Jaunākais izdevums

Eiropas Komisija (EK) aizliegusi sociālo platformu "TikTok" darbinieku izmantotajās oficiālajās ierīcēs, jo pastāv bažas par datu aizsardzību, ceturtdien pavēstīja EK pārstāvis.

Aizliegums arī nozīmē, ka EK darbinieki nevar izmantot Ķīnai piederošo video koplietošanas lietotni personiskajās ierīcēs, tajā skaitā tālruņos, kuros ir instalētas oficiālas lietotnes, sacīja pārstāvis.

"TikTok" pieder kompānijai "ByteDance", kas ir saistīta ar Ķīnas valdību.

Darbiniekiem pēc iespējas ātrāk ir jānoņem lietotne, un tas jādara līdz 15. martam.

Rietumi pēdējā laikā pievērš arvien lielāku uzmanību "TikTok" saistībā ar bažām par to, cik liela piekļuve Pekinai ir lietotāju datiem.

ASV pagājušajā gadā aizliedza lietotni federālās valdības ierīcēs, un daži ASV likumdevēji cenšas aizliegt "TikTok" darbību ASV.

Pagājušajā mēnesī Nīderlandes valdība ieteica valsts amatpersonām izvairīties no lietotnes izmantošanas.

Novembrī "TikTok "atzina, ka daži darbinieki Ķīnā var piekļūt Eiropas lietotāju datiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

2023. gads influenceru mārketingā starp mākslīgā intelekta ietekmi un TikTok aizliegumiem

Toms Briedis, sabiedrisko attiecību aģentūras Womstar vadītājs,03.01.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vai 2024. gadā influenceru izmaksas samazināsies, pateicoties mākslīgā intelekta sniegtajām iespējām?

Influenceru mārketinga tirgus 2023. gadā arvien turpināja augt, un ir paredzēts, ka tas sasniegs 21,1 miljardu ASV dolāru vērtību. 2023. gadā ne tikai turpināja augt nozares vērtība, bet arī turpinājās dažādi Latvijas satura veidotāju pārkāpumi Latvijā, TikTok platforma tika aizliegta dažādās pasaules valstīs, un būtiski iezīmējās mākslīgā intelekta nozīme. Womstar veiktā aptauja pārsteidza ar rezultātiem, ka Latvijas digitālā satura autori nejūtas mākslīgā intelekta apdraudēti.

Pārkāpumi influenceru mārketingā turpinās

2022. gads influenceru mārketingā Latvijā iezīmējās ar vairākiem sodiem satura veidotājiem no Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) puses, saistībā ar reklāmas norāžu neizmantošanu un negodīgas komercprakses praktizēšanu. Lai gan 2023. gadā PTAC vēstījis, ka situācija ir uzlabojusies un informētība un izpratne par normatīvo aktu prasībām šajā jomā ir pieaugusi, pastiprinātas pārbaudes turpinājās.1 Tika konstatēts, ka šogad īpaši populāras kļuva influenceru reklāmas par mākslīgajiem maisījumiem zīdaiņiem. Lai gan pie publikācijām tika ievērotas reklāmas norādes, PTAC vērsa uzmanību, ka ražotājiem un izplatītājiem ir aizliegts apgādāt satura veidotājus ar mākslīgā maisījuma zīdaiņiem dāvanām vai cita veida bezmaksas paraugiem reklāmas nolūkos un satura veidotājiem ir aizliegts publicēt šo produktu reklāmas sociālos tīklos2.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas uzņēmums "ByteDance" noraidījis ASV prasību pārdot videoplatformu "TikTok" un solījis apstrīdēt tiesā Kongresa pieņemto likumu, kas paredz aizliegt "TikTok" Savienotajās Valstīs, ja "ByteDance" to nepārdos.

"Ārvalstu mediju vēstītais par to, ka "ByteDance" izskata iespēju pārdot "TikTok", neatbilst patiesībai," teikts paziņojumā.

Tajā uzsvērts, ka ""ByteDance" neplāno pārdot "TikTok"".

"TikTok" vadītājs Džou Šoudzi norādījis, ka uzņēmums jauno likumu apstrīdēs tiesā.

Jau ziņots, ka ASV Kongress ir pieņēmis un prezidents Džo Baidens parakstījis likumu, kas paredz aizliegt Savienotajās Valstīs "TikTok", ja "ByteDance" to nepārdos.

Likums noteic, ka "ByteDance" jāpārdod "TikTok" deviņu mēnešu laikā, bet šis termiņš varēs tikt pagarināts vēl par trim mēnešiem, ja pircējs jau būs atrasts un notiks pārdošanas process.

Tiesāšanās varētu ievērojami aizkavēt Kongresa noteikto termiņu vai bloķēt likuma stāšanos spēkā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Video koplietošanas platforma "TikTok" piekritusi atteikties no atalgojuma funkcijas, kas potenciāli varēja pamudināt lietotājus, sevišķi bērnus, pavadīt pie ekrāniem pārmērīgi ilgu laiku, pirmdien paziņojusi Eiropas Komisija (EK).

Līdz ar to tiks izbeigta EK izmeklēšana, kas tika veikta saskaņā ar Eiropas Savienības (ES) Digitālo pakalpojumu aktu (DSA), kas stājās spēkā februārī.

"TikTok" apsolīja atteikties no atalgojuma funkcijas, neatzīstot, ka tā pārkāpj DSA, norādīja EK amatpersonas. Tomēr EK nolēmusi, ka funkcijas atsaukšana ir juridiski saistoša, un tas "ir skaidrs vēstījums visai sociālo mediju nozarei", sacīja EK prezidentes izpildvietniece Margrēte Vestagere.

"Platformu dizaina elementi ar atkarību izraisošu ietekmi apdraud to lietotāju labklājību. Tāpēc mēs esam noteikuši, ka "TikTok" saistības saskaņā ar DSA ir juridiski saistošas," paziņoja Vestagere.

Izmeklēšana attiecās uz veidu, kā lietotne "TikTok Lite" ļāva lietotājiem vākt punktus, skatoties videoklipus, sekojot satura radītājiem vai uzaicinot draugus pievienoties "TikTok", un apmainīt sakrātos punktus pret vērtīgām lietām, piemēram, kuponiem interneta tirdzniecības uzņēmumā "Amazon". "TikTok Lite" darbojās Spānijā un Francijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Parlamenta (EP) vadība paziņojusi darbiniekiem, ka ierīcēs, kas tiek izmantotas darbam, nedrīkst atrasties video koplietošanas platforma "TikTok", ņemot vērā bažas par datu aizsardzību.

Nav pieļaujams, ka darba ierīcēs, tādās kā mobilie telefoni, planšetdatori un klēpjdatori, no 20.marta būtu instalēta vai tiktu izmantota platforma "TikTok", nolēmuši EP prezidente Roberta Metsola un ģenerālsekretārs Alesandro Kjoketi.

"No šīs dienas tīmekļa piekļuve "TikTok" mūsu organizācijas tīklā arī būs bloķēta," teikts EP inovāciju un tehnoloģiju atbalsta ģenerāldirektora vēstulē 8000 šīs institūcijas darbinieku.

Vēstulē arī "uzstājīgi ieteikts" EP deputātiem un viņu darbiniekiem atinstalēt "TikTok" privātajās ierīcēs.

Jau ziņots, ka Eiropas Komisija (EK) pagājušajā nedēļā aizliedza sociālo platformu "TikTok" darbinieku izmantotajās oficiālajās ierīcēs, bet ASV Baltā nama administrācija pirmdien deva federālajām aģentūrām 30 dienas, kuru laikā ir jānoņem lietotne "TikTok" no visām to darbinieku oficiālajām ierīcēm, īstenojot ASV Kongresa pērn pieņemtu lēmumu par šīs lietotnes aizliegumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV Senāts, otrdienas vakarā balsojot par vairākiem ar iekšējo un ārējo drošību saistītiem likumprojektiem, atbalstīja lēmumu, kas paredz aizliegt Savienotajās Valstīs sociālo tīklu "TikTok", ja tā īpašniece Ķīnas kompānija "ByteDance" to nepārdos.

Par balsoja 81 senators, bet 18 bija pret.

Pārstāvju palātas republikāņu lēmums saistīt "TikTok" ar ārvalstu palīdzības paketi Ukrainai, Izraēlai un Taivānai, kas ir prezidenta Džo Baidena prioritāte, paātrināja aizlieguma pieņemšanu pēc tam, kad Senātā bija iestrēdzis atsevišķs likumprojekts ar sešu mēnešu pārdošanas termiņu, jo likumdevējiem radās bažas, ka pusgads ir pārāk īss laiks tik sarežģītam desmitiem miljardu dolāru vērtam darījumam.

Senāta pieņemtais likumprojekts, ko Baidens solījis parakstīt trešsien, noteic, ka "ByteDance" jāpārdod "TikTok" deviņu mēnešu laikā, bet šis termiņš var tikt pagarināts vēl par trim mēnešiem, ja pircējs jau ir atrasts un notiek pārdošanas process.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedrības iniciatīvu portālā "Manabalss.lv" sākta parakstu vākšana par lietotnes "TikTok" aizliegšanu Latvijas teritorijā.

Kā iniciatīvas pārstāvis norādīts Artūrs Babuškins. Viņš aicina Latvijā bloķēt piekļuvi lietotnei "TikTok", jo, viņaprāt, tieši to "uzkrītoši daudz" izmanto Krievijas noziegumu slavināšanai, naida kurināšanai un sabiedrības šķelšanai.

"Protams, ir arī datu drošības apsvērumi, kuru dēļ vairākas valstis un Eiropas Savienība "TikTok" ir jau aizliegusi lietot saviem ierēdņiem," norāda Babuškins, skaidrojot, ka "TikTok" tiek aktīvi izmantots kā instruments Krievijas karā pret Ukrainu, un Krievija to izmanto, lai popularizētu noteiktus naratīvus, kas ir esot arī tradicionālajos plašsaziņas līdzekļos. Tomēr atšķirībā no tradicionālajieme medijiem "TikTok" tiek izmantots īsais video formāts, kas ietekmējot visvairāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Video koplietošanas platformai "TikTok" piemērots 345 miljonu eiro naudassods par Eiropas Savienības (ES) personas datu aizsardzības noteikumu pārkāpumiem, piektdien paziņoja Īrijas Datu aizsardzības komisija (DPC).

Šis naudassods piemērots par pārkāpumiem, kas atklāti divus gadus ilgušas izmeklēšanas laikā.

DPC bija devusi "TikTok" trīs mēnešus laika, lai saskaņotu savu datu apstrādi ar tās noteikumiem.

2021.gada septembrī DPC sāka pārbaudīt "TikTok" atbilstību ES Vispārīgajai datu aizsardzības regulai (VDAR) attiecībā uz platformas iestatījumiem un personas datu apstrādi lietotājiem, kas jaunāki par 18 gadiem.

Komisija arī pārbaudīja "TikTok" vecuma apstiprināšanas rīkus personām, kas jaunākas par 13 gadiem, bet pārkāpumi netika konstatēti. Taču DPC secinājusi, ka platforma nav pienācīgi novērtējusi riskus attiecībā uz gados jaunu personu reģistrēšanos platformā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas Konkurences pārvalde (AGCM) otrdien sociālās saziņas vietnei "TikTok" piemērojusi desmit miljonu eiro naudassodu par nepilngadīgo lietotāju nepietiekamu aizsardzību.

"Uzņēmums nav ieviesis atbilstošus mehānismus, lai uzraudzītu platformā publicēto saturu, jo īpaši tādu, kas var apdraudēt nepilngadīgo un neaizsargāto personu drošību," teikts AGCM paziņojumā.

"Turklāt šis saturs sistemātiski tiek atkārtoti piedāvāts lietotājiem algoritmiskās profilēšanas rezultātā, veicinot arvien lielāku sociālā tīkla lietošanu," skaidro pārvalde.

Naudassods piemērots trīs Ķīnas uzņēmuma "ByteDance" struktūrvienībām - Īrijas "TikTok Technology", Lielbritānijas "TikTok Information Technologies UK" un Itālijas "TikTok Italy".

AGCM vēstī, ka "TikTok" nav pilnībā ievērojusi pamatnostādnes, kuras tā bija reklamējusi, lai pārliecinātu patērētājus, ka lietotne ir "droša" vieta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas datu regulators otrdien paziņoja, ka video koplietošanas platformai "TikTok" piemērojis 12,7 miljonu sterliņu mārciņu (14,4 miljoni eiro) naudassodu, jo sociālais tīkls ļāvis līdz pat 1,4 miljoniem bērnu, kas jaunāki par 13 gadiem, izmantot šo platformu, tādējādi pārkāpjot tās izstrādātos noteikumus.

Lielbritānijas Informācijas komisāra birojs (ICO) norāda, ka "TikTok" pārkāpis Lielbritānijas likumus, nespējot iegūt vecāku vai aizbildņu piekrišanu bērnu datu izmantošanai pēc tam, kad viņi bija izveidojuši kontus, lai arī bijuši pārāk jauni, lai to darītu.

"TikTok" šādam ICO lēmumam nepiekrīt.

Taču vienlaikus "TikTok" atzinīgis novērtējis ICO lēmumu samazināt naudassodu. Regulators bija iepriekš brīdinājis, ka var noteikt 27 miljonu mārciņu sodu..

Video koplietošanas platformas lietošanas noteikumi liedz tajā izveidot kontu bērniem, kas jaunāki par 13 gadiem. Taču ICO skaidro, ka "TikTok" nav spējis īstenot atbilstošas pārbaudes, lai novērstu šādus gadījumus Lielbritānijā, un 2020.gadā kontus platformā spējuši izveidot līdz 1,4 miljoniem bērnu, kas jaunāki par 13 gadiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

2022. gads influenceru mārketingā starp inflāciju un karu Ukrainā

Toms Briedis, sabiedrisko attiecību aģentūras Womstar vadītājs,24.01.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir skaidrs, ka pēdējos gados Covid-19 pandēmija nesa pārmaiņas un izaugsmi, tajā skaitā attīstījās cilvēku digitālās prasmes, kas radīja influenceru nozares izaugsmi, palielinoties pieprasījumam pēc digitālajiem pakalpojumiem.

Savukārt aizvadītais gads iezīmējās ar Krievijas uzsākto karu Ukrainā. Tas lika pārskatīt vērtību skalu un mainīja influenceru mārketinga nozīmi, parādot, kuri influenceri un viedokļa līderi ir gatavi atkāpties no potenciālajiem labumiem un ienākumiem, apturot reklāmas kampaņas un iestājoties par palīdzību Ukrainai. Turklāt inflācijas sākšanās 2022. gadā ne vien cēla ikdienas preču un energoresursu cenas, bet arī influenceru pakalpojumu izmaksas. Šo iemeslu dēļ ir vērts atskatīties uz 2022. gada būtiskākajām tendencēm, izaicinājumiem un problēmām influenceru mārketinga nozarē, gan visā pasaulē, gan Latvijā.

Kara ietekme uz influenceru mārketingu

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Austrālija otrdien paziņoja, ka aizliegs Ķīnas uzņēmumam piederošo video koplietošanas lietotni "TikTok" valdības amatpersonu darba ierīcēs.

Austrālija šādi pievienojas augošam Rietumvalstu skaitam, kas vēršas pret šīs lietotnes izmantošanu nacionālās drošības apsvērumu dēļ.

Austrālijas ģenerālprokurors Marks Dreifūss pavēstīja, ka šāds lēmums pieņemts, sekojot valsts izlūkdienestu ieteikumam, un tiks īstenots, "tiklīdz tas būs praktiski iespējams".

Pirms tam "TikTok" savu valdību amatpersonu darba ierīcēs aizliedza Austrālijas sabiedrotās ASV, Lielbritānija, Kanāda un Jaunzēlande.

Līdzīgus soļus ir spērušas arī Francija, Nīderlande un Eiropas Komisija.

Kiberdrošības eksperti ir brīdinājuši, ka šī lietotne, kurai ir vairāk nekā miljards lietotāju, var tikt izmantota datu vākšanai, kuri nonāktu Ķīnas valdības rīcībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Video koplietošanas platformas "TikTok" dibinātājs Džans Jimins pirmo reizi kļuvis par Ķīnas turīgāko cilvēku, liecina portāla "Hurun Report" apkopotā informācija.

Viņa bagātība sasniegusi 49,3 miljardus ASV dolāru.

"TikTok" īpašnieks - Ķīnas uzņēmums "ByteDance"-, kuru arī dibinājis Džans, pērn ieņēmumus palielināja par 30%. "TikTok", kas Ķīnā pazīstams ar nosaukumu "Douyin", ASV ir 200 miljoni lietotāju.

Tikmēr uz otro vietu "Hurun Report" veidotajā Ķīnas turīgāko cilvēku sarakstā noslīdējis pudelēs pildīta ūdens zīmola "Nongfu" izveidotājs Džuns Šaņšaņs, kurš zaudējis valstī bagātākā cilvēka statusu pirmo reizi pēdējos trīs gados.

Viņa bagātība ir 47,9 miljardi dolāru.

Trešajā vietā ar 44,4 miljardu dolāru bagātību atrodas Ķīnas interneta giganta "Tencent" dibinātājs Ma Huatens.

Jaunākie dati arī liecina, ka Ķīnas dolāru miljardieru skaits gada laikā sarucis par 142 un veido 753, ņemot vērā Ķīnas ekonomikas vājo izaugsmi un sliktos valsts akciju biržas rādītājus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apkopojot 2023. gada nozīmīgākos statistikas datus un notikumus, Latvijas lidsabiedrība airBaltic ziņo, ka 2023. gadā turpinājusies mērķtiecīga uzņēmuma izaugsme un attīstība, kā arī pārspēti vairāki rezultāti, kas sasniegti pirms pandēmijas.

Apskatīti ir dažādi dati, piemēram, pārvadāto pasažieru skaits, veikto lidojumu skaits, galamērķi, flote, kravu pārvadājumi, darbinieki, tehniskie un darbības rezultāti un citi, kas atspoguļo airBaltic veiksmīgo darbību 2023. gadā.

airBaltic prezidents un izpilddirektors Martins Gauss (Martin Gauss): “2023. gads bija bagātīgs gads. Aizvadītajos 12 mēnešos esam guvuši vairākus panākumus – mēs ievērojami paplašinājām savu maršrutu tīklu, piedāvājot tiešos lidojumus vairāk nekā 100 maršrutos, kas ir visu laiku augstākais skaits, no mūsu bāzēm Rīgā, Viļņā, Tallinā, Tamperē un tagad sezonāli arī no Grankanārijas. Pārvadāto pasažieru skaits stabili pieauga, pietuvojoties 4,5 miljonu robežai. Turklāt jūlijā pirmo reizi kopš 2019. gada mēs vienā mēnesī apkalpojām vairāk nekā 500 000 pasažieru.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Digitālā mārketinga aģentūra Realweb Latvia kļūst par WHAT Digital Marketing

Sadarbības materiāls,29.02.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms 10 gadiem, 2013. gada oktobrī, Rīgas centrā darbību uzsāka Realweb Latvia – digitālā mārketinga aģentūra, kas viena no pirmajām piedāvāja tobrīd tādus inovatīvus digitālā mārketinga risinājumus kā reklāmu Google un Facebook.

Šodien Realweb Latvia ir viena no lielākajām digitālā mārketinga aģentūrām Baltijā ar gada apgrozījumu virs 50 milj. EUR, un tās lielāko partneru vidū ietilpst Google, Meta Facebook, Microsoft, TikTok. Realweb Latvia ir viens no 3 Google Premier partneriem Latvijā vairāk kā 40 reklāmas aģentūru konkurencē un pārvalda digitālās reklāmas Google, Meta Facebook, Microsoft, Linkedin, TikTok ar budžetu virs 3 miljoniem EUR mēnesī. Visi aģentūras speciālisti ir sertificēti, savukārt aģentūras vadītāja Velta Mestere 2020. gadā Forbes Latvijas veiksmīgāko sieviešu reitingā ieņēma augsto 4. vietu. Pēdējo gadu laikā esam strauji auguši eksporta nozarē - to apliecina arī Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) 2022. gada nominācija “Eksporta čempions”.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālo tīklu "Facebook" un "Instagram" lietotājiem Eiropā būs lielāka kontrole pār to, kā viņi aplūko saturu, otrdien paziņojusi šo tīklu māteskompānija "Meta".

"Meta" šādu soli spērusi, pielāgojoties jaunajiem Eiropas Savienības (ES) noteikumiem, kas liks sociālo mediju gigantiem agresīvāk uzraudzīt saturu tiešsaistē, lai aizsargātu lietotājus, jo īpaši pret naida runu un dezinformāciju.

19 lielākajiem tirgus dalībniekiem, tai skaitā "Meta", "Amazon", "Apple", "Google", "Microsoft", "TikTok" un "X", kas agrāk bija pazīstams kā "Twitter", no nākamās nedēļas būs jāievēro jaunie noteikumi, pretējā gadījumā tām draud lielas sodanaudas.

Pašreiz visa uzmanība pievērsta miljardierim Īlonam Maskam, kurš kopš tvitera iegādes bieži pēkšņi mainījis noteikumus par sociālajā tīklā atļauto valodu, un nereti viņa lēmumi bijuši tiešā pretrunā ar ES jaunajiem noteikumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāk nekā 40 ASV štati sūdz tiesā sociālo mediju platformu "Facebook" un "Instagram" īpašnieku "Meta" par bērnu garīgajai veselībai nodarītu kaitējumu un cilvēku maldināšanu par šo platformu drošumu.

"Cenšoties maksimāli palielināt savus finansiālos ieguvumus, "Meta" ir atkārtoti maldinājis sabiedrību par tā sociālo mediju platformu būtiskajām briesmām," teikts kopīgā prasībā, kas otrdien tika iesniegta federālā tiesā Kalifornijā.

Daži no štatiem, kas sūdz tiesā "Meta", gan ir izvēlējušies iesniegt prasības vietējās tiesās, nevis pievienoties federālajai lietai.

Kopīgajā prasībā teikts, ka "Meta" ir izmantojis gados jaunos lietotājus, radot biznesa modeli ar mērķi maksimāli palielināt laiku, ko viņi pavada platformā, neraugoties uz kaitējumu viņu veselībai.

"Bērni un pusaudži cieš no sliktas garīgās veselības rekordlielos līmeņos, un tajā ir vainojami tādi sociālo mediju uzņēmumi kā "Meta"," paziņojumā par šo lietu sacīja Ņujorkas ģenerālprokurore Letiša Džeimsa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Austrālija plāni aizliegt bērniem līdz pat 16 gadu vecumam izmantot sociālās saziņas vietnes, otrdien paziņojis premjerministrs Entonijs Albanīzs.

Attiecīgs federālais likums tiks pieņemts vēl šogad, pavēstīja Albanīzs, norādot ka tā dēvētie sociālie mediji uz bērniem un jauniešiem atstāj postošu ietekmi.

Minimālais vecums, no kāda bērniem varētu ļaut reģistrēties tādās vietnēs kā "Facebook", "Instagram" un "TikTok", vēl tiek apspriests, taču sagaidāms, ka tas varētu būt no 14 līdz 16 gadiem.

Pats Albanīzs vairākkārt intervijās izteicies, ka dotu priekšroku aizliegumam līdz 16 gadu vecumam.

Vecuma apliecināšanas sistēmas pārbaude tiks veikta tuvāko mēnešu laikā vēl pirms likuma pieņemšanas, kas gaidāma gada nogalē.

"Vēlos redzēt bērnus nevis pie savām ierīcēm, bet sporta laukumos un peldbaseinos, un tenisa kortos," norādīja premjerministrs, kurš pārstāv leiboristus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Jauniešus jāmudina iesaistīties uzņēmējdarbībā

Elīna Volāne, Swedbank Mazo uzņēmumu segmenta vadītāja,18.09.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzsākt savu biznesu nav vienkārši. Jārēķinās ar nozīmīgām pārmaiņām – garantētas algas vietā būs jānopelna pašam, jāmeklē klienti un jāpiesaista darbinieki, jāatrod finansējums, telpas un jārisina simtiem citu jautājumu.

Tomēr cilvēki aizvien dibina uzņēmumus un sāk biznesu “no nulles”, jo iegūst to, kas atsver sarežģījumus – brīvību ikdienā nodarboties ar sev patīkamu lietu un iespēju pašam noteikt savu dienaskārtību. Jaunam cilvēkam sākt šo ceļu ir vieglāk, jo stabilas darba attiecības vēl nav izveidojušās, ir vairāk uzņēmības un augstāka risku tolerance. Latvijas ekonomikai jauniešu iesaiste uzņēmējdarbībā ir kritiski svarīga, jo mazais un vidējais bizness ir un būs mūsu ekonomikas pamats, – jo tas būs lielāks, jo vairāk nākotnē veidosies arī globāla mēroga veiksmes stāstu.

Jauni uzņēmumi un demogrāfija

Statistika rāda, ka uzņēmējdarbību lielākoties uzsāk cilvēki vecumā no 30 līdz 45 gadiem. Šajā vecumā ir apgūta kāda profesija, radusies izpratne par saviem spēkiem un stiprajām pusēm, uzkrāts uzņēmējdarbībai nepieciešamais sākumkapitāls, strādājot algotu darbu. Ņemot vērā 2000. gadu sākuma demogrāfisko bedri, tuvojas laiks, kad Latvijā būs salīdzinoši maz trīsdesmitgadnieku un attiecīgi – var sarukt no jauna dibinātu uzņēmumu skaits. Lursoft dati par jaundibinātajiem uzņēmumiem liecina, ka šī gada astoņos mēnešos ir reģistrēti 6169 jauni uzņēmumi, – lai nākotnē palielinātu, vai vismaz saglabātu jaunreģistrēto uzņēmumu skaitu esošajā līmenī, ir nepieciešams aktivizēt uzņēmējdarbību jauniešu vidū.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Reddit akciju sākotnējā publiskajā piedāvājumā plāno iegūt 500 miljonus dolāru

LETA--AFP,12.03.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālo mediju platforma "Reddit" akciju sākotnējā publiskajā piedāvājumā plāno piesaistīt finansējumu aptuveni 500 miljonu dolāru apmērā, teikts ASV Vērtspapīru un biržu komisijā (SEC) iesniegtajos dokumentos.

Uzņēmums IPO iegūtos līdzekļus plāno izmantot platformas un pelnīšanas iespēju uzlabošanai.

Datums "Reddit" debijai Ņujorkas fondu biržā vēl nav noteikts, bet kompānija paredzējusi emitēt 15,2 miljonus akciju, vienai akcijai nosakot cenu 31-34 dolāru apmērā.

Šis būs pirmais sociālo mediju platformas IPO kopš "Pinterest" debijas biržā 2019.gadā.

"Reddit" 2005.gadā dibināja divi studenti no Virdžīnijas, taču 2006.gadā to iegādājās uzņēmums "Conde Nast", kas izdod tādus žurnālus kā "Vogue", "The New Yorker" un "Vanity Fair".

Uzņēmums 2011.gadā kļuva par neatkarīgu struktūrvienību.

Tāpat kā vietnēm "Facebook", "Instagram", "YouTube" un "TikTok", arī "Reddit" biznesa modelis balstās uz reklāmām, taču, neskatoties uz platformas popularitāti, tā vēl nekad nav guvusi peļņu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Dzīve bez sīkdatnēm – 2024. gadā biznesus un reklāmas nozari transformēs Google politikas izmaiņas

Maiks Dorfmans, Rīgā bāzētās globālās digitālā mārketinga aģentūras RocketScience dibinātājs,18.04.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākā interneta pārlūkprogramma Google Chrome līdz 2024. gada 3. ceturksnim visiem lietotājiem pilnībā atspējos trešo pušu sīkdatnes. Tas nozīmē, ka uzņēmumi – reklāmdevēji saskarsies ar būtiskām grūtībām mērķauditorijas atlasē un lietotāju izsekošanā, kā arī tiešsaistes reklāmas un analītikas nozare piedzīvo būtiskas pārmaiņas.

Klientu uzmanības piesaistīšana kļūs sarežģītāka un dārgāka, arī digitālās reklāmas nozare piedzīvos transformāciju. Lai pārmaiņas neatstātu negatīvu ietekmi uz biznesu, ir ārkārtīgi būtiski izprast to būtību un būt gataviem pielāgot savu reklāmas stratēģiju.

Pārmaiņas industrijā aizsākās 2020. gadā, kad Google paziņoja, ka pārlūkā Chrome (dominējošā pārlūkprogramma ar 65 % tirgus daļu) pakāpeniski atteiksies no trešo pušu sīkdatnēm. Tam sekoja ierobežojumi arī no Safari un Firefox pārlūku puses. Divu revolucionāru Google atjauninājumu ieviešana notiek šogad – 2024. gadā.

Pirmkārt, līdz 2024. gada 3. ceturksnim Google Chrome pilnībā atspējos trešo pušu sīkdatnes visiem lietotājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Jūta kļūst par pirmo ASV štatu, kas ierobežos pusaudžu piekļuvi sociālajiem medijiem

LETA--AP,24.03.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūta ceturtdien kļuva par pirmo ASV štatu, kur ir pieņemts likums, kas ierobežos pusaudžu piekļuvi sociālajiem medijiem.

Jūtas republikāņu gubernators Spensers Kokss parakstīja likumu, kura mērķis ir ierobežot bērnu un pusaudžu iespējas izmantot sociālos medijus un atturēt uzņēmumus no bērnu pievilināšanas šīm vietnēm.

Līdzīgi likumprojekti ir izstrādāti arī citos ASV štatos, tostarp Ārkanzasā, Teksasā, Ohaio un Luiziānā.

Pieņemtais likums paredz, ka sociālo mediju uzņēmumiem ir jānodrošina vecākiem piekļuve viņu bērnu kontiem, jānosaka aizliegums bērniem izmantot sociālos medijus no plkst.22.30 līdz plkst.6.30, kā arī jāpārbauda vecums visiem Jūtas iedzīvotājiem, kas grib izmantot sociālos medijus.

Sociālo mediju uzņēmumiem ne vien jānodrošina tas, ka bērni izmanto sociālos medijus tikai ar vecāku piekrišanu, bet arī jāizpilda likuma noteiktais aizliegums piesaistīt nepilngadīgos ar reklāmām un parādīt tās meklēšanas rezultātos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju uzņēmums “Tet” atklāj jaunu zīmolu “Backscreen”, kas piedāvā mūsdienīgu pakalpojumu kopumu video satura uzglabāšanai, apstrādei, publicēšanai, straumēšanai un atskaņošanai.

Jaunā zīmola nodrošinātie pakalpojumi ir noderīgi video uz pieprasījuma, tiešraides TV kanālu, dažādu pasākumu tiešraižu, sporta pārraižu, digitālo apmācību, uzņēmumu mārketinga un jebkura cita video satura straumēšanai. Sniegtie pakalpojumi ir mērogojami tā, ka tos var izmantot gan lielas raidorganizācijas un telekomunikāciju uzņēmumi ar miljoniem skatītāju, gan arī tādi satura īpašnieki, kuriem ir nepieciešams pārraidīt vienu tiešraidi vai dažus video klipus nelielam skatītāju skaitam.

OTT platformu popularitāte īpaši strauji augusi pēdējo gadu laikā, un tiek prognozēts, ka straumēšanas platformas pavisam drīz pilnībā aizstās tradicionālo televīziju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Grāmatu rakstīšana un to izdošana pasaules tirgū ir ne tikai talantīga cilvēka pašizpausme, bet arī labs naudas gūšanas avots, ja lieta padodas. Vai šāda biznesa niša ir arī Latvijā un kā tajā veicas, Dienas Bizness jautāja grāmatu autoram, publicistam Lato Lapsam.

Vai grāmatu rakstīšanu un izdošanu Latvijā var dēvēt par biznesu?

Es neatklāšu jaunu Ameriku, sakot, ka jebkurā tirgū ir dažādas nišas. Savas nišas meklējums tirgū dažkārt ir samērā ilgstošs process. Ir cilvēki, kam tas padodas ātrāk, ir - kam ilgāk. Nenotiek jau tā, ka cilvēks tikai ar savām priekšzināšanām, ieraugot jaunu tirgu, uzreiz apjēdz, kas tieši un kā tieši viņam nesīs prieku, laimi un labumu, un, sācis darīt, tūdaļ arī gūst kāroto. Pirmkārt, zināšanas un pieredze nāk ar laiku. Otrkārt, arī izpratne par to, ko cilvēks patiesībā vēlas, ar laiku mainās kā viss šajā pasaulē. Es, kad atgriezos no dienesta PSRS armijā, vienkārši meklēju darbu. 1990. gada maijā sāku strādāt laikrakstā Diena, kad pats laikraksts vēl neiznāca. Nezināju jau tobrīd, ko es īsti gribu, vienkārši vajadzēja darba vietu un nopelnīt kaut kādu naudu papildus studijām. Un tādu kā es tur bija daudz – viss reportieru korpuss, kas bija absolūti izcilākais visu laiku ziņu dienests Latvijā. Tikai, ejot gadiem un beigu beigās nonākot līdz aģentūras LETA galvenā redaktora postenim, sāku sev uzdot jautājumus – vai es vēlos vadīt ziņu dienestu un strādāt 12 un 14 stundas dienā, kas ir nepieciešams, ja šādu darbu grib izdarīt kārtīgi, godprātīgi un kvalitatīvi – ne tā, kā to dara pašreizējie, piemēram, tā sauktie sabiedriskie mediji. Tad arī parādās jautājums - vai tu to vēlies, vai tu kļūsti laimīgāks no šāda darba vai tikai strādā citu cilvēku dēļ. Tā arī nonācu pie savas personiskās tirgus nišas – grāmatu rakstīšanas un publicistikas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV ceturtdien aizliedza Krievijas uzņēmumam "Kaspersky Lab" izplatīt Savienotajās Valstīs savus pretvīrusu programmatūras produktus, pavēstīja ASV Tirdzniecības ministrija.

""Kaspersky" (..) vairs nevarēs (..) pārdot savu programmatūru Amerikas Savienotajās Valstīs vai nodrošināt atjauninājumus programmatūrai, kas jau tiek izmantota," teikts paziņojumā.

"Krievija ir vairākkārt demonstrējusi, ka tai ir spējas un nodomi izmantot Krievijas uzņēmumus, tādus kā "Kaspersky Lab", lai vāktu sensitīvu ASV informāciju un izmantotu to kā ieroci", norādīja ASV tirdzniecības ministre Džina Raimondo.

Tirdzniecības ministrija ar šiem pasākumiem parāda ASV pretiniekiem, ka tā nevilcināsies rīkoties, ja "viņu tehnoloģijas rada apdraudējumu Savienotajām Valstīm un to pilsoņiem", viņa piebilda.

"Kaspersky Lab" galvenā mītne atrodas Maskavā, uzņēmumam ir biroji 31 pasaules valstī un tā programmatūrai ir vairāk nekā 400 miljoni lietotāju visā pasaulē, informē Tirdzniecības ministrija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienībā (ES) piektdien stājies spēkā stājies Digitālo pakalpojumu akta (DSA) pirmais posms, kura nolūks ir panākt, lai pasaulē lielākie tehnoloģiju uzņēmumi apkarotu nelikumīgu saturu un garantētu lietotāju drošību internetā.

DSA pirmais posms ietekmē 19 ļoti lielas digitālās platformas, tai skaitā sociālo mediju tīklus, vietnes un interneta mazumtirdzniecības uzņēmumus ar vismaz 45 miljoniem aktīvu ikmēneša lietotāju ES.

Tādējādi jaunās prasības attiecas uz "Alibaba AliExpress", "Amazon Store", "Apple AppStore", "Booking.com", "Meta" piederošajiem sociālajiem tīkliem "Facebook" un "Instagram", "Google" pakalpojumiem "Maps", "Play" un "Shopping", "LinkedIn", "Pinterest", "Snapchat", "TikTok", "X" (agrāk "Twitter"), "Wikipedia", "YouTube" un "Zalando", kā arī "Bing" un "Google Search".

"Šīm sistēmiskajām platfiormām ir ļoti, ļoti svarīga loma mūsu ikdienas dzīvē, un šobrīd pienācis laiks Eiropai un mums noteikt savus noteikumus," norāda ES iekšējā tirgus komisārs Tjerī Bretons.

Komentāri

Pievienot komentāru