Lieliski autoceļi, attīstīta ostas infrastruktūra un konstruktīva sadarbība ar valsts struktūrām.
Tie ir iemesli, kuru dēļ prāmju uzņēmums DFDS Seaways devis priekšroku Lietuvai.
Dānijas kapitāla uzņēmums DFDS Seaways ir Lietuvā nozīmīgākais prāmju īpašnieks un operators, kas pērn Dienas Biznesa veidotajā Baltijas TOP 300 sarakstā ieņēma 184.vietu ar 74,3 miljonu eiro apgrozījumu 2010. gadā. Pērn apgrozījums bijis par deviņiem miljoniem eiro lielāks, un šogad tas turpina kāpt. Dienas Biznesam veidojot reportāžu par Klaipēdas ostu, iepriekš neplānotai intervijai laiku atlicināja arī AB DFDS Seaways rīkotājdirektors Jons Nazarovs (Jonas Nazarovas). Uzņēmumam ir trīs darbības pamatvirzieni – pirmkārt, DFDS Seaways ir īpašnieki daļai DFDS grupas kuģu. Otrkārt, kompānija strādā kā kravu aģenti, treškārt – kā pasažieru pārvadājumu nodrošinātāji DFDS prāmju līnijās. No Klaipēdas ostas tiek nodrošinātas četras prāmju līnijas – uz Ķīli un Zasņicu Vācijā, Karlshamnu Zviedrijā un Fredericiju Dānijā. Galvenokārt tās ir ro – ro kravu līnijas. Konteineru pārvadājumi ir salīdzinoši nedaudz, taču tas arī nav pamata segments, norāda J. Nazarovs. Lai gan kopumā Klaipēdas ostā dominē vietējās izcelsmes kravas, DFDS Seaways prāmji lielākoties ir multimodālo tranzīta pārvadājumu posms. Pamata maršruti ir Krievija – Eiropas kontinentālā daļa vai Krievija – Skandināvija un atpakaļ.
Pirms pāris gadiem notikušas radikālas izmaiņas Lietuvas Valsts ieņēmumu dienestā un Nodokļu inspekcijā. «No «vainas prezumpcijas» viņi mainīja kursu uz «nevainības prezumpciju». Tas ļāva Ieņēmumu dienestam atbrīvot administratīvos resursus, koncentrēties tikai uz problemātiskajiem gadījumiem, bet godīgie nodokļu maksātāji tika atbrīvoti no nevajadzīgas birokrātijas un stresa. Galu galā ieguvums ir abpusējs, jo kontrolējošo institūciju liekas darbības nozīmē darba laika patēriņu – kā ierēdņiem, tā biznesam,» skaidro J. Nazarovs. Arī Klaipēdas ostas pārvaldes kā valsts struktūras pamatuzdevums ir veicināt biznesa vides attīstību, gan novēršot birokrātiskus šķēršļus, gan tiešā veidā ieguldot infrastruktūrā. DB jau rakstīja, ka Klaipēdas ostā top jauns prāmju terminālis. Jons Nazarovs atzīst, ka gatava infrastruktūra ir ļoti labs stimuls plānot darbības paplašināšanu. Jautāts, vai situācija jūras pārvadājumu jomā ir tik labvēlīga, lai paplašinātu darbību, uzņēmējs ir optimistisks. «Krīzes nāk un iet. Mēs domājam mazliet tālāk par šā brīža šaurajām interesēm. Un ticam, ka DFDS kā starptautiska prāmju kompānija būs ilgtspējīga. Nav saprātīgi būvēt biznesu tā, lai uzreiz ielēktu tirgū un tikpat ātri izlidotu ārā. Biznesu jābūvē ar pamatīgu perspektīvu.»
Visu rakstu lasiet 20. jūnija laikrakstā Dienas Bizness.