Drone Technology rada savu unikālu multirotoru sistēmu dažādas tehnikas izmantošanai
Trīsarpus gadu darba rezultāts ir daži desmiti tālvadības gaisa kuģu sistēmu (RPAS, kas šajā gadījumā ir oktokopteri) pasūtījumi, sarunā ar Dienas Biznesu norāda SIA Drone Technology (DT) izpilddirektors Reinis Točelovskis. Projektā investētie līdzekļi – pusmiljons eiro – nākuši gan no privātajiem avotiem, gan Citadele bankas, gan Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (Eiropas reģionālās attīstības fonda nauda caur Transporta mašīnbūves kompetences centru).
RPAS izveidošanas ideja radusies, kad DT saistītā kompānija piedāvājusi Latvijas gaisa satiksmei atjaunot simulatora treniņu vajadzībām lidostas teritorijas aktuālo vizuālo vides informāciju. Kāds no kompānijas inženieriem ierosinājis skanēšanu veikt no gaisa ar 3D mērījumu tehnoloģiju kompānijas FARO lāzerskeneriem, stāsta R. Točelovskis. Ideja, kas tobrīd likusies kā bērnības sapnis, pārtapusi realitātē. Kaut arī šobrīd pat amatieri var iegādāties visas nepieciešamās detaļas internetā, salikt RPAS un ar to lidināties, DT izveidojusi savu oktokopteri.
Tā kā pirktspēja šeit ir četras līdz sešas reizes mazāka nekā Rietumeiropā, Amerikā vai arābu valstīs, Baltijas valstis nav tirgus, uz ko DT fokusējas. DT lidaparāts pirmoreiz demonstrēts pērn Intergeo izstādē Berlīnē FARO stendā, un šobrīd DT pieejams FARO dīleru tīkls ar 20 tūkst. klientu visā pasaulē. Viens no pasūtītājiem, kam pirmajam tiks piegādāti DT lidaparāti, ir kāda Brazīlijas kompānija, kas nodarbojas ar mežizstrādi. Tāpat atkarībā no piekares, RPAS ir liels potenciāls kravu piegādē, ražas gatavības analīzei lauksaimniecībā, derīgo izrakteņu ieguves apjomu kontrolē, daudz precīzākiem uzmērījumiem no gaisa būvniecības vajadzībām, tostarp 3D failu iegūšanai augstceltnēs, atzīmē R. Točelovskis. DT ir izstrādājusi arī īpašu piekari speciālajām misijām ar dienas un nakts, kā arī infrasarkanā spektra redzamību un lāzerrādītāju. Kopumā šobrīd noslēgti daži desmiti piegādes līgumu trīs kontinentos.
Tā kā klientu prasības, proti, lidaparāta integrācija ar dažādām iekārtām atšķiras, līnijveida ražošana nenotiek. DT kapacitāte ir no 2–3 lidaparātiem mēnesī, un RPAS izgatavošanas laiks ir apmēram 3–5 mēneši no pasūtījuma brīža. DT šogad plāno piedalīties četrās starptautiskās izstādēs, tostarp Austrālijā, kur ir strauji augošs tirgus.
Plašāk lasiet rakstā Orientējas uz industriālajiem lietotājiem otrdienas, 3. marta, laikrakstā Dienas Bizness (6. lpp.)!