Sociālais portāls Facebook savu produktu attīstīšanu veic slikti, bet kompānijas Apple ierīču klāsts ir neapmierinošs, pavēstījis interneta milža Google izpilddirektors Lerijs Peidžs.
Sarunā ar izdevumu Wired viņš norādīja, ka Facebook, lai gan ir ietekmīga kompānija sociālajā sfērā, savu produktu attīstīšanu veic slikti. «Mēs patiesībā esam ļoti atšķirīgi,» sacīja L. Peidžs, atgādinot 1997. gadu, kad Google savu darbību uzsāka kā interneta meklēšanas kompānija. Tobrīd kompānijas kritiķi norādījuši, ka tirgus ir pārsātināts ar šādu pakalpojumu sniedzējiem, bet «mēs teicām, ka, lai gan esam interneta meklēšanas kompānija, tomēr to darām citādāk», klāstīja Google vadītājs. Google vadītājs gan nevēlējās konkretizēt, kādi Facebook produkti ir slikti īstenoti.
Savukārt kompānijai Apple, pēc Google izpilddirektora domām, pietrūkst vēlmes mainīt pasauli. Viņš norādīja, ka lielās kompānijās vienmēr notiek diskusijas – kāpēc nekas netiek darīts, lai gan ir daudz naudas un speciālistu. «Jūs varētu aizrādīt, ka Apple ražo tikai nelielu daudzumu ierīču, kas viņu biznesa modelim perfekti atbilst. Tomēr man šķiet, ka tas ir neapmierinoši,» sacīja Google vadītājs.
Attiecībā uz Google L. Peidžs sacīja, ka viņš vēlētos, lai viņa kompānija turpinātu nākt klajā ar lielām idejām, kā, piemēram, automašīnas bez vadītāja, un lai viņam nebūtu jāuztraucas par iespējamiem likumdošanas pārkāpumiem. Viņš atgādināja, ka 2003. gadā Google nāca klajā ar Gmail e-pastu, kura bezmaksas krātuve bija viena gigabaita apmērā, tas pārsteidzis visu nozari.
«Es baidos, ka kaut kas ir sagājis šķērsām ar veidu, kādā tiek vadītas kompānijas. Tas vienmēr ir bijis saistīts ar konkurenci,» sacīja L. Peidžs, norādot, ka lielākā daļa kompāniju ar laiku sāk stagnēt, jo dara apmēram to pašu, ko darījušas iepriekš.
Google vadītājs arī atzina, ka viņš ir gatavs nonākt konfliktā ar likumu. Kā piemēru viņš minēja Google Book Search, kura ietvaros tiek noskenēts un arhivēts grāmatu teksts – ieskaitot arī tādas, kuras joprojām aizsargā autortiesības. «Parādiet man kompāniju, kura ir aizgājusi nebūtībā prāvošanās dēļ. Kompānijas izzūd tāpēc, ka izdara nepareizas lietas, vai arī tāpēc, ka nav pietiekoši ambiciozas, nevis prāvošanās vai konkurences dēļ!» sacīja Google vadītājs.