Visiem labi zināma patiesība – tas, kas nes labumu ilgtermiņā ir tas, kur ir vērts ieguldīt līdzekļus. Bet tas, vai elektroauto cena patreizējā tirgus situācijā ir pārāk augsta vidusmēra iedzīvotājam, ir atkarīgs no katra cilvēka vajadzībām. Ja tiek braukts tikai laukos vai pa meža ceļiem, tad var arī iztikt ar vecu dīzelīti, atceroties vecos laikus. Bet, ja ir nepieciešams pārvietoties Rīgā vai citās Latvijas pilsētās, tad atbilde uz jautājumu – patiesība vai mīts, ka elektroauto ir pieejams tikai turīgajiem iedzīvotājiem –ir “mīts”.
Kompanjons, kas nepievils
Ikvienam atmiņā ir palikuši tie laiki, kad vērām vaļā mašīnas logus ar rokturi, ir jāatzīst, ka mūsdienās ir daudz modernāki transportlīdzekļi, kas kalpo mums kā uzticami pārinieki. Ja ir jāizvēlas starp sākotnēji lētu auto no auto plača vai elektroauto, tad tos var salīdzināt ar apaviem. Kur tiek domātās tos valkāt – ātri aiziet uz piemājas veikalu vai doties pārgājienā? Elektroauto ir tie uzticamie ādas zābaki, kas neatstās ar slapjām zeķēm.
Bet vai viss ir tik labi? Salīdzināsim!
Vidējais latvietis auto iegādājas uz 5 gadiem, nobraucot šajā periodā aptuveni 100 000 km, bet, skatoties uz patreizējām degvielas cenām, no maciņa pazūd ap 12500 eiro. Tai pat laikā, elektroenerģijas cena svārstās sākoties no aptuveni 0,21 eiro par kilovatstundu. Ņemot vērā, ka tirgū ir pieejami elektroauto modeļi, kas patērē 15 kilovatstundas uz 100 nobrauktiem kilometriem, tad būs jātērē aptuveni 3150 eiro.
Ko var secināt?
Tas ir tikai energoresursa patēriņa aprēķins. Elektroauto cena un parasta auto iegādes izmaksas arvien vairāk tiecas izlīdzināties, turklāt elektroauto akumulatora garantija lielākoties ir 8 gadi, jeb līdz pat 160 000 nobrauktu kilometru.
Tādējādi, vai tiešām var teikt, ka elektroauto cena ir pārāk augsta? Iespējams sākotnējie izdevumi ir augstāki, bet, laikam ejot, tas mainīsies! Protams, var pierast staigāt ar nedaudz slapjām zeķēm, taču ir skaidrs - laiks nomainīt apavus un iesēsties savā elektroauto, kas ļaus ietaupīt ar katru nobraukto kilometru.