Gājēju tunelī, kas savieno Maskavas forštates apkaimi ar Rīgas centrālo daļu, top sienas gleznojums, kas attaino atpazīstamākās vietas un ļauj apjaust īpašo forštates noskaņu.
«Spēka avots šim darbam bija arī Māras Upmanes - Holšteines dziesma «Tā daļa Rīgas». Māra piekrita, ka dziesmas teksts var tikt izmantots sienas gleznojumā,» stāsta Aija Briede, Rīgas Austrumu izpilddirekcijas sabiedrisko attiecību un kultūras projektu vadītāja.
Tā ir viena no 2015. gada Maskavas forštates iedzīvotāju foruma idejām, kuru Rīgas Austrumu izpilddirekcijai ar Rīgas domes Satiksmes departamenta un SIA «Rīgas tilti» atbalstu izdevies īstenot. Kopējās projekta izmaksas veido 4350 eiro, kas ietver laukuma sagatavošanas darbus, krāsošanu, materiālu un krāsu iegādi, pārklājumu, gleznojuma skiču sagaatvošanu, vizualizāciju uz tuneļa sienas, sienas apgleznošanu un nodokļus. Darbus veic jaunā māksliniece Sindija Kļaviņa. Tuneļa jaunās sienas gleznojuma atklāšana plānota 4. jūlijā.
«Mans un mākslinieces nolūks ir sakārtot un radīt patīkamu vidi mums apkārt. Mēs meklējām interesentus un Austrumu izpilddirekcija bija atsaucīga, piedāvājot apgleznot šo tuneli. Mēs labprāt atjaunotu arī citus tuneļus un ne tikai - arī brandmūrus, vārtrūmes, ietves, laukumus, kāpnes,» informē Gita Kisele- Brūvele, projekta menedžere, idejas virzītāja, kuratore.
«Sastapšanās ar jauno mākslinieci bija nejauša un liktenīga. Izšķirošais faktors bija mākslinieces piedāvātā ideja, attieksme pret vietu, cilvēkiem, darbu,» saka A.Briede.
Šis ir Sindijas otrs lielākais darbs ielu mākslā Latvijā un īpašs veltījums Maskavas forštates apkaimei un tās iedzīvotājiem.
Sindija Kļaviņa, kura ir zināma arī ar pseidonīmu «SKART», ir latviešu jaunās paaudzes multimāksliniece. Pēc studiju beigšanas Rīgas Lietišķās mākslas koledžā māksliniece devās septiņus gadus ilgos ceļojumos pa Eiropu, lielāko daļu laika uzturoties Spānijā un apgūstot jaunas mākslinieciskās tehnikas un veidus. 2016. gadā Sindija atgriezās Latvijā un šobrīd studē Latvijas Mākslas Akadēmijā.
Savos darbos viņa izmanto hiperreālismam raksturīgo realitātes precīzu attēlojumu - ar izteiktu gaismas un ēnu spēli un kontrastiem. Sindijas darbi pārsvarā ir melnbalti ar ļoti minimālistiskiem toties efektīviem atsevišķu krāsu akcentiem. Tehnika, kurā jaunā māksliniece strādā, ir pašas gadiem ilgs izzināšanas, eksperimentēšanas un drosmīgas atļaušanās procesu gala rezultāts – zīmēšana un gleznošana notiek vienlaicīgi ar dažādiem materiāliem.