Investējot vaitrāk nekā 26 miljonus eiro, starptautiskajā lidostā Rīga pirmdien atklāta jaunā ziemeļu piestātne, informē lidostas pārstāve Laura Karnīte. Pēc jaunās ziemeļu piestātnes atvēršanas tranzīta pasažieru zona ļaus apkalpot 7 - 10 miljonus pasažieru gadā.
Jaunās piestātnes divos stāvos pasažieriem ir pieejami 19 jauni iekāpšanas sektori, trīs gaisa kuģu tilti, divi jauni veikali un piecas kafejnīcas, rotaļu laukumi bērniem, kā arī plašas un ērtas uzgaidāmās telpas. Kopējā ziemeļu piestātnes platība ir 9828,39 m2, bet kopā ar projekta pirmajā posmā izbūvētajām telpām ielidojošajiem pasažieriem un termināļus savienojošo galeriju - 17 340 m2.
Lidostai Rīga attīstoties par reģionālo tranzīta centru, paredzams aizvien lielāks tranzīta pasažieru skaita pieaugums - jau šobrīd to ir 27% no visiem pasažieriem. Tālo lidojumu pasažieriem jaunā piestātne piedāvā plašu un ērtu tranzīta zonu, savukārt ap piestātni ierīkotā hidrantu sistēma tiešai degvielas padevei no degvielas bāzes ļauj ātrāk uzpildīt lielos gaisa kuģus. Jaunās gaisa kuģu stāvvietas atrodas termināļa tuvumā, kas ļauj pasažieriem ērtāk un ātrāk nokļūt gaisa kuģos, mazāk izmantojot autobusus.
Projekta kopējās izmaksas ir vairāk nekā 26 miljoni eiro. Lidostas termināļa attīstības projektu lidosta realizē savas saimnieciskās darbības ietvaros, finansējot to no saviem līdzekļiem un piesaistot kredītlīdzekļus no POHJOLA BANK PLC.
Jaunās piestātnes projekta autori ir SIA ARHIS ARHITEKTI arhitekti Andris Kronbergs, Raimonds Saulītis, Paulis Gibze, Evija Runce, Ēriks Miķelsons un Uldis Jaunsubrēns. Ēkas arhitektoniskais tēls un interjera risinājumi turpina jau iepriekš lidostas paplašināšanas projektos izmantotos pamatprincipus - iespējami liela caurskatāmība un laba orientēšanās telpā, veidojot plašas, integrētas, nenorobežotas telpas, sasaistot iekštelpas ar apkārtējo ārtelpu. Projektā maksimāli izmantoti dabīgi un ilgtspējīgi materiāli, veidojot arhitektoniski un stilistiski vienotu lidostas kompleksu.
Jau vēstīts, ka lidostas Rīga termināļa attīstības 5.kārtas projekta ietvaros līdz 2015.gada septembrim tika realizēts būvniecības pirmais posms, paplašinot ārpus Šengenas zonu un izbūvējot savienojošo galeriju un plašākas telpas ielidojošajiem pasažieriem, kā arī jaunās piestātnes nesošās konstrukcijas un fasāde. Kapsula ar vēstījumu nākotnei jaunās būves pamatos tika iemūrēta pirms diviem gadiem, 2014.gada 6.novembrī. Savukārt otrās kārtas ietvaros tika veikti iekšdarbi jaunajā ziemeļu piestātnē, uzstādīti gaisa kuģu tilti, izbūvēti iekāpšanas sektori, komercplatības un uzgaidāmās telpas. Pirmā posma būvniecību veica SIA Skonto Būve, bet otrās kārtas būvdarbus - SIA Merks.
Nākamais solis lidostas Rīga infrastruktūras attīstībā būs tālāka termināļa pilnveidošana, paplašinot pasažieru reģistrācijas zāli, bagāžas saņemšanas un šķirošanas zonas, drošības kontroles zonu, kā arī izbūvējot daudzstāvu autostāvvietu un savienojumu ar jaunbūvējamā Eiropas sliežu ceļu platuma projekta Rail Baltica Rīgas lidostas staciju. Jau vēstīts, ka Rail Baltic projekta ieviesēja Eiropas Dzelzceļa Līnijas un starptautiskās lidostas Rīga šovasar parakstītais sadarbības memorands paredz, ka Rail Baltica RIX stacijas izbūve un pilnvērtīga tās integrācija lidostas teritorijā noslēgsies 2022.gadā.
Starptautiskā lidosta Rīga ir lielākais aviosatiksmes mezgls Baltijas valstīs, apkalpojot 45% Baltijas aviopasažieru. No lidostas Rīga ziemas sezonā iespējams doties uz 60, bet vasaras sezonā uz 79 galamērķiem, ko nodrošina 20 aviosabiedrības.