Cilvēki, sākoties vasaras sezonai, vairāk pērk sastāvdaļas dažādu ēdienu un dzērienu gatavošanai mājās, liecina veikalu tīkla Elvi pārdošanas rādītāji, kas ļauj izdarīt secinājumus arī par pircēju uzvedību.
Aprīlī un maijā, iestājoties siltākam laikam, cilvēki sākuši vairāk pirkt sastāvdaļas auksto zupu pagatavošanai. Konservēto biešu pārdošanas apjoms veikalu tīkla Elvi veikalos palielinājies par 313%, bet konservētie zupu maisījumi, arī aukstās zupas pārdoti par 126% vairāk, nekā iepriekš. Straujš kāpums – 58% vērojams kefīra, paniņu un rūgušpiena pārdošanas apjomā, kas arī tiek saistīts ar auksto zupu izejvielu pārdošanas pieaugumu un pierāda, ka sākusies auksto zupu sezona.
Tas, ka par 49% pieaudzis dažādu sīrupu pārdošanas apjoms, liecina, ka arī negāzētos dzērienus pircēji labāk gatavo paši, mājās atšķaidot sīrupu ar ūdeni. Tomēr, vasarai sākoties, pieaudzis arī dzirkstošo atspirdzinoš dzērienu patēriņš – maijā dažādas limonādes, kvasi, minerālūdeņi pārdoti no 28% līdz pat 50% vairāk, nekā aprīļa sākumā.
Tāpat ļoti pieaudzis ruma un džina pārdošanas apjoms – par 83%. Tā, ka šie dzērieni ir ļoti iecienīti dažādu kokteiļu sastāvdaļām, acīmredzot pircēji šovasar alkoholiskos kokteiļus labprāt gatavo paši.
Tas, ka krietni pieaugusi dažādu saldēto mīklu, kā arī esences un etiķa pārdošana, liecina, ka sācies plātsmaižu cepšanas laiks un gaļas marinēšanas laiks piknikiem.