par riteņbraucējiem drošākiem un ērtākiem, turklāt šāda tipa novietnes iespējams izmantot, piestiprinot arī bērnu ratiņus un moto tehniku. Konstrukcijas iespējams lietot, velosipēdu gan piestiprinot pie pamatnes, gan arī bez stiprināšanas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta kompānija Yahoo par jauno izpilddirektoru izvēlējusies Marisu Maijeri (Marissa Mayer), kura iepriekš ieņēma vadošu amatu kompānijā Google un tiek uzskatīta par vienu no Silīcija ielejas ietekmīgākajām sievietēm.

M. Maijere bija divdesmitais interneta giganta Google pirmsākumos nolīgtais darbinieks, kā arī pirmā kompānijas inženiere sieviete. M. Maijere vadījusi daudzas Google struktūrvienības un ir viena no Google meklētāja dizaina veidotājiem, vēsta Reuters.

Jaunā Yahoo izpilddirektore pastāstīja, ka bijusi ļoti priecīga un pagodināta, saņemot kompānijas piedāvājumu. Pēdējā gada laikā M. Maijere jau kļuvusi par trešo cilvēku, kas ieņem Yahoo izpilddirektora amatu.

Izskanējušas baumas, ka M. Maijere pieņēmusi Yahoo piedāvājumu tāpēc, ka tikusi atstumta no lēmumu pieņemšanas kompānijā Google, kad par interneta giganta izpilddirektoru kļuva Lerijs Peidžs. Šos pieļāvumus noliedzis Google padomes priekšsēdētājs Ēriks Šmits.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

WSJ: Microsoft un Kanādas pensionāri gatavojas pārņemt Yahoo

Jānis Rancāns,20.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV tehnoloģiju gigants Microsoft, privāto investoru uzņēmumi Silver Lake Partners un Canada Pension Plan Investment Board (kas pārvalda Kanādas pensiju plānu), gatavo vairāku miljardu dolāru darījumu, lai pārņemtu tīmekļa kompāniju Yahoo, atsaucoties uz anonīmiem avotiem, vēsta Wall Street Journal.

Saskaņā ar laikraksta vēstīto, Microsoft Yahoo pārņemšanai gatavojas atvēlēt vairākus miljardus ASV dolāru, savukārt papildus finansējumu piešķirtu bankas un minētie investīciju uzņēmumi.

Tomēr Microsoft ar saviem partneriem vēl nav nolēmuši par piedāvājuma izteikšanu, un no tā varētu atteikties, ja plāns izrādītos pārāk sarežģīts, laikrakstam stāstīja situācijas pārzinātāji.

Kopumā interesi par Yahoo pārņemšanas darījumu izrādījušas deviņas kompānijas. Kā norāda Wall Street Journal, Yahoo ir ļoti kārdinošs mērķis. Vietnes resursus, kā, piemēram, Yahoo News, Yahoo Finance un Yahoo Sports, katru mēnesi apmeklē aptuveni 700 miljoni cilvēku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Yahoo valdē turpinās pārmaiņas

Gunta Kursiša,08.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kņada ap Yahoo nenorimst, un šoreiz Yahoo pametis tā vadītājs un trīs citi valdes locekļi, vēsta BBC.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pasts vērsīsies pie līmes sūtītāja, prasot segt zaudējumus

Lelde Petrāne,23.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Pasta Mārupes pasta nodaļas darbinieces vakar, 22.janvārī, no savas darbavietas tika hospitalizētas sakarā ar alerģisku reakciju, ko izraisīja kāda klienta divos sūtījumos nelikumīgi ievietotas ķīmiskas vielas - stikla šķiedras līmes - izplūde un iztvaikošana. Mārupes pasta nodaļa ar Valsts policijas atļauju šodien atkal atvērta apmeklētājiem, savukārt Latvijas Pasts apzina nodarītos zaudējumus, apsverot iespēju normatīvo aktu noteiktajā kārtībā sākotnēji vērsties pie minēto sūtījumu sūtītāja ar prasību par zaudējumu labprātīgu segšanu, informē uzņēmums.

Divas Latvijas Pasta Mārupes pasta nodaļas darbinieces ar Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta palīdzību tika nogādātas slimnīcā pēc tam, kad no kāda klienta tālākai nosūtīšanai Latvijas teritorijā nodotajiem diviem sūtījumiem bija iztecējis un iztvaikojis šķidrums. Klients, nododot sūtījumus piegādei slēgtā veidā, ar savu parakstu bija apliecinājis, ka tajos nav ievietoti sūtīšanai aizliegti priekšmeti.

Pasta sūtījumos atbilstoši Pasta likumam nedrīkst ievietot ķīmiskas, viegli uzliesmojošas un infekciozas vielas. Šajā gadījumā tika pārkāpts arī aizliegums pārsūtīt vielas, kas savas dabas vai iesaiņojuma dēļ var sabojāt citus pasta sūtījumus vai pasta iekārtas. Gadījumos, kad pasta pakalpojumu sniedzējiem rodas aizdomas par viegli uzliesmojošu vai citu tamlīdzīgu aizliegtu vielu klātbūtni pasta sūtījumā, pasta komersants pats šo sūtījumu atvērt nedrīkst - par to nekavējoties jāinformē Valsts policija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn pasta komersanti apstrādājuši un piegādājuši 61 milj. pasta sūtījumu, ko veidoja tradicionālie, eksprespasta un kurjerpasta, kā arī abonētās preses piegādes pakalpojumi.

Kopējais skaits gan iekšzemes, gan pārrobežu sūtījumiem samazinājies par 6%, kur lielākais jeb 16% sūtījumu samazinājums bijis abonētās preses piegādei, liecina Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) apkopotie dati.

“Pasta tirgus turpina piedzīvot pārmaiņas līdz ar lietotāju paradumu maiņu. Joprojām, novērojama tendence, ka lietotāji arvien vairāk izmanto iespēju pasūtīt preces no ārvalstīm, kā rezultātā paku sūtījumi, kas saņemti no ārvalstīm, pērn bijuši par 16% vairāk, salīdzinot ar 2022. gadu. Redzam arī, ka pērn bijis pēdējo piecu gadu laikā mazākais pasta komersantu skaits. Lai arī ir komersanti, kas pērn darbību beiguši, vienlaikus tirgum pievienojušies arī jauni dalībnieki,” norāda SPRK Elektronisko sakaru un pasta departamenta direktors Ivars Tauniņš.

Komentāri

Pievienot komentāru