Jaunākais izdevums

Pieprasījums pēc tekilas arvien aug, bet tās ražošanā joprojām tiek izmantotas senas metodes.

Tekila ir Meksikas vislabāk pazīstamais dzēriens visā pasaulē. Tekilas industrijas saknes meklējamas Halisko ielejā, no kuras dzēriens ir ieguvis arī savu nosaukumu - tur atrodas Tekilas ciems.

Šajā vietā jau paaudžu paaudzēs tekila tiek gatavota no zilās agaves sulas.

«Jimador», meksikāņu lauksaimnieka, galvenais darba rīks ir coa de jima vai vienkārši coa. Tie ir plakani, asi naži, kas līdzinās kaplim. Coa tiek izmantots, lai apstrādātu augu, atsājot tikai pašu centru, kas pēc tam tiek sasmalcināts.

Ar augu novākšanu un aso lapu noņemšanu, kas ir roku darbs un prasa lielu fizisku spēku, nodarbojas lietpratēji - «jimandor», kuri dienā spēj apstrādāt vairāk par tonnu ražas.

Ražas nogatavošanās ir nevienmērīga un nav atkarīga no gadalaiku maiņas, tāpēc lauku apstrādāšana un ražas novākšana notiek cauru gadu.

«Es esmu lepns par to, ka esmu «jimador», jo bez mums tekila neeksistētu,» sacīja Mario Parez, kurš šajā jomā darbojas jau 39 gadus.

Viņš min to, ka mūsdienās jaunie «jimador» savu darbu nemīl tā kā kādreizējie «jimador». Viņš ar skumjām saka: «Vecie «jimador» mīlēja to, ko darīja, bet šodienas laukstrādniekiem, tas ir tikai darbs».

Pirmais tekilas eksports sākās 19. gadsimtā uz ASV, ātri vien iegūstot popularitāti un pielietojumu dzērienu pagatavošanas mākslā, taču vēl joprojām ASV ir pasaulē lielākais tekilas importētājs (91%).

«Jimadores» jeb laukstrādnieki ir satraukušies, vai viņus neaizstās mašīnas. «Tā ir mana dzīve, un es esmu lepns par to, ko daru. Es ceru, ka mašīnas neaizstās mūs, jo tas mums būtu postoši,» saka Francisco Quiroz, kurš jau 57 gadus ir «jimador».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apvienojot spēkus pašmāju lielākajam alkoholisko dzērienu ražošanas un izplatīšanas uzņēmumam «Amber Beverage Group» (ABG) un leģendārajai austrāliešu rokgrupai AC/DC, Eiropā sāk tirgot tekilu ar grupas slavenākās dziesmas nosaukumu – «Thunderstruck».

«Šī ir vienīgā tekila, kuru iesaka tāda smagsvara rokzvaigznes, varbūt tādēļ mēs kā ražotāji izjūtam tik milzīgu atbildību pret šo zīmolu, mūsu partneriem AC/DC, kā arī, protams, patērētājiem,» skaidro «Amber Beverage Group» globālais zīmolu direktors Mantas Zlatkus.

«Tā kā šis Eiropā ir jauns produkts, kas dienasgaismu ieraudzījis tikai 1. novembrī, AC/DC fani un tekilas cienītāji tikai pamazām sāk atklāt šīs tekilas garšu, kas pagatavota no 100% zilās agaves,» stāsta M. Zlatkus. «Savukārt reposado tekila ir apveltīta ar pilnīgu un intensīvu agaves garšu. Šis tekilas paveids ir īpaši nogatavināts ozolkoka mucās vismaz divus mēnešus, kas arī ir šī dzēriena nokrāsas un bagātīgās garšas atslēga,» skaidro zīmolu direktors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

VIDEO: Stila dzēriens – džins

Monta Glumane,06.01.2020

Dalies ar šo rakstu

Foto: Ieva Leiniša/LETA

Skotijai ir viskijs, Somijai ir Nokia, Itālijai ir makaroni,Meksikai ir tekila, Karību salām ir rums, bet Latvijai ir džins – OBDO džins, pārliecināti SIA "OBDO gin" izveidotāji.

Līdz šim "OBDO" džina ražotāji bija saistīti ar finanšu un reklāmas nozari, un uzņēmējdarbības uzsākšanā ieguldīti privātie līdzekļi. Šobrīd Rīgā, Tallinas ielā, izveidota neliela ražotne, kurā, izmantojot Latvijā ražotu spirtu, avota ūdeni un dažādus meža un pļavas augus, tiek radīts džins.

"Sākotnēji pat bija doma, ka varētu ražot viskiju. Apbraukājot alkohola un iekārtu ražotājus Vācijā un citur Eiropā, izkristalizējās doma par džina radīšanu. Džins ir brīvāks, radošāks, tajā var vairāk izpausties, ļauties brīvu domu lidojumam, un tam var pievienot dažādas garšas. Pēc tam radās doma, ka mēs maksimāli varētu izmantot vietējos produktus – zālītes, kas aug Latvijā," stāsta SIA "OBDO gin" ražošanas vadītāja Zane Drauga.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas alkoholisko dzērienu ražošanas un izplatīšanas uzņēmums "Pernod Ricard" trešdien paziņoja, ka pārdos lielāko daļu vīna biznesa investoru konsorcijam "Australian Wine Holdco Limited" (AWL).

Starp pārdodamajiem zīmoliem ir Austrālijas "Jacob’s Creek", "Orlando" un "St Hugo", Jaunzēlandes "Stoneleigh", "Brancott Estate" un "Church Road", kā arī Spānijas "Campo Viejo", "Ysios", "Tarsus" un "Azpilicueta".

Darījuma summa netiek atklāta.

AWL ir starptautisko investoru konsorcijs, kam pieder viens no lielākajiem Austrālijas vīna ražotājiem "Accolade Wines", kura slavenākais vīna zīmols ir "Hardys".

Starp "Pernod Ricard" zīmoliem ir viskiji "Jameson", "Ballantine's", "Chivas Regal" un "The Glenlivet," degvīns "Absolut", konjaks "Martell", rums "Havana Club", džins "Beefeater", tekila "Olmeca" un brendijs "Ararat".

Komentāri

Pievienot komentāru