Kool Latvija orientēsies uz brokastotājiem un vietējiem
To sarunā ar Dienas Biznesu norāda SIA Kool Latvija valdes loceklis Sandis Šteins. Viņš ir viens no izveidotājiem šim jaunuzņēmumam, kas, piesaistot riska kapitālu 1,5 milj. eiro apmērā, veidos ērtas iepirkšanās veikalus ar vai bez degvielas uzpildes stacijām.
Kāpēc projekta pirmajai vietai izvēlējāties Augšlīgatni?
Var teikt, ka tas notika netīšām. Kool koncepts paredzēja startēt ar tirdzniecības vietām, t.s. ērtas iepirkšanās veikaliem, kam tuvākais līdzinieks būtu Narvesen Rīgas centrā. Skatījāmies, ka ir tikai viens liels tirgus spēlētājs, un nav otra piedāvājuma. Gribējām startēt no Rīgas, bet, braucot šeit garām, redzējām, ka te ir vieta, kuru var attīstīt.
Tad pamatideja tiešām bija mazumtirdzniecība? Vai, ņemot vērā bijušās darbavietas, piemēram, Statoil, fonā nebija arī DUS?
Sākotnēji bija veikals, turklāt trīsreiz mazāks, nekā šobrīd izveidots. Tā bija pirmā ideja, bet jebkuras idejas apaug. Lai saliktu kopā elementus, kas nepieciešami klientam, uztaisījām pētījumu. Noskaidrojām, ka klienti grib labu tualeti, vietēju zīmolu, kas mācētu strādāt tikpat labi kā labākie rietumu zīmoli Latvijā, zonu veiklā, kur var apsēsties, lai būtu laba apkalpošana, lai nezaudētu laiku rindās. Rezultātā nonācam līdz konceptam, kur objektu viegli operēt, tam ir mazs izmērs. Veikals ir ražots Latvijā, maksimāli izmantoti koka elementi, vietējās mēbeļu kompānijas. Tā kā Augšlīgatnē bija arī DUS, radās doma, ka veikalam vai pielikt klāt arī degvielas sūkņus, jo īpaši tādēļ, ka man bija pieredze šajā jomā. Uz priekšu ejot, skatāmies, ka, ja mums zemes platības ļaus, tad pie veikala pieliksim vienu vai divus degvielas sūkņus.
Kas ir jūsu mērķauditorija? Nedaudz tālāk taču ir Elvi veikals.
Sagaidām rīta kafijas un brokastu pircējus. Patlaban strādājam cauru diennakti. Jau pēc pirmajām darbības dienām redzam, ka ap septiņiem sākas pieplūdums. Tie droši vien ir cilvēki, kas brauc uz darbu Rīgā vai pretējā virzienā. Vakaros šī ir ļoti pieprasīta vieta vietējiem iedzīvotājiem. Piemēram, te sabrauc jaunieši ar motorolleriem, un tas nozīmē, ka viņus cenu līmenis apmierina. Pieņemu, ka būs daudz ziņkārīgo, tāpat mērķējam uz novada korporatīvajiem klientiem. Vakarpusē parādās arī daudzi šoferi, kas pārvadā preces. Viņiem varbūt ir citi korporatīvie līgumi degvielai, bet viņi labprāt ienāk veikalā.
Kur plānojat nākamos veikaliņus?
Rīgā un ap to, lai vairāk eksponētu zīmolu. Ja būs pozitīva attieksme no klientu puses, iesim tālāk pa Latviju.
Vai preču klāstā ir kas savādāks nekā citos DUS veikaliņos?
Ir ļoti plaša, ērta tualete. Blakus kafijas automātam ir karstā vitrīna, kur ir jau gatavi Latvijā ražoti burgeri, lai nebūtu jāgaida vairākas minūtes. Piedāvājumā ir lētākais piens reģionā. Grils ir nevis ar rullīšiem, bet ar akmeņiem. Izmantojam vietējo kartupeļu produkciju frī kartupeļiem.
Fotogalerija skatāma augstāk!
TEV VARĒTU INTERESĒT ARĪ:
Jaunais degvielas tirgotājs KOOL Latvija neplāno būt «agresīvs izlecējs»