Pētījums liecina, ka uzņēmēji darbinieku meklēšanā izmanto citādus informācijas ieguves un izplatīšanas avotus nekā pirmspensijas vecuma cilvēki un ilgstošie bezdarbnieki, meklējot darbu, tāpēc rodas komunikācijas problēmas, kas traucē bezdarbnieku iesaistīšanos darba tirgū.
Sabiedrisko attiecību aģentūra A.W.Olsen&Partners veikusi pētījumu Komunikāciju problēmas, kas kavē darba attiecību uzsākšanu potenciālo darba devēju un pirmspensijas vecuma cilvēku, kā arī ilgstošo bezdarbnieku starpā.
Kvantitatīvās aptaujās piedalījās 400 pirmspensijas vecuma (mazāk nekā pieci gadi līdz pensijas vecumam) un 100 ilgstoši bezdarbnieki (vairāk nekā 12 mēneši bez atalgota darba), kā arī 100 uzņēmēji no pieciem Latvijas reģioniem: Rīgas, Rēzeknes, Bauskas, Ventspils un Cēsīm.
Pēc rezultātiem atklājies, ka, kaut gan darba devēji un bezdarbnieki izmanto tādus kopīgus informācijas kanālus kā draugi, radi un paziņas, centrālie un vietējie laikraksti, tomēr uzņēmēju visbiežāk izmantotais informācijas izplatīšanas avots (60%) ir specializētie interneta portāli, kas nav starp populārākajiem pirmspensijas vecuma un ilgstošo bezdarbnieku darba meklēšanas kanāliem. Tikai 16% visu aptaujāto bezdarbnieku meklē informāciju par vēlamo darbu specializētos interneta portālos. Arī informāciju par vēlamo darbu šajos portālos ievietojuši tikai 12% visu aptaujāto bezdarbnieku, kamēr informāciju par potenciālo darbinieku šajos portālos meklējuši 27% aptaujāto uzņēmēju.
Bezdarbnieki darba atrašanai biežāk izmantojuši iespējas meklēt vakances Nodarbinātības Valsts aģentūrā (NVA), iepazīstoties ar informāciju vēlamajās darba vietās un meklējot informāciju sabiedriskās vietās, kamēr tikai 11% uzņēmēju informāciju par vakancēm izvietojuši NVA un 2% norādījuši, ka mēdz izvietot informāciju par darba iespējām mācību iestādēs, un 1% - sabiedriskās vietās.
Jautājumā par aktivitātēm darba meklēšanā visbiežāk bezdarbnieki lasījuši sludinājumus (59% aptaujāto). Citās aktivitātēs iesaistījušies ievērojami mazāk aptaujāto bezdarbnieku - gandrīz ceturtā daļa norādījuši, ka pēdējā gada laikā gājuši uz darba pārrunām (24%) vai gājuši pie potenciālajiem darba devējiem interesēties par darba iespējām (23%). Pieteikuma vēstules un CV sūtījis tikai katrs vienpadsmitais aptaujātais bezdarbnieks (9%), bet sludinājumus par darbu, kādu vēlas strādāt, likuši tikai 4% aptaujāto. Būtiski, ka nedaudz vairāk kā ceturtā daļa aptaujāto (27%) norādījuši, ka pēdējā gada laikā nav darījuši neko, lai atrastu darbu.
Galvenās ar darba meklēšanu saistītas problēmas, bezdarbniekuprāt, ir šādas: tas, ka darba devējs piedāvā pārāk zemu atalgojumu (59%) un ka darba devējs uzskata darba meklētāju par pārāk vecu (55%), kas ir skaidrojams ar samērā augsto respondentu vidējo vecumu, jo aptaujāto vidū ir liels pirmspensijas vecuma bezdarbnieku īpatsvars.