Gatavojoties eiro ieviešanai no 2014.gada, daudzi uzņēmumi Latvijā nav padomājuši par problēmām, ko varētu radīt izmaiņu veikšana grāmatvedības programmatūrā. Tas var radīt ne tikai papildu izmaksas, bet arī apgrūtināt uzņēmumu darbību. No valsts puses patlaban nav skaidri noteikts, kā sakarā ar eiro ieviešanu mainīsies grāmatvedības dokumenti, kas raisa bažas, vai programmatūru nomaiņa uzņēmumiem neradīs stresu un sarežģījumus, līdzīgi kā 2009. gadā pēc PVN likmes palielināšanas no 18% līdz 21%.
Uzņēmējiem jāatceras, ka grāmatvedības programmatūru pielāgošana eiro nenotiks automātiski vai pati no sevis, par to laikus jārūpējas pašiem, neatliekot izmaiņu veikšanu uz pēdējo brīdi. Paredzamās izmaksas grāmatvedības programmatūras nomaiņai uzņēmumiem būs atšķirīgas un atkarīgas no sadarbības formas ar tās izstrādātāju. Ja noslēgtais līgums paredz pilnu apkalpošanas servisu, programmatūras nomaiņa var notikt esošā līguma ietvaros. Taču daļai uzņēmumu par programmatūras nomaiņu būs jāmaksā papildus. Paredzamās izmaksas ir 20% līdz 30% no iegādātās programmatūras licences vērtības. Piemēram, uzņēmumam ar 10 darbiniekiem programmatūras nomaiņa varētu izmaksāt ap 400 - 500 latu, izmaiņu veikšanai vidēji lielā uzņēmumā nepieciešamas aptuveni divas nedēļas.
Analizējot iespējamās eiro ieviešanas problēmas grāmatvedības jomā, uztrauc, ka no valsts puses joprojām nav skaidri definēts, kādas izmaiņas tiks ieviestas grāmatvedības dokumentos, kādas papildu prasības būs jāievēro eiro ieviešanas pārejas periodā, kad norēķinos vienlaikus spēkā būs gan lati, gan eiro. Piemēram, nav skaidrs, vai un kā saturiski mainīsies preču pavadzīmes, preču reģistrācijas žurnāli, akcīzes preču uzskaites dokumenti u.c.
Lai eiro ieviešana noritētu gludi, šī informācija valsts atbildīgajām institūcijām būtu jāsagatavo, vēlākais, līdz nākamā gada jūlijam, lai uzņēmumi, kas izstrādā un apkalpo grāmatvedības programmatūras - Latvijas tirgū tādu ir ap 100 - eiro ieviešanai spētu kvalitatīvi sagatavoties.