Šogad arvien vairāk savu popularitāti lietotu automobiļu tirgū nostiprina dīzeļi, informē Auto asociācija.
Vairāk nekā 85% no ievestajiem vieglajiem pasažieru automobiļiem (M1) ir ar dīzeļdzinēju aprīkoti, kas ir par 3,4 procentpunktiem vairāk nekā pirms gada. Arī ievestā automobiļa vecums palielinājies līdz 11 gadiem, kas ir par ceturtdaļu gada lielāks, un nemainīgi – Vācija ir pārliecinoša vairākuma automobiļu iepriekšējā reģistrācijas valsts. Gandrīz puse ievesto automobiļu nāk no Vācijas.
2018. gada pirmajā pusē par 6% ir samazinājies lietotu pasažieru automobiļu imports, un līdz 30. jūnijam tika ievesti nedaudz vairāk par 23 000 lietotu vieglo pasažieru automobiļu, kas ir par 1500 vienībām mazāk nekā gadu iepriekš attiecīgajā laika posmā. Kur palika šie 1500 automobiļu pircēji? 400 nopirka jaunus automobiļus, bet atlikušie 1100+ izvēlējās automobili nemainīt, jo, iespējams, cena automobilim ar nodokļiem nelikās vairs tik pievilcīga.
Pagājušais gads bija pagrieziena punkts lietotu automobiļu tirgus kontrolē, jo no 2017. gada 1. janvāra tika ieviests automobiļa atsavināšanas aizliegums mazlietotiem auto līdz 5 gadu vecumam, lai atbildīgie dienesti varētu pārliecināties par automobiļa iegādes dokumentu atbilstību faktam. Gada nogalē, apvienojot spēkus vairākām iestādēm, tika uzsākta kampaņa «PĒRC-LIETO-TO», kuras mērķis bija izglītot lietotu automobiļu pircējus. Kampaņas rezultāti atspoguļojas gan importēto automobiļu reģistrācijas apjomos, gan arī pieaugošajos valsts budžeta nodokļu ieņēmumos.
Šā gada pirmajā pusē par 4 mēnešiem ir pieaudzis vidējais importētā auto vecums. Kamēr vecuma grupā 5-7 gadu veciem automobiļiem ir novērojams reģistrācijas skaita samazinājums, tikmēr par 3 procentpunktiem palielinājies ievesto automobiļu apjoms vecumā virs 10 gadiem. Jau pagājušais gads bija šīs vecuma grupas uzvaras gājiens. 2016. gadā vien 45% no ievestajiem spēkratiem bija virs 10 gadu vecuma. Šobrīd tie ir jau 58%. Automobiļa vecums iet roku rokā gan ar tā tehnoloģisko attīstību un drošības aprīkojumu, gan ar automobiļa fizisko nogurumu, kā sekas var būt kas vairāk par galamērķa nesasniegšanu plānotajā laikā.
Arī šī gada pirmā puse liecina, ka Latvijas lietotu automobiļu zīmolu tops nav piedzīvojis izmaiņas – VW ar 16,5% tirgus daļu ir pirmajā vietā, Volvo ar 14,4% otrajā vietā un Audi ar 13,5% trešajā, kam seko BMW ar 11,7% tirgus daļu. Šo četru zīmolu dominance ir iespaidīga - šie zīmoli sastāda vairāk nekā pusi (56%) no visiem importētajiem automobiļiem. Modeļu topā ir praktiski tie paši automobiļu modeļi ar divām izmaiņām – Opel Astra ir pametusi populārāko importēto automobiļu topu un devusi vietu Volvo flagmanim XC90, kas pagājušajā gadā no TOP10 bija pazudis. Otra izmaiņa ir nedaudz izmainījušās pozīcijas topā. Pārsteidzošu izrāvienu no piektās uz otro vietu ir uzrādījis VW Golf.
Galerijā augstāk iespējams uzzināt, kuras automašīnu markas lietoto transportlīdzekļu pircēju vidū šā gada pirmajā pusgadā bijušas iecienītākās!