Valsts autoceļiem plānotais finansējums 2013. gadā ir 151,8 miljoni latu.
No šīs summas 55,5 milj. latu ir ES Kohēzijas fonda (KF) finansējums, 32,5 milj. Ls – ERAF līdzekļi, savukārt valsts budžeta finansējums paredzēts 63,8 miljonu latu apjomā, tā DB informē AS Latvijas valsts ceļi (LVC). Tā ir gandrīz līdzvērtīga summa šogad nozarei atvēlētajiem līdzekļiem, tādējādi ceļu būves uzņēmumu bažām par līdzekļu katastrofālu apsīkumu nozarei jau 2013. gadā pagaidām pamata nav.
Jāatgādina, ka šogad valsts autoceļiem plānotais finansējums kopumā sasniedza 152,7 miljonus latu, tai skaitā 67.7 milj. Ls valsts budžeta finansējums, 55 milj. Ls – KF finansējums, 29 milj. Ls – ERAF līdzekļi, savukārt 1 miljons latu - no INTERREG programmas līdzekļiem. LVC valdes priekšsēdētājs Ivars Pāže informē, ka līdz šā gada 1. decembrim kopumā jau ir apgūti 95% no plānotā 2012. gada autoceļu finansējuma (vienlīdzīgi gan no ES struktūrfondiem, tā arī no valsts budžeta).
Saskaņā ar LVC datiem kopumā 2007. - 2013. gada plānošanas periodā valsts ceļiem piešķirtais finansējums sasniedz 444,4 miljonus latu, ieskaitot ERAF un KF finansējumu, valsts budžeta līdzekļus un virssaistības. Pēc LVC plāniem līdz 2012. gada beigām no šīs summas kopumā būs apgūti apmēram 262 miljoni latu.
Par finansējumu valsts ceļiem no 2014. gada pagaidām skaidrības nav. Kā atzīmē I. Pāže, pirmkārt, vēl nav apstiprināts ES budžets, tāpat arī par iespējamo valsts budžeta finansējumu runāt vēl pāragri. Rēķinoties ar to, ka finansējums pretēji ceļu būves uzņēmēju bažām tomēr nepasīks, LVC uz nākamo ES fondu plānošanas periodu (2014. - 2020.g.) jau ir sagatavoti projekti apmēram 100 miljonu latu kopvērtībā.
Ņemot vērā tirgū kopumā valdošo neziņu par turpmāko finansējumu, I. Pāže paredz, ka 2013. gadā konkurence ceļu būves iepirkumos paliks saspringtāka, un cīņa par katru objektu saasināsies - līdzīgi kā tas bija 2009. gadā krīzes iespaidā.
2007.-2013. gada ES fondu plānošanas periodā autoceļiem atvēlētie līdzekļi pilnībā netiks apgūti 2013. gada laikā. Kā lēš I. Pāže, runa varētu būt par apmēram 25-30 miljoniem latu no esošā perioda ES līdzekļiem, kas vairāku iesākto projektu ietvaros tiks apgūti tikai 2014. gadā.