Uzņēmumi un pašvaldības parasti izdod grāmatas publicitātes vajadzībām. Taču pēdējos gados arī privātpersonas izmanto iespēju redzēt savu radošo veikumu cietos vākos, pat ja izdevniecības par to neinteresējas.
Tā, piemēram, rīdziniecei Grietai Pīrāgai doma par savu grāmatu radās, atgriežoties no pārgājiena pa Camino de Santiago Spānijā. Sākumā Grieta rakstīja vairākām izdevniecībām, piedāvājot pārgājiena dienasgrāmatu pārvērst drukātā izdevumā. No sešām atbildēja tikai trīs un neviena – pozitīvi.
"Tika paskaidrots, ka tagad populāri ir dažādi ceļojumu blogi un grāmatu nepirks," viņa atceras.
Tomēr autore izlēma, ka tik un tā grib savu darbu redzēt grāmatas formātā. Izdošanas process noritēja salīdzinoši ātri. Jūlijā Grieta devās pārgājienā, augustā uzrakstīja tekstu, septembrī meklēja korektoru un jau uz Ziemassvētkiem varēja turēt rokās savu grāmatu. To iespieda SIA "Drukātava".
Lielākā daļa žurnāla "Dienas Bizness" aptaujāto lielo izdevniecību un tipogrāfiju apliecina, ka interese par grāmatu izdošanu mazā tirāžā ir manīta, tomēr to varot dēvēt par minimālu. Izdevniecības izvairās strādāt ar nezināmiem vārdiem, jo grāmatnīcās viņu darbi, visticamāk, netiks pirkti.
Visu rakstu lasiet 3. marta žurnālā "Dienas Bizness".
Abonējiet, lasiet elektroniski vai meklējiet preses tirdzniecības vietās.