Dzelzceļa avārija Daugavpils novada Naujienes pagastā bijusi augstākās kategorijas avārija, kādas Latvijā notiek reti, atzīst Latvijas Dzelzceļa (LDz) prezidents Uģis Magonis. Latvijas Dzelzceļš dara visu, lai šādas avārijas neatkārtotos.
Vilcienu kustība posmā Daugavpils – Indra pēc pirmdien notikušā dzelzceļa negadījuma ir atjaunota. Satiksme atjaunota šodien plkst. 9.00, jo pa nakti veikti nepieciešamie remontdarbi un atjaunota sliežu ceļa klātne, informē Latvijas Dzelzceļš.
Līdz kustības atsākšanai virzienā no Baltkrievijas atiešanu gaidīja vairāk kā 80 vilcienu sastāvu, savukārt Latvijā, virzienā uz Baltkrieviju, kavējās vairāk nekā 50 vilcienu sastāvu, kuri nevarēja doties maršrutā avārijas izraisīto seku dēļ.
Izplūdušo vielu apjoms pagaidām precīzi nav aprēķināts, tomēr pagaidām zināms, ka ir izplūdušas 120 tonnas ar tehnisko šķīdinātāju un viena cisterna ar minerālsmērvielu. No negadījumā iesaistītajiem vagoniem divi vagoni pieder klientiem no Latvijas – tajos pārvadātas ogles un nafta, pārējie negadījumā iesaistīto vagonu kravas saņēmēji ir Igaunijā. Visi vagoni ir privāti.
LDz jau ir izstrādājis vides sanācijas plānu, lai likvidētu negadījuma sekas. Šobrīd tiek veikts zaudējumu aprēķins. Sarunā ar Latvijas Radio 1 U. Magonis atzina, ka būs jārēķina izmaksas, kas saistītas ar sliežu ceļa atjaunošanu, ar vagonu bojājumiem, jo lielākā daļa no tiem bija ārzemju klientiem piederoša, kā arī jāskatās, cik izmaksās vides kaitējuma novēršana.
Latvijas Dzelzceļa prezidents arī izsaka pateicību LDz darbiniekiem, Valsts Ugunsdzēsības un glābšanas dienestam, kā arī Baltkrievijas dzelzceļa darbiniekiem par operatīvo rīcību avārījas seku novēršanā, kas ļāva ievērojami samazināt iespējamo apdraudējumu un kaitējumu dabai.
Tāpat U. Magonis pateicas Latvijas un Baltkrievijas robežsardzei, kas ļāva Baltkrievijas dzelzceļa darbiniekiem ātrāk doties palīgā avārijas seku novēršanai.
Db.lv jau vēstīja, ka 8. janvārī ap plkst. 22.10 apmēram vienu kilometru aiz Kraujas stacijasnegadījuma rezultātā no sliedēm noskrēja 17 kravas vagoni. No pieciem vagoniem noplūda minerālsmērviela un tehniskais šķīdinātājs.