Pēc kanāla TV3 aiziešanas no Lattelecom interaktīvās televīzijas īstermiņā TV3 varētu zaudēt ap 20% auditorijas, savukārt ilgtermiņā tie varētu būt 10%, prognozē pētījumu kompānijas TNS mediju pētījumu lielo klientu direktors Mārtiņš Traubergs.
Viņš norāda, ka būšot arī daļa nelojālo skatītāju, kas neskatīsies TV3 arī pēc tam, kad tas atkal būs redzams Lattelecom interaktīvajā televīzijā. «Taču absolūtus ieguvējus es neredzu nevienā no pusēm, ne Lattelecom, ne TV3, ne skatītāju,» norāda Traubergs.
Prognozējot, kā varētu mainīties TV3 reitingi, ir jāņem vērā vairāki faktori, kas varētu ietekmēt skatīšanās paradumus.
Pirmkārt, tie būšot visi tehniskie faktori. Proti, Lattelecom interaktīvās televīzijas skatītājiem kanāla TV3 vietā ir redzams kanāls Fox, kas noteikti iegūs papildu auditoriju. Tāpat arī pamata pakā ir iekļauts kanāls Fox Life.
Savukārt TVplay ir skatāmas daudzu TV3 raidījumu tiešraides, tāpēc daļa uzticīgo TV3 skatītāju izmantos tieši šo platformu, daļa pieslēgs kādu citu operatoru televizoram, daļa nomainīs operatoru.
Tāpat arī skatītāju skatīšanās paradumus ietekmēs tas, ka Lattelecom interaktīvās televīzijas abonentiem video nomā visas filmas ir skatāmas bez maksas. Saistībā tieši ar šo tiešraides reitingu varētu zaudēt arī citi kanāli, kuru skatītāji labāk izvēlēsies skatīties bezmaksas filmas, nevis TV kanālu programmas, skaidro Traubergs.
Otrkārt, esot jāņem vērā arī sezonalitātes faktors. Dienām kļūstot garākām un saulainākām, samazinās kopējais TV skatīšanās laiks.
Beigu beigās liela nozīme skatītāju izvēlē ir arī TV kanālu piedāvātajam saturam. «Nav noslēpums, ka saturs ir karalis. Cilvēki skatās to, ko tie vēlas skatīties. Arī ārkārtas notikumi Latvijā un pasaulē būtiski ietekmē TV kanālu reitingus,» uzsver Traubergs.
Kā ziņots, mediju grupai Modern Times Group (MTG) un Lattelecom nav izdevies panākt vienošanos par jaunu līgumu, tādēļ kopš 2.aprīļa Lattelecom interaktīvās televīzijas lietotājiem vairs nav pieejams kanāls TV3.