Eiropas Parlamenta (EP) deputāti otrdien pieņēma noteikumus, kas ļaus projektēt apaļīgāka dizaina kravas automobiļus, kā arī ievieš svara un garuma atlaides, ja kravas pārvadātājs izmanto alternatīvās degvielas dzinējus vai veic videi draudzīgākos intermodālos pārvadājumus, informē EP.
Par jaunajiem noteikumiem EP jau vienojies ar Padomi Itālijas prezidentūras laikā pagājušā gada decembrī.
Jaunās dizaina prasības - grozījumi 1996.gadā pieņemtajā masas un gabarītu direktīvā - pieļaus citādu kravas auto dizainu, un ļaus arī pārsniegt pašreizējos svara un garuma ierobežojumus, ja tādējādi tiks uzlabota ceļu satiksmes drošība un vides aizsardzība.
Jaunās noapaļotākās kabīnes paplašinās vadītāja redzamības lauku, ļaujot pamanīt neaizsargātus ceļu satiksmes dalībniekus, piemēram, riteņbraucējus.
Automobiļiem, kuru dzinēji darbojas ar alternatīvo degvielu, atļautais svars varēs būt pat par 1 tonnu lielāks, tādējādi stimulējot videi draudzīgāku tehnoloģiju apguvi.
Liektā forma mazinās trieciena ietekmi negadījumos.
Kravas transportlīdzekļa aizmugurē pievienoti aerodinamiskie vairogi palīdzētu samazināt degvielas patēriņu un emisijas.
Intermodālajos pārvadājumos papildus atļauts garums līdz 15cm attiecībā uz 45 pēdu standarta konteineriem, lai veicinātu kravas transportēšanu, kurā kombinēti vairāki transporta veidi (citastarp jūras vai dzelzceļa pārvadājumus, kas ir videi daudz draudzīgāki).
Dalībvalstīm būtu jāveic konkrēti pasākumi, lai apzinātu satiksmē esošus transportlīdzekļus, kas varētu būt pārsnieguši attiecīgos svara ierobežojumus. Vajadzētu nodrošināt šādu transportlīdzekļu masas sensoru datu pieejamību arī vadītājam.
Dalībvalstīm attiecīgie noteikumi jāievieš divu gadu laikā pēc pārskatītās direktīvas stāšanās spēkā. Noteikumi par kabīņu dizainu stāsies spēkā trīs gadus pēc tam, kad būs apstiprināti noteikumi par jauno auto dizainu laišanu tirgū. Komisija plāno ierosināt attiecīgos tipa apstiprinājuma noteikumus līdz 2016.gadam.
Direktīva vēl jāapstiprina ES Padomei.