"Tet" un "Tildes" izveidoto virtuālo asistentu "Covidbot" drošticamai informācijas meklēšanai par Covid-19 izmantojuši 3 200 cilvēki, un kopumā uzdoti 10 742 jautājumi.
Iedzīvotāju informēšanai virtuālo asistentu savās mājaslapās izvietojušas arī Latvijas pašvaldības – Valmiera, Smiltenes novads, Strenču novads un Alūksnes novads. Sarunu skaits aug ar katru dienu, un visaktīvāk jautājumus uzdod Valmieras iedzīvotāji – tie ir 14,8% no visiem pieprasījumiem.
"Mēs turpināsim strādāt, lai arvien vairāk valsts un pašvaldības institūciju izvietotu mūsu virtuālo asistentu savās tīmekļa vietnēs, palīdzot atbildēt uz cilvēku jautājumiem un informācijas meklējumiem," saka "Tildes" biznesa attīstības direktors Kaspars Kauliņš.
"Lielākā daļa pieprasījumu ir par slimības izplatības statistiku Latvijā un ārvalstīs, aktualitātēm valstī un veselības jautājumiem, piemēram: "Kur nodot analīzes?", "Vai es esmu slims?", "Kā pasargāt sevi un tuviniekus?", kā arī, ko nozīmē sociālā distancēšanās un ar to saistītie ierobežojumi. Jautājumus lielākoties uzdod no plkst. 11.00 līdz 15.00," stāsta "Tet" mākslīgā intelekta pakalpojumu vadītāja Inese Zariņa.
Kopumā datu bāzē ir apkopotas vairāk nekā 200 atbildes uz dažādiem jautājumiem no valsts iestāžu sniegtās informācijas: Ministru kabineta, Veselības ministrijas, Slimību profilakses un kontroles centra, Izglītības ministrijas, Kultūras ministrijas, Ekonomikas ministrijas un citām. Šobrīd "Covidbot" tiek papildināts ar informāciju par dīkstāves pabalstiem un uzņēmēju iespējām, bet drīzumā tajā būs pieejama arī informācija par dažādiem tiešsaistes resursiem, piemēram, saturu, ko var noskatīties, paliekot mājās, vai tiešsaistes vingrošanas iespējām.
Šobrīd vairāk nekā 90% no lietotāju jautājumiem tiek atbildēti pareizi, kas ir ļoti labs rādītājs, norāda uzņēmumi. Turklāt asistents kļūst aizvien kvalitatīvāks, palielinoties sarunu skaitam. "Šis robots ir unikāls ar to, ka katru dienu ir nepieciešams mainīt informāciju, kas nāk no valsts iestādēm. Tas nozīmē, ka robota trenēšanas process ievērojami atšķiras no tā, kā esam strādājuši līdz šim. Parasti tajā vajag ielikt klientu apkalpošanas informāciju, kas nemainās gadu vai divus, un robotu treneriem jāstrādā ar dažādām atbilžu variācijām. Virtuālā asistenta "Covidbot" gadījumā informācijas strauja mainība ir jauna pieredze gan "Tet", gan "Tildes" komandām," skaidro I.Zariņa.
Virtuālo asistentu "Covidbot" izveidoja tehnoloģiju un izklaides uzņēmums "Tet" un valodu tehnoloģiju uzņēmums "Tilde" divu dienu laikā, iesaistot izveides procesā 10 darbiniekus – 5 no katra uzņēmuma. "Tildes" speciālisti nodrošina tehnisko risinājumu, savukārt "Tet" robotu treneri nodarbojas ar informācijas izveidošanu, uzturēšanu un papildināšanu.
Virtuālais asistents ir pieejams vietnē https://covidbots.lv/, un ikviena valsts un pašvaldību iestāde, kas to vēlas, ir aicināta ievietot to arī savā mājaslapā.