Jaunākais izdevums

Starptautiskās Bike To Work nedēļas ietvaros Latvijas Riteņbraucēju apvienība un velovortāls Divritenis.lv (Veloriga.lv) 13.maijā rīkos ikgadējo riteņbraucēju skaitīšanu ar mērķi noskaidrot braucēju skaita pieauguma tendences.

Latvijas Riteņbraucēju apvienība datu uzskaiti Rīgā veic kopš 2008. gada, savukārt biedrība Velo-redele Liepājā kopš 2014. gada. Pirmo reizi riteņbraucēju skaitīšanā ar velo draudzīgu organizāciju atbalstu iesaistīsies arī citas Latvijas pilsētas – Valmiera, Rēzekne, Daugavpils, Jēkabpils, Jelgava, Jūrmala un Ventspils.

Skaitīšanas mērķis ir nevis noteikt kopējo riteņbraucēju skaitu, kas nav tehniski iespējams, bet gan fiksēt braucēju skaita izmaiņas, salīdzinot jaunākos datus ar iepriekš attiecīgajā vietā un laikā iegūtajiem. Atkārtotas skaitīšanas noteiktās vietās un datu salīdzināšana vairāku gadu griezumā ļauj izdarīt secinājumus par riteņbraucēju kā satiksmes dalībnieku skaita izmaiņām. Šie fakti ir noderīgi, lai konsultētu pašvaldības par nepieciešamo infrastruktūru un pētījumu veicējus par ikdienas riteņbraukšanu.

Tradicionāli riteņbraucēju skaitīšana notiks darba dienā laikā posmā no 8 līdz 9 no rīta vietās ar aktīvu braucēju plūsmu – ielās, velojoslās, uz tiltem un satiksmes pārvadiem pār dzelzceļu. Laiks ir izvēlēts apzināti, kad cilvēki pamatā brauc uz darbu vai mācību iestādi – tātad tie ir riteņbraucēji, kas ar divriteni pārvietojas ikdienā. Vēlāk vai brīvdienās ielās izbrauc atpūtas pēc un ļoti iespējams, ka to nedara katru dienu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Rīgā velo infrastruktūru plāno attīstīt; svarīgākais - vienots tīklojums

Baiba Zālīte, speciāli db.lv,11.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopumā Rīgā izbūvēti velo ceļi 50 kilometru garumā, savukārt pērn ieviestas pirmās velo joslas Dzirnavu, Elizabetes un Lāčplēša ielās, portālu db.lv informēja Rīgas domes Satiksmes departamenta komunikāciju speciāliste Ilze Dišlere.

Pagājušā gada nogalē arī izbūvēta speciāla nobrauktuve velobraucējiem no Akmens tilta un velo ceļš Vecmīlgrāvis – Vecāķi.

Students Artūrs Buzijans, kurš Rīgā aktīvi pārvietojas ar velosipēdu, dalās pieredzē ar db.lv: «No sākuma, kad velo joslas uztaisīja, man šķita forši, ka tās ir, bet tajā pašā laikā es brīnījos, vai vispār kāds pa tām bija pabraucis. Brīžiem tās bija nebraucamā stāvoklī. Tādas bedres gar sāniem, ka jābrauc iekšā mašīnu joslā. Ar laiku sāka lāpīt bedres un tagad ir diezgan labi.»

«Latviešu valoda ir ļoti veiksmīga ar to, ka brauktuve ir braukšanai un ietve - iešanai. Ar velosipēdu brauc, tāpēc ar braucamo uz ietves nav ko rādīties,» db.lv norāda Latvijas Riteņbraucēju apvienības valdes priekšsēdētājs Viesturs Silenieks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Valmiera izvēlas gājēju-velosipēdistu ceļus

Baiba Zālīte, speciāli db.lv,06.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valmierā velo infrastruktūra organizēta veidojot gājēju-velosipēdistu ceļus, nevis iezīmējot velo joslas brauktuvē.

Šobrīd Valmierā velo satiksme ir nodrošināta vairāk nekā 11 kilometru garumā. «Valmiera ir izvēlējusies velo infrastruktūras attīstības ceļu kompleksā risinājumā ar maģistrālo ielu rekonstrukcijas projektiem. Uzsākot maģistrālo pilsētas ielu rekonstrukcijas projektus 2009. gadā, velo infrastruktūras attīstība vietās, kur to atļauj ielu parametri, notiek izveidojot vienvirziena vai abu virzienu gājēju - velosipēdistu ceļus,» db.lv pastāstīja Valmieras pilsētas pašvaldības Sabiedrisko attiecību speciāliste vides komunikācijā Kristīne Melece.

Toms Treimanis, kurš Valmierā pārvietojas ar velosipēdu, klāstīja, ka dažviet veloceliņi Valmierā negaidīti beidzas, tomēr kopumā izveidotā sistēma viņu apmierina. «Tas, kas ir iesākts, tas ir ļoti labi, bet kaut kā nav pabeigts līdz galam. Nav izveidots kopīgs tīklojums,» sacīja T. Treimanis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ģimenes uzņēmums "BS bicycles" Dobelē rada personalizēta dizaina velosipēdus, kurus tuvākā gada laikā plānots arī eksportēt.

Uzņēmuma īpašnieks Arvīds Borherts-Smiļģis velo nozarē sāka strādāt 2007.gadā pēc vidusskolas absolvēšanas - iesākumā kā pārdevējs velo veikalā, vēlāk tika apmācīts par velosipēdu mehāniķi. Paša uzņēmējdarbība aizsākās 2014.gadā, piedāvājot velosipēdu atjaunošanu un remontu, tomēr klientu pieprasījuma un uzkrāto zināšanu vadītam A.Borhertam-Smiļģim radās ideja par sava velosipēdu zīmola izveidi, jo tā ir niša, ko viņš vēlas attīstīt.

Uzsākot sadarbību ar pasaulē vadošajiem un atpazīstamajiem velosipēdu daļu ražotājiem, 2018. gadā tika dibināta velosipēdu ražotne, firma "BS bicycles", kurā sākta velosipēdu izgatavošana un no 2019.gada uzņēmums strādā kā zīmols "Barons Velo", savukārt 2020.gada februārī saņemta arī preču zīme "Barons Velo®".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Svētdien, 14. maijā plkst. 11:00 Piedzīvojumu parkā jau tradicionāli ar krāšņu velobraucienu tiks atklāta Ventspils vasaras tūrisma un velo sezona. Šogad velobrauciena moto ir “Ieripo vasarā!”

Atbilstoši moto velobrauciena dalībnieki ir aicināti padomāt par sava velosipēda un apģērba noformējumu. Kā jau ierasts, interesantākā noformējuma īpašnieki, saņems pārsteiguma balvas! Pavisam plānots apbalvot dalībniekus septiņās dažādās nominācijās.

Velobrauciens notiks divās trasēs: 2,1 km garajā bērnu trasē un 8,6 km garā trasē. Bērnu distance (2,1 km) – Starts Piedzīvojumu parkā – Saules iela – Pionieru iela – Ganību iela – Krustkalnu iela – finišs Piedzīvojumu parkā. Garā trase (8,6 km) – Starts Piedzīvojumu parkā – Saules iela – Lielais prospekts – Kroņu iela – Loču iela – K.Valdemāra iela – Ostas iela – Prāmju iela – Kuldīgas iela – Ganību iela – Krustkalnu iela – finišs Piedzīvojumu parkā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms diviem gadiem dibinātais velosipēdu pārsegu ražotājs SIA Velo Sock strauji kāpina eksporta apjomu, šobrīd tie ceļo uz 53 valstīm, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

2015. gadā SIA Velo Sock plāno divkāršot apgrozījumu, sasniedzot 50 tūkst. eiro. Tāpat šogad ir iecerēts dubultot velosipēdu pārsegu eksporta apjomu. Uzņēmums sācis arī ceļojumu koferu pārsegu ražošanu, ir radīti prototipi sniega dēļu un bērnu ratiņu pārsegiem.

Interjera priekšmets

Velo Sock ir funkcionāls dizaina izstrādājums, kas tika radīts tiem velosipēdistiem, kuri uzglabā savus braucamos dzīvojamajā telpā, pārvadā automašīnā vai sabiedriskajā transportā. Tas palīdz izvairīties no netīrumu ienešanas telpās, kalpo kā dekoratīvs elements. «Lietojot pārsegu, kas aizsedz vairāk nekā pusi no velosipēda, braucamais tiek integrēts kopējā telpas interjerā,» stāsta SIA Velo Sock vadītājs Gvido Bajārs. Tā kā izstrādājums tiek ražots no izturīgiem un elastīgajiem materiāliem (poliesters, spandeks), pieaugušo velosipēdiem tas ir vienā izmērā, savukārt bērnu velosipēdu pārsegi tiek ražoti četros dažādos izmēros. Velozeķēm ir desmit dažādi apdrukas veidi, kurus iedvesmojusi daba, tendences arhitektūrā, interjera dizainā un velosipēdu kultūrā. Pārsegs ir ērti lietojams un mazgājams veļas mašīnā. Juridiskām personām Velo Sock piedāvā īpašus tām radītus dizaina risinājumus, kas tiek izmantoti, piemēram, reklāmas nolūkos. Velozeķes tiek ražotas arī kā korporatīvās dāvanas. SIA Velo Sock vēlas sākt sadarbību gan ar vietējiem, gan ārvalstu velosipēdu ražotājiem, kā arī Latvijas triatlona komandu. «Tuvākajā laikā plānojam sadarbību ar Latvijas ražotāju Materia Bikes un Beļģu kompāniju Brokebike, viens no sadarbības veidiem varētu būt, ka mēs ražojam velozeķi ar attiecīgās kompānijas logo, personalizētus pārvalkus, otrs – ražot privāto preču zīmju produktus, » informē G. Bajārs. Šobrīd Velo Sock ražošanas jauda ir 100 velozeķes dienā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Velo nomu nodrošinās arī ziemā

Lelde Petrāne,10.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2015. gada velo sezonā turpinājusi palielināties nomas velosipēdu popularitāte un kopējais nomas darījumu skaits ir divkāršojies, sasniedzot divdesmit tūkstošus, no tiem 40% veikti abonementu ietvaros.

Visaktīvāk velo nomas pakalpojumus izmantojuši Latvijas iedzīvotāji, kuri veikuši 80% no visiem braucieniem, liecina Sixt velo nomas apkopotie dati. Otro gadu, atsaucoties uz pieprasījumu, populārākajos nomas punktos Rīgas centrā un šogad arī Jūrmalā velosipēdi būs pieejami ziemā.

Vidējais nomas velosipēda lietošanas ilgums, salīdzinot ar pagājušo gadu, ir samazinājies no 3,5 stundām uz 2,6 stundām, kas skaidrojams ar velo nomas popularitātes pieaugumu pašmāju velo lietotāju vidū. Iedzīvotāji arvien biežāk velo nomas pakalpojumus izmanto gan braucienam uz un no darba.Tāpat velosipēdi tiek lietoti brīvdienu izbraucieniem uz attālākām pilsētas atpūtas vietām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Velo Sock plāno kotēt akcijas biržas alternatīvajā tirgū First North

LETA,23.03.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Velosipēdu pārsegu ražotāja SIA "Velo Sock" saņems Eiropas Savienības (ES) fondu līdzfinansējumu slēgtai akciju emisijai, lai tās iekļautu biržas "Nasdaq Riga" alternatīvajā tirgū "First North", liecina Centrālās finanšu un līgumu aģentūras (CFLA) informācija.

Projekta kopējās izmaksas ir 161 898 eiro, no kuriem attiecināmās izmaksas ir 133 800 eiro. No tiem 66 900 eiro ir piešķirtais ES fondu finansējums.

Projekta plānotie rezultāti ir veiksmīga "Velo Sock" akciju emisija, piesaistot finansējumu viena miljona eiro apmērā.

Projekta mērķis ir veicināt investoru un kapitāla piesaisti "Velo Sock" akciju privātā izvietojuma ietvaros. Projekta galvenās darbības ir "Velo Sock" sagatavošana vērtspapīru iekļaušanai "First North" sarakstā, tostarp emisijas organizētāja konsultācija un kapitāla piesaistīšana, dokumentu sagatavošana, apstiprināšana un publicēšana, tirdzniecības vietas sertificēta konsultanta konsultācija un dokumentu sagatavošana, zvērināta revidenta konsultācija un dokumentu sagatavošana.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Velo pārdošanas ritenis ir iegriezies

Linda Zalāne,15.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunu un lietotu velosipēdu tirgotājiem sācies aktīvais pārdošanas laiks; uzvaras gājienā devušies pilsētas jeb komforta velosipēdi, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Aktīvāka velo kustība aizsākusies pirms aptuveni četriem gadiem, bet pēdējā gada laikā, līdz ar velo infrastruktūras uzlabošanu Rīgā, divriteņu tirgotājiem veicoties vēl labāk. Grūdiens bijis arī Rīgas satiksmes lēmums paaugstināt sabiedriskā transporta biļešu cenu, līdz ar to aizvien vairāk rīdzinieku kā ikdienas transporta līdzekli izvēlas velosipēdu. Vai izvēlē krīt par labu jaunam vai lietotam velosipēdam lielā mērā nosaka pircēja maksātspēja, atzīst DB aptaujātie tirgotāji. «Kritiskā masa ir sasniegta. Pagaidām velo infrastruktūras attīstība Rīgā pat netiek līdzi braucēju skaita palielināšanās tempiem. Protams, Amsterdamas vai Kopenhāgenas apjomu velosipēdistu skaita ziņā vēl nesasniegsim vairākus gadus,» atzīst SIA Gandrs valdes loceklis Edgars Ražinskis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar jaunajiem ceļu satiksmes noteikumiem velosipēdisti nedrīkstēs braukt pa ietvi, to darīt varēs tikai izņēmumu gadījumos. Tomēr stingrāki sodi velosipēdistiem netiks paredzēti, aģentūrai LETA norādīja Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) valdes priekšsēdētājs Andris Lukstiņš.

Viņš skaidroja, ka jau patlaban velosipēdistiem ir paredzēti sodi līdz 30 eiro apmērā, taču sodi neesot risinājumi. Vairāk esot jāorientējas uz aizrādījumu un brīdinājumu izteikšanu.

Šodien velokafejnīcā Miit, atverot īpašo pop-up velo eksaminēšanas punktu, kurā, nokārtojot eksāmenu, būs iespējams saņemt velosipēdista apliecību, Lukstiņš uzsvēra, ka ietve ir paredzēta tikai un vienīgi gājējiem, līdz ar to velosipēdistiem jāizvēlas velo infrastruktūra vai brauktuves.

Lukstiņš gan atzina, ka autovadītāji negribīgi satiksmē integrē velosipēdistus. Tomēr situācija esot jārisina, jo katru gadu velosipēdistu skaits pieaug par aptuveni 17%, un šogad trīs velosipēdisti jau gājuši bojā un 43 ievainoti. Situāciju sarežģījot fakts, ka 33% velosipēdistu braucot bez tiesībām un liela daļa no tiem nepārzinot satiksmes noteikumus. Veicot velo patruļu secināts, ka 15% neievēro luksofora signālus, bet 10% brauc agresīvi. Velokafejnīcā Miit trīs dienas CSDD bez maksas piedāvās nolikt eksāmenu un iegūt velosipēda apliecību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzsākot pirmo velo ielas pilotprojekta īstenošanu Latvijā, Siguldā, Pils ielas posmā no Ausekļa līdz Raiņa ielai uz esošā seguma uzsākti horizontālo ceļa apzīmējumu uzklāšanas darbi, informē Siguldas novada pašvaldība.

Plānots, ka darbi noslēgsies jūnija sākumā, tiem turpinoties Pulkveža Brieža ielas posmā, kur tiks izveidotas velo joslas, un Rožu ielā, kur tiks izveidoti satiksmes mierināšanas elementi drošākai satiksmes organizācijai.

Pērn vasarā VAS "Latvijas Valsts ceļi" saskaņoja izmaiņas satiksmes organizācijai Pils ielā Siguldā, kurā prioritāri pa brauktuvi varēs pārvietoties velosipēdu, nevis automašīnu vadītāji. Šajā posmā tiks uzkrāsotas arī piktogrammas un izvietoti informatīvi plakāti, lai skaidrotu satiksmes organizāciju un mudinātu satiksmes dalībniekus mainīt savus pārvietošanās ieradumus, veicinot drošu pilsētvidi.

Siguldas novada pašvaldība norāda, ka ņemot vērā to, ka Siguldā ir Latvijā augstākais velo satiksmes infrastruktūras īpatsvars uz 1000 iedzīvotājiem – 2,7 kilometri – Siguldas galvenajā ielā šī infrastruktūra iztrūka un tai bija jāmeklē inovatīvi risinājumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums "Evlab" ar 150 zīmola "Nextbike" velosipēdiem galvaspilsētā ir atklājis velosipēdu koplietošanas sezonu.

"Nextbike Latvija" vadītājs Mārcis Blumbergs norāda, ka nomas velosipēdi ir pieejami lietotājiem visas vasaras un rudens sezonas garumā. Gadījumā, ja ziema būšot tikpat silta kā pērn, velosipēdi lietotājiem būs pieejami arī ziemas mēnešos.

Jau ziņots, ka SIA "Evlab" kļuva par vienu no trim 2019. gada Rīgas domes grantu programmas "Atspēriens" uzvarētājiem. Projekta ietvaros uzņēmums saņēma 25 000 eiro jaunu velosipēdu iegādei.

Trīs uzņēmumi Atspērienā tiek pie 75 000 eiro viedpilsētu risinājumiem 

Par Rīgas domes grantu programmas «Atspēriens» 2019. gada uzvarētājiem atzīti SIA «Evlab»,...

"Plānu realizācija noteikti ir izdevusies. 150 velosipēdiem ir uzstādītas modernas rāmja slēdzenes, kas spēj precīzi parādīt savu atrašanās vietu gan klientiem pieejamības nolūkos, gan administrācijai drošības nolūkos. Ar grantu programmas "Atspēriens" palīdzību ir iegādāti arī 40 jauni velosipēdi. To piegāde Rīgā sagaidāma drīzumā - vēlākais augustā," stāsta "Nextbike" vadītājs.

"Nextbike" pilsētas ielās darbu uzsāka jūnijā, lai gan sākotnēji to bija plānots jau aprīlī. M. Blumbergs šo apstākli skaidro gan ar dažu sarežģītu birokrātisku procesu izpildes laiku, gan tehniskām pārmaiņām, bijusi jūtama arī pandēmijas ietekme.

Klientu ērtībai un velosipēdu pieejamības veicināšanai, sadarbībā ar inženieriem un pilsētplānotājiem "Grupa 93", tika izstrādāta "brīvā zona" jeb "flexzone", kur klientiem tagad ir iespēja pabeigt nomu ārpus "oficiālas" stacijas, par to piemaksājot papildu 1 eiro, norāda M.Blumbergs, kura sākotnējais mērķis jau pērn bija attīstīt koplietošanas velosipēdu infrastruktūru Rīgā.

Sixt velonomu Latvijā aizstās Nextbike 

Velosipēdu koplietošanas zīmola «Sixt» vietā Latvijā darbu sāks «Nextbike Latvia», kas nupat...

"Brīvās zonas" ieviešana ļauj pakalpojumam kļūt daudz pieejamākam – katram klientam tiek dota iespēja aizbraukt līdz savam galamērķim un tur atstāt velosipēdu, kas tālāk ir pieejams nākamajam lietotājam daudz tuvāk kā fiksētā stacijā.

Esošo staciju izvietojums esot balstīts uz klientiem jau ierasto izvietojumu no citiem gadiem. Ir nākušas klāt arī jaunas stacijas, kur novērots potenciāls pēc pieprasījuma. "Aktīvajiem velo nomas lietotājiem būs iespēja ietekmēt brīvo zonu robežas un staciju izvietojumu," piebilst vadītājs.

Tāpat arī nekustamo īpašumu attīstītājiem, apsaimniekotājiem un jebkuram uzņēmumam, kas vēlas uzlabot vidi sev apkārt un iedzīvotāju vai darbinieku veselību, ir iespēja ar līdzmaksājuma palīdzību nodrošināt velo koplietošanas staciju gandrīz jebkurā sev vēlamā vietā.

"Nextbike" pirmā sadarbība stacijas izveidē ar citu uzņēmumu īstenota kompleksā "Business Garden" Rīgā, Pārdaugavā. Velo koplietošanas stenda pieejamība objektā tiks nodrošināta tuvākajā laikā. Šāda un citu mobilitātes pakalpojumu piedāvāšana biroju kompleksā palīdzējusi arī papildus punktu iegūšanai starptautiskā ilgtspējīgas būvniecības sertifikāta LEED augstākās - platīna kategorijas saņemšanai.

"Gan no pilsētplānošanas viedokļa, gan no pašvaldības pārvaldības viedokļa, gan arī no katra atsevišķa iedzīvotāja personīgā viedokļa, velosipēds un velosipēda pieejamība ir kā tāda "brīnumnūjiņa" - instruments dažādu situāciju efektīvai uzlabošanai," teic "Nextbike Latvija" vadītājs Mārcis Blumbergs.

"Nextbike Latvija" pagaidām ir vienīgais šāda pakalpojuma sniedzējs valstī. "Lai arī pēdējos divos gados ir strauji paplašinājusies koplietošanas servisu daudzveidība (elektroskūteri, mopēdi un citi), tomēr no ilgtspējības, efektivitātes, vides aizsardzības, veselības un vēl daudziem citiem aspektiem – velosipēds ir galvas tiesu pārāks," teic M. Blumbergs

Arī tūristi ir ļoti nozīmīgs koplietošanas velosipēdu klientu segments. "Pandēmija, protams, ietekmē kopējo tūrismu plūsmu un paredzam, ka ceļošanas ierobežojumu dēļ ārzemju tūristi, salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, mazāk izmantos velo nomas pakalpojumus Rīgā, taču paredzam arī to, ka velo koplietošana kļūs daudz populārāka vietējo iedzīvotāju vidū, jo ir novērojama tendence, ka iedzīvotāji meklē alternatīvas sabiedriskajam transportam," uzskata vadītājs. Viņš piebilst, ka sadarbība ar pašvaldībām ir tā, kas veicinās tieši vietējo lietotāju skaita pieaugumu.

Lai pārvietotu velosipēdus starp stacijām, kā arī lai pārbaudītu to tehnisko stāvokli, uzņēmuma tehniskais dienests veic regulāras apgaitas. Līdz ar to katrs velosipēds ne retāk kā reizi 3 dienās tiek pārbaudīts, apkopts, notīrīts un dezinficēts, norāda vadītājs. Tāpat viņš aicina lietotājus arī pašiem rūpēties par savu drošību un veselību, regulāri mazgājot rokas un ievērojot arī citas pandēmijas laikā noteiktās personīgās higiēnas prasības.

"Nextbike" ir viens no koplietošanas velosipēdu sistēmas izstrādātājiem, kas darbojas globālā tīklā vairāk nekā 200 pilsētās, vairāk nekā 26 valstīs visā pasaulē. Visā pasaulē ir 7 miljoni reģistrētu "Nextbike" lietotāju.

TEVI VARĒTU INTERESĒT ARĪ:

Atspēriens piešķirs 25 000 eiro grantus radošiem un inovatīviem uzņēmumiem 

Rīgas pašvaldība izsludina ikgadējo pieteikšanos grantu programmai "Atspēriens"....

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Latvijas puiši būvēs snovborda parku Pjenčanas olimpiādē

Linda Zalāne,03.01.2018

Nine Royals snovborda parks tika veidots divas nedēļas un to būvēja 12 profesionāļi.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017. gads ir bijis līdz šim veiksmīgākais gads SIA We Build Parks uzņēmuma vēsturē un šogad tā komanda dosies uz ziemas olimpiskajām spēlēm Dienvidkorejā, Pjenčanā.

SIA We Build Parks ietilpst vairāki zīmoli – Baltic Snowpark Agency, Whiteline Wake Features, Velosolutions un Activity Parks. Baltic Snowpark Agency, papildus projektiem Baltijā, 2017. gadā piedalījusies vairākos iespaidīgos pasaules notikumos, piemēram, Nine Royals Itālijā un X Games Norvēģijā. Šie pasākumi pulcē tikai pasaules labākos atlētus un veicina profesionālā sporta attīstību. Šogad Baltic Snowpark Agency ārpus gada lielākā notikuma, kad tiks būvēts Korejas Olimpisko spēļu snovborda parks, plāno īstenot arī vēl citus projektus Baltijā un citviet pasaulē.

Olimpiāde Āzijas kontinentā norisināsies jau trešo reizi. Pēdējo reizi tas notika 1998.gadā Nagano. «Tas ir rezultāts mērķtiecīgam darbam desmit gadu garumā, specializējoties augsta līmeņa parku būvniecībā Baltijā un citur pasaulē. Mūsu komanda olimpiādē strādās kopā ar savu ilggadējo partneri, vācu kompāniju Schneestern. Būsim tur 40 dienas, līdz pat medaļu sadalei slope style disciplīnā, kur braucējiem būs jāpārvar seši elementi pēc kārtas, veicot sarežģītus trikus. Esam ļoti saviļņoti piedzīvot šo lielo notikumu. Ceram, ka politiskā situācija neietekmēs spēļu norisi,» atzīst SIA We Build Parks valdes priekšsēdētājs Jānis Jansons, kurš atklāj, ka parka izveidē līdzdarbosies 12 profesionāļi un vairāk nekā 20 brīvprātīgie.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Nomas punktos Rīgas centrā velosipēdi būs pieejami visu ziemu

Lelde Petrāne,26.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada aktīvajā velosezonā strauji augusi nomas velosipēdu popularitāte un kopējais ar tiem reģistrēto braucienu skaits ir trīskāršojies, sasniedzot nepilnus desmit tūkstošus. Visaktīvāk velo nomas pakalpojumus izmantojuši vietējie iedzīvotāji, kuri veikuši 70% no visiem braucieniem, liecina Sixt velo nomas apkopotie dati. Populārākajos nomas punktos Rīgas centrā velosipēdi būs pieejami visu ziemu.

Vidējais nomas velosipēda lietošanas ilgums ir 3,2 stundas - vietējie iedzīvotāji parasti nomājuši velosipēdu īsākam laika posmam, kamēr ārvalstu viesi bieži vien mēdz iznomāt velosipēdu līdz pat nedēļu ilgam periodam, aktīvi iepazīstot Rīgu, Jūrmalu un pilsētu tuvāko apkārtni. Vairāk nekā 200 velobraucēji šovasar izmantojuši arī iespēju iegādāties velo nomas abonementus, lai visu sezonu regulāri pārvietotos ar velosipēdu.

«Velobraukšanas kultūra Rīgā ir sākusi attīstīties. To veicina gan infrastruktūras pakāpeniska izveide, gan arī pēdējos gados labvēlīgie laika apstākļi, kas ļauj ar velosipēdu brīvi pārvietoties arī gada aukstākajos mēnešos. Šogad pagarināsim velo sezonu, piedāvājot nomas velosipēdus arī ziemas sezonā. Skandināvijas valstu pieredze rāda, ka velobraukšanai vēsāks laiks nav šķērslis,» stāsta Arnis Jaudzems, Sixt vadītājs Baltijas valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par spīti velobraucēju skaita samērā straujajam kāpumam pēdējos gados, pieprasījums pēc velo novietnēm tik naski nepalielinās

Ierobežotā pieprasījuma dēļ statīvu ražošana Latvijas metālapstrādes uzņēmumiem ir tikai papildus attīstības virziens. Pārsvarā tos pasūta juridiskas personas, tostarp būvkompānijas, kā arī pašvaldību un ministriju pārvaldītie uzņēmumi.

Ielas mēbeles, tostarp velo turētājus, SIA Metāldarbnīca sāka izstrādāt un ražot pirms desmit gadiem. «Konkurence palielinās, vairums uzņēmumu izgatavo statīvus pēc pasūtījuma, un ir tikai dažas firmas, kas produktu izstrādā un ražo masveidā. Ir apmēram pieci ražotāji, kurus uzskatu par tiešajiem konkurentiem. Ik gadu tiek investēts iekārtās, aprīkojumā un jaunu produktu izstrādē. Saistībā ar velo statīviem pašreiz strādājam pie eksporta attīstības uz ziemeļvalstīm,» stāsta SIA Metāldarbnīca valdes loceklis Guntis Kalsnavs. Pieprasījums ir samērā mazs, jo parasti būvnieki divriteņu turētājus neiekļauj prioritāšu sarakstā, tiem pietrūkst līdzekļu. Viņš novērojis, ka neapsargātās teritorijās pieprasa drošus velo statīvus, kas paredz pieslēgt velosipēda rāmi, ne tikai riteni. Uzņēmēju priecē fakts, ka pasūtītāji pamazām sāk apzināties, ka ielas mēbelei jābūt estētiskai un tā var kalpot kā dizaina objekts. Bieži vien netiešais pasūtītājs (būvuzņēmējs) veic cenas aptauju, neizvērtējot piegādātāja pieredzi un iekšējos kvalitātes standartus, bet izvēlas lētāko tirgū pieejamo piedāvājumu. G. Kalsnavs uzsver, ka uzstādītām ielas mēbelēm ir jākalpo nevis divus līdz trīs gadus, kā tas bieži ir, tostarp arī ar veloturētājiem, bet vismaz piecus līdz desmit gadus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienvidu industriālās maģistrāles būvniecība Valmierā varētu sākties vasarā vai rudens sākumā, atkarībā no iepirkuma procedūras ilguma, informē Valmieras novada pašvaldībā.

Valmieras novada pašvaldība parakstījusi līgumu ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru par Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējumu projekta "Valmieras pilsētas Dienvidu industriālā maģistrāle - Linarda Laicena ielas savienojums ar TEN-T tīklu" īstenošanai.

Projektā paredzēts pārbūvēt L. Laicena ielu, paralēli vecajam dzelzceļam posmā no L. Laicena ielas līdz Cēsu ielai izbūvēt jaunu ielas posmu, kā arī rekonstruēt Cēsu ielu posmā no vecā dzelzceļa līdz valsts vietējam autoceļam. Projekts tiks īstenots līdz 2023.gada decembrim.

Valmieras novada pašvaldības ceļu būvinženiere Inese Kokenberga norāda, ak Dienvidu industriālās maģistrāles būvprojektu paredzēts apstiprināt Valmieras novada būvvaldē šī gada maija beigās vai jūnija sākumā. Pēc tam nekavējoties tiks izsludināts būvdarbu iepirkums, lai būvdarbu veicējs varētu paspēt pabeigt maģistrāles izbūvi līdz 2023.gada beigām. Maģistrāles izbūve turpināsies arī ziemā, lai varētu iekļauties noteiktajā termiņā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas velosipēdu ražotājs Ērenpreiss šonedēļ no 26.līdz 29.augustam piedalās lielākajā veloizstādē Eiropā Eurobike 2015 Vācijā, izrādot jaunos velosipēdus, informē uzņēmumā.

Eurobike 2015 velo izstāde – lielākais velosipēdu nozares notikums pasaulē, kur ik gadu satiekas visi nozīmīgākie nozares profesionāļi, lai izrādītu jaunumus un paveikto, kā arī lai uzlabotu un attīstītu savas biznesa iespējas.

Izstāde notiek Frīdrihshafenē, Vācijas dienvidos, kur izstāžu zāles nolūkiem ir pielāgots milzīgs izbijis aviokomplekss ar 12 hallēm un 100 000 m2 lielu teritoriju. Izstādē piedalās vairāk nekā 1500 dalībnieki un četru dienu garumā to apmeklē vairāk nekā 50 000 interesenti.

«Esam cītīgi strādājuši un radījuši jaunus velosipēdu modeļus, kurus esam priecīgi atrādīt arī Eiropā saviem esošajiem un topošajiem sadarbības partneriem. Piedalāmies izstādē ceturto gadu, un galvenajās lomās šeit ir mūsu jaunie Ērenpreiss pilsētas zvirbuļi jeb Sparrow velosipēdi un žubītes jeb Finch krāsainie dāmu velosipēdi, kuru dizainu augstu novērtējuši interesenti,» atzīst Ērenpreiss vadītājs Toms Ērenpreiss.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pašvaldība ir parakstījusi vienošanos ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru par projekta īstenošanu, kas paredz veloceļu projektēšanu un izbūvi no galvaspilsētas uz Pinķiem, Ulbroku un Ķekavu, informē Rīgas dome.

Projekta mērķis ir attīstīt veloceļu infrastruktūras tīklu Rīgas administratīvajā teritorijā, veicinot starppilsētu savienojamību, nodrošinot sinerģiju ar jau izbūvēto un nākotnē plānoto veloceļu infrastruktūru, un integrējot veloceļu infrastruktūru vienotā satiksmes sistēmā ar maģistrālo veloceļu infrastruktūru. Tas paaugstinās iedzīvotāju mobilitāti un uzlabos vides kvalitāti. Lai sasniegtu mērķi, plānots izbūvēt velo infrastruktūru 16,6 km garumā trīs maģistrālajos velo maršrutos:

  • Rīga - Ulbroka 5,4 km;

  • Rīga – Ķekava 4,1 km;

  • Rīga – Babīte – Piņķi 7,1 km.

Veloceļu infrastruktūras attīstība ir nozīmīgs instruments motorizētās mobilitātes īpatsvara samazināšanai, veicinot “zaļās” mobilitātes pieejamību, kā videi draudzīgu pārvietošanās alternatīvu. Lai arī pastāv augsts pieprasījums pēc kvalitatīvas veloceļu infrastruktūras, kas ir viens no būtiskākajiem faktoriem, lai veicinātu Rīgas metropoles areāla savienojamību un radītu priekšnosacījumu vietēja līmeņa un apkaimju savienojumu attīstībai, šobrīd Rīgas metropoles areālā trūkst vienota velosatiksmes tīkla, veloinfrastruktūra ir attīstīta fragmentāri. Tāpēc ir nepieciešams veidot vienotu un nepārtrauktu maģistrālas nozīmes veloinfrastruktūru, kas mazinātu arī velo negadījumu skaitu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sadarbojoties Ogres novada domei un SIA KleinTech Services, ir uzstādīta pirmā publiskā velo plūsmas mērierīce Latvijā, kas, izmantojot video analīzes tehnoloģiju, atpazīst un saskaita velosipēdistus satiksmes plūsmā Daugavpils un Austrumu ielas krustojumā, Ogrē, ziņo portāls veloriga.lv.

Oficiālais velo plūsmas ierīces atklāšanas pasākums notiks šodien, 28.jūnijā.

4SmartStreets ir moderns satiksmes plūsmas analīzes rīks, kas dod precīzus, faktuālus datus tiešsaistē par velo plūsmu noteiktā vietā un laikā. Risinājumam par pamatu ir izmantota deep learning jeb mākslīgā intelekta tehnoloģija, kas ļauj apmācīt datoru atpazīt dažādus velosipēdus un tos saskaitīt, darot to ar teju 100% precizitāti un nekļūdīgi, neieskaitot līdzīgus objektus - bērnu ratiņus vai mopēdus - pie velosipēdu plūsmas datiem. Sabiedrībai dati ir pieejami publiskā ekrānā virs veloceliņa, klientam sīkāka datu analīze ir pieejama 4SmartStreet interneta aplikācijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas velosipēdu ražotājs Ērenpreiss no 8. līdz 10. maijam piedalīsies Londonas pilsētvides velosipēdu izstādē Spin London, informē uzņēmumā.

Spin London jeb Londonas pilsētvides velo izstāde norisinās kopš 2013. gada, un katru gadu tā sevi piesaka arvien skaļāk – izstādes organizatori pārliecinoši sola, ka šis būs lielākais notikums tieši urbānās velo industrijas jomā Londonā šogad, pulcējot vairākus simtus velo nozares pārstāvju un zīmolu no visas pasaules.

«Līdzīga veida izstādēs piedalāmies jau vairākus gadus, piemēram, Vācijas izstādē Berliner Fahrradschau, šī būs mūsu pirmā pieredze Spin London, kas Ērenpreiss pilsētas velosipēdiem ir ļoti piemērota, jo esam nopietni strādājuši, lai radītu un prezentētu īpašus velosipēdus dinamiskai braukšanai tādā lielpilsētā, kā Londona,» stāsta Ērenpreiss vadītājs Toms Ērenpreiss.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 12. jūnija pilnsabiedrības Rīgas mikroautobusu satiksme (RMS) 200.maršruta minibusu pasažieri, dodoties uz Vecāķiem, varēs pārvadāt savus velosipēdus tam paredzētajā velo turētājā, liecina medijiem sniegtā informācija.

Ar laiku vasaras sezonā velo turētāji varētu būt pieejami arī citos maršrutos.

200. minibuss kursē maršrutā Stacijas laukums – Vecdaugava, taču līdz ar pludmales sezonas sākumu daļa reisu tiek pagarināti līdz galapunktam Vecāķos. Saulainās dienās, ņemot vērā pasažieru pieplūdumu, tiks norīkoti arī papildu minibusi līdz Vecāķiem.

RMS aicina rīdziniekus, kuriem ir nepieciešama velosipēda pārvadāšana 200. maršruta minibusā, izmantot informatīvo tālruni 66907787, lai noskaidrotu precīzu transportlīdzekļu kustības grafiku. Par velosipēda pārvadāšanu ir jāmaksā tāpat kā par bagāžas pārvadāšanu – 2 eiro. Velo turētājā vienlaicīgi iespējams pārvadāt četrus divriteņus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pabeigta projektēšana "Rail Baltica" stacijai un saistītajai infrastruktūrai starptautiskajā lidostā "Rīga". Saņemts Valsts dzelzceļa tehniskās inspekcijas apstiprinājums būvprojektam. Kopumā projekts saņēmis 32 institūciju saskaņojumus un atļauju sākt pirmā Baltijas ātrgaitas dzelzceļa un avio savienojuma centra būvniecību, informē Eiropas Dzelzceļa līnija.

Plānots, ka "Rail Baltica" līnija nodrošinās ātru dzelzceļa savienojumu starp Baltijas valstu galvaspilsētām katras divas stundas. Apmēram reizi 30 minūtēs t.s. shutlle jeb atspoles vilciens savienos lidostu un Centrālo staciju Rīgā. Tas ļaus 10 minūtēs nokļūt no lidostas galvaspilsētas centrā. "Rail Baltica" līniju paredzēts izmantot arī reģionālajai satiksmei Latvijā.

"Projektā redzami integrēta starptautiskā un vietējā kompetence: "Sintagma" (Itālija), "Prodex" (Slovākija) un "Vektors T" (Latvija). Jāatzīmē arī, ka "PROSIV" Latvijas koka arhitektūras tradīcijas respektējis, veidojot stacijas fasādi. Šī projekta izbūves rezultātā tiks izveidots moderns un daudzfunkcionāls komplekss, kas būs savienots ar lidostas pasažieru termināļa jauno paplašinājumu. Tiks radīta mobilitāte un ērtības pasažieriem: sliežu ceļi, visas sistēmas un būves pilnībā integrētas esošajā lidostas infrastruktūrā. Turklāt jaunās infrastruktūras izveide dos iespēju izvērst arī kravu apstrādes pakalpojumus, jo varēs izveidot kravu dzelzceļa atzara pieslēgumu lidostas teritorijai," komentē Kaspars Vingris, Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Aprīļa beigās Rīgā atvērs Ērenpreisa velo «ride-in» kafejnīcu

LETA,24.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aprīļa beigās Rīgā plānots atvērt veloizstrādājumu mazumtirdzniecības un restaurācijas uzņēmuma SIA Ērenpreiss Original velo «ride-in» kafejnīcu, stāsta valdes priekšsēdētājs Toms Ērenpreiss.

Patlaban notiek labiekārtošanas darbi. Ērenpreisa velo «ride-in» būs vienlaikus arī pilna servisa veikals, kas iekļauj arī velosipēdu darbnīcu, kas atradīsies Tērbatas ielā 65. Kopējā platība būs 100 kvadrātmetri.

Ieguldīto investīciju apjoms patlaban vēl nav aprēķināts. «Tā kā šis ir ilgtermiņa projekts, visas ieguldāmās investīcijas vēl nevaram izmērīt. Mūsu galvenais uzsvars ir uz kvalitāti, līdz ar to investēsim tik, cik nepieciešams. Līdz šim esam ieguldījuši privātus līdzekļus, bet laika gaitā plānojam piesaistīt papildu investīcijas,» skaidro Ērenpreiss.

Viņš norāda, ka ar šo «ride-in» kafejnīcu-veikalu uzņēmums vēlas radīt nevis vienkārši veikalu, bet pilsētvides dzīvesveida kultūrpunktu - pulcēšanās vietu, kur notiks tematiski pasākumi, lekcijas, ar mērķi veicināt velo kultūras turpmāko attīstību Rīgā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Katram sava Latvija un formula tās apceļošanai

Linda Zalāne,04.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Katram ir sava Latvija. Viens gūst enerģiju, esot tuvāk dabai, cits – iepazīstot mūsu valstī esošās baznīcas, pilis, mazo pilsētu arhitektūru.

Svarīgākā ir vēlme izzināt un meklēt līdz šim neiepazīto. DB uzrunāja vairākus uzņēmējus, un katram no tiem bija sava formula Latvijas apceļošanai.

Jūras vilināti

Finalmente piedzīvojumu vadītāja Baiba Ābelniece ir pārliecināta, ka Latvijas dabas lielā vērtība ir jūras krasts. Šogad izveidots maršruts Jūrtaka, kas palīdz plānot pārgājienu gar visu Latvijas piekrasti. Jūrtakas mājaslapā var iepazīties ar ieteikumiem un uzzināt, kur labāk iet gar pašu jūras krastu un kur plānot maršrutu pa kāpām, šajās vietās arī izveidota marķēta distance (norādes uz kokiem). Interesanti, ka, vidēji dienā veicot 15–20 km, visu Latvijas jūras piekrasti var noiet 30 dienās. Jūras vilināta tikusi arī reputācijas vadības kompānijas Lejiņa un Šleiers vadītāja Dagnija Lejiņa, kura Latviju apceļo, dodoties pārgājienos, visbiežāk – gar jūru, tos mēro gan viena, gan kopā ar draugiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Sākta sabiedriskā apspriešana veloceliņa Vecāķi - Lilaste ietekmes novērtējumam uz vidi

Dienas Bizness,20.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir izstrādāts veloceliņa Vecāķi - Lilaste ietekmes uz Eiropas aizsargājamo dabas teritoriju (Natura 2000) dabas parks Piejūra novērtējums, un tiek uzsākta tā sabiedriskā apspriešana, informē Carnikavas novada domē.

Projektējamais veloceliņš Vecāķi - Kalngale - Garciems - Garupe - Carnikava - Gauja - Lilaste aptuveni 20 km kopgarumā gandrīz visā garumā atrodas Carnikavas novadā un nedaudz skar Rīgas teritoriju Vecāķos. Tas ir plānots kā labiekārtots veloceliņš ar cieto segumu 2,5 - 3 m platumā, apgaismojumu, ceļazīmēm un atpūtas laukumiņiem.

Sabiedriskās apspriešanas sanāksme notiks 2.maijā plkst. 18 Carnikavas tautas namā Ozolaine (Jūras ielā 1A).

Darbības ierosinātājs ir Carnikavas novada dome, un minēto ietekmes uz Eiropas aizsargājamo dabas teritoriju (Natura 2000) dabas parks Piejūra novērtējumu izstrādājis SIA Latekoil.

Minētais veloceļš Vecāķi - Lilaste iecerēts kā viens no velotūrisma maršruta Eiro Velo 13 - Dzelzs priekškara posmiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" stacijas un saistītās infrastruktūras izbūve starptautiskajā lidostā "Rīga" izmaksās 236,961 miljonu eiro bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN), informē "Rail Baltica" projekta ieviesēja Latvijā SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" pārstāvji.

Kompānijā norādīja, ka ir noslēgts līgums ar starptautiskā konkursa uzvarētāju personu apvienību "B.S.L. Infra", kuru veido Austrijas uzņēmums "Swietelsky AG" un Latvijas būvniecības uzņēmumi SIA "Binders" un AS "LNK Industries", par "Rail Baltica" stacijas un saistītās infrastruktūras lidostā "Rīga" izbūvi.

Būvdarbus plānots veikt secīgi, piecos posmos līdz 2025.gada decembrim.

Aktīvi būvdarbi sāksies šogad maijā.

Pirmais darbu posms - "Rail Baltica" dzelzceļa infrastruktūras izbūve no stacijas "Imanta" līdz starptautiskajai lidostai "Rīga", kā arī stacijas termināļa būvniecība - būs jāpaveic līdz 2023.gada martam/aprīlim.

Vispirms tiks būvēta stacijas ēka trijos līmeņos, estakādes būvkonstrukcijas un piebraucamie ceļi ar saistīto infrastruktūru.

Komentāri

Pievienot komentāru