Tehnoloģiju kompānija Google devusies līdz šim sev neierastos ūdeņos un Lielbritānijā uzsākusi programmu, kuras ietvaros uzņēmumi varēs izvietot tiešsaistes reklāmu, izmantojot interneta milža kreditēšanas programmu.
Kā vēsta laikraksts Financial Times, Google piešķirto kredītu apmērs būs no 200 līdz 10 tūkstošiem ASV dolāru. Tos varēs saņemt klienti, kuri vēlas apmaksāt Google reklāmas pakalpojumus. Šāda pilotprogramma jau pērn tika uzsākta ASV.
Google norāda, ka klienti mēdza taupīt un Adwords tiešsaistes reklāmas programmu neizmantoja tik daudz, cik viņiem nepieciešamas. Tādējādi jaunā kreditēšanas iespēja ļaušot uzņēmumiem palielināt savus reklāmas apjomus. Tā, piemēram, ASV uzsāktās pilotprogrammas ietvaros ticis novērots reklāmdevēju aktivitātes pieaugums.
Aizvadītajā nedēļā Amazon tiešsaistes veikals uzsāka savu kreditēšanas programmu, kurā finanšu līdzekļi tiek aizdoti uzņēmējiem, kuri savus produktus pārdot, izmantojot minētās vietnes starpniecību. «Mēs nodrošinām risinājumu problēmai, kura kaitina daudzus tirgotājus – naudas trūkums, kas var kavēt to izaugsmi,» skaidroja Amazon.
Google pārstāvji neizslēdza arī iespēju, ka kādreiz kompānija varētu doties dziļāk finanšu pakalpojumu sektorā – izveidojot plašākus kreditēšanas pakalpojumus. Tomēr patlaban kompānija šajā virzienā papildus soļus nedomājot spert.
«Mēs viņiem palīdzam tiešsaistes reklāmas jomā – tomēr, kā kompānija Google, mēs neplānojam nodarboties ar uzņēmējdarbības finansēšanu,» sacīja Google pārdošanas viceprezidents Fransuā Brougers (Francoise Brougher).
Db.lv jau vēstīja, ka Google apsteidzis Microsoft kļūstot par pasaules otru vērtīgāko tehnoloģiju kompāniju aiz Apple. Aizvadītajā nedēļā Google akcijas cena pieauga par 0,96% līdz 761,78 ASV dolāriem un kompānijas tirgus kapitalizācija sasniedza 249,9 miljardus dolāru.
Savukārt Microsoft akcijas vērtība saruka par 0,91% un sasniedza 29,49 ASV dolārus. Tas uzņēmumam sniedz tirgus kapitalizāciju 247,2 miljardu ASV dolāru apmērā. Tikmēr Apple tirgus vērtība saglabājās 618 miljardu ASV dolāru apmērā.
Kompānija Google kontrolē 66% no ASV interneta meklētāju tirgus, turpretī Microsoft pieder tikai 16%, liecina ComScore Inc. dati. Google arī ieņēmis spēcīgas pozīcijas viedtālruņu nozarē, kamēr samazinājušies Microsoft Windows operētājsistēmu pārdošanas apjomi.