AS Cesvaines piens augustā uzsākusi ražot puscieto kazas sieru, kļūstot par pirmo piena pārstrādes uzņēmumu Latvijā, kas rūpnieciski ražo šādu produktum, informē uzņēmumā.
«Puscietais kazas siers patlaban pasaulē ir modes kliedziens. Tas ir veselīgs produkts ar lielisku eksporta potenciālu. Uzsākot šī siera ražošanu, Cesvaines piens ir devis ļoti labu stimulu Latvijas kazu audzētājiem straujāk attīstīt šo perspektīvo nozari,» norāda Latvijas Kazkopības biedrības valdes priekšsēdētāja Kristīne Piliena.
Uzņēmumā informē, ka jaunā siera receptes izstrāde uzņēmumā aizsākās 2016.gada vasarā un tapa garu eksperimentu gaitā. Tās autoram un siera meistaram ir liela pieredze kazas siera gatavošanā, viņam piederējusi arī kazu saimniecība.
Patlaban Latvijā pieejamais kazas piena daudzums uzņēmumam ļauj saražot līdz vienai tonnai puscietā kazas siera mēnesī. Uzņēmumā atzīmē, ka Latvijā pēdējos gados ir būtiski augusi patērētāju interese par kazas piena produktiem. To apliecina arī kazu ganāmpulku pieaugums - 2016.gada beigās Latvijā bija reģistrēts aptuveni 13 000 kazu, bet šogad kazu skaits jau pārsniedz 14 000.
«Sadarbībā ar kazas piena piegādātājiem cenšamies piena apjomu palielināt, lai piedāvātu sieru plašākam klientu lokam vietējā tirgū, kā arī esam konkurētspējīgi ar šo produktu eksporta tirgos,» uzsver Cesvaines piena valdes priekšsēdētāja Dzintra Simsone.
Cesvaines piens puscietā kazas siera ražošanai izmanto pienu no bioloģiskajām saimniecībām. Patlaban 80% no visiem Latvijas kazu audzētājiem ir bioloģiskas saimniecības, bet 25 saimniecības ir ekonomiski aktīvas jeb tādas, kas nodod pienu.
Cesvaines pienotava dibināta 1921.gadā, sākotnēji tā ražoja sviestu un sieru Bakšteins. 1997.gadā tika izveidota akciju sabiedrība Cesvaines piens. Šobrīd Cesvaines piens pamatā izgatavo trīs veidu sierus - Gouda, Maasdam un Tilsiter, kā arī piena produktus - sviestu, mājas sieru CIBA un biezpienu. Pēdējo gadu laikā uzņēmums aktīvi apgūst ES fondu līdzfinansējumu, modernizējot iekārtas, kas ļauj paplašināt produktu sortimentu un piedāvāt patērētājiem arvien jaunus un tirgū pieprasītus produktus.
?http://www.db.lv/diskusija/vai-bio-partikas-uzvaras-gajiens-latvija-turpinasies