Lielākās problēmas, darbojoties kafejnīcu biznesā, ir darbinieku trūkums, augstas nomas maksas un īstermiņa īres līgumi, biznesa portālam Db.lv stāstīja franču maiznīcas «Cadets de Gascogne» direktors Juris Dembickis.
«Lielākā problēma šajā nozarē ir darbinieki, jo darbinieku nav. Mums ir jāstrādā arī sestdienās, bet taisām kafejnīcu ciet, jo nav darbinieku. Ja atnāk darbinieks, tad iedod viņam darbu, maksā algu un tad kaut ko aizrādi, piemēram, kāpēc nav galdiņš novākts. Ko izdara darbinieks? Novāc to galdiņu un nākamajā dienā neatnāk uz darbu, neatbild un tad paziņo, ka strādās citur. Mums Latvijā darbinieki var mainīt darbu kā vien grib – šodien šeit, rīt tur, parīt tur. Un arī slimības lapu problēma – atnāk, paraksta līgumu un pēc nedēļas paņem slimības lapu uz divām nedēļām. Atveru sociālos tīklus un redzu, ka cilvēks atrodas ārzemēs un atpūšas. Mēs maksājam 4 eiro stundā pirms nodokļu nomaksas un es uzskatu, ka tā ir laba alga šajā biznesā. Arī pie konkurentiem nav lielāka alga. Ja arī pacels algu, tad darbinieks sāks strādāt mazāk stundu, jo viņam pietiks naudas. Ir ļoti liela darbinieku mainība. Atnāk jauns darbinieks, kamēr visu iemācām paiet mēnesis vai divi un trešajā mēnesī aiziet prom, un mums atkal ir jāņem cits. Tas Latvijā ir ļoti sarežģīti,» komentē uzņēmējs.
Tāpat kā vēl vienu problēmu viņš min telpu īres maksu. Uzņēmums šobrīd meklē jaunas telpas, taču nespēj vienoties par pieņemamu summu. «Ļoti daudz kas ir atkarīgs no īres maksas. Ja īres maksa ir par augstu, tad tas nav izdevīgi. Protams, telpu īres maksa ir atkarīga no lokācijas, bet mūsu biznesam labākā cena, protams, jo mazāk, jo labāk, bet ne vairāk par 1200 eiro mēnesī par vidēji 70 kvadrātmetriem,» uzskata J.Dembickis.
Tāpat viņš novērojis, ka īres līgumi tiek slēgti uz pārāk īsu termiņu. «Latvijā visi slēdz līgumus, kas ir īstermiņa – 4 gadi, un pēc tam nomnieks var izmest no telpām vai katru gadu pacelt īres maksu. Tas nav normāli. Daudzi Latvijā paraksta tādu līgumus un pēc tam katru gadu viņiem paaugstinās īres maksa. Tas ir grūti. Jebkuram biznesam pirmie trīs gadi paiet, lai biznesu uzsāktu. Mēs cenšamies slēgt līgumus uz daudziem gadiem, mūs cilvēki jau pazīst, zina, ka mēs strādājam, tāpēc mums izdodas sarunāt,» atzīst franču maiznīcas direktors.