Daudzu autovadītāju sapnis sācis īstenoties - gandrīz 14 km garā posmā uzsākta Vidzemes šosejas segas pārbūve posmā no Garkalnes dzelzceļa pārvada līdz t.s. Sēnītes mezglam, informē darbu veicēji - piegādātāju apvienība Binders un ACB.
Uz valsts galvenā autoceļa A2 Rīga-Sigulda-Igaunijas robeža uzsākts šosejas abu brauktuvju segas pārbūves (pastiprināšanas) process posmā no 25,50. līdz 39,40. km jeb no Garkalnes dzelzceļa pārvada līdz t.s. Sēnītes mezglam, pilnībā ietverot to, un vēl apmēram 1 km Siguldas virzienā. No Sēnītes mezgla turpinājumā uz Murjāņiem segas pārbūve pusotra km garumā tiks veikta arī Valmieras šosejai jeb a/c A3 Inčukalns – Valmiera posmā no 0,00. līdz 01,65.km.
Projekta ietvaros tiks atjaunoti arī septiņi ceļa pārvadi un divi tuneļi Sēnītes mezglā, kā arī divi pārvadi pie Vangažiem un tuneļveida caurteka. Projekts paredz ceļa brauktuves segas pārbūvi, izmantojot reciklēšanas tehnoloģiju – vecais asfalta segums tiks safrēzēts, segas stiprināšanai samaisīts ar esošajām šķembām, cementu un izlīdzināts. Tai pa virsu trijās kārtās ieklāta jaunā asfalta sega. Kopumā ieklāšanai paredzēta asfaltbetona apjoms - 179 877 t. Projekts neparedz ceļa smilts salturīgā slāņa nomaiņu.
Atsevišķos šosejas posmos tiks izbūvēta drenāžas sistēma. Kopumā drenāžas izbūve paredzēta 10 624 m garumā. Būtiski, ka projekts remontdarbu posmā esošo caurteku lielāko daļu paredz nevis tikai iztīrīt, bet pilnībā nomainīt pret jaunām. Caurtekas kopumā tiks izbūvētas 1232 m garumā. Tiks atjaunotas visas posmā esošās sabiedriskā transporta 14 pieturvietas un izbūvēti seši paviljoni. Vangažos tiks atjaunots ceļa apgaismojums un gājēju luksofors. Mainītas un izbūvētas transporta un gājēju drošības barjeras. Projekts ietver arī apzaļumošanas darbus 431 653 m2 apjomā. Remontdarbu laikā būs izmaiņas satiksmes organizācijā. Nākamnedēļ (paredzētais datums – 15. aprīlis) tiks slēgta brauktuve remontdarbu posmā virzienā no Rīgas uz Siguldu. Satiksme šajā posmā tiks novirzīta uz blakus brauktuvi, kur tā tiks organizēta abos virzienos, un būs noteikti ātruma ierobežojumi. Satiksmei pilnībā tiks slēgti arī visi posmā ietilpstošie ceļu pārvadi. Sēnītes mezglā transporta kustība tiks nodrošināta pa apakšējo apļveida krustojumu zem pārvada.
Būvnieki paredz organizēt darbus tā, lai pirms ziemas tehnoloģiskā pārtraukuma abas brauktuves būtu izbūvētas vismaz apakšējās asfaltbetona kārtās. Arī būvdarbiem uz pārvadiem būs jābūt izpildītiem tādā apjomā, lai ziemā pa tiem varētu atjaunot transporta kustību. Būvnieki lūdz ar izpratni uztvert remontdarbu dēļ radītās neērtības, kā arī ievērot norādes un brīdinājumus. Līguma termiņš paredz būvdarbu izpildi 400 dienu laikā no to uzsākšanas. Tādējādi būvdarbu procesam pilnībā jābūt pabeigtam 2020. gada rudenī.
Būvdarbu izmaksas – vairāk nekā 46 miljoni eiro. Objekts zīmīgs ar to, ka ir pēdējais Eiropas Kohēzijas fondu atbalstītais projekts šajā plānošanas periodā.