Liepājas lidosta straujiem soļiem tuvojas tam, lai būtu gatava regulāro lidojumu uzņemšanai, citas reģionālās lidostas vēl taustās , ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Septembra beigās, oktobra sākumā varētu būt Daugavpils lidostas attīstības ietekmes uz vidi novērtējums, ja tas būs pozitīvs, uz ko lidostas vadība cer, varēs sākt tehniskās dokumentācijas izstrādi modernas lidostas infrastruktūras izveidei. «Dokumentāciju izstrādās pašvaldība par saviem līdzekļiem, taču celtniecībai plānots piesaistīt investoru, jo pašvaldība nespēs ieguldīt 20 milj. eiro, kas nepieciešami lidostas attīstībai,» DB saka SIA Daugavpils lidosta valdes loceklis Jānis Kudiņš. Par nepieciešamību piesaistīt investoru tiek runāts jau ilgāku laiku, bet pagaidām neviena vienošanās vai līgums parakstīts nav. Potenciālajiem investoriem, piemēram, no Ķīnas, interese ir, taču pagaidām tie tikai apzina situāciju, interesējas, kas lidlaukā notiek, kāda attīstība paredzēta.
DB jau vairākkārt ziņojis, ka mērķis ir izveidot tādu lidostas infrastruktūru, lai sertificētu lidlauku regulārajiem pasažieru reisiem – līdz 1500 lidojumiem gadā. Vidējā gaisa kuģa ietilpība varētu būt līdz 50 pasažieru vietām, bet lidošanas attālums – līdz 1800 km. Savukārt pasažieru termināļa kapacitāte plānota līdz 100 pasažieriem stundā. Potenciālie lidojumu maršruti no Daugavpils lidostas varētu būt gan Rīga un citas Baltijas valstu pilsētas, gan Skandināvijas un citu Eiropas valstu pilsētas, kā arī atsevišķi galamērķi NVS valstīs, iepriekš ziņojusi LETA.
Jāatgādina, ka ietekmes uz vidi novērtējums ir viens no klupšanas akmeņiem ambiciozākā privātās lidostas projekta – Tukuma lidostas jeb Jurmala Airport – īstenošanā. To gan neveicina arī sabiedrības pretestība ieplānotajām darbībām un Civilās aviācijas aģentūras anulētais lidlauka sertifikāts.
Naudas loma
«Lidlauka attīstība nav īstermiņa projekts, kurā ātri atgūt ieguldīto naudu. Ieguldot 20 milj. eiro citā nozarē, iespējams, naudu atpelnīt būs ātrāk un vieglāk,» J. Kudiņš skaidro potenciālo investoru nogaidošo attieksmi. Tik lielas investīcijas nepieciešamas, jo atšķirībā no Liepājas un Ventspils, kuras tika pie Eiropas struktūrfondu līdzekļiem vismaz daļai nepieciešamo darbu, Daugavpilij šādas iespējas nebija.
Visu rakstu Gaisa kuģu gaidās modernizē infrastruktūru lasiet 17. septembra laikrakstā Dienas Bizness.