Jaunākais izdevums

Maziem un jauniem zīmoliem sociālie mediji ir ļoti svarīgi, jo ļauj reklamēties bez maksas.

Bērnu apģērbu zīmols Mijen ir izaudzis no bloga internetā. «Es ļoti ticu internetam,» saka Dana Graviņa, Mijen (SIA Roosa Lill) īpašniece. Sākotnēji viss tapa pēc individuāla pasūtījuma, bet ar laiku cilvēki prasīja, vai kaut kas nav apskatāms uz vietas. «Ne visiem patīk tirdzniecība internetā – ir arī tādi, kam gribas apskatīt un aptaustīt,» viņa teic. Tāpēc paralēli aktivitātēm internetā Mijen ir arī savs salonveikals Rīgas centrā.

D. Graviņa uzskata, ka sociālie mediji mūsdienās ir ļoti nozīmīgi: «Tas šodien ir vissvarīgākais. Visu laiku sevi reklamē un tas ir bezmaksas. Protams, kādam tas ir jādara un tas prasa laiku, taču es varu rādīt procesu, kas cilvēkiem ir interesanti. Visu jauno man ir viegli nobildēt un publicēt – bieži vien mēs pat nepaspējam to nobildēt «pa īstam» un ielikt blogā, kad manta jau ir nopirkta.» Kopš viņa ir aktīva sociālajos tīklos, par Mijen uzzina arvien vairāk cilvēku un attiecīgi ir arī vairāk klientu.

Mijen līdz šim vairāk bija zināms kā bērnu apģērnu zīmols, bet uzņēmuma jaunākais veikums ir patriotiski krekli, piemēram, veltījums Rīgai ar pilsētas grafisko karti vai Jūrmalai ar meiteni, kas sauļojas pie jūras. Ir arī doma izveidot krekliņus dažādiem Rīgas rajoniem – Jūrmalai tādi jau ir, piemēram, Garciemam, Bulduriem, Liellupei. Lai gan produkts ir pavisam svaigs, šobrīd ir ļoti daudz Rīgas kreklu pasūtījumu – pat vairāk nekā Mijen pamatkolekcijām. Ne vienmēr šos kreklus pērk patriotisku motīvu dēļ, piemēram, atnāca uz salonu meitene un teica – es neesmu Rīgas patriote, bet man šis krekliņš ļoti patīk un es to gribu sev un savam vīram. Pagaidām interesentu vidū nav tūristi, jo šis produkts vēl nav reklamēts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

To cilvēku skaits pasaulē, kuriem pieejams internets, 2015.gada beigās sasniedzis 3,2 miljardus, liecina sociālā tīkla Facebook sponsorētais ikgadējais pētījums State of Connectivity.

Pagājušajā gadā piekļuvi internetam ieguva 200 miljonu cilvēku, liecina pētījums.

Tomēr pārējais 4,1 miljards pasaules iedzīvotāju vēl arvien nevar piekļūt internetam un tā piedāvātajām ekonomiskajām iespējām.

«Attīstītā pasaule lielākoties atrodas tīmeklī, bet jaunattīstības pasaule tālu atpaliek,» secināts pētījumā.

«Pilsētu apgabali ir pieslēgti, daudzi lauku apgabali nav. Jo mazāk naudas, jo mazāk iespēju, ka būsiet tīmeklī. Daudzās valstīs sievietes izmanto internetu daudz mazāk nekā vīrieši. Un pat ja visa pasaule dzīvotu nepieciešamās infrastruktūras rādiusā, gandrīz miljards cilvēku ir analfabēti vai citādi nespēj gūt labumu no interneta satura,» norādīts pētījumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Vairāk nekā puse mobilo ierīču izmanto neaizsargātus Wi-Fi tīklus

Gunta Kursiša,24.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Informācija, kas tiek glabāta lielākajā daļā mobilo ierīču, var nonākt kibernoziedznieku rokās - aptuveni 70% planšetdatoru īpašnieku un 53% mobilo tālruņu lietotāju izmanto ar paroli neaizsargātus piekļuves punktus bezvadu internetam, pētījumā, kurā ASV, Eiropā un Krievijā tika aptaujāti deviņi tūkstoši lietotāju, noskaidroja Kaspersky Lab.

Ar paroli neaizsargāti piekļuves punkti bezvadu internetam ir viena no populārākajām metodēm piekļuvei internetam līdzās mobilo sakaru tīkliem, kurus datu pārraidei izmanto 58% respondentu.

«Šķiet, ka daudzi lietotāji nezina par draudiem, kas rodas, izmantojot pieejamu Wi-Fi tīklu, piemēram, to, ka tādā veidā pārraidītus datus viegli var pārtvert hakeri,» norāda Kasperesky Lab pārstāvji. Viņi skaidro, tas var notikt ar, piemēram, Wi-Fi tīklā pārraidītiem internetbankas piekļuves datiem. Tādējādi svarīgas finanšu informācijas pārtveršana ir pamats nopietnām raizēm 60% lietotāju, norāda Kaspersky Lab pārstāvji, skaidrojot - problēmu vēl vairāk padziļina fakts, ka parasti mobilās ierīces ir mazāk aizsargātas pret nesankcionētu piekļuvi, nekā galda datori vai portatīvie datori.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sākam biznesu: Māca pogām paklausīt lietotāja vēlmēm

Anda Asere,15.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānijas Dimple izstrādātās NFC uzlīmes pūļa finansējuma vietnē Indiegogo iepriekšpārdošanā iegādājās vairāk nekā 2000 cilvēku visā pasaulē

Uzlīmes ļauj telefona lietotājam ātrāk, piemēram, zvanīt mammai, uzņemt fotogrāfiju vai atvērt Facebook. «Iemācīt» šīm uzlīmēm jeb pogām darīt to, ko vēlies, esot samērā viegli – mobilajā lietotnē telefona īpašnieks izvēlas pogu, ko grib pielāgot vai rediģēt, un norāda, ko ar to vēlas darīt. Nepaiet ne pusminūte un, piemēram, autonavigācijas vietā poga kļūst atbildīga par lukturīša ieslēgšanu. «Process no lietotāja puses ir ļoti triviāls,» saka Rihards Skrubis, Dimple dibinātājs.

Saskatīja potenciālu

Iepriekš Rihards darbojās uzņēmumā Kin Leaves, kas izgatavo dekoratīvās aizsargplēves mobilajiem telefoniem, planšetēm u.tml. Viņš aizdomājās, ka varētu apvienot uzlīmes ar NFC tehnoloģiju. «Nebiju iedomājies, ka tas ir produkts, ko cilvēki varētu vēlēties pirkt,» saka Rihards. Sākotnēji tas bija brīvdienu projektiņš, bet, redzot, ka kādam līdzīgam projektam veicas, viņš aktīvāk sāka strādāt pie savas idejas. Tolaik savā ziņā līdzīgs produkts – podziņa, kas pievienojama telefona austiņu ligzdai, – Kick- starter kampaņā piesaistīja 760 tūkstošus dolāru. «Nolēmu pieķerties šai idejai kārtīgāk. Pagājušā gada novembrī nodibināju uzņēmumu, februārī tika pabeigts prototips un maijā sākām kampaņu,» viņš stāsta. Prototipa izstrādē lieti noderēja Rīgas domes un Swedbank grantu programmas Atspēriens finansējums. «Bez tā būtu bijis grūtāk nokļūt līdz prototipam. Tas bija viens no pamatakmeņiem, kas nepieciešams, lai varētu piesaistīt finansējuma pirmās lielās partijas ražošanai,» saka Rihards. Šī produkta izstrādē ieguldīts pusotrs gads.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Poligrāfijas grupas Mūkusala vadītājs: amatpersonas klaji melo

Dienas Bizness,31.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Algu kāpums ir ļoti nepieciešams, lai mūsu valsts vispār attīstītos, lai no Latvijas cilvēki nebrauktu prom. Kad dzirdu, ka valdības pārstāvji apgalvo, valdībai ir fenomenāli plāni, kā panākt, lai uz ārzemēm strādāt aizbraukušie atgrieztos mūsu valstī, izjūtu sašutumu par to, ka amatpersonas klaji melo,» intervijā laikrakstam Diena sacījis Poligrāfijas grupas Mūkusala valdes priekšsēdētājs Visvaldis Trokša.

«Neredzu nevienu iemeslu, kāpēc lai ārvalstīs dzīvojošie cilvēki masveidā atgrieztos Latvijā. Galvenais uzdevums būtu nodrošināt, lai turpmāk cilvēki neaizbrauktu prom. Bet, lai cilvēki nebrauktu prom, nekavējoties jārada pievilcīga vide šeit, Latvijā, turklāt, ja šāda vide netiks radīta jau šodien, tad rīt būs par vēlu,» uzsvēris V. Trokša.

Jautāts, kā varētu izskatīties poligrāfijas nozare pēc 20 gadiem, viņš Dienai atbildējis: «Domāju, ka arī pēc 20 gadiem pastāvēs drukātie mediji, iznāks avīzes un žurnāli. Es ticu - nevis ceru, bet tiešām ticu, ka šis uzņēmums pastāvēs, būs attīstījies un mēs būsim atraduši veidus, kā pielāgoties izmaiņām, kas sabiedrību globālā mērogā skars. Ticu, ka vēl stabilāk strādāsim eksporta tirgū. Ticu, ka mums būs darbinieki, kas jutīsies apmierināti ar darbu šajā uzņēmumā un Latvijā, ka mēs varēsim maksāt atbilstošu atalgojumu un ka pēc 20 gadiem mēs vairs neteiksim, ka mūsu valsts priekšrocība ir tā, ka Latvija ir zemo algu valsts.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Virtuālā dzīve aizstāj attiecības

Laila Stabulniece, LU Biznesa, vadības un ekonomikas fakultātes lektore,09.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Sociālie mediji ir radījuši jaunu tendenci, ietekmējot jaunākās paaudzes vēlamā patēriņa modeli.

Dažādu paaudžu atšķirīgās vērtības un uzvedība mārketingā tiek raksturota ar paaudžu dzīves stila koncepciju. Katrai paaudzei ir savi notikumi un jaunatklātas vai apgūtas tehnoloģijas, kas ietekmē un veido tās uzskatus un patēriņa ieradumus. Jāatzīmē, ka nav absolūti viennozīmīgas interpretācijas par paaudžu robežām, īpaši runājot par pēdējam paaudzēm – millennium jeb Y-paaudzi un Z-paaudzi (sauktas arī postmillennium, iBrain, iGeneration).

Y-paaudzi veido cilvēki, kuri dzimuši laika posmā no 1980. līdz 1995. gadam (kā norādīts atsevišķos pētījumos – līdz 2000. gadam). To raksturo lielāka pirktspēja un vēlme patērēt, kā arī optimisms un lielāka uzņēmība, atvērtība dinamiskām pārmaiņām, salīdzinot ar iepriekšējām paaudzēm. Šīs paaudzes pirkšanas ieradumi un patērētāju uzvedība ir jau ilgstoši analizēta mārketinga pētījumos, kā arī millennium paaudze ir bijusi izaicinājums personāla vadībai: meklētas jaunas pieejas gan motivējošas darba vides izveidē, gan personāla piesaistes un atlases procesos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

FOTO: Db.lv viesojas Lattelecom Datu centra slepenajā mākonī

Zane Atlāce - Bistere,05.03.2019

Gāzes kamera – ja notiek avārijas situācija, nostrādā divi sensori, sākas 30 sekunžu atskaite. Ja tā netiek atlikta, tad nostrādā gāzes sistēma un izšauj argonīta gāzi.

Foto: Zane Bitere/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa vidē un ne tikai datu apjoms pieaug milzu ātrumā, liekot aizvien vairāk domāt par drošiem datu glabāšanas risinājumiem. Viens no tādiem ir datu centru piedāvātie mākoņpakalpojumi. Db.lv bija iespēja ielūkoties telekomunikācijas uzņēmuma Lattelecom Datu centra Dattum biznesa slepenajā mākonī, kas atrodas Rīgā, Kleistu ielā.

Dattum pozicionē sevi kā drošāko datu glabāšanas un apstrādes centru Baltijā un Ziemeļeiropā, kas sertificēts pēc TIER III standartiem. Apgrozījuma pieaugumu datu centru biznesā Lattelecom šogad plāno palielināt par apmēram 26%, kas ir līdzīga iepriekšējā gada prognozei, kad arī pieaugums bija aptuveni 25%, informēja Lattelecom Datu centru pakalpojumu un risinājumu nodaļas vadītājs Māris Sperga.

Lattelecom datu centru sniegtie pakalpojumi aptuveni 70% ir eksportā, bet 30% ir Latvijas klientiem.

Runājot par datu zudumu un noplūdes riskiem, M.Sperga uzsvēra, ka TOP 5 biznesa riski pasaulē 2019.gadā ir: piegāžu apstāšanās (37%) kiberincidenti (37%), dabas katastrofas (28%), izmaiņas likumdošanā (27%) un tirgus attīstība (23%).

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Pirmā uzvara viesabonēšanas tarifu izbeigšanai; Latvijai tas var izrādīties neizdevīgi

Dienas Bizness,03.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta piekļuves nodrošinātājiem nedrīkst ļaut ekonomisku vai citu apsvērumu dēļ bloķēt vai palēnināt noteiktu pakalpojumu lietošanu, norāda Eiropas Parlamenta deputāti ceturtdien pieņemtajos ierosinājumos par izmaiņām ES elektronisko sakaru noteikumos. Deputāti arī balsojumā prasa no 2015. gada 15. decembra vairs nepiemērot viesabonēšanas tarifus par mobilā tālruņa lietošanu citā ES dalībvalstī.

Dienas Bizness jau ziņoja, ka, lai arī Eiropas Komisijai ir cēli mērķi par vienotu telesakaru tirgu, Latvijā mērķu sasniegšanai izraudzītie risinājumi var radīt pretēju efektu – mobilo sakaru tarifu pieaugumu.

Eiropas Komisija (EK) ierosina dalībvalstīs spert nozīmīgu soli ceļā uz vienoto tirgu, kas sevī ietver viesabonēšanas atcelšanu, vienkāršotus noteikumus, papildu maksas atcelšanu starptautiskiem zvaniem, tomēr DB aptaujātie Latvijas mobilo sakaru operatori brīdina, ka EK izvēlētās metodes mērķu sasniegšanai var radīt pretēju efektu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Telekomunikāciju operatora Triatel piedāvājums internetam automašīnā ir interesanta ideja ar līdz galam nenoslīpētu izpildījumu, piektdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Viedtelefonu īpašniekiem jau vairākus gadus piekļuve internetam nav problēma – samaksā dažus eiro mēnesī un rakņājies tīmeklī cik uziet, pat ja sēdi nomaļa ezera krastā vai autobusa pieturā lielceļa malā. Klēpjdatoru un daudzu planšetdatoru lietotāji ir sliktākā situācijā, jo liela daļa no šīm ierīcēm ir bez mobilā tīkla atbalsta. Tātad atliek pieslēgties internetam caur telefonu vai meklēt vēl vienkāršāku risinājumu.

Alternatīva ir telekomunikāciju operatoru piedāvātie mobilie WiFi interneta komplekti, kurus var paņemt līdzi, dodoties ceļā. Viens no tādiem – Triatel piedāvātais un šajā pavasarī pilnveidotais piedāvājums – nonāca arī mūsu rīcībā. Tas tiek reklamēts kā automašīnas komplekts, taču uzreiz jāsaka, ka pēc būtības šim produktam ar auto nav nekāda sakara. Ja nu vienīgi tas, ka komplektā iekļauts auto lādētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Internets ES pieejams 79% mājsaimniecību; Latvijā - 72%

LETA,18.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieeja internetam Eiropas Savienībā (ES) šogad bija 79% mājsaimniecību, savukārt Latvijā - 72%, liecina ES statistikas biroja Eurostat apkopotie dati.

Interneta pieejamība Latvijā ir 11.zemākā no visām dalībvalstīm.

Saskaņā ar Eurostat datiem interneta pieejamība pēdējo trīs gadu laikā ir piedzīvojusi būtisku kāpumu - 2007.gadā pieeja internetam bija 55% mājsaimniecību.

Vislielākais interneta pieejamības īpatsvars šogad reģistrēts Nīderlandē - 95%, Luksemburgā - 94%, kā arī Zviedrijā un Dānijā - 93%.

Tikmēr vismazākais interneta piekļuves īpatsvars fiksēts Bulgārijā - 54%, Grieķijā - 56% un Rumānijā - 58%.

Lietuvā internets pieejams 65% mājsaimniecību, kas ir septītais zemākais līmenis ES.

Savukārt Igaunijā pieeja internetam šogad bijusi 80% mājsaimniecību, kas ir 11.augstākais līmenis ES.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Intervija ar jauno Infogr.am izpilddirektoru: kas ir kopīgs Infogr.am un Google?

Anda Asere,05.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ģitāra ražo skaņu, kas ir produkts. Mārketings ir skaņas pastiprinātājs. Ja skaņa ir slikta, pastiprinātājs nepalīdzēs. Vari pastiprināt, cik vien gribi, bet tas tik un tā būs tikai troksnis

Tā intervijā DB pauž Miko Jervenpē (Mikko Järvenpää), jaunais Infogr.am izpilddirektors. Sanfrancisko dzīvojošais soms Miko Jervenpē pavisam nesen kļuvis par Latvijas datu vizualizācijas rīka Infogr.am izpilddirektoru. Lai arī mūsdienu virtuālajā vidē valstu robežas komunikācijai netraucē, viņš katru mēnesi aptuveni nedēļu ir Rīgā, lai kopā ar komandu un uzņēmuma dibinātājiem Uldi Leitertu, Raimondu Kaži un Alisi Semjonovu satiktos klātienē un kaltu uzņēmuma attīstības plānus. Šobrīd uzņēmumā strādā 21 cilvēks un Miko ir pirmais darbinieks Infogr.am Sanfrancisko birojā. Sarunā ar DB viņš stāsta par to, kāpēc izvēlējies strādāt Latvijas uzņēmumā, atceras pirmo iespaidu par Latvijas biznesa vidi un domā, ka uzņēmuma vadībai jāļauj cilvēkiem strādāt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Mana pieredze: Narciss tērpi pošas uz Ņujorku

Anda Asere,13.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Narciss tērpi nopērkami arvien plašākā areālā ārpus Latvijas, taču eksporta attīstība prasījusi vairāk laika, nekā sākotnēji plānots.

Taču kopš šīs vasaras modes nams Narciss ir vairāk pamanāms arī pašu mājās – Berga bazārā ir atvērts šā zīmola veikals un ateljē. Tas ir ar individuālu pieeju, stāsta Alise Trautmane, SIA Narciss īpašniece. Liels pluss esot iespēja turpat uz vietas apģērbu koriģēt, pielāgojot to figūrai. «Domāju, ka mūsu pārdošanas rezultāti būtu sliktāki, ja nebūtu šī pakalpojuma. Blakus ir citi Latvijas modes dizaineru salonveikali – Anna LED, Latvijas modes Klase, kas rada auru šim rajonam,» teic Alise.

Veikalam grūti atrast darbiniekus, viņa atklāj. «Latvijā ir tik maz apģērbu veikalu, kur man patīk apkalpošana. Pārdevējs veikalu var padarīt brīnišķīgu vai arī pilnībā sabojāt priekšstatu par zīmolu. Darbinieku meklējumi ir aktuāli, domāju, ne man vienai. Šai profesijai ir jāpatīk un jāmāk iemantot klientu cieņu un uzticību. Tā nav pierunāšana vai klanīšanās. Jābūt profesionālim, un tādu ir maz. Tas netiek uzskatīts par cienījamu darbu,» viņa spriež.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Par Dienas mediju vienīgo īpašnieku kļuvis Kots; Madžiņš turpinās vadīt redakciju

Dienas Bizness,19.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par laikraksta Diena, kultūras izdevuma KDi un žurnāla Sestdiena izdevēja SIA Dienas mediji vienīgo īpašnieku kļuvis līdzšinējais a/s Diena valdes priekšsēdētājs Edgars Kots.

Pašreizējais SIA Dienas mediji un laikraksta Diena galvenais redaktors Gatis Madžiņš turpinās pildīt amata pienākumus un apliecina, ka nekādas izmaiņas medija redakcionālajā virzībā un redakcijas sastāvā nav plānotas.

«Lēmums iegādāties Dienu mediju videi tik mainīgos un nestabilos apstākļos ir liels izaicinājums. Tajā pašā laikā tā visam laikraksta kolektīvam ir arī lieliska iespēja. 23. novembrī svinam 25 gadu jubileju, kas ir simboliski jaunam sākumam. Es ticu šai avīzei, es ticu iespējām to attīstīt, es ticu, ka vārds Diena būs pašsaprotama mediju telpas sastāvdaļa vēl ilgi. Tāpat noteikti vēlamies pateikt lielu paldies mūsu uzticīgajiem lasītājiem un solām nākotnē tos nepievilt,» saka Kots.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Visbiežāk iedzīvotāji internetu lieto, lai saņemtu vai nosūtītu e- pastu

Žanete Hāka,25.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017. gada sākumā Latvijā 78,5 % iedzīvotāju vecumā no 16-74 gadiem regulāri (vismaz reizi nedēļā) lietoja internetu, liecina CSP aptaujas dati. Kopš 2010. gada šis rādītājs ir pieaudzis par 16 procentpunktiem, bet salīdzinot ar pagājušo gadu – par 1,5 procentpunktiem.

Būtiski atšķiras interneta lietotāju īpatsvars dažādās vecuma grupās. Ja vecumā no 16 līdz 44 gadiem gandrīz katrs jeb 96 % iedzīvotāju regulāri lieto internetu, tad 45-64 gadu vecumā tādu ir 71,3 %, savukārt vecumā no 65 līdz 74 gadiem tikai katrs trešais iedzīvotājs (35,5 %) vismaz reizi nedēļā lieto internetu.

2017. gada sākumā 70,2 % interneta lietotāju izmantoja mobilās ierīces, lai piekļūtu internetam ārpus mājām vai darba. Populārākā ierīce bija mobilais telefons, ko šim nolūkam izmantoja 64,2 % interneta lietotāju, bet 26,5 % piekļūšanai internetam ārpus mājām vai darba lietoja portatīvo datoru.

Iedzīvotāji internetu izmanto dažādām aktivitātēm. Visbiežāk to lieto, lai saņemtu vai nosūtītu e- pastu (85,5 % no iedzīvotājiem, kuri lietojuši internetu pēdējo 3 mēnešu laikā), kā arī ziņu portālu, avīžu un žurnālu lasīšanai tiešsaistē (83,6 %).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēkiem, kuri baidās, ka kaimiņi varētu pieslēgties viņu bezvadu internetam, tehnoloģiju speciālisti atraduši risinājumu – tapetes, kas bloķē Wi-Fi signālu, vēsta PC Magazine.

Tapetes tapušas sadarbojoties Grenobles Politehniskajam institūtam, Francijas Papīra tehnoloģiju centram un Somijas kompānijai Ahlstrom. Zinātnieku izstrādātās tapetes, kas nosauktas par Metapaper, tirdzniecībā varētu parādīties jau nākamgad.

Atšķirībā no līdzīgām tehnoloģijām, tapetes nebloķē visu elektromagnētisko starojumu, bet gan tikai Wi-Fi maršrutētāju frekvences, netraucējot televīzijas iekārtu, mobilo telefonu, radio u. c. ierīču signālam.

Tapetes iespējams piemērot dažādām virsmām – betonam, kokam un apmetumam. Tāpat tās spēs darboties pat, ja tiks nokrāsotas. Bezvadu interneta necaurlaidīgās tapetes atradīs pielietojumu ne tika lielās korporācijās, bet gandrīz visur, kur nepieciešams nodrošināt drošu Wi-Fi tīklu, kā, piemēram, slimnīcās un viesnīcās, pārliecināti tapešu radītāji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Noskaidrots, kuram Latvijā ir visātrākais mobilā interneta lejupielādes ātrums

Db.lv,07.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) katru gadu visā Latvijā veic mērījumus, lai noskaidrotu mobilo sakaru kvalitāti. Jaunākie oficiālie mērījumu dati liecina, ka ceturto gadu pēc kārtas ātrāko mobilā interneta lejupielādes ātrumu Latvijā saviem klientiem nodrošina mobilo sakaru operators "Tele2", vidējam lejupielādes ātrumam sasniedzot 48,41 Mbit/s, bet maksimālajam – 150 Mbit/s.

"LMT" tīklā vidējais mobilā interneta lejupielādes ātrums ir 32,63 Mbit/s, bet maksimālais 122 Mbit/s, savukārt "Bite Latvija" tīklā mobilā interneta lejupielādes ātrums ir 28,86 Mbit/s, bet maksimālais 118 Mbit/s.

SPRK mērījumi, kas visa gada garumā veikti 1200 dažādās vietās visā Latvijas teritorijā, arī atklāj, ka "Tele2" nodrošina vidēji ātrāko mobilā interneta lejupielādes ātrumu 98 Latvijas novados un 8 no 9 Latvijas lielajām pilsētām.

"Četru gadu laikā mūsu vidējo lejupielādes ātrumu esam palielinājuši par 75% – no 27,5 Mbit/s 2016. gadā līdz 48,41 Mbit/s 2019. gadā. Pēdējo 5 gadu laikā mēs savā tīkla attīstībā esam investējuši aptuveni 60 milj. eiro un arī šogad investēsim vairākus miljonus eiro 4G tīkla izvēršanai visā valsts teritorijā," informē "Tele2" valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ventspils Digitālais centrs savā 10 gadu jubilejā sagādājis sev ļoti nozīmīgu dāvanu – ir uzstādīts un iekārtots Latvijā pirmais konteinera tipa datu centrs. Atšķirībā no citiem datu centriem, kas pēc būtības ir noliktavas tipa ēkas, konteineru tipa datu centrs ir modulārs, viegli paplašināms un, tā kā kapitālā celtniecība nav nepieciešama, arī ekonomiski daudz izdevīgāks.

Jaunais datu centrs sniegs iespēju efektīvi palielināt Ventspils Digitālā centra pakalpojumu klāstu ar dažādiem elektroniskajiem, kā arī perspektīvās programmatūras testēšanas pakalpojumiem, tādējādi aktīvāk un plašāk iesaistoties Eiropas mēroga e-pārvaldes un e-biznesa risinājumu izstrādē un attīstībā. Īpaša vērība tiks pievērsta mūžizglītības kursiem, kas, izmantojot interaktīvās multimediālās apmācības tehnoloģijas, būs pieejami arī iedzīvotājiem, kam mājās nav datora, taču ir televizors.

"Datu centra izveide bija iespējama, pateicoties ilgstošam un rūpīgam plānošanas darbam. Bija nepieciešams piesaistīt finansējumu, izvēlēties tehnoloģiskos risinājumus konteinera konstrukcijai un serveru aparatūras ērtam izkārtojumam, kā arī atrast labu vietu konteinera novietošanai," stāsta Ventspils Digitālā centra direktors Egons Spalāns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar 1. decembri, Ķīnas pilsoņiem būs jāļauj telekomunikāciju pārvaldītājiem skenēt viņu sejas, reģistrējoties piekļuvei internetam vai iegūstot jaunu tālruņa numuru, vēsta Business Insider.

Saskaņā ar oficiālo paziņojumu šī jauninājuma iemesls ir «aizsargāt pilsoņu likumīgās tiesības un intereses kibertelpā».

Papildu tam, ka pārvaldītājiem jāpieprasa sejas atpazīšana, lai pārliecinātos par pieteikuma iesniedzēja identitāti, Ķīnas iedzīvotāji vairs nevarēs nodot SIM kartes citiem.

Tiks pārbaudīta arī tālruņu īpašnieku identitāte.

Tas dos Ķīnas valdībai vēl vienu iespēju kontrolēt, ko cilvēki saka, redz un dara tiešsaistē. Reģistrējot seju apmaiņā pret piekļuvi internetam, ir vieglāk izsekot, kas tiek publicēts sociālajos tīklos un kādas vietnes tiek apmeklētas. Ķīnas valdība jau bloķē tādas sociālās vietnes kā Facebook un Twitter.

Ķīnas valdības noteikumiem spiestas pakļauties arī tās kompānijas, kurām nav Ķīnas izcelsmes. Tā, piemēram, ASV tehnoloģiju kompānija «Apple» pēc Ķīnas brīdinājuma izņēma no sava veikala lietotni «HKMap.Live», kas ļāva protestētājiem Honkongā izsekot policijas pārvietošanos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kuba trešdien paziņoja, ka tā legalizē privātos bezvadu interneta Wi-Fi tīklus un interneta aprīkojuma, tai skaitā antenu un rūteru, importu, šādi likvidējot vienus no pasaulē stingrākajiem interneta lietošanas ierobežojumiem.

Valsts mediju paziņotais lēmums piešķir legālu statusu tūkstošiem kubiešu, kas mājas apstākļos ir izveidojuši digitālos tīklus ar kontrabandas ceļā ievestu aprīkojumu. Šāda rīcība bija nelegāla, bet varas iestādes pēdējos gados to ir piecietušas.

Tas arī ļaus privātiem uzņēmumiem nodrošināt internetu saviem klientiem, un Kubā būs iespējams atvērt interneta kafejnīcas, kas līdz šim tur praktiski nebija pazīstamas.

Lai gan jaunie noteikumi ļauj pilsoņiem pieslēgties internetam ar savu aprīkojumu un dalīties ar citiem, tie tomēr nemīkstina valsts kontroli pār internetu. Kubas telekomunikāciju monopols «Etecsa» vēl arvien būs vienīgais interneta pakalpojumu sniedzējs Kubā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Filmas un seriāli pārceļo uz kabatu

Jānis Vēvers,27.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izklaides platforma Shortcut pusgada laikā pierādījusi, ka filmas, seriālus un TV šodien var skatīties, kad un kur vien vēlies

Pirms pusgada lietotāju rīcībā nodotā izklaides platforma Shortcut kļuva par nozīmīgu pavērsienu Latvijas mobilo tehnoloģiju vidē, ļaujot lietotājiem legāli skatīties vairākus tūkstošus filmu ar tulkojumu dzimtajā valodā un pussimtu TV kanālu. Tādējādi cilvēkiem, kuri dažādu iemeslu dēļ nolēmuši mājās atteikties no televizora, un arī aizrautīgajiem skatītājiem, kuri nevēlas palaist garām sporta pārraides vai iemīļotās filmas translācijas, pat ja atrodas ārpus mājām, beidzot ir globālām tendencēm atbilstoša iespēja piekļūt kārotajam saturam.

Shortcut saturs pieejams gan caur interneta pārlūkprogrammu, kas ir ērtākais risinājums datoru lietotājiem, gan TV ekrānā ar Apple TV un Android TV gudro televizoru aplikāciju palīdzību, gan caur mobilo lietotni. Tā savukārt ir parocīgāka viedtelefonu un planšetdatoru īpašniekiem. Pirmajos sešos mēnešos platformai klājies tīri labi. App Store un Google Play virtuālajos veikalos kopā lietotne ielādēta jau vairāk nekā 60 tūkstošus reižu, Apple sistēmā pat kļūstot par pieprasītāko Latvijā radīto bezmaksas lietotni.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai lauku iedzīvotājus nodrošinātu ar interneta pieslēguma iespējām un mazinātu platjoslas projekta iespējamos riskus, LVRTC investēs 15 milj. Ls maģistrālās optikas tīkla izveidē.

Lai visā valstī būtu pieeja kvalitatīvam internetam un Latvija tiektos pretī «Eiropas 2020» iniciatīvai, kas paredz visiem Eiropas Savienības (ES) iedzīvotājiem līdz 2020. gadam nodrošināt piekļuvi platjoslas internetam ar ātrumu vismaz 30 Mbit/s, bet 50% vai vairāk mājsaimniecību apgādāt ar interneta pieslēgumu ar ātrumu virs 100 Mbit/s, Satiksmes ministrija (SM) ir noslēgusi līgumu ar Latvijas Valsts radio un televīzijas centru (LVRTC) par platjoslas tīkla infrastruktūras izveidi Latvijas lauku apvidos. Platjoslas projekta pirmās kārtas projektēšanas un celtniecības darbi plānoti līdz 2015. gadam, un projekta pirmajā kārtā tiks investēti 18,5 milj. Ls, no kuriem 87,18% veidos ERAF līdzfinansējums, pārējā daļa tiks finansēta no LVRTC līdzekļiem. Projektā paredzēta optisko kabeļu infrastruktūras izveide, savienojot Latvijas pilsētas – bijušos rajonu centrus – ar lauku pagastiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Oktobrī sāksies būvdarbi, lai kvalitatīvu interneta pieslēgumu varētu piedāvāt arī Latvijas lauku apvidos.

Pilsētā internets strādā labi, bet vietā, kur atrodas mana saimniecība, signāls ir diezgan «švaks» un bieži vien ļoti ilgi ir jāgaida, kamēr attiecīgais dokuments vai interneta mājaslapa atveras, DB norādīja Vārkavas novada z/s Šnepstu Jaunāres direktors Pēteris Šnepsts. Tāpat tik lielu lomu uzņēmējam nespēlētu maksa par interneta pieslēgumu, kā pakalpojuma kvalitāte. Taču šobrīd izvēles iespējas nav, un vēl aizvien ir liela atšķirība starp interneta pieslēguma kvalitāti pilsētā un tālākos apvidos.

Lai visā valstī būtu pieeja kvalitatīvam internetam un Latvija tiektos pretī «Eiropas 2020» iniciatīvai, kas paredz visiem Eiropas Savienības (ES) iedzīvotājiem līdz 2020.gadam nodrošināt piekļuvi platjoslas internetam ar ātrumu vismaz 30 Mbit/s, bet 50% vai vairāk mājsaimniecību apgādāt ar interneta pieslēgumu ar ātrumu virs 100 Mbit/s, pavasarī Satiksmes ministrija (SM) noslēdza līgumu ar Latvijas Valsts radio un televīzijas centru (LVRTC) par platjoslas tīkla infrastruktūras izveidi Latvijas lauku apvidos. 18.jūlijā pirmajā Optiskā tīkla uzraudzības komitejas sēdē tika precizēts piekļuves punktu saraksts. LVRTC informē, ka tuvāko mēnešu laikā ir paredzēts uzsākt iepirkumu par projekta būvniecības darbu veikšanu. Platjoslas projekta pirmās kārtas projektēšanas un celtniecības darbi plānoti no oktobra līdz 2015. gada augustam. Projekta pirmajā kārtā tiks investēti 18,5 milj. Ls, no kuriem 87,18% veidos ERAF līdzfinansējums, pārējā daļa tiks finansēta no LVRTC līdzekļiem. Projektā paredzēta optisko kabeļu infrastruktūras izveide, savienojot Latvijas pilsētas - bijušos rajonu centrus - ar lauku pagastiem. «Bez liekas publicitātes un ar nepietiekamu informēšanas intensitāti ir noslēgušās publiskās konsultācijas par pirmajiem 170 punktiem, kur optiskā tīkla infrastruktūra tiks ierīkota projekta realizācijas pirmajā kārtā,» DB piebilst Lattelecom Regulēšanas lietu nodaļas direktors Aivars Kreilis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Sievietes veido 52 procentus no interneta auditorijas

Lelde Petrāne,10.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta izpētes un konsultāciju uzņēmums Gemius publicējis datus par Latvijas interneta auditoriju 2014. gadā. Līdzīgi kā iepriekšējos gados, arī aizvadītajā gadā internetā dominēja sievietes. Decembrī katra sieviete pieslēdzās internetam vidēji 107 reizes un pavadīja tajā par stundu vairāk laika nekā vīrieši. Salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, ir pieaudzis interneta lietotāju vecums.

Ja iepriekšējos gados lielāko daļu interneta auditorijas veidoja gados jauni cilvēki (15 līdz 34 gadi), tad aizvadītā gada tendence rāda, ka interneta lietotāju vecums pieaug. Decembrī teju puse (46 procenti) no visiem interneta lietotājiem bija vecuma grupā no 25 līdz 44 gadiem. Atskatoties uz statistikas datiem vairāku gadu griezumā, skaidri redzams, ka ievērojami sarucis interneta lietotāju skaits vecuma grupā no 15 līdz 24 gadiem - salīdzinot jaunāko statistiku ar pirmajiem auditorijas datiem 2006.gadā, auditorijas daļa vecumā no 15 līdz 24 gadiem ir samazinājusies par 18 procentiem.

Saskaņā ar gemiusAudience pētījuma datiem, 2014.gada decembrī sievietes veidoja 52 procentus no visas interneta auditorijas, kamēr vīrieši nedaudz mazāk - 48 procentus. Sievietes bija arī tās, kas pavadīja internetā visvairāk laika (vidēji 23 stundas un 10 minūtes no datoriem), kamēr vīrieši sērfoja internetā par stundu mazāk, vidēji 21 stundu un 49 minūtes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

LMT ir noslēdzis testu periodu un kā viens no pirmajiem operatoriem Eiropā savā tīklā komercrežīmā ieviesis jaunāko interneta protokola standartu IPv6. Tas nepieciešams, lai klientiem nodrošinātu pieprasījumu pēc tīkla iekārtu adresēm, uzlabotu pakalpojumu pieejamību un sagatavotos 5G ieviešanai, informē uzņēmums.

Interneta protokols tīklā savienotām ierīcēm piešķir katrai unikālu adresi, lai tās varētu savā starpā sazināties. IPv4 standartā vairs nav pieejamas jaunas adreses, tāpēc ir nepieciešams jauns, ietilpīgāks protokols.

IPv6 ir jaunākā interneta adrešu protokola versija, kas kā standarta projekts pieejama jau gandrīz 20 gadu, bet tikai 2017. gada jūlijā tika apstiprināta kā oficiālais jaunais interneta protokola standarts. Pāris mēnešu laikā pēc tam LMT ieviesa IPv6 testa režīmā.

«Lai Latvija kļūtu par līderi 5G ieviešanā, IPv6 ātra ieviešana ir obligāts priekšnosacījums. Līdzšinējais – IPv4 standarts ar aptuveni 4,3 miljardiem pieejamo unikālo adrešu jau šobrīd ir izsmēlis savas iespējas, bet līdz ar 5G un lietu interneta strauju attīstību, pieprasījums pēc drošām, unikālām adresēm daudzkāršosies. IPv6 iespējamo adrešu skaits ir miljoniem reižu lielāks nekā IPv4,» skaidro Juris Binde, LMT prezidents.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ģimenes ikdienas dzīve ir dažādu notikumu un veicamo darbu piepildīta – jāplāno darbi mājās, birojā un skolā; jāatceras par pārtikas iepirkšanu un idejām kārtējai maltītei; jārūpējas par ģimenes budžetu un brīvdienu plāniem u.tml. Mūsdienās šo aktivitāšu organizēšana vairs nav iedomājama bez ierīču un dažādu tehnoloģisko risinājumu izmantošanas, kuru darbībai nepieciešams stabils tīkla pārklājums un ātrs internets, ko 5G kvalitātē katram otrajam Latvijas iedzīvotājam piedāvā IKT pakalpojumu sniedzējs “Bite”. Kā cilvēki var izmantot “Bite” tīklu, organizējot ģimenes ikdienu?

Sakari un mobilais internets mūsu ikdienas pamatvajadzība. Šobrīd pieejamību “Bite” nākamās paaudzes tīklam nodrošina 1009 bāzes stacijas, taču līdz gada beigām paredzēts izbūvēt vēl 20 bāzes stacijas, tā turpinot kāpināt tīkla kapacitāti visos Latvijas reģionos. Jau šobrīd jaudīgais Bites 5G tīkls ir pieejams katram otrajam Latvijas iedzīvotājam.

Ikdienas saziņa ģimenēs, izmantojot drošības pulksteņus un telefonus

Komunikācijai ir izšķiroša nozīme ģimenes ikdienas dzīves organizēšanā, īpaši, ja ģimenē ir vairāk nekā viena atvase. Lai plānotu un saskaņotu ikdienas gaitas, mobilās ierīces un bērnu drošības pulksteņi, viedpulksteņi ir kļuvuši par neatņemamiem palīgiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Kaspersky Lab: Kiberdraudiem šogad visvairāk pakļauti ražošanas uzņēmumi

Rūta Lapiņa,05.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017. gada 1. pusgadā kiberdraudiem visvairāk bija pakļauti ražošanas uzņēmumi - aptuveni trešdaļa visu uzbrukumu bija vērsti pret to rūpniecisko vadības sistēmu datoriem, liecina Kaspersky Lab pārskats «Rūpniecisko automatizācijas sistēmu apdraudējumu vide 2017. gada 1. pusgadā».

Maksimālā uzbrucēju aktivitāte tika reģistrēta martā, bet pēc tam no aprīļa līdz jūnijam uzbrukumiem pakļauto datoru skaits pakāpeniski samazinājās.

Gada pirmajos sešos mēnešos Kaspersky Lab izstrādājumi ir bloķējuši uzbrukumu mēģinājumus 37,6% rūpniecisko vadības sistēmu datoru, no kuriem saņemta anonimizēta informācija. Kopumā tas ir vairāki desmiti tūkstošu datoru. Šis skaitlis gandrīz nav mainījies salīdzinājumā ar iepriekšējo periodu — tas ir par 1,6 procentpunktiem mazāks nekā 2016. gada otrajā pusē. Lielākā daļa no tiem atradās ražošanas uzņēmumos, kas izgatavo dažādus materiālus, iekārtas un preces. Citas uzbrukumiem sevišķi pakļautas nozares ir inženierpakalpojumi, izglītība, kā arī pārtikas un dzērienu ražošana. Enerģētikas uzņēmumu rūpniecisko vadības sistēmu datori bija pakļauti gandrīz 5 % visu uzbrukumu.

Komentāri

Pievienot komentāru