Prognozēt, kurš būs Daugavpils mērs pēc pašvaldību vēlēšanām, ir tikpat sarežģīti, kā atminēt piecus skaitļus Latloto izlozē - neiespējami tas nav, bet nejaušības procents ir ļoti liels. Latgales lielākā pilsēta aizvadījusi četrus kaislību pilnus gadus, piedzīvojusi trīs mērus un pat viena politiķa slepkavību, kā arī vairākus skandālus, turpinot Latvijas pilsētu apskatu, raksta laikraksts Diena.
Tas norāda, ka Daugavpils ir daudz nabadzīgāka nekā Jūrmala, tomēr politiskās cīņas ziņā tai stipri līdzīga, atzīstot paši iedzīvotāji un deputāti. Tiesa, 2009. gadā varēja likties, ka situācija būs daudz stabilāka - Jūrmalā 5% barjeru pārvarēja 10 partiju, Daugavpilī - tikai četras no 14. Teorētiski varēja izveidot samērā stabilu koalīciju, tomēr praksē viss izrādījās sarežģītāk.
Pirms četriem gadiem Daugavpils domē iezīmējās divi līderi - LPP/LC un LSDSP, kam bija pa piecām vietām, trīs deputāti bija Saskaņas centram, bet divi - vietējai partijai Latgales tauta, kuras līderis Grigorijs Ņemcovs kļuva par vicemēru, bet 2010. gadā viņu nošāva pašā pilsētas centrā. Slepkavība joprojām ir miglā tīta, un vietējie politiķi atzīst, ka tā negatīvi ietekmējusi politisko vidi pilsētā, skaidro Diena.
Vairāki skandāli, kas pēdējos gados satricinājuši Daugavpili, radījuši priekšstatu, ka lēmumu pieņemšanu ietekmē cilvēki, kas «bīda» savas intereses, norāda laikraksts. Pirms vēlēšanām aktīvi tiekot izmantota retorika par to, ka domes vadītāji saņem norādījumus no cilvēkiem, kas viņiem uzspiež pilsētai nelabvēlīgus lēmumus.
Viens skandāls Daugavpilī saistās ar jauno tramvaju iepirkumu, kaut apgalvot, ka aiz konkursa rezultātiem vīdēja konkrētas intereses, šķietami neesot pamata. Ceļš pretī moderniem tramvajiem pilsētai bijis sāpīgs – pēc pirmā uzvarētāja pasludināšanas 2012. gadā Iepirkumu uzraudzības birojs aizliedza slēgt līgumu ar uzvarētāju Sanktpēterburgas uzņēmumu Vagonmash, jo tika pierādīts, ka tam ir lieli nodokļu parādi un piedāvājums neatbilst vairākiem kritērijiem. Pie tramvajiem dome bija spiesta atgriezties otrreiz, un tad no diviem piedāvājumiem konkursā uzvarēja Baltkrievijas – Latvijas uzņēmumu apvienības Belkomunmaš un Agmen Consulting Bureau piedāvājums par Ls 4 614 312. Vietējo ražotāju - Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas – piedāvājums bija par gandrīz miljonu latu dārgāks, atgādina Diena.
Galerijā - pilsēta fotogrāfijās.