Aizņemšanās, lai līdzekļus ieguldītu ceļos, nav risinājums, šodien ikgadējā ceļinieku konferencē sacīja Finanšu ministrijas (FM) Fiskālās politikas departamenta direktors Nils Sakss.
Viņš uzsvēra, ka šāds risinājums nav iespējams un tas nav ceļš, kuru būtu jāiet.
Sakss skaidroja, ka Latvijai ir plašas iespējas aizņemties "lētu naudu" finanšu tirgos, taču, investējot šos līdzekļus ceļos, ir atsauce uz valsts budžeta deficītu.
Mēs kā valsts nevaram pārāk daudz aizņemties un dzīvot uz nākamo paaudžu rēķina, pauda Sakss.
Vienīgā situācija, kad aizņemties investīcijām ceļos būtu pamatoti, ir privātās-publiskās partnerības (PPP) projektos, taču tajos galvenie riski jāuzņemas privātajam partneriem. Tiklīdz valsts šādos projektos uzņemas galvenos riskus un garantē ieņēmumus partnerim, tas parādīsies deficītā.
Sakss minēja, ka Ķekavas apvedceļa projekts būs labs piemērs, tam, cik veiksmīgi Latvijā var īstenot PPP projektus.
Sakss skaidroja, ka finansējums ceļiem jārod pašiem un tam ir dažādi risinājumi, piemēram, iezīmējot konkrētus līdzekļus šim mērķim vai atjaunot Valsts autoceļu fondu.
Vienlaikus viņš piebilda, ka redz gan pozitīvus, gan negatīvus aspektus Valsts autoceļu fonda atjaunošanai un, ņemot vērā, ka finanšu ministre patlaban ir Dana Reizniece-Ozola (ZZS), Latvijā fonda atjaunošana nekad nav bijusi tik iespējama, cik tagad.
Kā ziņots, šodien Jūrmalā notiek ikgadējā ceļinieku konference, kuras tēma ir Latvijas ceļi nākamajos 100 gados.